PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : [انجمن سینما] -- اخبار سینمایی



Reza-G
09-11-2011, 05:48 PM
دوستان عزیزی که قصد اخباری در زمینه سینما دارند ، میتونند مطالب خودشون رو در این تاپیک وارد کنند.



http://picoup.ir/images/88095844477991721574.png


ذکر منبع خبر ، الزامی است.



لطفا از زدن تاپیک های جداگانه حتی المقدور خودداری کنید.

Amin
09-12-2011, 10:53 AM
دعواهای اسکاری در ایران همیشگی بوده و خواهد بود!

نمیدونم دوستان شنیدن یا نه.ولی مدت ها سر نماینده امسال ایران در اسکار دعوا بود.افراد منتسب به دولت یه فیلم دیگه میگفتن و سینماگران ایران به اتفاق جدایی نادر از سیمین رو پیشنهاد میدادن.بالاخره بعد از کلی کش و قوس جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و خیال ما راحت شد.پارسال هم همین اتفاق افتاد.اون دفعه معاونت سینمایی حرفش رو به کرسی نشوند.این دفعه دیگه کم آوردن.
حالا باید ببینیم جدایی میتونه اسکار رو ببره یا نه.نامزدی این فیلم در اسکار تقریبا قطعیه.بعضی از منتقدین آمریکایی نامزدی فیلم رو برای اسکار کمترین تحسین برای این فیلم دونستن.تا ببینیم چی میشه.

Amin
09-12-2011, 09:51 PM
خبر جدید اینکه آقایان فارابی انگار روشون رو خیلی زیاد کردن و امروز اعلام کردن که نه بابا خبر دیروز معرفی جدایی به اسکار تکذیب میشود و نظر قطعی گرفته نشده.اینا بازم قصد کردن که حال ما رو خراب کنن.کی میرسه ما از دست این حضرات راحت شیم خدا عالمه!

Moh3eN
09-12-2011, 10:21 PM
ئه ، تکذیب شد !!!:Smiley10:. پست اول رو دیدم کلی خوشحال شدما :Smiley15:.
هر چند امسال فیلمی که بعنوان رقیب جدایی... برای اسکار ازش نام میبرن (آلزایمر) هم انگار فیلم قوی هست و مثل سالای قبل فیلم سفارشی نیس .
امیدوارم همین جدایی ... انتخاب نهایی برای اسکار ایران باشه .

.

Batlaghi
09-12-2011, 10:39 PM
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام خبر برخی سایت ها در خصوص انتخاب فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار را تکذیب کرد و گفت که آخر هفته، خبر انتخاب نماینده ایران در اسکار، رسانه ای خواهد شد.

«سیداحمد میرعلایی» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت وگو با فارس درخصوص انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار گفت: جلسه های اعضای هیئت انتخاب در حال انجام است و هنوز به نتیجه قطعی درباره فیلم ارسالی به اسکار نرسیدیم.

وی افزود: فکر می کنم اعضای هیئت انتخاب تا آخر هفته بتوانند نتیجه جلسات و نماینده سینمای ایران در اسکار را معرفی کنند.

به گزارش فارس، صبح امروز یکی دو سایت خبری، «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان نماینده قطعی سینمای ایران در اسکار معرفی کردند.

Amin
09-13-2011, 01:02 AM
محسن جان بحث سر سفارشی یا غیر سفارشی بودن فیلم نیست.بحث سر اینه که فعلا در فیلم های حال حاضر هیچ فیلمی به خوبی و شانس جدایی نیست.فیلم آلزایمر هم فیلم خوبیه ولی قطعا به خوبی جدایی نیست.این حضرات یه تعبیرهای عجیب و غریب و دروغ برا تحلیل جدایی دارن که میگن نه این شایستگی نماینده ایران رو نداره چون با تئوری های نظام ما جور در نمیاد.اینم از چیزهایی که فقط تو مملکت ما اتفاق میفته.هر چند آدم های عاقل اطرافشون هست که بهشون بگن که فقط جدایی شانس کاندیدا شدن رو داره.

Batlaghi
09-13-2011, 01:19 AM
http://hotfile.com/get/112993891/4e6e5e9b/b639762/Andy_-_Lost_Journey_(Aria2Song).flv

Moh3eN
09-13-2011, 09:37 PM
سلام .
منم منظورم از سفارشی همون بود که فرمودین امین جان . یعنی همون بحث همسو با سیاستای نظام بودن یا نه !... مثل پارسال که اگه اشتباه نکنم فیلم بدرود بغداد رو فرستادن برا آکادمی .
آرزو میکنم فیلم انتخابی نهایی جدایی... باشه . چون توی جهان هم فیلم شناخته شده ای هست و یه جورایی فقط تنها شانس ایران همین فیلم هست . امیدوارم مشکلشون با اصغر فردهادی ورق رو برنگردونه !!!.

.

Amin
09-14-2011, 11:12 PM
بعد از انتشار اخباری راجع به star trek 2 ، (اینترتینمنت ویکلی) EW امروز تایید کرد که بالاخره جی جی آبرامز ،کارگردانی این دنباله معروف سینمایی را بر عهده گرفته است.
نویسندگی این قسمت بر عهده ی Alex Kurtzman و Roberto Orci خواهد بود.این دو نفر از تهیه کنندگان قسمت قبلی نیز میباشند.علاوه بر این نام این دو شخص برای سریال دوستان نام آشنایی است.این دو تهیه کنندگی دو سریال معروف Fringe و Hawaii Five-0 را نیز قبلا بر عهده داشته اند.تهیه کننده دیگر این قسمت Damon Lindelof میباشد که علاوه بر تهیه کنندگی قسمت قبلی این مجموعه ،سابقه تهیه کنندگی قسمت هایی از سریال معروف لاست،را نیز در کارنامه خود دارد.
بازیگران اصلی نیز همانند قسمت قبل بر عهده Chris Pine و Zachary Quinto خواهد بود.
Chris Pine در این فیلم دوباره در نقش Kirk و Quinto در نقش اسپاک (شخصیت مورد علاقه شلدون در سریال بیگ بنگ) ظاهر خواهند شد.
این قسمت طبق اعلام قبلی قرار بود در ژوئن 2012 اکران شود.اما به علت وقت گیر بودن کار ویرایش فیلم نامه ،زمان اکران آن فعلا جابجا شده است.
همانطور که از اسامی بالا مشخص است ،تیم تولید فیلم را حرفه ای ترین افراد نزدیک به جی جی آبرامز تشکیل میدهند که قطعا نوید فیلمی با کیفیت بالا را همانند قسمت قبلی به مخاطبان میدهد.قسمت قبلی این مجموعه هنوز بعد از دوسال از لیست 250فیلم برتر سایت imdb خارج نشده است.
برای این مجموعه فعلا نامی انتخاب نشده است.

Batlaghi
09-15-2011, 01:19 AM
http://trialx.com/curetalk/wp-content/blogs.dir/7/files/2011/04/gcelebrities/Bryan_Cranston-1.jpg
http://img2.timeinc.net/people/i/2006/celebdatabase/benaffleck/ben_affleck_1_300_400.jpg
همکاری سازمان سیا و هالیوود علیه ایران

بن افلک فیلم سینمایی «آرگو» را با موضوع خروج شش آمریکایی از ایران در سال 1980 کارگردانی و خودش در نقش اصلی فیلم بازی می*کند.
به گزارش خبرآنلاین، این فیلم درباره همکاری سازمان سیا، هالیوود و دولت کانادا برای خروج آمریکایی از ایران در جریان تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 است.

بن افلک در «آرگو» نقش تونی مندز، مامور سابق سازمان سیا و استاد تغییر چهره را بازی می*کند که پس از تشکیل یک استودیو فیلمسازی جعلی به ایران آمد و شش آمریکایی را که در سفارت کانادا در تهران پنهان شده بودند، از کشور خارج کرد.

آلن آرکین و جان گودمن نیز به ترتیب برای بازی در نقش* لستر سیگل، تهیه*کننده هالیوودی و جان چمبرز، گریمور برنده اسکار مذاکرات نهایی را انجام می*دهند.

جرج کلونی و گرانت هسلو این درام سیاسی را از طریق شرکت خود «اسموک*هاوس» تهیه می*کنند. فیلمنامه را کریس تریو بر مبنای مطلبی با عنوان «چگونه سیا از یک فیلم علمی تخیلی جعلی برای نجات آمریکایی*ها از تهران استفاده کرد» نوشته جاشوا بیرمان نوشته که آوریل سال 2007 در مجله «ویرد» منتشر شد.

برادران وارنر همان زمان حقوق ساخت فیلمی را بر مبنای این مطلب خریداری کرد و حضور کلونی و گرانت نیز همان زمان قطعی شد. در مقطعی از کلونی به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی این فیلم که آن زمان «فرار از تهران» نام داشت، یاد می*شد.

ایده تونی مندز برای خروج شش آمریکایی از ایران استفاده از یک فیلم هالیوودی جعلی بود. او برای اجرای نقشه خود با جان چمبرز تماس گرفت. چمبرز و باب سیدل که او هم گریمور بود، یک استودیو فیلمسازی به نام Studio Six Prods که نام آن اشاره به آن شش آمریکایی داشت، به راه انداختند و به طور رسمی اعلام کردند نخستین فیلم این استودیو با عنوان «آرگو» در ایران تولید می*شود.

آن*ها با انتشار شش آگهی تبلیغاتی درباره تولید این فیلم عملا نشریه*های سینمایی معتبر مانند هالیوود ریپورتر و ورایتی را نیز فریب دادند، به طوری که این نشریات مطالبی درباره این پروژه منتشر کردند. مندز پس از هماهنگی با سفارت کانادا در تهران در ژانویه 1980 به تهران آمد و از آن شش آمریکایی خواست وانمود کنند کانادایی هستند و برای تولید یک فیلم هالیوودی به ایران آمده*اند.

کن تیلور، سفیر کانادا در تهران و جان شیردان، مسئول بخش مهاجرت سفارت کانادا پس از تماس با فلورا مکدانلد، وزیر امور خارجه وقت این کشور و جو کلارک، نخست وزیر کانادا و کسب توافق آنها، برای آن شش آمریکایی که سه نفرشان از دیپلمات*های سفارت آمریکا در تهران بودند، پاسپورت کانادایی صادر کردند و در نهایت آن*ها 27 ژانویه 1980 از فرودگاه مهرآباد، تهران را به سمت زوریخ در سوئیس ترک کردند.

کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا بعدها از مندز تقدیر کرد. او سال 1997 به عنوان یکی از 50 جاسوس بزرگ تاریخ سیا تقدیر شد. افکار عمومی تا آن سال از این عملیات آگاه نبود.

سیا از مندز خواست به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این سازمان درباره نقش خود در آن عملیات آشکارا صحبت کند. از آن پس، مندز و همسرش جونا که او نیز یکی از ماموران بازنشسته سیا و استاد تغییر چهره است، به دفعات درباره این موضوع سخنرانی کرده یا مطلب نوشته*اند.

بن افلک پارسال نیز در تریلر تحسین*شده «شهر» - که 154 میلیون دلار در دنیا فروخت - خودش را کارگردانی کرد. او همچنین به تازگی برای بازسازی تریلر فرانسوی «به هیچ*کس نگو» وارد مذاکره شده و در مقام بازیگر در فیلم جدید ترنس مالیک که عنوان آن هنوز اعلام نشده، حضور دارد.

او فیلم*های «آرماگدون»، «پرل هاربر»، «تغییر مسیر»، «جمع تمام ترس*ها»، «دردویل»، «دختر جرزی» و «هالیوودلند» را هم در کارنامه بازیگری خود دارد و سال 1998 برای فیلم «ویل هانتینگ خوب» به همراه مت دیمن برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیر*اقتباسی شد

منبع:http://rajanews.com

Amin
09-15-2011, 05:40 AM
استاد چند وقتیست دست به ساخت اثر جدید خود به نام Django Unchained زده اند.تارانتینو بعد از لعنتی های بی آبرو قول شماره 2 این فیلم را داده بود.اما گویا به این زودی ها قصد این کار را ندارد و پروژه وسترنی جدید خود را آغاز کرده است.
از آنجا که این فیلم مدت چند ماه است که از شروع ساخت آن میگذرد و طبعا خبرهایی از آن منتشر شده من مهمترین خبرهای این فیلم را مینویسم و اگر خبر جدیدی از این فیلم دیدم بلافاصله در سایت میگذارم.

در بین سایت های ایرانی فقط سایت معتبر خبرآنلاین گویا به این فیلم بهای بیشتری داده و من نیز منبع اصلی خودم برای خلاصه خبر های زیر رو این سایت میذارم.

اتفاق مهم و ناگواری که سال گذشته برای تارانتینو افتاد درگذشت تدوین گر مشهور و همیشگی خود سال منک بود که برای فیلم های معتبر و مهمی چون pulp fiction و لعنتی های بی آبرو نامزد جایزه اسکار شده بود.منک در لس آنجلس بر اثر گرمازدگی درگذشت.حال تارانتینو باید فرد دیگری را به جای کسی که سال ها با او هماهنگ بوده و با خواسته های هم آشنا بوده اند ،پیدا کند.

با اعلام خبر ساخته شدن این فیلم بازیگران به نوبت به فیلم اضافه شدند.ابتدا قرار بود ویل اسمیت ستاره مشهور در این فیلم بازی کند.اما بعد جای خود را به جیمی فاکس داد.دیگر بازیگر اصلی اضافه شده به فیلم که نقش اصلی فیلم را بعهده خواهد داشت لئوناردو دی کاپریو بود.دیگر بازیگر اصلی فیلم ساموئل ال جکسون است که همین امروز خبر رسمی و تایید شده آن منتشر شد.

دیگر بازیگر اصلی فیلم کوین کاستنر است.کاستنر برای فیلم رقصنده با گرگ برنده بهترین فیلم و کارگردانی از اسکار شده است.
بازیگر دیگر کریستوف والتز است که تاکنون جوایز مهمی چون جایزه کن را به خاطر بازی در لعنتی های بی آبرو برده است.

داستان "جانگو آزاد شده" از این قرار است که یک دندانپزشک آلمانی - اکنون جایزه بگیر - با بازی کریستوف والتس برده ای (با بازی جیمی فاکس) را می خرد که می تواند مردی را که دنبالش است، پیدا کند.

جایزه بگیر و برده با هم دوست می شوند و نقشه می کشند همسر برده را از دست کالوین کندی اهریمنی (با بازی لئوناردو دی کاپریو) نجات بدهند. کاستنر نقش یکی از افراد کندی را بازی خواهد کرد.شخصی به شدت ناخوشایند که تارانتینو استاد طراحی این شخصیت هاست.

تیم بازیگری این سریال و همچنین تیم فنی کار همان طور که پیداست حرفه ای است و قطعا با حضور این افراد گیشه به شدت موفقی و صد البته فیلمی جذاب را رقم میزند.البته این فیلم رقیبی هم به فاصله 10 روز خواهد داشت.فیلم "هابیت:سفر غیر منتظره" که پیتر جکسون قرار است خاطره ارباب حلقه ها را زنده کند.ولی به نظرم مشکلی برای هیچکدام در گیشه به وجود نمی آید.
برای دیدن این فیلم باید تا کریسمس سال دیگر منتظر ماند.



دیکاپریو و فاکس
ال جکسون و کاستنر

http://aminfotros123.persiangig.com/image/django-fourshot1jpg-c0275159243a7b33.jpg


کرستوفر والتس

http://aminfotros123.persiangig.com/image/Christoph-Waltz.jpg

Batlaghi
09-15-2011, 01:53 PM
http://img.omgstars.com/1773.jpg

امتیاز:
8.8




این فیلم تا الان بالاترین امتیاز در بین فیلم های سال 2011 را دارد




خلاصه داستان:
ریان گوسلینگ در این فیلم در نقش راننده ایی حضور دارد که به عنوان بدلکار در پروژه های سینمایی هالیوود بازی می کند. او بعد از انجام این بدلکاری های خطرناک در شب هنگام به شهر بر می گردد و در خدمت خلافکارانی است که از او انتظار دارند بعد از انجام جنایاتشان ، آنها را به سرعت از منطقه خارج کند. اما در جریان یکی از این ماموریت ها همه چیز به درستی پیش نمی رود و حالا همه به دنبال این راننده هستند تا او را بیابند و…

کارگردان:

Nicolas Winding Refn

نیکولاس ویندینگ رفن

http://mattsmoviereviews.net/Images/windingrefnnicolas.jpg

از کارهای دیگر ایشان:

Valhalla Rising -Pusher-Fear X

بازیگران :

Ryan Gosling

ریان گوسلینگ


http://www.celebritiesfans.com/Pic/ryangosling.jpg

از دیگر فیلمهای این بازیگر:

Crazy, Stupid, Love. -All Good Things --Blue Valentine --Lars and the Real Girl --Half Nelson--The Notebook

افتخارات :

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلمhalf nelson درسال 2007
نامزد دریافت جایزه golden globe برای بازی در فیلم blue valentine
برندجایزه بهترین بوس برای فیلم the notebookدر سال 2005 مشترک با بازیگر زن فیلم Rachel McAdams



Carey Mulligan

کری مولیگان


http://www.hdofblog.com/wp-content/uploads/2011/08/d81ed833ad98d84c_carey-mulligan.jpg


از دیگر فیلمهای این بازیگر:

Shame --Never Let Me Go --Wall Street: Money Never Sleeps --Brothers --Public Enemies --An Education --

افتخارات :

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم an education

نامزد دریافت جایزه golden globe برای بازی در فیلم an education


brayan cranston

بریان کرانستون


http://the-simpsons.maxupdates.tv/wp-content/uploads/2011/08/Bryan-Cranston.jpg


از دیگر فیلمهای این بازیگر:

Leave --Contagion -Malcolm in the Middle-The Handlers (TV series short) --Love Ranch --Glenn Martin DDS (TV series) --American Dad! (TV series) --Family Guy --Fallen

افتخارات :

برنده سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در سریال درام ( breaking bad )درسالهای 2008-2009-2010

نامزد دریافت سه جایزه امی بهترین بازیگر مکمل مرد در سریال کمدی(Malcolm in the Middle) درسالهای 2002-2003-2006

نامزد دریافت جایزه golden globe بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام breaking bad

نامزد دریافت جایزه golden globe بهترین بازیگر نقش lمکمل مرد در سریال کمدی Malcolm in the Middle

برنده دو جایزه Satellite Awards بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام breaking bad در سالهای 2008-2009

و چندین جایزه دیگر

بی شک ایشان یکی از بهترین بازیگران حال حاضر دنیاست شما حتما بازی خیره کننده ایشان در سریال بی نظیر breaking bad را دیده اید.
اگه تا حالا این سریال رو ندیدید توصیه می کنم حتما ببینینش و از دست ندید.


منبع : تمامی حقئق این مطلب مخصوص سایت tvworld است.

Batlaghi
09-15-2011, 07:35 PM
http://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/02/The-Girl-with-the-Dragon-tattoo1.jpg

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BOTUwNzczMTE5Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTE4OTg0NQ@@._ V1._SY317_.jpg




شما حتما David Fincher رو با کارهای فوق العاده ای که در پرونده داره می شناسید
طبق مصاحبه ای که با ایشان کردند گفت این فیلم با نویسندگی Steven Zaillian و کادر قوی و بازیگران خوب حتما در اسکار 2012 حظور خواهد داشت

اسم فیلم : The Girl with the Dragon Tattoo

نویسنده : Steven Zaillian


http://www.hollywoodreporter.com/sites/default/files/2011/01/Steven%20Zaillian_a_p.jpg


نویسندهگی این فیلم را Steven Zaillian بزرگ که بعد از چهار سال دوری از هالیوود برگشته تا خودی نشان بده بر عهده دارد
حتما ایشان را با کارهای بزرگ و ماندگارشان میشناسید .
در زیر به برخی از کارهاشون اشاره شده.


Schindler's List 1993


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTIxOTAxNTc4NF5BMl5BanBnXkFtZTcwOTg1NzQyMQ@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg


American Gangster 2007


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTkyNzY5MDA5MV5BMl5BanBnXkFtZTcwMjg4MzI3MQ@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg

Gangs of New York 2002

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTI4NTM0Mzg2NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjQxMDAwMQ@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg

Mission: Impossible 1996

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjAyNjk5Njk0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTA4MjIyMQ@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg


افتخارات ایشان:

برنده جایزه اسکار بهترین نویسندگی نمایشنامه برای فیلمSchindler's List درسال 1994

نامرد دریافت اسکار بهترین نویسندگی نمایشنامه برای فیلمهایGangs of New York 2002 و Awakenings 1990

برنده جایزه BAFTA Awards برای نویسندگی فیلمSchindler's List درسال 1994

برنده جایزه golden globe برای نویسندگی فیلم Schindler's List درسال 1994

و چندین و چند جایزه دیگر




کارگردان: David Fincher



http://wdict.net/img/david+fincher.jpg


از کارهای ایشون


Fight Club 1999

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTc1ODg1NTMxNV5BMl5BanBnXkFtZTYwOTg4Njk4._V1._ SX148_CR0,0,148,200_.jpg

Se7en 1995

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQwNTU3MTE4NF5BMl5BanBnXkFtZTcwOTgxNDM2Mg@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg


The Curious Case of Benjamin Button 2008


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTkyMDc2MDAxOV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzI2NDQzMg@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg

Zodiac 2007


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQxNjc2NzAwNF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDg3NzMzMw@@._ V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

The Social Network 2010

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTM2ODk0NDAwMF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTM1MDc2Mw@@._ V1._SX148_CR0,0,148,200_.jpg

از افتخارات ایشون:

نامزد دریافت اسکار بهترین کار گردانی برای فیلمهای

The Social Network 2010--The Curious Case of Benjamin Button 2008

برنده جایزهBAFTA Awards بهترین کار گردانی برای فیلمThe Social Network 2010

برنده جایزهgolden globe بهترین کار گردانی برای فیلمThe Social Network 2010

نامزد دریافت golden globe بهترین کار گردانی برای فیلمThe Curious Case of Benjamin Button 2008

وچندین وچند جایزه دیگر از جشنواره های مختلف

بازیگران :

Daniel Craig

http://www.the-biomatrix.net/daniel-craig-workout.jpg


Rooney Mara

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/RooneyMara09TIFF.jpg/220px-RooneyMara09TIFF.jpg

توضیحات:

فیلمنامه بر مبنای رمان مشهوری به همین نام نوشتۀ نویسنده و روزنامه نگار سوئدی "استیگ لارسن" می باشد. این رمان در واقع "سه گانه" است که دو کتاب دیگر نیز به فیلم تبدیل شده اند.با دیدن نسخه های قبلی این فیلم که درسال 2009 پخش شد ، شدیداً مشتاقم که این فیلم دیگر را نیز ببینم! فیلم " دختری با خالکوبی ..." فیلم خوش ساخت و هیجان انگیزیست. ریتم حساب شده و داستان جذابی دارد. تماشای نسخه های قبلی این فیلم من را به یاد اثر ماندگار جنایی- روانشناسانۀ "جاناتان دمی" یعنی "سکوت برّه ها" انداخت. کارگردان فیلم به وضوح گوشۀ چشمی به سکوت بره ها داشته است. راستش در دوران کودکی و نوجوانی از دیدن فیلمهای هرکول پوارو و کتابهای آگاتا کریستی لذت می بردم! پس از مدتها، "دختری با خالکوبی اژدها" یک فیلم معمایی جنایی جذاب به سیاق رمانهای آگاتا کریستی است که با کمی چاشنی تکنولوژی آمیخته شده است! اگر بخواهیم سخت گیر باشیم، می توان گفتدر نسخه های قبل در فیلمنامه ضعفهایی جزئی وجود دارد . اما فیلم به هیچ وجه خسته کننده نیست و هیجان را در تمام لحظات حفظ می کند.
خود رابرای دیدن یک فیلم جنایی- معمایی خوب و پرهیجان آماده کنید

Amin
09-16-2011, 02:12 PM
جدایی نادر از سیمین بالاخره انتخاب شد.پیش به سوی اسکار بهترین فیلم خارجی

voldemort
09-16-2011, 02:27 PM
«جدایی نادر از سیمین» نماینده ایران در اسکار 84 شد



فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی به نمایندگی از ایران در بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار رقابت می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیر اسفندیاری سخنگوی هیئت انتخاب فیلم ایرانی اسکار در سال جاری، ضمن اشاره به پایان مذاکرات اعضای این هیات و انجام تمامی بررسی ها بر اساس ساز و کارهای موجود که فیلم های واجد شرایط را با توجه به کلیه جوانب از ابعاد صنعتی، فرهنگی، انتقادی، موفقیت های بین المللی، پخش جهانی و ... بر مبنای مدارک و اسناد گردآوری شده ارزیابی می کند، بیانیه نهایی هیئت مزبور را جهت اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: «با پایان بررسی های هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در خصوص کلیه عناوین واجد شرایط که در فاصله زمانی 9/7/1389 تا 8/7/1390 در کشورمان برای نخستین بار حداقل به مدت هفت روز متوالی اکران شده اند، اعضاء این هیئت ضمن تقدیر از سازندگان فیلم های «آلزایمر»، «اینجا بدون من»، «مرهم» و «ورود آقایان ممنوع» با توجه به جمیع جهات و به اتفاق آراء، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی را در مقام نماینده سینمای ایران در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و چهارمین مراسم اسکار (سال 2012) معرفی می نماید.»

اعضاء هیئت انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار رویا تیموریان، پوران درخشنده، محمد بزرگ نیا، شهرام جعفری نژاد، محمد داودی، علیرضا شجاع نوری، مهدی صباغزاده، رسول صدرعاملی و امیر اسفندیاری بودند.

به گزارش خبرآنلاین، «جدایی نادر از سیمین» پارسال در جشنواره فیلم برلین جوایز خرس طلایی بهترین فیلم و خرس های نقره ای بهترین گروه بازیگران زن و بهترین گروه بازیگران مرد را دریافت کرد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در پنجمین ساخته بلند فرهادی بازی می کنند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه تر لس آنجلس برگزار می شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

منبع:خبرآنلاین

Moh3eN
09-16-2011, 11:53 PM
خب خدا رو شکر .
حالا دیگه خلاف هر سال که مراسم رو دانلود میکنم و بدون استرس و خیلی فان میشینم مراسم رو میبینم و حالشو میبرم، امسال توی قسمت فیلم خارجی زبان قلبم به تالاپ تولوپ میفته :Smiley36:.
امیدوارم بتونه اسم ایران رو تو اسکار مطرح کنه :Smiley30:.

.

Amin
09-16-2011, 11:59 PM
من که دلم گواهی میده امسال این جدایی یه چیزی میشه نامزدی که همین الآن بگم قطعیه

NOjAN
09-17-2011, 12:01 AM
خب خدا رو شکر .
حالا دیگه خلاف هر سال که مراسم رو دانلود میکنم و بدون استرس و خیلی فان میشینم مراسم رو میبینم و حالشو میبرم، امسال توی قسمت فیلم خارجی زبان قلبم به تالاپ تولوپ میفته :Smiley36:.
امیدوارم بتونه اسم ایران رو تو اسکار مطرح کنه :Smiley30:.
.
محسن جان فکر کنم فیلم رو فرستادن به عنوان ِ نماینده , ولی معلوم نباشه که آکادمی قبول کنه یا نه ... درست می گم ؟ چون فکر کنم خیلی از کشورها فیلم هاشون رو به آکادمی ارسال می کنن ولی معمولا 5 یا 6 تا نامزد در کل باقی می مونن . من که دعا می کنم "جداییِ نادر از سیمین" رو جزو نامزدها اعلام کنن :Smiley1:

Batlaghi
09-17-2011, 12:21 AM
«جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي از سوي بنياد سينمايي فارابي براي معرفي به اسكار 2012انتخاب شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،اگر به تاريخچه ي حضور سينماي ايران در اسكار برگرديم، سينماي ايران تاكنون موفق به دريافت اسكارخارجي نشده است، اما فيلم «بچه هاي آسمان» ساخته ي مجيد مجيدي كه در سال 1377 با عنوان نماينده ي ايران به اسكار معرفي شد، براي اولين بار در جمع نامزدهاي بهترين اسكار غير انگليسي زبان در سال 1999 انتخاب شد.

سالها پيش براي نخستين بار وزارت فرهنگ و هنر وقت در سال 1356 فيلم «دايره ي مينا» ساخته ي داريوش مهرجويي را به اسكار معرفي كرد و پس از آن فيلم «باد صبا» ساخته ي آلبر لاموريس به عنوان نماينده ي ايران در سال 57 راهي آكادمي اسكار شد.

سينماي ايران به مدت 16 سال نماينده اي به اسكار معرفي نكرد تا سال 1373 كه فيلم «زير درختان زيتون» ساخته ي عباس كيارستمي معرفي شد و سپس در سال 1374 «بادكنك سفيد» به كارگرداني جعفر پناهي، سال75 فيلم معرفي نشد، 76 «گبه» محسن مخملباف، 77 «بچه هاي آسمان» مجيد مجيدي (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 «رنگ خدا»مجيد مجيدي، 79 «زماني براي مستي اسبها» بهمن قبادي ، 80 «باران» مجيد مجيدي ، 81 «من ترانه 15 سال دارم» رسول صدرعاملي ، 82 «نفس عميق» پرويز شهبازي‏، 83 «لاك پشتها هم پرواز مي كنند» بهمن قبادي و 84 «خيلي دور خيلي نزديك» رضا ميركريمي، 85 «كافه ترانزيت» ، 86 «ميم مثل مادر» رسول ملاقلي پور و 87 «آواز گنجشكها» مجيد مجيدي،88 «درباره الي» به كارگرداني اصغر فرهادي و سال 89 «بدرود بغداد» مهدي نادري به عنوان نماينده سينماي ايران به اسكار معرفي شد.

طبق آنچه در سايت آكادمي اسكار آمده است؛ «انتخاب فيلم ها در هر كشوري توسط يك سازمان و يا يك هيات داوري متشكل از هنرمندان و اهالي صنعت سينما، انجام مي شود كه فهرست اعضاء اين كميته انتخاب بايد تا تاريخ 13 آگوست (12 مرداد ماه) به آكادمي معرفي شده باشد.»

و سپس تا اول اكتبر (9 مهرماه) بايد فيلم به همراه پوستر و عكس ها به آكادمي ارسال شود.

فقط فيلم‏هايي كه طي يك سال گذشته در قطع 35 يا 70 ميلي‏متري و از طريق فروش بليت در هر كشوري به نمايش عمومي درآمده باشند مي‏توانند به آكادمي اسكار معرفي شوند.

هرساله كشورهاي مختلف فيلم هايش را به اسكار معرفي مي كنند و در نهايت 5 فيلم براي دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان، نامزد مي شوند.

سرانجام امروز جمعه ـ 25 شهريور ماه ـ اعلام شد،هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به اسکار 2012، فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي را برگزيد.

امير اسفندياري، سخنگوي هيات انتخاب فيلم ايراني اسکار در سال جاري، ضمن اشاره به پايان مذاکرات اعضاي اين هيات و انجام تمامي بررسي ها براساس ساز و کارهاي موجود که فيلم هاي واجد شرايط را با توجه به کليه جوانب از ابعاد صنعتي، فرهنگي، انتقادي، موفقيت هاي بين المللي، پخش جهاني و ... بر مبناي مدارک و اسناد گردآوري شده ارزيابي مي نمايد، بيانيه نهايي هيات مزبور را جهت اطلاع رساني در اختيار رسانه ها قرار داد.

متن اين بيانيه به شرح زير است: «با پايان بررسي هاي هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي در خصوص کليه عناوين واجد شرايط که در فاصله زماني 9 مهر ماه 89 تا 8 مهر ماه 90 در کشورمان براي نخستين بار حداقل به مدت هفت روز متوالي اکران شده اند، اعضاء اين هيات ضمن تقدير از سازندگان فيلم هاي آلزايمر، اينجا بدون من، مرهم و ورود آقايان ممنوع، با توجه به جميع جهات و به اتفاق آراء، فيلم جدايي نادر از سيمين ساخته اصغر فرهادي را در مقام نماينده سينماي ايران در رقابت بهترين فيلم خارجي زبان در هشتاد و چهارمين مراسم اسکار (سال 2012) معرفي مي نمايد.»

اعضاء هيات انتخاب: رويا تيموريان و پوران درخشنده و محمد بزرگ نيا، شهرام جعفري نژاد، محمد داودي، عليرضا شجاع نوري، مهدي صباغزاده، رسول صدر عاملي و امير اسفنديار


منبع : پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir)

e4lyas
09-17-2011, 12:37 AM
تاریخ مراسم کی هست ؟

Batlaghi
09-17-2011, 12:44 AM
روند رای گیری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی درمورد جایزه اسکار فیلم خارجی زبان متفاوت با دیگر جشنواره ها، جوایز و گروه های منتقدان سینماست.

بخش فیلم خارجی زبان یکی از 24 بخش جوایز اسکار است و جایزه آن هر سال از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (AMPAS) به فیلمی اعطاء می شود که خارج از ایالات متحده آمریکا تولید شده باشد و بخش زیادی از دیالوگ های آن به زبان غیرانگلیسی باشد


اولین دوره جوایز اسکار 16 مه 1929 برگزار شد. آن سال برای فیلم های خارجی زبان بخش مجزا در نظر گرفته نشده بود. آکادمی بین سال های 1947 تا 1955 برای بهترین فیلم های خارجی زبان که در ایالات متحده اکران شده بودند، جوایز ویژه/افتخاری در نظر می گرفت.

جین هرشولت رئیس و عضو رئیسه آکادمی اعتقاد داشت: «یک جایزه بین المللی اگر به درستی و با دقت اعطا شود، باعث ارتباط نزدیک تر دست اندرکاران سینمای آمریکا با همتایانشان در دیگر کشورها خواهد شد.»

اولین جایزه فیلم خارجی زبان به درام نئورالیستی ایتالیایی «واکسی» به کارگردانی ویتوریو دسیکا اعطاء شد. در سال های بعد جایره ویژه با افتخاری به هفت فیلم دیگر هم رسید: یک فیلم از ایتالیا («دزد دوچرخه»)، دو فیلم از فرانسه («موسیو ونسان» و «بازی های ممنوع»)، سه فیلم از ژاپن («راشومون»، «دروازه جهنم» و «سامورایی: افسانه موساشی») و یک فیلم تولید مشترک فرانسه و ایتالیا («دیوارهای مالاپاگا»).
با این حال، این جوایز مبنای مشخص و حالت رقابتی نداشت و هر سال صرفا یک برنده معرفی می شد. تا سال 1953 عملا جایزه ای اعطاء نمی شد و سال 1954 هم فیلمی به عنوان برنده اعلام نشد.

فلینی رکورددار است
سال 1956 بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به صورت رقابتی برای تقدیر از فیلم های غیر انگلیسی زبان راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون هر سال یک برنده معرفی می شود. اولین دریافت کننده جایزه اسکار این بخش درام نئورالیستی ایتالیایی «جاده» بود که کمک کرد فدریکو فلینی یکی از مطرح ترین کارگردانان اروپایی شود.

برخلاف دیگر جوایز آکادمی، جایزه فیلم خارجی زبان به یک فرد مشخص اعطاء نمی شود. جایزه این بخش را کارگردان فیلم برنده دریافت می کند، اما جایزه در کل برای کشور معرفی کننده در نظر گرفته می شود. در واقع، کارگردان فیلم شخصا برنده جایزه به حساب نمی آید، بلکه صرفا آن را در مراسم دریافت می کند.

http://khabaronline.ir/images/2011/9/federico%20fellini.jpg



فدریکو فلینی چهار فیلم برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را کارگردانی کرده است

در طول این سال ها جایزه فیلم خارجی زبان در بیشتر موارد به فیلم های اروپایی اعطاء شده است. از سال 1947 تاکنون از 63 جایزه اعطاء شده به فیلم های خارجی زبان، 51 جایزه به فیلم های اروپایی، پنج جایزه به فیلم های آسیایی، سه جایزه به فیلم های آفریقایی و سه جایزه به فیلم های آمریکای لاتین اعطاء شده است.

فدریکو فلینی فیلمساز ایتالیایی چهار فیلم برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را کارگردانی کرده و از این جهت رکورددار است. با این حال، فلینی به خاطر قوانین آکادمی هیچ گاه کارگردان برنده اسکار محسوب نمی شود. هرچند او سال 1992 یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد. البته با احتساب جوایز ویژه یا افتخاری، ویتوریو دسیکا فیلمساز هم وطن فلینی با او مساوی است.

ایتالیا با 10 جایزه اسکار فیلم خارجی زبان، سه جایزه ویژه و 27 بار نامزدی رکورددار این جوایز است و اسرائیل هم بعدازایتالیا با 9 بار نامزدی اسکار - بی آن که جایزه ای گرفته باشد - رکورددار نامزدی اسکار فیلم خارجی زبان است.



شرایط لازم برای حضور در بخش فیلم خارجی زبان


برخلاف دیگر جوایز آکادمی، فیلم های شرکت کننده در این بخش نباید ابتدا در ایالات متحده آمریکا اکران شده باشند. برعکس، رقبای بخش فیلم خارجی زبان باید در تاریخی که برابر با قوانین آکادمی مشخص شده، ابتدا در کشور معرفی کننده فیلم به نمایش درآمده باشند.

فیلم های معرفی شده باید حداقل هفت روز پیاپی در یک سینما به نمایش درآمده باشند و نمایش آن ها با فروش بلیت همراه باشد. نمایش فیلم ها باید در مقطع زمانی اعلام شده از سوی آکادمی باشد.

به عنوان مثال در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی فیلم هایی می توانند در بخش فیلم خارجی زبان رقابت کنند که از اول اکتبر 2010 تا 30 سپتامبر 2011 در کشور معرفی کننده اکران تجاری شده باشند.

جایزه آکادمی اسکار برای فیلم خارجی زبان در روزنامه ها، مقالات و اینترنت بیشتر صرفا به عنوان اسکار فیلم خارجی شناخته می شود که تا حدی گمراه کننده است. در این بخش ملیت یک فیلم در مقایسه با زبان آن اهمیت کمتری دارد.

هرچند یک فیلم برای نامزد شدن در این بخش باید «خارجی» یا غیرآمریکایی باشد، اما زبان آن هم نباید انگلیسی باشد. فیلم های خارجی که بیشتر دیالوگ های آن به زبان انگلیسی است برای شرکت در بخش فیلم خارجی زبان واجد شرایط نیستند و آکادمی معمولا در این مورد سختگیرانه عمل می کند.

تازه ترین نمونه فیلم اسرائیلی «بازدید گروه» (2007) است که چون بیش از 50 درصد دیالوگ های آن به زبان انگلیسی بود، از سوی آکادمی در این بخش پذیرفته نشد. از سوی دیگر فیلمی مانند «Le Bal» تولید سال 1983 هرچند تقریبا بدون دیالوگ است، توانست نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شود.

برابر با یکی دیگر از قوانین آکادمی، در این بخش فیلم معرفی شده نباید پیش از اکران در سینما از تلویزیون یا اینترنت پخش شده باشد. آکادمی سال 2004 فیلم هلندی «کبودمرغ» را به همین دلیل واجد شرایط تشخیص نداد.

ملیت دست اندرکاران تولید یک فیلم هم می تواند در تصمیم آکادمی در این که فیلمی را در بخش خارجی زبان واجد شرایط بداند، موثر باشد. تاکنون چند فیلم به همین دلیل از سوی آکادمی رد شده اند.

تازه ترین نمونه فیلم «هوس، احتیاط» به کارگردانی آنگ لی (2007) است که از سوی تایوان برای شرکت در هشتادمین دوره جوایز آکادمی معرفی شد، اما آکادمی فیلم را نپذیرفت.

سخنگوی آکادمی آن سال در توضیح این تصمیم گفت: «این فیلم شایسته حضور در بخش فیلم خارجی نبود، چون قوانین ایجاب می کند از میان عوامل تولید یک فیلم، صرف نظر از تهیه کننده، کارگردان و نویسنده، حداقل در چند بخش افرادی با ملیت کشوری حضور داشته باشند که آن فیلم را به آکادمی معرفی کرده است. مدیر فیلمبرداری، تدوینگر، آهنگساز، طراح صحنه، طراح لباس، صداگذار و هیچ یک از بازیگران اصلی «هوس، احتیاط» تایوانی نیستند.»

تصمیم درمورد شایسته نبودن یک فیلم برای حضور در بخش خارجی زبان عموما پیش از نامزد شدن یک فیلم روی می دهد. تنها استثنا «جایی در دنیا» (1992) نماینده اروگوئه در شصت و پنجمین دوره جوایز آکادمی بود که هرچند نامزد اسکار شد، اما چون به تشخیص آکادمی بیشتر عوامل آن اروگوئه ای نبودند، از رای گیری نهایی خارج شد.

از سال 2006 (هفتاد و نهمین دوره جوایز آکادمی) فیلم های معرفی شده لزوما نباید به زبان کشور معرفی کننده باشند. این قانون تا پیش از آن اجازه نمی داد کشورها فیلم هایی را به اسکار بفرستند که بخش زیادی از دیالوگ های آن به زبانی غیر از زبان بومی کشور معرفی کننده است.

آن سال مدیر اجرایی آکادمی دلیل تغییر این قانون را به خاطر اتفاقی دانست که برای فیلم ایتالیایی «شخصی» (2004) افتاد. این فیلم از رقابت بازماند صرفا به این خاطر که بخش زیادی از دیالوگ های آن به زبان عربی و عبری بود که هیچ کدام زبان اصلی ایتالیا نیستند.

http://khabaronline.ir/images/2011/9/Letters%20from%20Iwo%20Jima.jpg


فیلم ژاپنی زبان «نامه هایی از ایوو جیما» ساخته کلینت ایستوود در بخش فیلم خارجی زبان پذیرفته نشد

تغییر این قانون به کشوری مانند کانادا اجازه داد فیلم هندی زبان «آب» را به اسکار معرفی کند. تا پیش از آن کانادا تنها برای فیلم های فرانسوی زبان نامزد می شد، چرا که فیلم های به زبان اصلی کانادا (انگلیسی) برای حضور در بخش فیلم خارجی زبان واجد شرایط شناخته نمی شدند.

با این حال، تغییر قانون تاثیری در پذیرش فیلم های آمریکایی غیر انگلیسی زبان در بخش فیلم خارجی زبان نداشت. این فیلم ها همچنان به خاطر ملیت خود شایسته حضور در رقابت در این بخش نیستند.

به همین دلیل یک فیلم ژاپنی زبان مانند «نامه هایی از ایوو جیما» (2006) یا فیلم مایایی زبان «آپوکالیپتو» (2006) نتوانستند در بخش فیلم خارجی زبان رقابت کنند، هرچند هر دو فیلم با نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شدند (و «نامه هایی از ایوو جیما» برنده هم شد)، چرا که قوانین گلدن گلوب چنین محدودیتی ایجاد نمی کند.

روند معرفی فیلم ها و نامزدی
آکادمی از تمام کشورها دعوت می کند فیلمی را که بهترین می دانند معرفی کنند. انتخاب نماینده هر کشور باید توسط سازمان، هیئت داوری یا کمیته ای متشکل از افراد دست اندرکار سینمای آن کشور صورت گیرد. اسامی این افراد باید برای آکادمی فرستاده شود و هر کشور تنها می تواند یک فیلم معرفی کند.

بعد از آن که هر کشور انتخاب رسمی خود را انجام داد باید کپی فیلم خود را با زیرنویس انگلیسی برای آکادمی ارسال کنند. این فیلم ها برای کمیته جایزه فیلم خارجی زبان به نمایش درمی آید. اعضای این کمیته پنج نامزد نهایی را با آرای مخفی خود انتخاب می کنند.

تنها اعضای فعال و ثابت آکادمی که در نمایش هر پنج فیلم نامزد شده حضور داشته اند می توانند در رای گیری نهایی برای انتخاب فیلم برنده شرکت کنند. کسانی که نسخه ویدیویی یا دی وی دی فیلم های خارجی زبان را دیده باشند، اجازه شرکت در رای گیری را ندارند.

این روند از سال 2006 (هفتاد و نهمین دوره جوایز آکادمی) تا حدی تغییر کرد. در آن سال آکادمی تصمیم گرفت انتخاب نامزدها را در دو مرحله انجام بدهد. تا پیش از آن یک کمیته مستقر در لس آنجلس شامل صدها عضو آکادمی پنج نامزد نهایی بخش فیلم خارجی زبان را انتخاب می کرد.

در آن سال برای اولین بار در تاریخ جوایز، یک فهرست کوتاه شامل 9 فیلم یک هفته پیش از اعلام رسمی پنج نامزد نهایی این بخش اعلام شد.

کمیته ای شامل 30 عضو - 10 عضو کمیته اصلی، 10 عضو جدید مستقر در لس آنجلس و 10 عضو مستقر در نیویورک - از میان 9 فیلم پنج فیلم را انتخاب کردند. یکی از اهداف آکادمی از این کار این بود که روند رای گیری را از لس آنجلس فراتر ببرد. این گروه پیش از انتخاب نامزدهای نهایی به مدت سه روز به تماشای 9 فیلم فهرست کوتاه نشستند.

آکادمی از سال 2009 یک سیستم جدید را پیاده کرد. در این سیستم روند انتخاب نامزدها همچنان دو مرحله دارد.

در مرحله نخست صدها عضو آکادمی مستقر در لس آنجلس - که عموما به فیلم های جریان روز علاقه دارند - تنها درباره شش فیلم از 9 فیلمی که به مرحله دوم انتخاب راه می یابند، تصمیم گیری می کنند.

سه فیلم دیگر را کمیته اجرایی جایزه فیلم خارجی زبان آکادمی که 20 عضو دارد، انتخاب می کنند. در نهایت، کمیته 30 نفره درمورد پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی زبان تصمیم گیری می کند.

http://khabaronline.ir/images/2011/9/departure.jpg

فیلم ژاپنی «عزیمت» سال 2009 در حالی برنده شد که از سوی منتقدان و جشنواره ها نادیده گرفته شده بود

در مجموع، روند رای گیری درمورد اسکار فیلم خارجی زبان بسیار متفاوت با جشنواره ها، جوایز و گروه های منتقدان سینماست.

نمونه آشکار این مسئله سال 2009 اتفاق افتاد. «عزیمت» نماینده ژاپن در اسکار که از سوی منتقدان و جشنواره های سینمایی نادیده گرفته شده بود، با انتخاب اعضای آکادمی به نمایندگان فرانسه («کلاس») و اسرائیل («والس با بشیر») که بیشتر مورد توجه بودند ترجیح داده شد و اسکار فیلم خارجی را به خانه برد.



منبع:

:: خبر آنلاین :: (http://www.khabaronline.ir)

توسط :علی افتخاری

چیزهایی که باید درباره اسکار فیلم خارجی زبان بدانید / همه راه ها به آکادمی ختم می*شود (http://www.khabaronline.ir/news-172095.aspx)

NOjAN
09-17-2011, 12:50 AM
تاریخ مراسم کی هست ؟

27 ام فوریه 2012 . ولی خب اصل هیجانش برای ما ایرانیا اعلام نامزدهاست که درست نمی دونم چه موقع اعلام می کنن.

Amin
09-17-2011, 01:03 AM
نامزدها رو حدودا یک ماه قبل از اجرای مراسم اعلام میکنن.
همین الآن اعلام شد که فیلم جدایی در جشن خانه سینما برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی شده است.تبریک دوباره به اصغر فرهادی عزیز

Hamidreza.m
09-17-2011, 01:23 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/18/b/2011_9_11_14_4_55.jpg

کلیف رابرتسون که بیشتر با فیلم "سه روز کندور" در کشورمان شناخته می*شود،در آمریکا دار فانی را وداع گفت.

رابرتسون شامگاه شنبه 10 سپتامبر در نیویورک به دلیل کهولت سن درگذشته است.

رابرتسون در سال 1968 به*خاطر بازی در نقش یک مرد بزرگ*سال عقب افتاده در فیلم "چارلی" برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر شده بود،عمده شهرتش را مدیون بازی به نقش "جان اف*کندی"در فیلم "پی*تی 109" بود.

او در سال*های اخیر با ایفای نقش در سری فیلم*های "مرد عنکبوتی" بار دیگر مورد توجه قرار گرفته بود.

-------------

منبع :naghdefarsi.com

Amin
09-17-2011, 01:26 PM
خدا بیامرزدش بازیگر خیلی خوبی بود.

ELHAM
09-17-2011, 01:54 PM
به نظر فیلم خیلی خوبی میاد ممنوناز معرفیتون

ELHAM
09-17-2011, 01:55 PM
تا الان بالاترین امتیاز رو داره فکرکنم این فیلم هم از شاهکارهای امسال باشه بازیگرای خیلی خوبی تو فیلم هستن

Batlaghi
09-17-2011, 03:00 PM
http://www.iaskinc.org/blog/sophiaanelson/wp-content/uploads/the-help-stockett.jpg

http://www.mommyenterprises.com/moms-blog/wp-content/uploads/2011/08/the-help.jpg


نام فیلم: The Help ( کمک )
ژانر : درام
کارگردان: Tate Taylor
بازیگران : Emma Stone, Viola Davis and Octavia Spencer
امتیاز : 8.1

Emma Stone
http://blogs.orlandosentinel.com/entertainment_movies_blog/files/2011/07/Emma-Stone-smiles.jpg
http://seorevo.com/wp-content/uploads/2011/08/emma-stone.jpg

Easy A 2010

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjE1MzU1Mjg1OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDc3NDQ2Mw@@._ V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Zombieland 2009

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTU5MDg0NTQ1N15BMl5BanBnXkFtZTcwMjA4Mjg3Mg@@._ V1._SY317_CR6,0,214,317_.jpg

Superbad 2007


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTc0NjIyMjA2OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzIxNDE1MQ@@._ V1._SY317_.jpg

Crazy, Stupid, Love 2011.


http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTg2MjkwMTM0NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzc4NDg2NQ@@._ V1._SY317_.jpg

Friends with Benefits 2011

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQ2MzQ0NTk4N15BMl5BanBnXkFtZTcwMDc2NDYzNQ@@._ V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

کمک فیلمی است متعادل و بیطرف در مورد موضوعی پرمناقشه در تاریخ معاصر ایالات متحده. فیلم بازگوکننده رفتار و نگاه صاحب خانه های سفید پوست ایالتهای جنوبی امریکا به خدمتکاران سیاه پوستشان در زمان رواج سیاستهای تبعیض آمیز موسوم به قوانین Jim Crow است. فیلم همچنین داستان دختر جوان سفید پوستی را روایت میکند که با تشویق دو شخصیت اصلی خدمتکار فیلم، کتابی پرفروش در موردشان مینویسد و اینکه چگونه با این کار قضاوت مادرش را نیز نسبت به خود و موضوع کتابش عوض میکند. ولی با وجود اینکه در پایان فیلم دیگر شاهد رفتارهای تحقیرآمیز در مورد شخصیتهای اصلی نیستیم، با اینحال بیننده همچنان خود را در محیط تبعیض آمیز ایالت می سی سی پی دوران فرمانداری Ross Barnett احساس میکند.

منبع: سایت نقد فارسی

رویهم رفته یاری فیلم خوبیست، با بازیهای فوق العاده و داستانی که بیننده را مجذوب خود میکند. فیلمی مبتنی بر بازیگر که با اینکه بازگو کننده اتفاقات دردناکی است، خودش به عنوان این طور نبوده و تماشاگر را بسیار سرگرم میکند. درواقع هدف یاری به تصویر کشیدن واقعیتی نیست که همه آن را میدانند. تمام امریکاییان از مسئله تبعیض نژادی آگاهند ولی ابهام زدایی در مورد حواشی آن است که بیببنده را جذب میکند. فیلمی بیطرف که همه سفیدپوستان آن بیرحم و خبیث نیستند.

فیلمنامه اثر بر اساس کتاب پرفروش Kathryn Stockett با تمرکز بر شخصیت اسکیتر فلان (با بازی Emma Stome )نوشته شده است. دختر جوانی که بتازگی فارق التحصیل شده و به خانه بازگشته است ولی به هیچ عنوان با محیط دوران نوجوانیش ارتباط برقرار نمیکند و راحت نیست. با وجود اینکه نام Emma Stone به عنوان بازیگر اول در تیتراژ آمده است ولی هنرمندایی دو شخصیت سیاهپوست داستان یعنی ایبیلین کلارک (با بازی Viola Davis) و مینی جکسون (با بازی Octavia Spencer) بازی معمولی آن را تحت الشعاع قرار داده است.

هر دو این شخصیتها خدمتکارند. ایبیلین تقریباً تمامی زندگی اش را صرف مراقبت و بزرگ کردن دختر بچه های سفیدپوستان کرده است و توانسته ارتباط عاطفی خوبی با آنها برقرار کند به طوری در کودکی دوستش دارند. ولی وقتی بزرگ میشوند مانند مادرانشان شده و رفتار تحقیر آمیز آنها را نسبت به سیاه پوستان تقلید میکنند. مینی خدمتکار دیگریست که از کار قبلی اش (خانه یکی از مقامات محلی) اخراج شده و حالا به استخدام خانمی با موهای روشن و بیدست و پا در آمده است. بازی رخشان Davis و Spencer در نقشهایشان باعث شده برخلاف خط روایی داستان، بیشتر این دو در کانون توجه قرار گیرند.

خانمی که مینی را بعد از سالها خدمت صادقانه اخراج کرده فردی تازه به دوران و بدغلغی است در حالی که صاحب کار جدیدش زنی بنام سلیا فوته (با بازی Jessica Chastain) که با تاجری ثروتمند ازدواج کرده است و بخاطر اینکه اصلاً از کار خانه چیزی نمیداند سعی میکند با استفاده از مینی ضعفهایش را جبران و همسرش را خوشحال کند.

مینی که محتاج پول است، از اینکه میتواند پیش او کار کند بسیار خوشحال میشود. زنی که تنها مینی را در طول روز وقتی همسرش خانه نیست میخواهد تا به این صورت همسرش فکر کند تمام این غذاهای خوشمزه و خانه مرتب کار اوست. مینی هم علاوه بر کمک در کارهای خانه و حتی کارهای اضافه سعی میکند با نزدیک شدن به وی او را در زندگی اش راهنمایی کند. بازی Chastain در نقش سلیا بسیار طبیعی و باورپذیر از کار در آمده است.

با اینحال سلیا به نصیحتهای مینی گوش نداده و بارها دچار مشکل میشود. یکی از همین موارد سکانس مراسم خیریه (طبق معمول، کمک به کودکان گرسنه سیاهپوست) است که موقعیت های کمدی بسیاری را ایجاد میکند. موقعیتهایی که با وجود فاصله از خط روایی داستان، ولی باعث خنده تماشاگر میشود که ارزشش را نیز دارد.

داستان ادامه دارد تا اینکه روزی اسکیتر ایبیلین و مینی را متقاعد میکند تا با او صحبت کرده و اتفاقات تحقیر آمیز محیط کارشان را با او در میان بگذارند. در نهاین نیز حاصل این مصاحبه ها کتابی میشود جذاب که بازگو کننده درددل ها و خشمهای این دو خدمتکار است. یکی از ماجراهای فرعی داستان، راز غم انگیز ناپدید شدن پرستار اسکیتر در دوران کودکیست که 29 سال برای خانواده کار میکرده است ولی پس از رفتن اسکیتر به مدرسه ناپدید میشود. مادر او (Alison Janny) که این راز را مدتها مخفی نگه داشته است نهایتاً در انتهای فیلم آن را بیان کرده و به قول معروف متحول میشود!

دو نکته عجیب نیز در فیلم وجود دارد. تمام سفیدپوستان سیگار میکشند در حالی که هیچ سیاه پوستی این کار را نمیکد. و اینکه اغلب نقشهایی پر دیالوگ برای مردان سفیدپوست نوشته شده در حالی که تنها شخصیتها دو مرد سیاهپوست که یکی هم کشیش است اینگونه پرداخته شده است.

در سال 1991 فیلمی بنام The Long Walk Home با هنرنمایی Whoopi Goldberg و Sissy Spacek به ترتیب در نقشهای خدمتکار و صاحب کار در مورد دوره اعتراضات سیاه پوستان موسوم به Montgomery Bus Boycott ساخته شد که نگاه صریحتری به مسئله تبعیص نژادی داشت. ولی برای علاقه مندان به رمان Stockett "یاری"، اثر وفادارتر به متن است. فیلم همچنین بسیار سرگرم کننده است. بازی طبیعی Viola Davis و همچنین Octavia Spencer با آن چهره پراحساس و با نمکش بسیار خوب از کار در آمده است. بازی دیگر بازیگران فیلم مانند Emma Stone, Brace Dallas Howard و Alison Janney نیز قابل قبول است که مسلماً در فیلنامه های جسورانه و کمتر کلیشه ای میتوان شاهد کارهای بهتری از آنها بود.

منتقد : راجر ایبرت
مترجم : بهروز آقاخانیان-batlaghi
تهیه و ترجمه: سایت نقد فارسی- batlaghi

Batlaghi
09-17-2011, 03:10 PM
صددرصدیکی از بهترین فیلمهای امساله بدون شک

Batlaghi
09-17-2011, 03:11 PM
گفتم که میگن اسکاریه این فیلم. خواهش می کنم

ELHAM
09-17-2011, 03:29 PM
من عاشقه بازی اما استونم خیلی بازیگر خوبیه ممنون

Batlaghi
09-17-2011, 07:36 PM
اره منم خیلی از بازیش خوشم میاد مخصوصا easy a

Hamidreza.m
09-17-2011, 08:55 PM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/10-11-23-1223157.jpgمتیو فاکس بازیگر نقش جک شپرد در سریال «لاست» از اتهام درگیری با یک راننده زن اتوبوس تبرئه شد.

دادگاه کلیولند پس از بررسی دقیق این پرونده به این نتیجه رسید که فاکس مجرم نیست، این درحالی است که هیتر بورمن، راننده اتوبوس ماه پیش ادعا کرده بود فاکس روز 28 اوت با او درگیر شده و با مشت به شکم او کوبیده است.

دلیل این درگیری تلاش فاکس برای سوار شدن به اتوبوس بورمن بود، اما این اتوبوس از قبل کرایه شده بود و فرد دیگری اجازه ورود به آن نداشت. فاکس که در حالت طبیعی نبوده قصد داشته به زور وارد اتوبوس شود و به هتل محل اقامت خود برود.

جی نورمن استارک وکیل بورمن این تصمیم را «بی*عدالتی» خواند و گفت: «کاملا با تصمیم قاضی مخالف هستم که نتوانسته در این پرونده واضح جرمی ببیند. کاری که فاکس کرده ابدا رفتاری مدنی نبود. من هم مثل موکل خود ناراحت هستم که قاضی عدالت را اجرا نکرده است.»

در شکایت بورمن آمده بود فاکس با مشت و لگد به شکم، قفسه سینه، بازوها و پای او ضربه زده است و شدت آن به حدی بوده که بورمن به بیمارستان منتقل شده و از نظر مالی به او ضربه وارد شده. بورمن در شکایت خود نوشته که با زدن مشت به سر و صورت فاکس از خود دفاع کرده هرچند با این کار دست*های خودش آسیب دیده است. در این درگیری لب فاکس دچار خونریزی شد.

در این شکایت بورمن درخواست 75 هزار دلار غرامت کرده بود. فاکس درمورد این حکم صحبتی نکرده است. فاکس در حال حاضر با براد پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد» همبازی شده است.

Moh3eN
09-17-2011, 11:31 PM
محسن جان فکر کنم فیلم رو فرستادن به عنوان ِ نماینده , ولی معلوم نباشه که آکادمی قبول کنه یا نه ... درست می گم ؟ چون فکر کنم خیلی از کشورها فیلم هاشون رو به آکادمی ارسال می کنن ولی معمولا 5 یا 6 تا نامزد در کل باقی می مونن . من که دعا می کنم "جداییِ نادر از سیمین" رو جزو نامزدها اعلام کنن :Smiley1:
آخ... درسته نوژن جان ... سوتی دادم در حد بوندس لیگا http://www.gunnerstrust.com/fa/img/smilies/n6.gifhttp://forum.p30world.com/images/New-smile/N_aggressive%20%2837%29.gif.
ولی بنظر من فیلم با استقبال و واکنش هایی که تو جهان داشت، شانس نامزد شدن بالایی رو داره .... امیدوارم http://www.tvworld.info/images/smilies/Smiley48.gif.


.

Hamidreza.m
09-18-2011, 12:04 PM
http://www.khabaronline.ir/images/2011/9/63a.jpg
«باید درمورد کوین صحبت کنیم» داستان مادری است که پسر نوجوانش در دبیرستان همکلاسی ها و دبیرانش را به گلوله می بندد.

مادر نه تنها از این پیشامد رنج می برد بلکه باید بار مسئولیت رفتار پسرش را هم تحمل کند. او برای آرام شدن روح خود به همسرش نامه می نویسد، همسری که از او جدا شده است.

فیلم لین رمزی یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره کن سال 2011 بود و با این که داستان بسیار تلخی را روایت می کند، اما با استقبال منتقدان روبرو شد.

«باید درمورد کوین صحبت کنیم» براساس رمانی به همین نام نوشته لیونیل شرایور نوشته شده که سال 2005 برنده جایزه اورنج (جایزه ویژه نویسندگان زن بریتانیا) شد. رمان به شکل مجموعه نامه های مادر کوین به همسرش روایت شده است.

در اقتباس سینمایی تیلدا سوئینتن نقش مادر، جان سی. رایلی نقش پدر و ازرا میلر نقش کوین را بازی می کنند، روایت فیلم در زمان پس و پیش می رود و سعی می کند دلیل رفتار کوین را نشان دهد، «باید درمورد کوین صحبت کنیم» به دام ساده انگاری نمی افتد و ساده ترین پاسخ ها را برای توجیه پسر انتخاب نمی کند.

لین رمزی کارگردان 41 ساله این فیلم در میان علاقه مندان سینمای مستقل شهرت به سزایی دارد. او پس از فارغ التحصیلی در سال 1995 از مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا، فعالیت سینمایی خود را با ساختن فیلم های کوتاه «روز را بکش» و «مرگ های کوچک» در سال 1996 آغاز کرد.«روز را بکش» در جشنواره بهرین فیلم های کوتاه اروپا برنده جایزه بزرگ فرانسه شد. اما موفقیت اصلی رمزی با «مرگ های کوچک» شروع شد که در جشنواره فیلم کن سال 1996 برنده جایزه هیئت داوران در بخش فیلم کوتاه شد.

فیلم کوتاه بعدی رمزی «مامور کنتور گاز» بود که باز هم جایزه هیئت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره کن را در سال 1998 برای او به ارمغان آورد. علاوه بر این «مامور کنتور گاز» برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه بفتا و برنده جایزه یوزپلنگ آینده از جشنواره لوکارنو شد.

رمزی سال 1999 اولین فیلم بلند خود به نام «تله موش» را ساخت. فیلم داستان رایان 12 ساله است که در یک دعوای ساختگی با جیمز غرق می شود و می میرد. جیمز به خانه می گریزد و سعی می کند با این فاجعه کنار بیاید.

«تله موش» موفقیت بسیاری در جشنواره های سینمایی کسب کرد. فیلم جایزه کارگردان آینده دار جوایز بفتا را برای لمزی به همراه داشت و در جشنواره انستیتو فیلم بریتانیا، جشنوراه فیلم های مستقل بریتانیا، جشنواره فیلم شیکاگو و جشنواره فیلم ادینبورگ تقدیر شد.

«مورون کالار» دومین فیلم بلند رمزی سال 2002 با بازی سامانتا مورتن ساخته شد. فیلم داستان زن جوانی بود که در جستجوی هویت خود دست به سفری پرفرازونشیب می زند. فیلم در جوایز بفتا جایزه بهترین بازیگر زن را برای مورتن به ارمغان آورد و در جشنوواره کن دو جایزه جوانان و C.I.C.A.E را برد.

رمزی از سال 2005 مشغول ساخت «باید درمورد کوین حرف بزنیم» شد، مشکلات پیدا کردن سرمایه گذار یکی دو سال وقت او را گرفت تا اینکه بالاخره با پادرمیانی شبکه بی بی سی ساخت فیلم سرعت گرفت.

نام رمزی در فهرست 40 کارگردان برتر زنده دنیا که نشریه گاردین سال 2007 منتشر کرد در رتبه دوازدهم و در کنار نام دیوید لینچ، دیوید کراننبرگ، لارس فن تریر و کوئنتین تارانتینو قرار گرفته است.

«باید درمورد کوین صحبت کنیم» 28 سپتامبر روی پرده می رود.

MAJID
09-18-2011, 07:19 PM
این فیلم اومده؟ کی میاد؟لینک دانلودش نیست؟

MAJID
09-18-2011, 07:25 PM
این فیلم چی لینک دانلودشو میذارین برام

Vampire
09-18-2011, 07:30 PM
هنوز اكران نشده

Amin
09-18-2011, 07:43 PM
دانلود فیلم با کیفیت dvdrip


http://hipfile.com/c993vtmv1c7w/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part1.rar.html

http://hipfile.com/6z6kvhebbqju/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part2.rar.html

http://hipfile.com/i3djhc14z2n4/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part3.rar.html

فعلا اگه میخواید این سه تا پارتش
بقیش رو هم میذارم.

Batlaghi
09-18-2011, 08:00 PM
سلام امین جون این فیلم هنوز رو پرده سینما نرفته چه طوری dvdripش اومده؟

Amin
09-18-2011, 08:02 PM
اینم بقیه لینک ها.فعلا نسخه بلوری منتشر نشده.

http://hipfile.com/i9jua5xdka5r/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part4.rar.html

http://hipfile.com/ncisi9o17j4x/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part5.rar.html

http://hipfile.com/f2ozf2uxbphg/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part6.rar.html

http://hipfile.com/16cd8rbewush/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part7.rar.html

http://hipfile.com/x91dwbpnv8qo/Drive_2011_DVDRip_XvID_IMAGiNE.part8.rar.html

Amin
09-18-2011, 08:03 PM
این نسخه در کشور های دیگه منتشر شده قبلا.تو خود آمریکا دو روزه اومده رو پرده

NOjAN
09-18-2011, 08:42 PM
پست آقای "majid" حذف شد .
خواهشا یک مطلب رو چند جا عنوان نکنید.

neda
09-19-2011, 05:32 PM
720 نیومده؟کی میاد؟

Batlaghi
09-19-2011, 05:40 PM
نه هنوز اقا امین بالا توضیح دادن

Amin
09-19-2011, 05:50 PM
نسخه 720 رو معمولا از روی بلوری میزنن.بلوری هم معمولا اول تو آمریکا منتشر میشه.از طرف دیگه فیلم چون تازه تو آمریکا اومده روی پرده فعلا بلوری نمیاد بیرون.شاید تو یکی از کشور های دیگه غیر آمریکا منتشر بشه ولی بعیده.

Batlaghi
09-19-2011, 09:50 PM
http://moviemag.ir/images/stories/reviews/9013/the_tree_of_life/2.jpg



http://download.tarikhema.ir/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/01ffc_The-Tree-of-Life.jpg
درخت زندگی: The Tree of Life
کارگردان : Terrence Malick
نویسنده : Terrence Malick
بازیگران :

Brad Pitt ... Mr. O'Brien

Sean Penn ... Jack

Jessica Chastain ... Mrs. O'Brien

Fiona Shaw ... Grandmother

ژانر : درام


ترنس مالیک را باید جزو نابغه های فیلمسازی دنیا دسته بندی کرد. درخت زندگی پنجمین فیلم مالیک طی 38 سال گذشته است و این گزیده کاری عجی1ب و غریب وی، بی دلیل نیست؛ مالیک فیلمسازی است که سینما را یک هنر می داند و معتقد است اگر سینما نتواند هنر و زیبایی را به درستی به مخاطب ارائه کند، اصلاً نباید فیلمی ساخته شود! همین اعتقاد سخت مالیک سبب شده تا او گزیده کار ترین فیلمساز تاریخ سینما باشد. درخت زندگی به فاصله 6 سال از آخرین ساخته مالیک یعنی دنیای تازه، ساخته شده است. براد پیت در جریان یک مصاحبه اعلام کرده بود که :«کار کردن با مالیک بسیار لذت بخش و البته سخت بود چراکه او درباره فیلمش بسیار وسواس داشته و ما مجبور بودیم روزانه تنها 2 برداشت داشته باشیم!» . بعد از تماشای درخت زندگی به درستی به اظهارات براد پیت پی بردم چراکه درخت زندگی از حیث هنری بدون شک یکی از بهترین های تاریخ سینما است. کمتر در فیلمی شاهد بوده یم که چنان دقت و ظرافتی در پرداخت صحنه ها بکار رفته باشد که با هر نما، تماشاگر را در دنیایش محو کند.

درخت زندگی داستان خانواده ی اوبرین و 3 فرزندشان را در دهه ی 50 میلادی را روایت می کند. آقای اوبرین ( براد پیت ) مردی افسرده و خسته از روزگار است که فشار زندگی و ناملایمات اجتماعی باعث شده تا او راه و روش خشن و بد بودن را به فرزندانش آموزش دهد. آقای اوبرین به فرزندانش یاد می دهد تا به هیچ کس اعتماد نکنند ، هیچ خوبی را بی دلیل نپذیرند و در یک کلام احساسات خوب را در خودشان به حداقل برسانند. اما خانم اوبرین ( جسیکا چستین ) دقیقاً برعکس همسرش رفتار می کند. او به عشق و خوبی اعتقاد دارد و به فرزندانش یاد می دهد تا همه مسائل روزمره را به فال نیک بگیرند. خانم اوبرین با توجه به آموزه های غلط پدر فرزندانش ، به هر نحوی قصد دارد تا از فرزندانش، مردانی خوش قلب و مفید برای جامعه بسازد. در بطن این کشمکش های آموزشی خانم و آقای اوبرین ، جک که پسر بزرگ خانواده است، قرار دارد. جک نوجوانی است که در این سن احتیاج به حمایت و تثبیت رفتارهای والدینش در برقراری ارتباط با او دارد اما تنها چیزی که تابحال ن ،نصیبش شده، اظهارات متناقض والدینش از تعریف زندگی بوده است. به سالها بعد می رویم، جک حالا یک فرد میانسال ( با بازی شان پن ) است که با همسرش رابطه خوبی ندارد و همچنین نمی تواند با آسمانخراش های شهر و انسانهای پیرامونش ارتباط برقرار کند. جک در پی آموزه های دوران کودکی خود، هنوز نتوانسته تعریفی از جامعه و نحوه زندگی در آن برای خود ترسیم کند که سبب شده تا او تبدیل به شخصیتی به شدت منزوی شود و...

http://moviemag.ir/images/stories/reviews/9013/the_tree_of_life/1.jpg


این خلاصه داستان نباید شما را به اشتباه بیندازد که درخت زندگی یک درام خانوادگی است بلکه برعکس ، درخت زندگی اصلاً کاری به خانواده اوبرین ندارد!. مالیک در درخت زندگی سعی کرده تا ناملایمات و تفکرهای بشر درباره زندگی را در قالب یک خانوادهِ متفاوت از لحاظ فکری، به تصویر بکشد. در خانواده اوبرین، پدرِ خانواده نماد طبیعت است که بنا به ناملایمات روزگار ، از زیبایی ذاتی و بصری اش ، تبدیل به موجودی بدبین شده که ساز مخالف بنای تمام کارهایش شده است. برعکس پدر، مادر خانواده نماد نجابت ذاتی طبیعت و زندگی است که علی رغم تمام بدی های روزگار ، هنوز سعی دارد تا زیبایی ذاتی اش را حفظ کند و آن را به نسل آینده نیز انتقال دهد. شخصیت جک نیز وصف حال ماست. انسانی که دچار نوعی دوگانگی در زندگی اش شده و سردرگم در این طبیعت بی کران رها شده است. جک نماد تمام انسانهایی است به جای پایبند ماندن به اصل انسانی خویش، به او یاد داده شده تا با آن بجنگد و دنیای ناملایم خود را در آن بنا کند. از حیث هنری شاید بتوان درخت زندگی را با شاهکار استنلی کوبریک یعنی " 2001 : یک اودیسه فضایی" مقایسه کرد. در اودیسه فضایی، استنلی کوربریک سعی کرده بود 3تا با استفاده از یک داستان تخیلی انسان را به یاد اصل خویش بیندازد و سکانس پایانی آن یعنی خیره شدن کودک به کره زمین و لبخند به زیبایی آن ، اوج این هنرنمایی بود. حالا ترنس مالیک در درخت زندگی با استفاده از تمام عناصر حیات و موجودات پیشین جهان ( از دایناسور! گرفته تا غروب خورشید ) سعی کرده تا به تماشاگر یادآوری کند که بهتر است دنیای خود را بار دیگر مرور کند و گرد و غبار زشتی را از آن پاک کند.


http://moviemag.ir/images/stories/reviews/9013/the_tree_of_life/3.jpg



فیلمبرداری بی نظیر امانوئل لوبسکی یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا شعر سینمایی ترنس مالیک به زیباترین نحو ممکن به تصویر کشیده شود. فیلمبرداری فیلم درخت زندگی بدون شک اصلی ترین بخت دریافت اسکار امسال است و مطمئن باشید نام آن را جزو کاندیداها خواهید دید. درخت زندگی حتی زمانی که آغشته به جلوه های ویژه ( CGI ) می شود، بسیار زیبا و دوست داشتنی است. در اصل شما نباید از درخت زندگی انتظار جلوه های ویژه قوی داشته باشید اما با اینحال ترنس مالیک وسواس خودش را به این بخش هم تزریق کرده و CGI به بهترین نحو در فیلم قرار داده شده است.

2 بازیگر اصلی فیلم ، ستارگان سینما هستند که شاید اگر هر فیلمی دیگری بود نام انها را ابتدای معرفی فیلم اعلام می کردند اما حقیقت آن است که این بازیگران در میان تصاویر و شعر سینماییِ ترنس مالیک ، غرق شده اند. براد پیت در نقش پدر سخت گیر خانواده بازی فوق العاده ایی از خود به نمایش گذاشته است و اگر اعضای آکادمی اینبار به او روی خوش نشان بدهند ( آنها ثابت کرده اند که علاقه ایی به حضور پیت در چنین نقشهایی ندارند! ) می تواند بخت اصلی اسکار به حساب آید. شان پن نیز به مانند همیشه حضوری مقتدر در نقش شخصیت های شکست خورده دارد. اصولاً تجربه ثابت کرده که بهتر است نقش شخصیت های دوگانه را به شان پن بدهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. اما جسیکا چستین در نقش مادر خانواده به دلیل اینکه شخصیت اش بیش از حد سمبلیک است ، نتوانسته تاثیر لازم را بر مخاطب بگذارد. شاید اگر شخصیت او تا بدین حد نمادین نبود، می توانست ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند. البته این را هم باید اضافه کنم که بازی او در مقابل بازی فوق العاده براد پیت یکجورایی گم شده است.

درخت زندگی یکی از بهترین های تاریخ سینماست. مدتها بود که فیلمی را ندیده بودم که به معنای واقعی کلمه ، هنر را به تصویر بکشد. درخت زندگی مثال بارز فیلمسازی هنری است که هر فیلمساز و عاشق سینمایی باید آن را ببیند. نکته ایی را هم باید اضافه کنم و آن اینکه اگر اهل سینمای اکشن، ترسناک و در کل، سینمای ساده هستید، به هیچ وجه توصیه نمی کنم که درخت زندگی را تماشا کنید. چرا که درخت زندگی فیلمی نیست که بتوان در هنگام دیدن آن تخمه شکست و یا پاپ کورن مصرف کرد!. درخت زندگی فیلمی است که باید آن را در کمال آرامش چند بار تماشا کنید تا به ارزش هنری آن پی ببرید.



منبع : moviemag.ir

میثم کریمی

ELHAM
09-20-2011, 03:06 AM
لینک فیلم امده تو سایت هست تشکر از این که بغیر سریال فیلماتونم به روزهستش

Hamidreza.m
09-21-2011, 11:02 AM
http://http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/nicolas_cage.jpgپیدا کردن یک عکس که شباهت حیرت انگیزی به «نیکلاس کیج» بازیگر سرشناس آمریکایی دارد، جنجال زیادی به پا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دلال عتیقه ای که صاحب این «پرتره» است، به شوخی گفت، نیکلاس کیج «خون آشامی» است که از دوران جنگ​های داخلی آمریکا باقی مانده است. زمان کشیده شدن این تصویر که دقیقا شبیه بازیگر 47 ساله فیلم​های «کان ایر»، «شبح موتورسوار» و «صخره» است، به حدود سال 1870 باز می​گردد.

فروشنده که قیمت پایه این عکس را یک میلیون دلار اعلام کرد، مدعی شد این اثر هنری صد در صد واقعی است و توسط مردی در بریستول واقع در ایالت تنسی گرفته شده است. مردی که آگهی فروش این نقاشی را روی سایت «ای بی» گذاشته، جک مورد از واشینگتون است. با توجه به صفحه فیس بوکش او متولد لس آنجلس و همچنین صاحب «آرشیو تاناتوس» است. مورد به شوخی می​گوید:« تئوری من این است که او خودش را به سن معینی می​رساند، مثلا 70 یا 80 سال. پس از آن است که آقای کیج خواهد مرد. ولی در واقع، نیکلاس کیج «خون آشامی» فنا ناپذیر است و خودش را جوان می​کند و در نقاط مختلف جهان ظاهر می​شود. او همواره جوان است و آماده است که همه چیز را از اول شروع کند».البته عکس های کیج چنین چیزی را نشان نمی​دهد او از سال 1997 که در فیلم «کان ایر» بازی کرد تا حالا تفاوت زیادی کرده است، البته کاشتن مو نیز کمک زیادی به جوان ماندن چهره او کرده است.

به گفته مورد، این تصویر از آلبومی که در آن تصاویر کشته شدگان جنگ​های داخلی بود پیدا شده است، ولی نام کسی که چهره اش به کیج شبیه است، پیدا نشده است. جک مورد سابقه کاملا مثبتی در سایت «ای بی» دارد و طبق پرونده​اش به خرید و فروش تصاویر پست مدرن دوره ویکتوریا علاقه​مند است. این دلال عتیقه در مورد اصالت این عکس می​گوید:« این عکسی دست کاری شده با فتوشاپ یا سایر برنامه​های گرافیکی نیست. این عکسی اصیل و متعلق به مردی است که در دوران جنگ​های داخلی در بریستول زندگی می کرد». به نظر می​رسد این عکس توسط یکی از زندانیان جنگ​های داخلی به نام «پروفسور جی. بی. اسمیت» گرفته شده است.


http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/18/f/cage.jpg

Amin
09-21-2011, 05:56 PM
امروز جیمز کمرون اعلام کرد که آواتار 2 را با با ویژگی 64 فریم در ثانیه خواهد ساخت.

کمرون به هالیوود ریپورتر گفت که خاصیت 64 فریم بودن فیلم به بالا بردن کیفیت 3d فیلم بسیار کمک خواهد کرد.
به گفته کمرون برای این کار نیازی به تغییرات زیادی نیست و از طرفی وقتی یک قابلیت جدید وجود دارد باید از آن استفاده کرد.

لازم به توضیح است که فیلم های معمول سینمایی که ما میبینیم 24 فریم هستند.24 فریم اولین انتخاب فریم درسینما بود که سازندگان متوجه شدند با این نوع ویدیو برای چشم انسان حالت "طبیعی" دارد.

نخستین بار پیتر جکسون در هالیوود اعلام کرد که قصد دارد فیلم جدید هابیت را با قابلیت 48 فریم فیلم برداری کند.دوربین های با این ویژگی ،جدید و با قیمت بالایی به فروش میرسند.
طبیعی است که با این کار سرعت حرکت فیلم کندتر خواهد شد.
حالا باید دید جاه طلبی! جیمز کمرون که همیشه به داد او رسیده این بار هم برای او نتیجه خواهد داد.

Hamidreza.m
09-21-2011, 06:23 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/11-9-21-982poster.jpgانتخاب فیلم جنگی «دژ» به کارگردانی نیکیتا میخالکوف به عنوان نماینده روسیه در اسکار 84 با موج انتقادات منتقدان و فیلمسازان این کشور روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر منشوف رئیس کمیته اسکار روسیه - که خود یک کارگردان برنده اسکار است - علنا از انتخاب فیلم جدید نیکیتا میخالکوف توسط سازمان زیر نظر خود انتقاد کرد.

او روز سه*شنبه به رادیو «اکو آو مسکو» گفت: «این فیلم که ماه مه پیش اکران شد کاملا از سوی منتقدان نادیده گرفته شده است. «دژ» در سطح بین*المللی در هیچ جا به نمایش درنیامده و از همه مهم*تر در گیشه*های فروش یک فاجعه بوده است.»

میخالکوف خود یکی از اعضاء کمیته انتخاب نماینده روسیه برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی است. بسیاری از دیگر اعضاء این کمیته ارتباط نزدیک با او دارند که سال 1994 با فیلم «آفتاب*سوخته» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی*زبان شد.

داستان «آفتاب*سوخته» در روسیه سال*های 1930 روی می*دهد و درباره یک سرهنگ و قهرمان انقلاب با بازی میخالکوف است که با پیامدهای دوره اختناق استالینی روبرو می*شود.
lمیخالکوف با تکیه بر موفقیت این فیلم دو دنباله بر آن ساخت. اولین دنباله با عنوان «آفتاب*سوخته 2: اکسدوس» سال 2010 ساخته شد و «دژ» سومین فیلم این سه*گانه است. او مانند دو فیلم قبلی نقش اصلی را بازی می*کند.

روزنامه کومرسانت از «دژ» به عنوان «یک فیلم کاملا غیر قابل قبول» یاد کرد. به مگفته منشوف، این فیلم تنها پنج میلیون دلار فروش داشته است.

«دژ»* با بودجه*ای 40 میلیون دلاری ساخته شده که برای سینمای روسیه رقمی زیاد است. اولین «آفتاب*سوخته» تنها با هفت میلیون دلار ساخته شد.

وبسایت خبری گازتو درباره این فیلم نوشت: «سینمای روسیه هیچ*گاه یک شکست تجاری با این ابعاد را به خود ندیده بود.»

کمیته اسکار روسیه فیلم میخالکوف را به «فاوست» الکساندر سوکوروف - برنده جایزه شیر طلای جشنواره ونیز امسال - و «النا» آندری زویاگینتسف - برنده جایزه هیئت داوران بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن - ترجیح داد.

منشوف که سال 1981 با فیلم «مسکو اشک*ها را باور ندارد» برنده اسکار شد، گفت از هشت عضو کمیته اسکار پنج نفر موافق معرفی «دژ» به اسکار بودند.

روزنامه نووستی چاپ مسکو نوشت: «کمیته اسکار روسیه یک بار دیگر رفیق*بازی را به عقل سلیم ترجیح داد. فیلمسازان ما کاملا قانع شده*اند که آمریکایی*ها به فیلمی که در آن از تیراندازی خبری نیست، اهمیت نمی دهند.»

آندری کونچالوفسکی فیلمساز و برادر میخالکوف به رادیو «اکو آو مسکو» گفت: «تصمیم کمیته اسکار روسیه بازتاب دیدگاه فیلمسازان نیست.»

والری کیچین منتقد فیلم هم گفت: «موقعیت شرم*آوری است، چون فیلمی که در گیشه*های فروش شکست خورده و منتقدان هم آن را کوبیده*اند نماینده سینمای ما در دنیا نمی*تواند باشد.»

میخالکوف 66 ساله که یک چهره بسیار پرجاذبه و سرشناس است، سازنده فیلم*های تحسین*شده چون «قطعه ناتمام برای پیانو مکانیکی» و «ابلوموف» است. پدرش سرگئی میخالکوف سراینده اشعار سرود ملی شوروی سابق و روسیه است.

میخالکوف در یک برنامه تلویزیونی با ولادیمیر پوتین ظاهر شد و سال 2008 در نامه*ای سرگشاده به پوتین از او خواست برخلاف قانون اساسی روسیه برای سومین دوره رئیس جمهور شود.

فیلم «12» میخالکوف نماینده روسیه در اسکار سال 2008 بود و به فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی*زبان راه پیدا کرد. روسیه در سال*های اخیر در این بخش ناموفق بوده است.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه*تر لس آنجلس برگزار می*شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

NOjAN
09-21-2011, 06:41 PM
منبع رو خواهشا ذکر بفرمایین.

hamed224
09-21-2011, 11:25 PM
چه جالب امیدوارم کیج صد سال همینجوری با انرژ بمونه و فیلم بازی کنه

Batlaghi
09-21-2011, 11:33 PM
حامد جان منم حامدم منم باهات کاملا موافقم امیدواریم

Amin
09-22-2011, 02:42 PM
لینک دانلود تریلر جدید و کامل فیلم که داغ داغ تقدیم میشود.
این فیلم 26دسامبر در سینماهای آمریکا اکران خود را آغاز میکند.


http://www.uploadbaz.com/ynpkupvjmbcm

Hamidreza.m
09-22-2011, 06:23 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/91125/777/113945.jpg


نسخه جدید «گرگ و میش» با عنوان فرعی « سپیده دم، قسمت اول» رده سنی بالای 13 سال خورد.


قسمت اول «گرگ و میش: سپیده دم» 18 ماه نوامبر (27 آبان*ماه) بر پرده*ی سینما*ها ظاهر میشود.


بنا بر اعلام ورایتی، «استفانی مه یر» نویسنده ی مجموعه كتاب های «گرگ و میش» به عنوان بازیگر در اقتباس سینمایی این اثر بازی می كند.


«مه یر» در صحنه ی مراسم ازدواج «رابرت پتینسون» و «كریستین استوارت» (در نقش های «ادوارد كولن» و «بلا سوان») نقش آفرینی میكند.
وی سال 2008 نیز در نقش یك مشتری رستوران در قسمت اول این مجموعه فیلم بازی كرده بود.

چندی پیش اسامی برندگان جوایز «ام تی وی» در حالی اعلام شدند كه «گرگ و میش: خسوف» با كسب پنج ذرت طلایی مقام نخست را بین برندگان امسال بدست آورد.

«رابرت پتینسون» و «كریستن استوارت» جوایز بهترین بازیگر مرد و زن را از آن خود كردند و «پتینسون» علاوه بر این عنوان، جایزه ی بهترین مبارزه را نیز بدست آورد.

همچنین «تام فلتون» كه در فیلم های سینمایی «هری پاتر» نقش «دراكو مالفوی» را ایفا كرده است، بهترین بازیگر نقش منفی لقب گرفت.


كمپانی فیلمساز «سامیت اینترتینمنت» در ماه ژوئن گذشته اعلام كرد آخرین فیلم مجموعه ی «گرگ و میش» در دو قسمت تولید خواهد شد، كه زمان اكران دومین قسمت آن 16 نوامبر سال 2012 خواهد بود.

كارگردانی این فیلم را كه بر پایه نسخه و چهارم و پایانی سری كتاب*هایی با این نام نوشته*ی «استفانی مه*یر» است، «بیل كاندون» برعهده دارد.


مضمون قسمت پایانی ازدواج «بلا»ی فناپذیر با «ادوارد» خون*آشام است كه پس از آن صاحب دختری نیمه انسان، نیمه*خون آشام به نام «رنسمی» می*شوند.

قسمت اول این مجموعه را «كاترین هاردویك» كارگردانی كرده و قسمت دوم با نام «ماه نو» توسط «كریس ویتز» ساخته شده است.


سومین قسمت نیز با عنوان «خسوف» به كارگردانی «دیوید اسیلد» از سی ام ماه ژوئن سال 2010 روی پرده ها رفته است كه درآمدی بالغ بر یك میلیارد دلار نصیب سازندگان این اثر كرده است.

تهیه كنندگی قسمت چهارم این مجموعه را «ویك گادفری»، «كارن رزنفلت» و «استفانی مه یر» برعهده دارند.


نوشتن فیلمنامه نیز توسط «ملیسا رزنبرگ» انجام می گیرد.


چندی پیش «مگی گریس» بازیگر آثاری چون «لاست» به آخرین قسمت «گرگ و میش» پیوست.

«لی پیس» نیز در حال مذاكره برای پیوستن به جمع بازیگران این فیلم است. وی قرار است نقش یك خون آشام بی*خانمان به نام «گارت» را ایفا كند.


منبع:NAGHDEFARSI.COM

Hamidreza.m
09-22-2011, 07:01 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/drive/Drive-Movie-Poster-And-Trailer-2011.jpg
Ryan Gosling همیشه ساکت است، مگر زمانی که لازم است چیزی بگوید. راننده ای که روزها بدلکار فیلم است و شبها سارقان را از صحنه جرم دور میکند. اینها بخشی از شخصیت پردازی هوشمندانه در سکانسهای ابتدایی فیلم است و در آن مردی تحت فشار را نشان میدهد که در خیابانهای پر رمز و راز لس آنجلس در حال فرار از دست تعداد زیادی ماشین و هلیکوپتر پلیس است.راننده داستان ما که چند روزیست بخاطر همسایه جذابش، ایرنه (با بازی Carey Mulligan) زندگی اش تکانی خورده، سعی میکند با نگاهایش با او ارتباط برقرار کند. تعاملی که برای اولین بار با رد و بدل شدن چند جمله ساده تبدیل در نهایت به محاوره شبهه فلسفی تبدیل میشود که طبیعتاً مقدمه خوبی است برای شروع یک رابطه. ایرنه:"چکار میکنی؟" راننده: "رانندگی"

تا آخر فیلم هم چیز بیشتری از این شخصیت دستگیرمان نمیشود، ولی راننده، برعکس ما، به سرعت سعی می کند خود را به همسایه و پسر کوچک نزدیک و از زندگی شان سردرآورد. پسری که پدرش مدتی است در زندان است. در همین زمان اتفاقی جالبی براش میافتد که بنظر میرسد زندگی حرفه ایش را کاملاً متحول کند. شخصی بنام شانون که سالها برایش کار میکرده و نمایشگاه ماشین دارد، قراردادی را برای استخدام راننده ای جهت شرکت در مسابقات ماشین رانی، با سرمایه گذاری ثروتمند بنام برنی رز (با بازی Albert Brooks) امضا میکند. این راننده هم کسی نیست جز قهرمان این فیلم.

اما آزاد شدن شوهر ایرنه از زندان، ابراز پشیمانی از کارهای گذشته اش و درخواست از همسرش برای دادن شانسی دوباره، از سویی و از سویی دیگر پیدا شدن سر و کله دوست خلافکار برنی، هم دستی در یک سرقت ناموفق و رشوه گیری های متعدد باعث میشود تا پای راننده به ماجراهای خطرناکی باز شود که مهارتهایی فراتر از رانندگی را طلب میکند.

صحنه های آرام و بی سروصدای میان سکانسهای اکشن به نحوی تنظیم شده است که بخوبی هیجان و خشونت ناشی از تعقیب و گریزها و صحنه های قتل– که گاهی واقعاً غیر قابل دیدن میشوند – را تلطیف میکند. در واقع لحظات غیر اکشن به هیچ عنوان زاید نبوده و بازیگران در ترکیب با شیوه سر زنده و باطراوت کارگردان در ساخت فیلم، هنرمندانه این صحنه ها را از کار در آورده اند. آهنگهای فیلم نیز برگرفته از سبکهای متفاوت موسیقی است. قطعاتی که اغلب با موسیقی تکنو تلفیق میشوند و چیزی فراتر از آن را نتیجه میدهند و درنهایت بخوبی بر روی صحنه های مختلف فیلم مینشینند.

فیلمنامه حسین امینی که اقتباسی است از رمان کوتاه James Sallis بجای اینکه موجر و سرگرم کننده باشد بیشتر تکراری و نخ نماست. او به وضوح روشی مانند همینگوی را در روایت داستانهای جنایی انتخاب کرده که بارها توسط دیگران استفاده شده است. در شخصیت پردازی و نوشتن دیالوگها سعی نکرده است تا به صورت چند لایه عمل کند. بطوری که مفهومی دیگر بجز آنچه در نقشها و صحبتهایشان است، مشاهده نمیشود. دیالوگ همانند شیوه فیلمهای نوآر طوری نوشته شده است که فردی که مخاطب صحبت است احساس هراس کرده و وادار به انجام خواسته گوینده میشود. هرچند این نوع نگارش در فیلم، به خوبی آثار مهم این ژانر یعنی نوآر انجام نگرفته است.

احتمالاً بهمین دلیل Refn نیز در مقام کارگردان هر چند شیوه ی خلاقانه در تصویر پردازی بکار گرفته ولی در حد بهترین های ژانر نبوده است. او که سبک خاص خود را فیلمهای پیشینش یعنی Pusher، Bronson و Valhalla Rising دنبال کرده و پرداخته است ، در اینجا نیز شیوه ای جالب و منحصر بفردی را در به تصویر کشیدن فضاهای کم نور و تاریک و شهر بی در و پیکر لوس آنجلس بکارگرفته؛ بطوری که صحنه ای خشن آن گاهی فراتر از آنچه تماشاگر انتظار دارد از کار درآمده است. ولی با این وجود در کمتر سکانسی ( بجز روشهای جدید در نشان دادن صحنه های قتل) میتواند بپای بهترین های ژانر اکشن برسد.

انتخاب بازیگر نیز از نقاط قوت اثر است. Gosling گویی نسخه ای تازه از شخصیت آرام، سرسخت بازیگران بزرگ آمریکایی مانند Steve McQueen, Clint Eastwood, Lee Marvin ارائه میکند که خودشان را بیشتر در رفتارشان بیان میکنند تا گفتارشان. بطوری که در برخی از صحنه ها (اغلب با ایرنه) تنها لبخند میزند، در سکانسهای رانندگی چهره ای مطمئن و با اعتماد بنفس دارد و تنها وقتی در موقعیتهایی که واقعاً خطرناک قرار میگیرد، مقداری هیجان به چهره اش میاید.

Mulligan هم انتخاب هوشمندانه ای برای نقش ایرنه تنها و غمگین است که انتظار شوهرش زندانی اش با نقش آفرینی Oscar Isaac میکشد . مردی که بر خلاف پیش بینی های ابتدای داستان، فردی زیرک و باهوش است. Christina Hendricks هم که مدتها خبری از او نبود بازی درخشانی در نقش فردی فریب خورده ارائه میدهد که هم دست سارقی در یک عملیات خطرناک بوده است. اما بهتر از همه اینها Brooks است که نقش مردی ثروتمند را هنرمندانه بازی میکند. فردی متشخص که بهتر از همه میتواند شخصت شیطان صفتش را زیر چهره آرامش مخفی کند. منبع:NAGHDEFARSI.COM

Hamidreza.m
09-22-2011, 08:02 PM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/lazhar.jpg- کانادا، ایرلند، اسلواکی، بوسنی و هرزگوین و ویتنام نمایندگان خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجیزبان جوایز اسکار سال 2012 معرفی کردند.

«آقای لازار»به کارگردانی فیلیپ فالاردو نویسنده و کارگردان اهل کبک نماینده کانادا در بخش فیلم خارجی زبان است.

این فیلم فرانسوی زبان داستان یک پناهنده الجزایری در مونترال است که پس از مرگ معلم کلاس ششم یک مدرسه جایگزین او می شود.

«آقای لازار» یکشنبه پیش در جشنواره فیلم تورنتو برنده جایزه شهر تورنتو بهترین فیلم بلند کانادایی شد و اوت پیش هم در جشنواره لوکارنو جایزه پیاتزا گرانده ورایتی و جایزه فیلم منتخب تماشاگران UBS را دریافت کرد.

ایرلند برای دومین بار وارد رقابت اسکار شد
فیلم «انگار که من اینجا نیستم» ساخته خوانیتا ویلسن به عنوان نماینده ایرلند در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار رقابت خواهد کرد.

آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند روز چهارشنبه این فیلم را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد. اولین فیلم بلند ویلسن در بالکان روی می دهد و بخش زیادی از آن به زبان صرب- کروات است.

ناتاشا پتروویچ و میرای گربیچ در «انگار که من اینجا نیستم» بازی می کنند که داستانی واقعی از جنگ بالکان در دهه 1990 را به تصویر می کشد و بر اساس کتابی به همین نام نوشته اسلاونکا دراکولیچ روزنامه نگار کروات ساخته شده است.

داستان درباره زنی جوان اهل سارایوو است که وقتی روزی یک سرباز به خانه او می آید و ازش می خواهد وسایل خود را جمع کند، زندگی اش از این رو به آن رو می شود. زن جوان به همراه دیگر زنان دهکده در منطقه ای دورافتاده در بوسنی زندانی می شوند.

«انگار که من اینجا نیستم» در فهرست نهایی فیلم هایی است که برای جوایز فیلم اروپا در سال 2012 رقابت می*کنند. ویلسن در سال 2010 با فیلم «در» در بخش بهترین فیلم کوتاه زنده نامزد اسکار بود.

ایرلند برای دومین بار است که در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان رقابت می کند. این کشور اولین بار در سال 2009 با «سلاطین» به کارگردانی تام کالینر وارد رقابت اسکار شد.

اسلواکی با «کولی» به اسکار رفت
«کولی» به کارگردانی مارتین سولیک از سوی آکادمی فیلم و تلویزیون اسلواکی به عنوان نماینده این کشور به اسکار معرفی شد.

این فیلم که داستان بلوغ پسری 14 ساله را روایت می کند، ژوئیه پیش در جشنواره کارلووی واری برنده جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد (یان میزیگار) شد. «کولی» در جشنواره تورنتو هم روی پرده رفت.

فیلم سولیک در اسلواکی 270 هزار دلار فروخت که رقمی بسیار خوب برای کشوری کوچک با کمتر از 20 سینمای چندسالنه است.

معرفی نماینده بوسنی و هرزگوین به آکادمی
«بل*ودر» دومین فیلم احمد اماموویچ نماینده بوسنی و هرزگوین در اسکار 84 خواهد بود.

این فیلم سیاه و سفید درباره پیامدهای قتل عام هشت هزار مرد و پسر مسلمان در سربنیتسا توسط نیروهای صرب بوسنی در دوران جنگ داخلی بالکان است.

عنوان «بلودر» به یک اردوگاه پناهندگان اشاره دارد، جایی که 15 سال پس از این جنایت جنگی که دنیا را شوکه کرد، همسران، مادران و فرزندان در آن جا منتظر مانند تا بقایای عزیزانشان از گورهای دسته جمعی خارج شود.

اماموویچ در این فیلم از بازیگران واقعی و بازماندگان کشتار استفاده کرده است. «بل ودر» پاییز پیش در بوسنی و هرزگوین اکران شد و تاکنون در چند جشنواره از جمله جشنواره فیلم سارایوو روی پرده رفته است.

ویتنام برای اسکار «آرزو» دارد
«آرزوی تانگ لونگ» به کارگردانی لو ترونگ نین به نمایندگی از ویتنام در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار شرکت می*کند.

این فیلم به مناسبت هزارمین سال تاسیس شهر هانوی پایتخت ویتنام ساخته شده و درباره جنگ بین برادران سلسله لی در قرن نهم میلادی است. تانگ لونگ نام قدیمی هانوی است.

«آرزوی تانگ لونگ» پارسال در جوایز بادبادک طلایی ویتنام که بالاترین جایزه سینمایی این کشور است برنده جوایز بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر مرد مکمل شد.

آخرین مهلت ارسال فیلم ها به بخش فیلم خارجی زبان اسکار 2012 اول اکتبر (9 مهر) است.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می شود. این دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه تر لس آنجلس برگزار خواهد شد. منبع:khabaronline.ir

slimshady
09-22-2011, 10:56 PM
اینام دیووننا اصلا طرفدارای این فیلم تو آمریکا نوجونان حالا اینا نتونن برن کی میره

Hamidreza.m
09-23-2011, 08:21 AM
http://moviemag.ir/images/stories/mohammad_alizade/rum_diary_poster-535x773.jpg
پوستر جدیدترین فیلم جانی دپ با عنوان « RUM DIARY » منتشر شد.

داستان مشخصی از RUM DIARY به بیرون درز نکرده ، تنها می دانیم که داستان مربوط به پسری 22 ساله است که ساکن پرتوریکو می باشد و قرار است برای او در این شهر اتفاقاتی رخ دهد!.عشق ؛ حسادت ، خشم و خشونت، عیش و ترس از جمله مواری هستند که گفته شده بروس رابینسون ( کارگردان فیلم ) قرار است در این فیلم به تصویر بکشد. اینطور که از شواهد پیداست، قرار است RUM DIARY فیلمی مهیج با داستانی پرانرژی باشد؛ یعنی همان چیزی که طرفداران جانی دپ از وی انتظار دارند.

با اینحال تا به امروز جزییات زیادی از فیلم منتشر نشده و تنها تاریخ اکران آن 4 نوامبر 211 اعلام شده است. منبع:مووی مگ

Hamidreza.m
09-23-2011, 08:30 AM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/steven_spielberg.jpgاستیون اسپیلبرگ در بیست و سومین دوره جوایز سالانه انجمن تهیه کنندگان PGA جایزه دستاورد دیوید ا. سلزنیک را دریافت خواهد کرد.

فیلمساز آمریکایی جایزه خود را 21 ژانویه 2012 (اول بهمن) در مراسم سالانه انجمن تهیه کنندگان در هتل بورلی هیلتن در کالیفرنیا دریافت خواهد کرد.

پولا واگنر و مایکل مانهایم روسای PGA در بیانیه ای گفتند: «نبوغ، تخیل و بی باکی ادامه دار استیون اسپیلبرگ به عنوان یکی از پرکارترین فیلمسازان تمام دوران، در دنیای فیلمسازی نظیر ندارد.»

اسپیلبرگ 64 ساله در سال 2011 به عنوان تهیه کننده در 11 فیلم سینمایی و تلویزیونی از جمله بلاک باسترهای تابستانی «سوپر 8» و «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» همکاری داشته است و در مقام کارگردان هم دو فیلم «اسب کارزار» و «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» را آماده نمایش دارد.

او برای فیلم های «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است. «آرواره ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «ئی تی» و سه گانه «ایندیانا جونز» از دیگر فیلم های او در مقام کارگردان است.

PGA بیش از 4500 عضو دارد و جایزه سالانه این انجمن شاخصی مهم برای جوایز اسکار است. منبع:خبرآنلاین

Hamidreza.m
09-23-2011, 02:19 PM
http://moviemag.ir/images/stories/mohammad_alizade/281x211.jpg


جیسون استاتهام بازیگر فعال فیلم های اکشن هالیوود که در سال جاری میلادی در سه فیلم اکشن ایفای نقش کرد، در مورد فیلم Killer Elite" " فیلمی که او نقش اصلی را به همراه "رابرت دنیرو" و "کلیو اون " در اختیار دارد چندی پیش در جشنواره تورنتو نکاتی را فاش کرد. وی که تمام صحنه های اکشن را معمولا خودش بدون بدلکار ایفا می کند دچار هیچگونه آسیبی نشده جالب این است که معمولا بازیگران فیلم های اکشن با وجود استفاده از بدلکار در فیلم دچار اسیب هایی خفیف و شدیدی می شوند ولی انگار استاتهام در این باره محتاط بوده.

فیلم Killer Elite قرار است سومین فیلم وی در سال جاری پس از "مکانیک" و "بلیتز" باشد. قرار براین است که فیلم در تاریخ 23 سپتامبر 2011 در سراسر جهان اکران شود.

استاتهام سال بعد هم در فیلم Expendables 2 به همراه ستاره های بزرگی نظیر آرنولد شوارتزنگر ،سیلوستر استالونه نقش آفرینی خواهد کرد.

استاتهام در جشنواره بین المللی تورنتو در مورد فیلم جدیدش گفت :«این فیلم،فیلمی عاقل و بالغ تر برای مردان عاقل و جدی است». وی همچنین اظهار داشت که فیلم Killer Elite متفاوت از پروژه های قبلی اش نظیر Transporter خواهد بود و قرار است شاهد شجاعتی باشیم که تا کنون در فیلم هایش ندیدیم.

گفته شده که جیسون استاتهام در این فیلم نقش مامور سابق نیرو های ویژه را بازی می کندکه برای نجات رئیسش (رابرت دنیرو)کل دنیا را زیر پا می گذارد.

دو عنصر فیلمساز خوب و فیلمنامه خوب است که می تواند افسانه های زنده نظیر "دنیرو" و "اون" را جلوی دوربین بکشاند که به گفته استاتهام هر دو عنصر در فیلم موجود است و فیلم به موفقیتی بزرگ دست خواهد یافت.


http://moviemag.ir/images/stories/mohammad_alizade/killer-elite-movie-poster_288x288.jpg


منبع:moviemag.ir

Hamidreza.m
09-23-2011, 03:58 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/91125/888/100854742615.jpgلارس فون ترير، كارگردان سرشناس دانماركي از اظهارات جنجالي اش در جشنواره كن درباره هيتلر حمايت كرد.اين فيلمساز كه در جشنواره امسال كن به علت ابراز همدردي با آدولف هيتلر مورد انتقاد شديد قرار گرفته بود، اعلام كرد به خاطر آن اظهارات اصلا احساس تاسف نمي كند.

اين اظهارات جنجالي گرچه سريعا وي را به عذرخواهي واداشت، اما برگزاركنندگان جشنواره كن با صدور بيانيه اي وي را چهره نامطلوب جشنواره ناميدند و او را اخراج كردند.

به گزارش روزنامه گاردين، فون ترير در گفت وگويي با اعلام اين كه بي جهت مورد انتقاد قرار گرفته بود گفت: به نظر من چيز درست يا غلطي براي گفتن نداريم و هرچيزي را مي*توان به زبان آورد. درست مانند فيلم كه هر موضوعي را مي توان مقابل دوربين برد.

فون ترير گرچه 2 سال پيش نيز با فيلم «ضدمسيح» مورد انتقاد شديد اهالي سينما قرار گرفت، اما در سال 2000 جايزه نخل طلاي كن را براي فيلم «رقصنده در تاريكي» برد. «شكستن امواج» و «احمق*ها» از ديگر فيلم*هاي مهم اين فيلمساز دانماركي است. naghdefarsi.com

Hamidreza.m
09-23-2011, 06:32 PM
http://moviemag.ir/images/stories/movie/9017/machin_gun.jpgاین فیلم داستان واقعی سام چیلدرز ( با بازی جرارد باتلر ) موعظه گر است. او یک خلافکار و فردی خشن بود اما بعد از آنکه از لحاظ شخصیتی متحول شد، تصمیم گرفت تا شجاعت و روحیه خشن اش را در راه نجات کودکان بی سرپرست سودانی که به اجبار به دنیای جنگ آورده و تعلیمات نظامی می دیدند اختصاص دهد. او در این راه با مزدوران بسیاری یک تنه مقابله کرد و... نام فیلم :

Machine Gun Preacher

تاریخ اکران :

September 18, 2011

کارگردان :

Marc Forster

بازیگران :

Gerard Butler

جرارد باتلر

Michelle Monaghan

میشل موناگان

Michael Shannon

مایکل شانون

سبک فیلم :

اکشن

درجه بندی سنی :

R (مناسب برای افراد بالای 17 سال ) MovieMag.IR

Hamidreza.m
09-23-2011, 10:23 PM
[http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/a_simple_life.jpg درام «یک زندگی ساده» ساخته آن هویی نماینده هنگ کنگ در بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار است.

فدراسیون تهیه کنندگان فیلم هنگ کنگ فیلم آن هویی را روز پنجشنبه به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

«یک زندگی ساده» با بازی دینی ییپ به نقش خدمتکار یک خانواده که بیش از نیم قرن است برای آن ها کار می کند، اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و ییپ به خاطر آن برنده جایزه کوپا ولپی بهترین بازیگر زن شد

اندی لو دیگر بازیگر این فیلم است که بر اساس تجربیات واقعی راجر لی تهیه کننده ساخته شده است.

«ببر خیزان اژدهای پنهان» به کارگردانی آنگ لی تنها فیلم سینمای هنگ کنگ است که تاکنون نامزد و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده است.

در همین حال، «خانم بالا» به کارگردانی جراردو نارانخو انتخاب مکزیک برای بخش فیلم خارجی*زبان است.

این فیلم اولین بار در دنیا ماه مه پیش در جشنواره کن روی پرده رفت و این روزها در مکزیک در حال اکران است.

«خانم بالا» درباره زنی است که آرزو دارد ملکه زیبایی باشد، اما به اجبار وارد دنیای کابوس وار خشونت و فساد می شود.

فیلمنامه را نارانخو و موریسیو کاتس نوشته اند و این فیلم تولید شرکت مستقل «کانانا فیلمز» متعلق به دیگو لونا و گائل گارسیا برنال بازیگران مکزیکی است.

از سوی دیگر، شورای هنرهای سمعی بصری شیلی، فیلم زندگی نامه ای «ویولیتا» ساخته آندرس وود را به عنوان نماینده این کشور به آکادمی معرفی کرد.

این فیلم درباره ویولیتا پارا خواننده ترانه محلی، شاعر، فعال و نقاش است که به گفته وود «ادیت پیاف یا باب دیلن شیلی بود.»

ویولیتا» دومین وود است. «Machuca» اولین فیلم او نماینده شیلی در اسکار سال 2005 بود. «ویولیتا» از 11 اوت در شیلی اکران شد.

آخرین مهلت ارسال فیلم ها به بخش فیلم خارجی زبان اسکار 2012 اول اکتبر (9 مهر) است.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می شود. جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه تر لس آنجلس برگزار خواهد شد. منبع:khabaronline.ir

Hamidreza.m
09-24-2011, 01:47 PM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/9/flowers_of_war.jpg


فیلم «گل های جنگ» به کارگردانی ژانگ ییمو با بازی کریستین بیل به عنوان نماینده چین در جوایز اسکار 84 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

اداره فیلم چین در حالی روز جمعه این خبر را اعلام کرد که از مدت ها قبل انتظار می رفت فیلم جدید ژانگ ییمو نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم خارجی زبان جوایز اسکار 2012 باشد.

فیلم جنگی «گل های جنگ» با عنوان قبلی «قهرمانان نانجینگ» با 93 میلیون دلار پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای چین است و تنها کاندیدای این کشور برای حضور در جوایز اسکار بود.

داستان فیلم سال 1937 همزمان با قتل عام نانکینگ - اکنون نانجینگ - روی می دهد که در جریان آن حدود 150 هزار غیرنظامی چینی به دست سربازان ژاپنی کشته شدند.

«گل های جنگ» از روی فیلمنامه ای نوشته هنگ لیو و بر مبنای رمان تاریخی «13 زن نانجینگ» نوشته یان گلینگ ساخته شده است.

کریستین بیل ستاره بریتانیایی فیلم های «شوالیه تاریکی» و «مشت زن» در «گل های جنگ» نقش یک کشیش آمریکایی را بازی می کند که در آشفتگی های جنگ گرفتار می شود و به همراه گروهی دختر مدرسه ای و 13 زن می کوشد از ادامه کشتار جلوگیری کند.

«گل های جنگ» یکی از چند پروژه ای است که اخیرا کشتار نانکینگ را مورد توجه قرار داده اند. مستند «نانکینگ» به کارگردانی بیل گوتنتاگ یکی از این فیلم هاست که با اقتباس از رمان پرفروش «هتک حرمت نانکینگ» نوشته آیریس چانگ ساخته شد.

ژانگ ییمو پارسال فیلم «زیر درخت هاثورن» را روی پرده سینماها داشت. او کارگردان فیلم هایی چون «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» است.

ییمو 60 ساله در 1988 با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد.

خبرآنلاین

diegoforlan
09-24-2011, 03:26 PM
بله شانس بالایی داره تو 5 تا فیلم نهایی باشه
و شانس کمی داره برای گرفتن اسکار (متاسفانه)

دلیلشم معلومه دیگه
ولی واقعا حقشه که ببره

Hamidreza.m
09-24-2011, 10:41 PM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/18/e/multimedia_pics_1389_9_art_129.jpgآخرين قسمت سري فيلم هاي «هري پاتر» ركورد سريع ترين فروش نسخه دي .وي .دي و بلو-ري تاريخ سايت آمازون را شكست.

قسمت دوم فيلم «هري پاتر و هديه هاي مرگ» كه روز دوم دسامبر در قالب مجموعه دي.وي.دي عرضه خواهد شدف با ثبت بيشترين ميزان پيش خريد، بار ديگر ركوردشكني كرد.

به گزارش ورايتي، ميزان سفارش هاي دريافتي سايت آمازون براي خريد دومين قسمت از «هري پاتر و هديه هاي مرگ» بيشترين ميزان ثبت شده تاكنون در ميان فيلم هاي هاليوودي بوده است.

آخرين قسمت از سري فيلم هاي «هري پاتر» كه پرفروش ترين فيلم سال 2011 سينماي جهان نام گرفت، با پيشي گرفتن از «ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به خود اختصاص داد.
*
فروش چشم گير «هري پاتر و هديه هاي مرگ» موجب شد تا سري فيلمهاي «هري پاتر» با رسيدن به فروش هفت ميليارد دلار، اكنون پرفروش ترين فيلم چندگانه تاريخ سينماي جهان باشد كه بالاتر از «جيمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتي قرار دارد؛ هرچند براي ساخت قسمت هاي قبلي «هري پاتر» بودجه چشم گير يك ميليارد و *280 ميليون دلار هزينه شده است.

قسمت اول «هري پاتر و هديه هاي مرگ» كمتر از يك ماه پس از اكران 611 ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش جهاني داشت و پرفروش ترين فيلم كمپاني برادران وارنر در سال 2010 نام گرفت.

قسمت دوم اين فيلم نوامبر 2002 با عنوان «هري پاتر و تالار اسرار» به كارگرداني «كريس كلومبوس» با بودجه 100 ميليون دلاري به سينماي جهان آمد و فروشي بالغ بر 878 ميليون دلار به*دست* آورد و در جوايز بافتا جايزه بهترين فيلم كودك را كسب كرد.

سومين قسمت اين فيلم در ژوئن 2004 با بودجه 130 ميليون دلاري با نام «هري پاتر و زنداني آزكابان» اكران شد و فروش جهاني 795 ميليون دلار را به ثبت رساند. اين فيلم به كارگرداني «آلفونسو كوارون» نامزد دو جايزه اسكار بود و در جوايز بافتا فيلم منتخب تماشاگران نام گرفت. «هري پاتر و جام آتش» چهارمين قسمت از اين سري فيلم هاي پرطرفدار بود كه به كارگرداني «مايك نويل» در نوامبر 2005 با بودجه 150 ميليون دلاري ساخته شد و فروش 895 ميليون دلار را به دست آورد. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين كارگردان هنري بود.

پنجمين قسمت از اين فيلم با نام «هري پاتر و محفل ققنوس» در جولاي 2007 با بودجه 150 ميليون دلار به كارگرداني «ديويد يتس» به روي پرده سينماهاي جهان رفت و توانست فروش جهاني 938 ميليون دلار را كسب كند. اين فيلم در جوايز فيلم اروپا بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرين قسمت از اين فيلم جولاي 2009 به كارگرداني «ديويد يتس» با نام «هري پاتر و هديه هاي مرگ» با بودجه كلان 250 ميليون دلار ساخته شد و فروش 933 ميليون دلار را به*همراه داشت. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم برداري شد.

كمپاني «برادران وارنر» سال گذشته پيشنهاد ساخت سري انيمشن داستان هاي «هري پاتر» را به استيون اسپيلبرگ، كارگردان صاحب*نام سينماي هاليوود، ارائه كرده است. مبع:naghdefarsi.com

Hamidreza.m
09-25-2011, 10:55 AM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/18/e/multimedia_pics_1389_6_art_15.jpgبراد پيت، بازيگر و تهيه كننده هاليوود به پيشواز پروژه سينمايي «كشتن تمام چيزي است كه مي خواهي» رفت.

بخشي از اين فيلم در شركت فيلمسازي «پلان بي» كه براد پيت مالك آن است تهيه و توليد مي شود.

بنا بر اعلام كامينگ سون «دوگ ليمان» كارگردان برجسته هاليوودي، چندي پيش قرارداد كارگرداني فيلم «كشتن تمام چيزي است كه مي خواهي» را امضاء كرد.

«دوگ ليمان» خالق آثارى چون«خانم و آقاى اسميت» و «هويت بورن» پروژه سينمايى كارگرداني اين پروژه را به سفارش استوديوي برادران وارنر انجام مي دهد.

فيلم «كشتن تمام چيزي است كه مي خواهي»يك اثر اقتباسي خواهد بود فيلمنامه توسط «دانته هارپر» و با نگاهي به رمان «هيروشي ساكورازاكا» نوشته شده است .

بنابر اين گزارش، در بخشي از اين رمان كه در ژانري علمي ـ تخيلي نوشته شده است، به هجوم بيگانگاني به نام «گيتامي» مي پردازد و شخصي به نام «كي جي كايريا» با آنها به مبارزه مي پردازد.

اين شخص پس از نزاع با «گيتامي ها» كشته و هر روز مجددا متولد مي شود تا براي مبارزه با اين بيگانگان به صحنه نزاع برود.

براد پيت، سال پيش پس از اكران جديدترين فيلم اش در برلين اعلام كرد: سينما ديگر هيچ جذابيتي براي وي ندارد و قصد كناره گيري از دنياي سينما را دارد.

از مهم ترين فيلم هاي براد پيت مي توان به تروا، دوازده يار اوشن، آقا و خانم اسميت، بابل، بزرگ قلب (2007)، سرگذشت عجيب بنجامين باتن (تهيه کننده)، سيزده يار اوشن، ترور جسي جيمز به وسيله رابرت فورد بزدل، شانتارم، (تهيه کننده)، کيفيت بازي (تهيه کننده - بازيگر)، بعد از خواندن بسوزان، شانه هاي اطلس، «چاد اشم» و حرامزاده هاي عوضي (2009) اشاره كرد. منبع:نقد فارسی

Hamidreza.m
09-25-2011, 11:09 AM
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/18/e/multimedia_pics_1390_7_art_15.jpg«آل پاچينو» از 11 نوامبر (20 آبان) با پروژه سينمايي«جك و جيل» به پرده سينماهاي جهان مي رسد.

روز گذشته نخستين تصاوير از پروژه سينمايي «جك و جيل» كه بازيگران مشهوري از جمله «آل پاچينو»، «كتي هولمز» و «آدام سندلر» در آن حضور دارند، منتشر شد.

به گزارش هاليوود نيوز، «جك و جيل» يك كمدي رومانتيك است كه فيلمنامه آن توسط «استيو كورن» نوشته شده و فيلمبرداري آن از اوايل سال جاري ميلادي آغاز شده است.

تهيه كنندگان فيلم قصد دارند آن را براي نمايش عمومي در اوايل سال 2011 ميلادي آماده كنند و پيش بيني مي شود با حضور ستاره سينماي هاليوود و جهان،«آل پاچينو»، به فروش خوبي در گيشه دست يابد.

از بازي هاي چشمگير «پاچينو» مي توان به حضورش در فيلم هاي «پدرخوانده 2» (1974)، «بعد از ظهر سگي» (1975) و «عدالت براي همه» (1979) اشاره کرد. «پاچينو» براي بازي در همه اين فيلم ها نامزد اسکار شد ولي بدان دست نيافت. او مي گويد: «من براي اسکار بازي نمي کنم، چون بازيگري عشق من است، عشقي که هرگز نمي توانم رهايش کنم».

او براي بازي در فيلم هايي چون «کرامر عليه کرامر» (1979)، «اينک آخرالزمان» و «متولد چهارم جولاي» (1989) دعوت شد ولي او اين پيشنهادها را قبول نکرد. هنگامي که «کاپولا» براي فيلم «اينک آخرالزمان» او را دعوت کرد، «پاچينو» در يک جمله پاسخ منفي به او داد: «من با تو به جنگ نخواهم آمد.»

از فيلم هاي معروف او در اين دهه مي توان به «ديک تريسي»، «پدرخوانده» (1990)، «فرانکي و جاني» (1991)، «گلن گري گلن راس» (1992)، «راه کارليتو» (1993)، «مخمصه» (1995)، «تالار شهر» (1996)، «وکيل مدافع شيطان»، «دني براسکو» (1997) و «خودي» (فيلم) (1998) اشاره کرد. اما برترين فيلم او در اين دهه، «بوي خوش زن» در سال 1992 است که جايزه اسکار را برايش به ارمغان آورد. او در اين فيلم ايفاگر نقش مرد نابينايي بود که عشق به همنوع را به بهترين شکل ممکن بيان مي*کند.

دهه1990 را براي بايد دهه نويني براي «پاچينو» دانست، زيرا او که پس از بازي در فيلم «انقلاب» (1985) مبتلا به ذات الريه شد و مدت چهار سال نيز از عالم سينما دور مانده بود، در فيلم «درياي عشق» (1989) بار ديگر خوش درخشيد.

علاوه بر جايزه اسکار، جايزه «گلدن گلاب» نيز براي اين فيلم از سوي منتقدان، به او اعطا شد. زماني که نقش شيطان در فيلم «وکيل مدافع شيطان» (1997) را ايفا کرد، همه بزرگان، نامداران و تماشاگران سينما و مردم عادي او را نابغه خواندند.

در سال1996 از سوي انجمن «گوتام» جايزه ويژه يک عمر فعاليت هنري نصيبش شد و پيش از آن نيز از سوي فستيوال بين المللي فيلم سن سباستين اسپانيا، جايزه مشابهي به او اهدا شد.

او در سال 2002 در فيلم «بي خوابي» نقش يک کارآگاه را بازي کرد که در تعقيب يک قاتل حرفه اي است. «تاجر ونيزي» (2004) را بايد بهترين فيلم او از سال 2000 به بعد دانست. منبع:naghdefarsi.com

voldemort
09-27-2011, 02:11 PM
«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم بخش جنبی جشنواره سن سباستین شد

جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم بخش جانبی «تی وی ای اتره میرادا» پنجاه و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین در شب گذشته، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی توانست جایزه بهترین فیلم بخش جنبی «تی وی ای اتره میرادا» (TVE Otra Mirada Award) پنجاه و نهمین دوره این جشنواره اسپانیایی را به خود اختصاص دهد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «دو پله» (The Double Steps) به کارگردانی ایساکی لاکوستا جایزه صدف طلایی بهترین فیلم پنجاه و نهمین دوره این جشنواره اسپانیایی را به خود اختصاص داد.

فیلیپوس تسیتوس یونانی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «دنیای ناجوانمردانه» (Unfair World) موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سن سباستین شد.

آنتونیس کافتزوپولوس یونانی و ماریا لئون اسپانیایی نیز به ترتیب برای بازی در فیلم های سینمایی «دنیای ناجوانمردانه» (Unfair World) و «صدای خواب آلود» (The Sleeping Voice) جایزه صدف طلایی بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را دریافت کردند.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی اسکار نیز حضور دارد پیش از این در شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و 2 جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را دریافت کرده است.

«جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست 4 سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را به خود اختصاص دهد.

همچنین «جدایی نادر از سیمین» چندی پیش نیز موفق به دریافت جایزه 60 هزار دلاری بهترین فیلم پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سیدنی (Sydney International Film Festival) و جایزه بهترین فیلم جشنواره "سنت پیترزبورگ" (St. Petersburg Film Festival) شده بود.

پنجاه و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین از روز 16 سپتامبر (25 شهریور) تابستان سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «مزاحمان» (Intruders) در شمال اسپانیا آغاز شده بود.

منبع:خبر گزاری سینمای ایران

voldemort
10-01-2011, 07:32 PM
«کوروش کبیر» در انتظار پاسخ وزارت ارشاد است

ایسنا نوشت:
با پایان نگارش فیلمنامه* پروژه* ملی ـ سینمایی «کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی درخواست پروانه* ساخت فیلم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.
علی معلم تهیه*کننده* فیلم سینمایی «کوروش کبیر» با اعلام این خبر، گفت: «همانگونه که در خبرهای گذشته ذکر شد، پس از یک سال تحقیق و پژوهش بر روی زندگانی کوروش، اکنون با پایان یافتن نگارش کتاب اول این فیلم، مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.»
به گفته معلم، «داستان فیلم از کاخ اکباتان و دربار آستیاگ آغاز می*شود و زندگی کوروش از تولد تا بنیانگذاری تمدن هخامنشی و حکومت پارسیان را تا مرگ او دنبال خواهد کرد.»
وی در ادامه* این خبر افزود: «با صدور رسمی پروانه* ساخت فیلم طی یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط همکاری هنری و نحوه* مشارکت در سرمایه*گذاری فیلم برای علاقه*مندان تشریح خواهد شد.»
منبع:خبرآنلاین

voldemort
10-01-2011, 07:33 PM
دنیس کریستوفر در جدیدترین فیلم تارانتینو بازی می کند

دنیس کریستوفر برای بازی در جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو به نام «جانگو رها شده» با مسئولان سازنده این پروژه سینمایی وارد مذاکره شده است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، دنیس کریستوفر؛ بازیگر فیلم های سینمایی «شکست» (Breaking Away) و «محو شدن به سوی سیاهی» (Fade to Black) و فیلم تلویزیونی «آن» (It) برای بازی در جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو به نام «جانگو رها شده» (Django Unchained) با مسئولان سازنده این پروژه سینمایی وارد مذاکره شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، بنابر اظهارات مسئولان سازنده «جانگو رها شده»، دنیس کریستوفر در این فیلم سینمایی در نقش شخصی به نام «لئو موگای» بازی می کند.

«لئو موگای» در فیلم سینمایی «جانگو رها شده» نام وکیل شخص ثروتمندی به نام «کالوین کندی» است.

مسئولان سازنده این فیلم سینمایی چندی پیش نیز از قطعی شدن حضور ساموئل ال جکسون در «جانگو رها شده» خبر دادند، به طوری که این بازیگر مطرح در این پروژه به عنوان کارگر مزرعه «کالوین کندی» ایفای نقش می کند.

فیلم سینمایی «جانگو رها شده» که در ژانر فیلم های وسترن ساخته می شود، داستان برده ای به نام «جانگو» را روایت می کند که با همکاری گروهی از شکارچی های آلمانی به دنبال همسر خود می گردد که در مزرعه شخص ثروتمندی به نام «کالوین کندی» زندانی شده است.

کریستوف والتز و جمی فاکس نیز طبق اعلام قبلی مسئولان سازنده این فیلم سینمایی به ترتیب در نقش رییس شکارچی های آلمانی و «جانگو» بازی می کنند.

همچنین پیش از این نیز تارانتینو اظهار کرده بود که لئوناردو دی کاپریو در این فیلم سینمایی در نقش «کالوین کندی» بازی می کند. کندی مزرعه داری است که در زمین های خود به نام «کندی لند» در نزدیکی رودخانه می سی سی پی زندگی می کند و به طرز دیوانه وار و جنون آمیزی برده ها را مجبور می کند تا با یکدیگر بجنگند و همدیگر را بکشند.

شرکت های فیلمسازی «وین اشتاین» و «سونی» به ترتیب مسئولیت اکران این فیلم سینمایی را در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان برعهده دارند.

کوئنتین تارانتینو برای نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه، نخل طلای بهترین کارگردانی جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم نامه مراسم گلدن گلوب و 42 جایزه دیگر در جشنواره ها و مراسم معتبر جهانی شده است.

voldemort
10-01-2011, 07:35 PM
فریاد آزادی شان پن در جمع معترضان مصری

http://cinemapress.ir/Images/News/Larg_Pic/9-7-1390/IMAGE634530652994680000.jpg

شان پن؛ بازیگر برجسته و برنده جایزه اسکار، همراه با خالد النبوی؛ بازیگر مطرح مصری و هزاران معترض این کشور آفریقایی در قاهره فریاد صلح و آزادی سر داد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، شان پن؛ بازیگر فیلم های سینمایی «رودخانه مشکوک» (Mystic River)، «میلک» (Milk) و «21 گرم»، همراه با خالد النبوی؛ بازیگر مطرح مصری و هزاران معترض این کشور آفریقایی در مرکز شهر قاهره فریاد صلح و آزادی سر داد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، شان پن در مصاحبه خود با روزنامه مصری «الاحرام» درباره حضور خود در جمع معترضان مصری گفت: جهان از انقلاب دلیرانه مصری های برای آزادی تحت تاثیر قرار گرفته است.

این بازیگر 51 ساله در ادامه نیز گفت: واضح است که آزادی به طور کامل یک شبه حاصل نمی شود و هنوز برای بدست آوردن آن تلاش هایی باید در آینده انجام شود. مواردی در قانون اساسی است که بر طبق آن ها باید قدرت نظامی به مردم تحویل داده شود.

معترضان مصری روز گذشته با تجمع در مرکز شهر قاهره خواستار انتقال قدرت نظامی این کشور آفریقایی به غیر نظامیان شدند.

خالد النبوی از شان پن دعوت کرده است تا به مصر سفر کند و بنابر اظهارات این بازیگر مصری، هدف از این دعوت نشان دادن امنیت مصر به جهانیان است.

مردم مصر پیش از این در تاریه 25 ژانویه (5 بهمن 1389) با راهپیمایی، اعتراضات و نافرمانی های مدنی مداوم خود موجب شدند تا روز 11 فوریه 2011 (22 بهمن 1389) حسنی مبارک استعفا دهد.

شان پن که پیش از این برای بازی در فیلم های سینمایی «رودخانه مرموز» و «میلک» به ترتیب در سال های 2004 و 2009 میلادی موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است، برای آخرین بار چندی پیش با فیلم سینمایی «درخت زندگی» (Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیک روی پرده سینماها رفته است.

voldemort
10-03-2011, 01:56 PM
«کوروش کبیر» را چه کسی مقابل دوربین می*برد؟

ایسنا نوشت:
در پی اعلام علی معلم مبنی بر درخواست پروانه ساخت فیلم «کوروش کبیر» به* کارگردانی مسعود جعفری*جوزانی، عزیزاله حمیدنژاد که پیش از این هم از ساخت فیلمی درباره «کوروش» خبر داده بود در یادداشتی همچنان بر ساخت آن تاکید کرد.
حمیدنژاد در این یادداشت آورده است: «همه می*دانند من از شش سال پیش، مقدمات تولید پروژه سینمایی «کوروش کبیر» را شروع کرده*ام و فیلمنامه آن را با نام «کوروش کبیر» (ذوالقرنین) در بانک فیلمنامه خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم به ثبت رسانده*ام.»

او در ادامه نوشته است: «نامه*هایی را که طی این چند سال به معاونت*های سینمایی وزارت ارشاد، بنیاد سینمایی فارابی،ریاست محترم صدا وسیما و سیما*فیلم برای تسهیل و مساعدت ساخت این فیلم نوشته*ام کتابی است قطور و مباحث طرح شده در جلسات متعدد در این سازمانها حدیثی است مفصل که همگی برای افکار عمومی قابل طرح است.»
این کارگردان یادآور شده است: «در این*باره آقایان جعفری*جلوه معاون سینمایی وقت وزارت ارشاد، شاه*حسینی مدیر عامل قبلی و میرعلایی مدیرعامل فعلی بنیاد سینمایی فارابی در چندین مصاحبه مطبوعاتی رسما اعلام کرده*اند که فیلمنامه مرا در دستور کار خود قرارداده*اند.»

حمیدنژاد ادامه داده است: «هم*اکنون پروژه سینمایی «کوروش کبیر» در بنیادسینمایی فارابی مراحل طبیعی پیش تولید خودش را سپری می*کند و در حال بررسی نهایی و تامین بودجه لازم برای تولید است. این کار در مرحله*ای است که به ناچار پروژه*های سنگین دیگری را که با موضوع دفاع مقدس است و از سوی حوزه هنری و مراکز دیگر پیشنهاد شده،کنار گذاشته*ام.»
حمیدنژاد خاطرنشان کرد: «اگر چه سینمای دفاع مقدس، که لذت ساخت فیلم*های «هور در آتش»،«ستارگان خاک» و «اشک سرما»یش را هرگز از یاد نخواهم برد برایم بسیار عزیز است و من نقشه*های بزرگی برای آن دارم، اما دراین چند سال برای آن که بتوانم دنیا را متوجه نگاه موحدانه و تمدن*ساز ملتی بزرگ نمایم، تمام وقت و انرژی*ام را معطوف نوشتن و تولید فیلمنامه «کوروش کبیر» کرده*ام.»

در پایان این یادداشت می*خوانیم: «اکنون تعجب من از دوستانی است که داعیه*ی حرفه*ای بودن را دارند در حالی که در خلال این سال*ها حتی یک تماس تلفنی با بنده و یا تهیه*کننده این پروژه نداشته*اند. تحرکات ژورنالیستی اخیر، ثابت می*کند آن*ها غافل از این*اند که سینمای ایران، توان تولید همزمان چند فیلم در رابطه با یک شخصیت ملی را ندارد. هر چند ایده*آل این است که سینمای ما آن*قدر غنی باشد، که بتواند در خلال سال*ها، فیلم*های متعددی درباره* شخصیت*های مذهبی و ملی چون کوروش کبیر بسازد. اذعان می*کنم شخصیت*های ملی هرگز متعلق به شخص یا گروه خاصی نیستند. اما آیا اولویت این کار با کسی نیست که پیش از همه، شش سال از وقت و انرژی خود را برای این کار گذاشته؟»

منبع:خبرآنلاین

voldemort
10-03-2011, 02:01 PM
فیلم «حضرت خدیجه(س)» برای اولین بار در تاریخ سینما ساخته می شود

اولین و تنها فیلم سینمایی درباره زندگی حضرت خدیجه (س) به کارگردانی جمال شورجه و تهیه کنندگی محمد خزاعی برای سال 91 وارد مرحله تولید می**شود، ضمن آن که مراحل تحقیقات این پروژه مهم ایران و جهان اسلام زیرنظر «فرج*الله سلحشور» آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، پیش تولید این فیلم که هم اکنون، مراحل تحقیقات و مطالعات را پشت سر می*گذارد، پس از پایان تحقیقات آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، سه گروه تحقیقاتی از یک ماه پیش با مراجعه به قم و بررسی کلیه منابع تحقیقی کارهای مطالعاتی این پروژه مهم را زیرنظر «فرج*الله سلحشور» آغاز کرده*اند.

مراحل انتخاب عوامل و بازیگران این پروژه پس از پایان مرحله تحقیقات آغاز خواهد شد ضمن آن که در مراحل بعدی پیش تولید گروه سازنده فیلم با توجه به ضرورت، برای یافتن لوکیشن*ها به کشورهای خارجی نیز سفر خواهند کرد.

قرار است گروهی از اهالی حرفه*ای سینما با این پروژه همکاری کنند و فیلم طی دو سال آینده مراحل تولید خود را پشت سرخواهد گذاشت.

این فیلم نخستین اثر تصویری و سینمایی پیرامون بانوی جهان اسلام ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها یکی از چهار زن کامل دنیا، اولین و بهترین همسر رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم و مادر حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تاریخ سینما ساخته می*شود.

این فیلم نگاهی دارد به زندگی حضرت خدیجه(س) پیش از اسلام آوردن و سیر تحول آن حضرت و نقش ایشان در روند شکل گیری و گسترش دین مبین اسلام و ارادت و ایمانش به حضرت رسول (ص) و ...

در خصوص این فیلم سینمایی عنوان شد: در دایره مظلومان عالم هستی حتی یاد آوری و خاطره مظلومیت حضرت خدیجه (س) دچار واقعه مظلومیت شده و حتی، در میان مسلمانان نیز، زیر غبار زمان، جاهلیت و فراموشی تاریخ آشکار نیست. بی تردید، در دنیای امروز، که رسانه سینما و تصویر نقش پویایی در شناسایی و معرفی اسطوره*ها و نخبگان و شخصیت*های مبرز تاریخ دارند شایسته است غبارها را بزدائیم و پنهانکاری*ها را نمایان کنیم تا شاید بتوانیم گوشه*هایی از مظلومیت ناشناخته وجود سرشار از صبر، عشق، رازداری و استقامت خدیجه (س) را به تصویر کشیم. خدیجه (س) همسر پیامبر گرامی، مادر سیده نساءالعالمین، اولین زن مسلمان در هستی ، یار*ی*گر رسول(ص) و پشتیبان مالی اسلام ... سرچشمه زیبایی بی شماراخلاقی، انسانی و عاطفی است که تصویر آن بر پرده باعث تحول بزرگی را در سینما می*شود.

.:DeathSpank:.
10-09-2011, 03:49 PM
حسین عیدی زاده: لئوناردو دی کاپریو در «جی. ادگار» نقش جی. ادگار هوور موسس و اولین رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی را بازی می کند و نائومی واتس، آرمی همر، جودی دنچ، جاش لوکاس و کن هوارد دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلمنامه «جی. ادگار» را داستین لنس بلک فیلمنامه نویس «میلک» نوشته و داستان درباره زندگی یکی از قدرتمندترین، جنجالی ترین و اسرارآمیزترین چهره های قرن بیستم است.

اولین نمایش جهانی فیلم های قبلی کلینت ایستوود در جشنواره نیویورک بود، اما «جی. ادگار» هر دو جشنواره نیویورک و تورنتو را نادیده گرفت و وقتی استودیو برادران وارنر روز سوم نوامبر را برای آغاز اکران این فیلم در آمریکای شمالی انتخاب کرد، زمینه برای اولین نمایش جهانی آن در جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI فراهم شد.



http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/16-7-1390/IMAGE634536772099769226.jpg


از همین حالا «جی. ادگار» را در کنار «نوجوان» ساخته جیسن ریتمن با بازی چارلیز ترون و «بسیار بلند، خیلی نزدیک» به کارگردانی استفن دالدری با بازی تام هنکس از بخت های اسکار می دانند.

جی ادگار هوور، موسس اف بی آی از جمله شخصیت های پیچیده تاریخ آمریکاست که با تاسیس این نهاد پلیسی فصل جدیدی در مبارزه با جنایت را در این کشور رقم زد. هرچند بعدها از این سازمان نوپا برای تسویه حساب های شخصی و آلوده کردن مخالفان سیاسی بهره جست.



http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/16-7-1390/IMAGE634536772104917235.jpg


این اولین همکاری لئوناردو دی کاپریو و کلینت ایستوود کهنه کار است و دی کاپریو امیدوار است با این فیلم اسکار بهترین بازیگر مرد امسال را به خانه ببرد.

ایستوود برای دو فیلم «عزیز میلیون دلاری» و «نابخشوده» جوایز بهترین فیلم (برای هر دو فیلم) و کارگردانی (برای هر دو فیلم) را برده است. «رود میستیک»، «نامه هایی از ایوو جیما»، «پل های مدیسن کانتی» و «زندگی پس از مرگ» از دیگر آثار ایستوود در مقام کارگردان است.

.:DeathSpank:.
10-09-2011, 03:54 PM
«دکتر سوس» چهره بسيار مشهوري در دنياي ادبيات کودک است و آثار بسيار مطرح او چون «گربه اي در کلاه» و «چگونه گرينچ کريسمس را دزديد» به بيش از پنجاه زبان ترجمه شده اند.



http://www.myup.ir/images/71602415349226587144.jpg


«جاني دپ» ـ هنرپيشه ي نامدار سينماي آمريكا ـ عنوان پردرآمدترين بازيگر هاليوود را به دست آورد.
«جاني دپ» به واسطه حضور در سري فيلم هاي ماجراجويانه «دزدان دريايي كارائيب» بالغ بر ٣٥٠ ميليون دلار دستمزد دريافت كرده است كه اين مبلغ هنگفت وي را به عنوان پردرآمدترين بازيگر تاريخ هاليوود تبديل كرده است.
نقش آفريني «جان دپ» در چهار قسمت اول فيلم «دزدان دريايي كارائيب» فروش شگفت انگيز ٧/٣ ميليارد دلار را براي كمپاني سوني به همراه داشته و به نظر مي رسد پرداخت بخشي از اين درآمد فروش به اين بازيگر سرشناس منطقي باشد.

همچنيني هاليوود ريپورتر گزارش داد جاني دپ ـ بازيگر سرشناس سينماي هاليوود ـ زندگي «دکتر سوس» را فيلم مي كند. جاني دپ علاوه بر بازيگري در اين درام زنگي نامه يي، تهيه كنندگي اين فيلم را نيز بر عهده خواهد داشت. زندگي دکتر سوس، داستان نويس آمريکايي و خالق سرشناس كتاب هاي كودكان به همكاري شركت فيلمسازي يونيورسال و «ايلومينيشن» تهيه و توليد مي شود.

«تئودور سوس گايزل» مشهور به دکتر سوس ( Dr. Seuss) متولد 1904 ميلادي است.او در دارتموث کالج تحصيل كرد و بيش از 60 کتاب منتشر كرد، اما مشهورترين اين کتب، اثري بود بنام «گربه در کلاه» که امروزه به 12 زبان ترجمه و بيش از 10 ميليون نسخه فروش داشته است.«دکتر سوس» چهره بسيار مشهوري در دنياي ادبيات کودک است و آثار بسيار مطرح او چون «گربه اي در کلاه» و «چگونه گرينچ کريسمس را دزديد» به بيش از پنجاه زبان ترجمه شده اند.

بيش از دويست ميليون نسخه از کتاب هاي او تاکنون به فروش رفته اند و يا بارها به صورت فيلم، تئاتر و انيميشن به تصوير کشيده شده اند. از جمله در سال 1966، چاک جونز با نظارت تئودور جيزل (دکتر سوس) انيميشن کوتاهي بر اساس داستان چگونه گرينچ کريسمس را دزديد ساخت که به عنوان يکي از نمونه هاي کلاسيک و يک اقتباس بسيار وفادارانه از کتاب شناخته مي شود.به جز اين كه نام پرطرفدار دكتر سوس در بيشتر آثار سينمايي توانسته مخاطبان را به سالن ها بكشاند، داستان و تصاوير رنگارنگ انيميشن هاي آثارش هم در جذب مخاطب بي تاثير نبوده است.

دکتر سوس در 1984 برنده جايزه پوليتزر شد، و در 1991 ميلادي در گذشت. کتابخانه مرکزي دانشگاه کاليفرنيا در سن ديگو به افتخار او نامگذاري شده است.

منبع : ايسنا

Batlaghi
10-12-2011, 05:56 AM
زیرنویس فیلم


http://alt.subscene.com/farsi_persian/Drive/subtitle-486024.aspx


http://alt.subscene.com/farsi_persian/Drive/subtitle-486505.aspx


http://alt.subscene.com/farsi_persian/Drive/subtitle-485702.aspx

voldemort
11-16-2011, 08:26 PM
«ماموریت غیر ممکن 4» جشنواره دبی را افتتاح می کند

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن «ماموریت غیرممکن» به نام «ماموریت غیر ممکن – روح پروتوکول» در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره بین المللی فیلم دوبی نمایش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم دبی روز گذشته اعلام کردند که چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن «ماموریت غیرممکن» به نام «ماموریت غیر ممکن – روح پروتوکول» (Mission: Impossible – Ghost Protocol) در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره این جشنواره بین المللی نمایش داده می شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، برد برد کارگردانی «عملیات غیر ممکن – روح پروتوکول» را برعهده دارد و در این فیلم سینمایی نیز مانند قسمت های پیشین، تام کروز به عنوان شخصی به نام «اتان هانت» ایفای نقش می کند.

جرمی رنر، پائولو پیتون، سایمون پگ و جاش هالووی نیز از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «عملیات غیرممکن: روح پروتکول» به همراه تام کروز بازی کرده اند.

همچنین در سال گذشته بخش هایی از فیلم سینمایی «ماموریت غیر ممکن – روح پروتوکول» که شامل پریدن تام کروز از برج الخلیفه می شود، در شهر دبی فیلمبرداری شده است.

شرکت فیلمسازی «پارامونت پیکچرز» نیز چهارمین قسمت این مجموعه فیلم های اکشن را از تاریخ 21 دسامبر (30 آذر) پاییز سال جاری همزمان در آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان اکران می کند.

همچنین 3 قسمت پیشین مجموعه فیلم های دنباله دار «ماموریت غیرممکن» با اکران در سال های 1996، 2000 و 2006 میلادی به ترتیب فروشی برابر با 457، 546 و 397 میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دبی بین روزهای 7 تا 14 دسامبر (16 تا 23 آذر) پاییز سال جاری و در «مدینه جمیرا» کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

منبع:خبرگزاري سينماي ايران

MaMaD
11-21-2011, 10:27 PM
نامزدهاي جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي امسال اكثرا با موضوعاتي چون جنگ*، درگيري*، سركوب و فساد وارد اين رقابت شده*اند







http://moviemag.ir/images/stories/1472_caffecinema_com.jpg





نشريه سينمايي ورايتي در گزارشي درباره بخش غيرانگليسي جوايز اسكار2012 نوشت: اين بخش جوايز اسكار امسال شاهد رقابت 63 فيلم از كشورهاي جهان است كه موضوعاتي چون جنگ*، سركوب و فساد حرف اول را در طبقه*بندي آنها مي*زند.
برخلاف سال*هاي گذشته كه انتقام و تاوان موضوع اصلي فيلم*هاي نامزد اسكار خارجي بودند،؛ آثاري چون «والتز با بشير» «در دنياي بهتر»*، «ربان سفيد» و «بئوفورت*» نمونه*هايي از فيلم*هاي برنده اسكار خارجي هستند كه به جنگ و انتقام پرداخته*اند.
اعضاي آكادمي اسكار امسال براي انتخاب نامزدهاي نهايي بهترين فيلم غيرانگليسي بايد صبوري بيشتري داشته باشند. حضور فيلم چهار ساعت*ونيم «داستان صديق؛ نگهبانان رنگين كمان» از تايوان كه مقاومت مردم بومي تايوان در مقابل نيروهاي پادشاهي ژاپن را به تصوير كشيده است يا فيلم دو ساعت*ونيم «گل*هاي جنگ» ساخته ژانگ ييمو از چين كه موضوعي جنگي دارد از جمله فيلم*هايي هستند كه آكادمي اسكار را بي*حوصله خواهد كرد.
ورايتي در ادامه نوشت: اما همه فيلم*هاي امسال نامزد اسكار خارجي امسال جدي و طاقت*فرسا نيستند و مي*توان به نمونه*هايي كه انسان را به تفكر وامي*دارد و الهام*بخش هستند اشاره كرد. براي مثال*، فيلم «Le Havre» ساخته آكي كوريسماكي از فنلاند يك داستان فانتزي 90 دقيقه*اي است كه درباره جوان پناهنده آفريقايي است كه تحت حمايت يك واكسي فرانسوي درمي*آيد و از درونمايه سياسي برخوردار است و البته سخاوت روح و انسانيت را نيز متجلي ساخته است.
نمونه ديگر فيلم «اعلان جنگ» از فرانسه است كه داستان زوج جواني را نشان مي*دهد كه به بيماري كشنده*اي مبتلا هستند و نوزاد پسر آنها نيز از آن رنج مي*برد.
امسال نامزدهاي جايزه اسكار خارجي از هر ژانري حضور دارند. «خانم بالا» از مكزيك كه يك نقد تند اجتماعي درباره قاچاق مواد مخدر است يا «جدايي نادر از سيمين» از ايران كه بي*شباهت به ملودرام*هاي هاليوودي نيست و طرفداران آثار برنده اسكار مانند «كرامرعليه كرامر» يا «برخورد» با آن آشنا هستند.
بخش غيرانگليسي جوايز اسكار يكي از جذاب*ترين شاخه*هاي جوايز اسكار است و فيلم*هاي بلندي كه خارج از آمريكا توليد شده باشند و ديالوگ*هاي به*كاررفته در آن*ها عمدتا غيرانگليسي باشد، مجاز به رقابت در آن هستند.
امسال كشور نيوزلند براي اولين*بار در اين بخش از جوايز اسكار حضور يافته است. از سوي ديگر، دو فيلم تحسين *شده* سينماي جهان شامل «پوستي كه در آن زندگي مي*كنم» به كارگرداني پدرو آلمادوار از اسپانيا و «ما يك پاپ داريم» ساخته ناني مورتي از ايتاليا از راهيابي به جمع نامزدهاي اوليه* جوايز اسكار 2012 بازماندند.
زماني *كه اولين مراسم اعطاي جوايز اسكار در 16 مي 1929 براي تقدير از بهترين فيلم*هاي سال 1927 برگزار شد، بخش جداگانه*اي براي فيلم*هاي غيرانگليسي تعريف نشده بود. اگرچه آكادمي اسكار بين سال*هاي 1947 تا 1955 جوائز افتخاري به بهترين فيلم*هاي غيرانگليسي ساخته*شده در خارج از آمريكا اعطا مي*كرد،* اما اين جوايز مبناي قابل قبولي نداشتند.
براي مثال در سال 1953 اين بخش از جوايز اصلا برگزار نشد و حتي در آن سال*ها هيچ رقابتي در اين بخش وجود نداشت؛ چراكه درواقع هيچ نامزدي معرفي نمي*شد و تنها يك فيلم به*عنوان اثر برتر انتخاب مي*شد. از سال 1956 در بيست*ونهمين مراسم سالانه جوايز اسكار بود كه بخش بهترين فيلم غيرانگليسي رسما راه*اندازي شد و تا به امسال هردوره برگزار مي*شود. برخلاف ديگر بخش*هاي جوايز اسكار، بهترين فيلم غيرانگليسي منحصرا به يك فرد تعلق نمي*گيرد؛ گرچه كارگردان فيلم جايزه را دريافت مي*كند، اما اين جايزه*اي است براي كل كشور معرفي*كننده آن فيلم.
در سال*هاي برگزاري اين جايزه، فيلم*هاي محصول كشورهاي اروپايي يكه*تاز بي*رقيب اين عرصه بوده*اند؛ به طوري *كه از 62 جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار تا به امروز، 51 جايزه نصيب فيلم*هاي اروپايي شده است و سهم كشورهاي آسيايي تنها پنج جايزه، كشورهاي آفريقايي3 جايزه و كشورهاي قاره آمريكا نيز 3 جايزه اسكار بوده است.
يكي از انتقاداتي كه هميشه به آكادمي اسكار در برگزاري اين بخش وارد مي*شود، محدود بودن كشورها در معرفي تنها يك فيلم است. قانون آكادمي اسكار مي*گويد «هر كشور، يك فيلم» و اين قانون اگرچه فرصت برابري براي همه كشورها در اين رقابت ايجاد مي*كند، اما ازسوي ديگر موجب مي*شود تا كشورهايي چون ايتاليا، آلمان يا فرانسه كه از سينماي پويا و قدرتمندي بهره مي*برند، مجبور به ناديده گرفتن برخي فيلم*هاي مطرح خود شوند.
ديگر محدوديتي كه قانون اين بخش ايجاد مي*كند، گريبان كمپاني*هاي سازنده آن را مي*گيرد. در برخي موارد چندين كشور مشتركا اقدام به ساخت يك فيلم مي*كنند و از آنجايي كه هيچ* يك نمي*توانند منحصرا آن را متعلق به خود بدانند، در نتيجه آن فيلم به رغم شايستگي از حضور در رقابت اسكار بازمي*ماند؛ نمونه بارز آن «خاطرات دوچرخه» (2004) محصول مشترك چند كشور بود كه نتوانست از سوي هيچيك از سازندگان به اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي معرفي شود. هرچند اين فيلم جايزه اسكار بهترين موسيقي را كسب كرد و در جشنواره*هاي متعدد تحسين شد.
همان *طور كه در ابتداي مطلب گفته شد، كشورهاي اروپايي بيشترين سهم را در جوايز اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار داشته*اند كه در اين ميان فيلم*هاي ايتاليايي بيشترين جايزه را نصيب خود كرده*اند. ايتاليا مجموعا 13بار موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي شده و در مجموع 27 بار نامزد اين جايزه بوده است. فرانسه با 12بار كسب اين جايزه در مكان دوم قرار دارد. اين در حاليست كه فيلم*هاي توليد اسپانيا با اختلافي چشم*گير يعني 4 جايزه اسكار در رتبه سوم مشتركا با ژاپن قرار گرفته است. چهار كشور سوئد، شوروي سابق، هلند و چك*واسلواكي سابق هركدام سه*بار اين جايزه معتبر را كسب كرده*اند. دانمارك، آلمان، آرژانتين و سوئد نيز با كسب دو جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي در رتبه*هاي بعدي قرار دارند. 11 كشور ازجمله تايوان هركدام يك*بار اين تجربه شيرين را داشته*اند.
از ميان تمامي كارگرداناني كه كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را تجربه كرده*اند، «فدريكو فليني»، كارگردان بلندآوازه سينماي ايتاليا متمايزتر است. وي در مقام كارگردان توانست چهار بار اين جايزه معتبر را كسب كند و از اين حيث همچنان ركورددار است. «فليني» در سال*هاي 1956 براي «جاده»، 1957 براي «شب*هاي كابيريا»، 1963 براي «هشت*ونيم» و در سال 1974 براي «آماركورد» چهار اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را براي سينماي ايتاليا به* همراه آورد.
ايسنا

MaMaD
11-28-2011, 01:15 PM
مراسم اسکار جذاب ترین و جنجالی ترین اتفاق سینمایی سال هست. در این مراسم که با پخش زنده شبکه های تلویزیونی همراه است، تمام ستارگان سینمای هالیوود در سالن کداک به انتظار می نشینند تا شاهد اهدای مجسمه ارزشمند اسکار به هنرمندان سینما باشند. اما این مراسم در طول تاریخ برگزاری اش همواره دارای حواشی جذابی بوده، حواشی ایی که بعضاً حتی منجر به دلخوری و تذکرات کتبی اعضای آکادمی اسکار به کاندیداها نیز شده است. اینبار در 5 برتر قصد دارم تا به معرفی 5 اتفاق جالبی که در دوران برگزاری اسکار رخ داده بود بپردازم که امیدوارم مورد پسند شما واقع شود.


5- گم کردن مجسمه اسکار! : در سال 1937 زمانی که نام « آلیس برادی » برای بازی در فیلم « شیکاگو قدیمی » به عنوان برنده اسکار آن سال اعلام شد اتفاق جالبی رخ داد. « برادی » بنا به دلائلی نتوانست خود را به مراسم اسکار برساند اما بجای او مردی ناشناس در مراسم حاضر شد و از طرف او این جایزه ارزشمند را دریافت کرد و سپس برای همیشه ناپدید شد!. البته بعد از این مراسم تحقیقاتی وسیعی در اینباره آغاز شد اما پلیس هرگز نتوانست فردی که خود را نماینده « برادی » اعلام کرده بود را بیابد. لازم به ذکر است که مراتب امنیتی مراسم اسکار در آن سالها چندان مورد توجه قرار نمی گرفت و به واسطه این دست از اتفاقات عجیب بود که کم کم امنیت این مراسم را افزایش دادند.
موارد مشابه : « مریل استریپ » هم زمانی که برای فیلم « کریمر علیه کریمر » اسکار گرفت، از فرط خوشحالی جایزه اسکارش را گم کرد تا اینکه مدتی بعد یکی از مهمانان این مراسم اعلام کرد که مجسمه ایی شبیه به اسکار را در توالت یافته است!. به این لیست « ووپی گولدبرگ » و « مارلون براندو » را هم اضافه کنید.

4- سخنرانی های عجیب! : زمانی که در سال 1997 نام « جیمز کامرون » به عنوان برنده اسکار بهترین کارگردان برای فیلم « تایتانیک » اعلام شد، « کامرون » به روی صحنه رفت و یک سخنرانی عجیب و غریب انجام داد که در تاریخ مراسم اسکار ماندگار شد. « کامرون » پس از اینکه مجسمه اش را دریافت کرد گفت « من پادشاه جهان هستم! ». در ادامه هم او در یک اقدام عجیب برای تمامی مسافران کشتی واقعی تایتانیک دعا کرد و برایشان بهترین ها را خواستار شد! و در آخر هم از تمام مهمانان حاضر در مراسم خواست که تا صبح بخورند و بنوشند و از زندگی لذت ببرند!. برخی ها بر این عقیده اند که « کامرون » در جریان این سخنرانی تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده و به همین دلیل این سخنرانی عجیب را انجام داده بود.
موارد مشابه : « سالی فیلد » در سال 1958 زمانی که اسکاری برای بازی در فیلم « جاهایی در قلب » دریافت کرد ، به روی صحنه رفت و مجموعه ایی از کلمات بی ربط را در کنار هم قرار داد و به زبان آورد بطوریکه مهمانان حاضر در مراسم هم چیزی از صحبت های او متوجه نشدند!. « فیلد » در آن سخنرانی گفت : « من يك گذشته كاري متعارف نداشته*ام، بیشتر از هر چیز ديگري احترام شما را مي*خواهم. اولین بار حس نكردم اما اين بار حس مي*كنم و نمي*توانم اين واقعيت را نادیده بگیرم كه شما از من خوشتان مي*آيد، همين الان از من خوشتان مي*آيد!». بعد از این سخنرانی ، هیئت برگزاری مراسم اسکار از « فیلد » به دلیل این جملات نامفهوم انتقاد کرد.

3- اشک ریختن در هنگام دریافت اسکار!: در سال 1999 زمانی که نام « گوئینت پالترو » برای بازی در فیلم « شکسپیر عاشق » به عنوان برنده اسکار اعلام شد، وی بر روی صحنه آمد و با هر کلمه ایی که می گفت چند ثانیه ایی هم گریه کرد و در کل یک صحنه فوق العاده احساسی را در تاریخ مراسم اسکار به نمایش گذاشت. البته « پالترو » چیزی به جز تشکر از زمین و زمان عنوان نکرد اما گریه های مداوم او که گویی پایانی نداشت سبب شد تا سر و صدای مهمانان هم در بیاید و همگی یاد مشکلاتشان بیفتند!.
موارد مشابه : « هالی بری » در سال 2002 زمانی که به خاطر بازی در « ضیافت اهریمن » اسکار دریافت کرد، به روی صحنه رفت و تواّم با گریه هایی که هر لحظه صدای او را قطع می کرد صحبت های فوق العاده احساسی هم به زبان آورد که خلاصه اش را در اینجا می آورم :« اوه خداي من، اوه خداي من، اوه خداي من، اين لحظه بسیار بزرگ*تر از من است. اين لحظه براي دورُتي دندريج است، لنا هورن، دایان كارول. اين براي زناني است كه در كنار من ايستاده*اند، جادا پينكت، آنجلا بست، وييويكا فاكس و براي هر زن رنگين*پوست بي*نام و نشان كه امروز فرصت پيدا كرده، براي اينكه امشب در باز شده است. من افتخار مي*كنم، من به خود می بالم و ممنون از آكادمي كه مرا به عنوان ظرفی انتخاب كرده كه برکات خداوند در آن جاری است!».

2- اعتراض سیاسی! : زمانی که « مارلون براندو » در سال 1973 برای بازی در فیلم « پدرخوانده » موفق به دریافت اسکار شد، بجای اینکه خودش شخصاً جایزه اش را دریافت کند، دختری سرخپوست با نام « ساشین لایت فیدر » را به روی صحنه فرستاد!. این خانم در لحظه دریافت جایزه از رفتار بد با سرخپوستان گفت و مهمانان هم کمترین توجه را به آن نشان دادند. البته نکته جالب درباره اقدام عجیب و غریب « براندو » این بود که این خانم سرخپوست که قرار بود نماینده جامعه سرخپوستان باشد، در اصل نامش « ماریا کروز » بود و مدتی قبل از این در یک مسابقه عجیب و غریب به نام « ملکه خون اشام آمریکا » شرکت کرده بود که اتفاقاً برنده هم شد!.
موارد مشابه : « مایکل مور » در سال 2003 هنگام دریافت اسکار برای فیلم « بولینگ برای کلمباین » به روی صحنه رفت و با حالتی طلبکارانه تا می توانست « جورج بوش » ( رئیس جمهور وقت ایالات متحده ) را به باد انتقاد کرد. لحظه ی بیاد ماندنی این صحنه زمانی بود که « مور » رو به حضار فریاد زد :« شرم بر تو ، جورج بوش! »

1- اتفاقات غیرمنتظره در اسکار! :خاطره انگیز ترین لحظه اسکار را بدون شک « جک پالانس » در مراسم اسکار سال 1992 رقم زد. « پالانس » در سال 1992 به دلیل بازی در فیلم « رندان شهر » موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد . خیلی ها « پالانس » را هنگام دریافت اسکار، پیرمردی فرض کردند که نشانی از آن شور و هیجان دوران جوانی و فیزیک بدنی فوق العاده اش ندارد اما « پالانس » با شنا رفتن آن هم با یک دست! به هنگام دریافت اسکار ، لحظه ایی تاریخی را رقم زد. « پالانس » با اینکار قصد داشت تا به دوستان و طرفدارانش ثابت کند که هنوز هم در 73 سالگی توانایی بدنی بالایی دارد.
موارد مشابه : در مراسم اسکار سال 1974 که « دیوید نیون » اجرای آن را برعهده داشت، ناگهان یک عکاس به نام « رابرت اوپال » به صورت عریان بر روی صحنه آمد و کل صحنه را عریان دور زد!. « نیون » که از این اتفاق شوکه شده بود سعی کرد تا با جملات کمدی و تمسخر آمیز با این اتفاق برخورد کند که البته همه فهمیدند او خودش هم جا خورده است. البته گفته می شد که این اتفاق با هماهنگی تهیه کننده انجام شده است اما این مساله هرگز تائید رسمی نشد.


مووی مگ

MaMaD
11-28-2011, 01:27 PM
استیون سودربرگ با کناره گیری از حرفه کارگردانی به نقاشی روی می آورد.

به گزارش فیلم نگاه و به نقل از یو اس تودی، استیون سودربرگ بار دیگر اعلام کرده است که از فیلمسازی و کارگردانی سینما خداحافظی می کند و به نقاشی روی می آورد.

بر پایه همین گزارش، سودربرگ 48 ساله که پیش از این نیز بازنشتگی زودهنگام خود در زمینه فیلمسازی و سینما سخن گفته بود در مصاحابه با نیویورک تایمز گفته: "فکر می کنم که وقت آن رسیده من و امثال من با رسیدن به این سن و سال و پیش از ساخت فیلم های بد و ضعیف از این حرفه بازنشسته شویم تا جوان پرشماری که اتفاقا استعدادهای فراوانی در این زمینه دارند برای فعالیت در عرصه فیلمسازی در هالیوود شانس بیشتری پیدا کنند."

او در بخش دیگری از این مصاحبه گفته: "دوست دارم که هنر دیگری را کشف و نجربه کنم و در حال حاضر نیز توانایی و وقت این کار را دارم. من اولین نفر در دنیای سینما هستم که اعلام می کنم اگر روزی پول نداشته باشم دوباره یک «یاران اوشن» دیگری می سازم تا پولدار شوم."

به گزارش یو اس تودی، استیون سودربرگ علاقه بسیار زیادی به نقاشی آن هم سبک آبستره و پُرتره دارد و مدت هاست که نقاشی می کند و این روزها بیشتر وقت خود را در کارگاه نقاشی اش می گذراند.

سودربرگ در حال حاضر فیلم «شیوع» را با بازی مت دیمون، ماریون کوتیلار و گوئینت پالترو آماده نمایش دارد. «شیوع» قرار است برای اولین بار در شصت و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز که در حاضر در ایتالیا در حال برگزاری ست به نمایش درآید.

MaMaD
12-02-2011, 09:42 AM
مجموعه اطلاعاتی درباره عوامل اصلی هوگو


مارتین اسکورسیزی: بزرگ*ترین مشخصه کاری اسکورسیزی در طول نزدیک به پنج دهه فعالیتش در سینما این بود که هر پروژه*ای را به طور کامل شخصی کرده است. کافی است به آثار مستندی که او در طول این سال*ها ساخته نگاه کنیم. فیلم مستندی به مناسبت صد سالگی سینما، در دست هر کارگردان دیگری می*توانست به فیلمی معمولی با همان حرف*های تکراری تبدیل شود. حرف*هایی که می*توانیم در کتاب*های تاریخ سینما هم آن*ها را پیدا کنیم. اما حضور اسکورسیزی در این پروژه فیلمی چون سفری شخصی با مارتین اسکورسیزی در میان فیلم*های آمریکایی را خلق کرده است. فیلمی که شخصی بودنش را از روی اسم فیلم هم می*توان دریافت. اسکورسیزی این میزان از شخصی بودن را در فیلم*های داستانی*اش هم حفظ کرده است. فیلم فوق*العاده تند و تیزی چون راننده تاکسی همان*قدر وامدار حضور فردی چون مارتین اسکورسیزی است که اثری به ظاهر آرام و کنترل*شده چون هوانورد. حالا به نظر می*رسد هوگو با آن داستان فانتزی*اش بهترین فرصت برای اسکورسیزی است که یک اثر کاملاً شخصی دیگر بسازد. اما این بار با بودجه*ای هنگفت. به خصوص این که اسکورسیزی در این فیلم دوباره با چند تا از عوامل اصلی فیلم هوانورد همکاری کرده است. فیلمی که لااقل در میان آثار هزاره جدید اسکورسیزی، می*تواند شخصی*ترینشان نام بگیرد. اسکورسیزی هنوز جوان مانده و پروژه*هایی شخصی می*سازد. چه چیزی از این امیدوارکننده*تر برای مشاهده یک فیلم خوب دیگر از استاد؟

جان لوگان: این فیلمنامه*نویس 50 ساله کارش را با فیلم*های تلویزیونی شروع کرد. اما در همان بدو ورود به سینما موفق شد با یکی از کارگردانان مطرح سه دهه اخیر کار کند: الیور استون. حاصل کار این دو (هر یکشنبه موعود) البته از دید منتقدان امیدوارکننده نبود. اما به فروش خوبی در سینماهای آمریکا دست یافت. این موفقیت فرصتی شد تا لوگان در سال*های بعد فیلمنامه فیلم*های مهمی را بنویسد. گلادیاتور (ریدلی اسکات)، آخرین سامورایی (ادوارد زوئیک)، سوئینی*تاد (تیم برتن) و رنگو (گور وربینسکی) از این جمله*اند. لوگان پیش از هوگو یک بار دیگر هم در پروژه هوانورد با مارتین اسکورسیزی همکاری داشته است. فیلمی که چه از لحاظ فروش و چه از دید منتقدان و چه در فصل جوایز اثر موفقی بوده است. لوگان که دو بار برای نوشتن فیلمنامه*های گلادیاتور و هوانورد نامزد اسکار شده است، فیلمنامه فیلم جدید سری جیمز باند را با نام اسکای*فال و فیلمنامه اولیه فیلم آینده استیون اسپیلبرگ را با نام لینکلن نوشته است. سابقه لوگان نشان داده که او در ژانرهای مختلفی فیلمنامه نوشته و کم و بیش در همه آن*ها هم موفق عمل کرده است. پس از همین الآن می*توان احتمال داد که فیلمنامه هوگو می*تواند از نقاط قوت آن باشد.

آسا باترفیلد: باترفیلد خیلی خوش*شانس بوده که در 14 سالگی توانسته نقش اصلی فیلمی از مارتین اسکورسیزی را به دست بیاورد. او که کارش را در سال 2006 و با بازی در فیلم تلویزیونی بعد از توماس (سیمون شور) آغاز کرد، در این سال*ها کارنامه پرباری نداشته است. به عبارتی هوگو اولین فیلم مطرح باترفیلد مطرح می*شود. آینده او مسلماً به بازی*اش در این فیلم بستگی دارد. حضوری پذیرفتنی در کنار بازیگران مطرح دیگر هوگو، می*تواند باترفیلد را به یکی از گزینه*های نقش*های نوجوان در فیلم*های آمریکایی تبدیل کند و از آن طرف ناکامی می*تواند پرونده او را ببندد!

بن کینگزلی: بهترین توصیف را در مورد بن کینگزلی، رضا کیانیان انجام داده است. کیانیان در یادداشتی که به مناسبت درگذشت خسرو شکیبایی در شماره 382 ماهنامه فیلم منتشر کرد، بازیگران را به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول بازیگرانی که وقتی به آن*ها فکر می*کنیم، پرسونایی مشخص در ذهنمان نقش نمی*بندد. فقط می*دانیم آن*ها بازیگران بزرگی هستند و می*دانیم که در هر نقشی با هر مرتبه*ای می*توانند حضوری پرقدرت داشته باشند. دسته دوم کسانی هستند که با شنیدن نامشان پرسونایی چون گنگستر، پلیس، شورشی، بچه*مثبت و... در ذهنمان نقش می*بندد اما می*دانیم که می*توانند طیف وسیعی ار نقش*ها را نیز بازی کنند؛ و دسته سوم کسانی که با شنیدن نام آن*ها فقط یک یا دو نقش به یادمان می*آید. کیانیان، بن کینگزلی را به عنوان یکی از بازیگران دسته اول ذکر می*کند. نگاهی اجمالی به کارنامه بازیگری کینگزلی، درستی حرف*های کیانیان را درباره او تأیید می*کند. کسی که از نقش رهبر معنوی هندیان تا نقش یک ایرانی مهاجر را در کارنامه*اش بازی کرده و تقریباً در تمام آثارش هم موفق شده گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. ظاهراً اسکورسیزی از بازی کینگزلی در نقش دکتر کاولی در فیلم شاتر آیلند کاملاً راضی بوده که در فیلم جدیدش هم او را به عنوان بازیگر انتخاب کرده است. اما در نقشی کاملاً متفاوت: ژرژ مه*لیس؛ جادوگر سینما! آیا کینگزلی که تنها اسکارش را هم برای بازی در نقش یک شخصیت واقعی دریافت کرده، می*تواند یک بار دیگر ما را با بازی*اش شگفت*زده کند؟

ساشا بارون کوهن: این کمدین 40 ساله انگلیسی، چهره مطرحی در عرصه تلویزیون بود. تا این که فیلم بورات همه چیز را برای او عوض کرد. بورات (که فیلمنامه*اش را خود کوهن به همراه دو سه نفر دیگر نوشته بود) هم از لحاظ تجاری یکی از موفق*ترین فیلم*های سال 2006 بود (با بودجه*ای 18 میلیون دلاری و فروش جهانی بالغ بر 260 میلیون دلار) و هم در عین ناباوری با استقبال فوق*العاده منتقدان روبه*رو شد. بورات نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای ساشا بارون کوهن و همکاران به همراه داشت و کوهن جایزه گلدن*گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم*های موزیکال/کمدی را دریافت کرد. بعد از آن کارنامه کوهن تلفیق عجیبی از کمدی*های سخیفی مثل برونو و فیلم*های معتبری چون سوئینی*تاد بوده و البته جولانگاه اصلی کوهن، کماکان تلویزیون است. اما به نظر می*رسد نقاط عطف زندگی هنری کوهن در راه هستند. بعد از بازی در نقش نگهبان مترو در این فیلم مارتین اسکورسیزی، او کمدی سیاسی دیکتاتور به کارگردانی لری چارلز (بورات، برونو) را در نوبت اکران دارد که در آن فیلم با بن کینگزلی، جان سی. رایلی و مگان فاکس همبازی شده و جالب این که قرار است در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، جانگوی آزادشده هم در کنار یک*دو جین بازیگر مشهور دیگر ایفای نقش کند!

کلوئه گریس مورتز: او همسن آسا باترفیلد است. اما کارنامه پربارتری از همبازی*اش در فیلم هوگو دارد. مورتز را پیش از این در فیلم*های مطرحی چون کیک*اس و 500 روز سامر دیده بودیم. سال قبل هم در نقش اصلی فیلم مرا راه بده (مت ریوز) در نقش یک دختر خون*آشام ظاهر شد و حالا به نظر می*رسد با هوگو روند رو به رشد او کماکان ادامه دارد. آیا مورتز بعد از هوگو می*تواند همان مسیری را طی کند که سی و پنج سال قبل جودی فاستر (که او هم در 14 سالگی تجربه بازی در فیلمی از اسکورسیزی را به دست آورده بود) طی کند؟

جود لا: این که چرا جود لا هیچ*گاه به یک سوپراستار تبدیل نشد، از آن سؤالات اساسی سینمایی است! او بارها نشان داده که بازیگر توانایی است (از جمله در آقای ریپلی بااستعداد، کوهستان سرد و هوش مصنوعی) و چهره فوق*العاده جذابی هم دارد. در طول این سال*ها هم به بازیگری شناخته*شده تبدیل شده، هم چند فیلم پرفروش در سابقه*اش دارد و تجربه کار با چند کارگردان مطرح را هم به کارنامه*اش اضافه کرده است. اما کمتر پیش آمده که نام او در تیتراژ یک فیلم، به عنوان اولین بازیگر ذکر شود! لا که پیش از این در هوانورد نقش کوتاهی را بر عهده داشت، حالا دومین تجربه همکاری*اش با مارتین اسکورسیزی را در حالی سپری کرده که این بار ظاهراً نقش محوری*تری به او تعلق گرفته است. جود لا در سال آینده در فیلم جدید شرلوک هولمز به کارگردانی گای ریچی، برای دومین بار در نقش دکتر واتسن ظاهر شده و در حال بازی در آنا کارنینا، فیلم جدید جو رایت، در کنار کیرا نایتلی و کلی مک*دونالد است.

هاوارد شور: یکی از بزرگ*ترین و قابل احترام*ترین آهنگسازان یکی دو دهه اخیر سینما، کارش را به عنوان آهنگساز در اواسط دهه هفتاد آغاز کرد. اولین فیلم معروفش، اسکانرها (دیوید کراننبرگ) بود. از آن زمان هاوارد شور پای ثابت کارهای کراننبرگ، از ویدیودرام و مگس تا تاریخچه خشونت و قول*های شرقی و جدیدترین اثر کراننبرگ، یک شیوه خطرناک، بوده است. او برای اولین بار در فیلم دیروقت (1985) با مارتین اسکورسیزی همکاری کرد. دومین همکاری این دو در هوانورد بود. این دو در فیلم بعدی اسکورسیزی، جداافتاده هم با هم کار کردند. فیلمی که بالاخره مجسمه طلایی را به دستان اسکورسیزی رساند. بعد از یک وقفه، شور و اسکورسیزی دوباره در هوگو به هم پیوستند و از همین الآن گفته می*شود که شور قرار است موسیقی دو تا از پروژه*های آینده اسکورسیزی، سیناترا و ظهور تئودور روزولت را هم بسازد.

رابرت ریچاردسون: این فیلمبردار باتجربه، پیش از این دو بار جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را به دست آورده که یک بار آن به خاطر همکاری با مارتین اسکورسیزی (در فیلم هوانورد) بوده است. ریچاردسون که در دوران اوج الیور استون، فیلمبردار محبوب او به شمار می*آمد و یک بار هم برای فیلمبرداری فیلم جی*اف*کی اسکار برد، اولین بار در فیلم کازینو با اسکورسیزی همکاری کرد و بعد از آن فیلمبرداری فیلم*های بیرون آوردن مردگان، هوانورد، نوری بتابان و شاترآیلند را هم بر عهده داشت. او در دهه اخیر به فیلمبردار محبوب کوئنتین تارانتینو هم تبدیل شده و فیلمبرداری دو قسمت بیل را بکش و همچنین فیلم لعنتی*های بی*آبرو را بر عهده داشت و قرار است جانگوی آزادشده را هم فیلمبرداری کند. اسکورسیزی و تارانتینو بالاخره یک*جا باید به هم می*رسیدند. این*طور نیست؟!

تلما شون*میکر: حضور این یار همیشگی اسکورسیزی را یکی از مهم*ترین دلایل موفقیت مداوم آثار اسکورسیزی دانسته*اند. شون*میکر که تدوین نخستین فیلم بلند اسکورسیزی، چه کسی در خانه*ام را می*زند؟ را بر عهده داشت، بعد از یک جدایی تقریباً 13 ساله، با گاو خشمگین دوباره به عنوان تدوینگر فیلمی از اسکورسیزی کار کرد و جایزه اسکار را گرفت. از آن به بعد، شون*میکر به شکل جالبی در تمام فیلم*های اسکورسیزی حضور داشته و غیر از فیلم*های اسکورسیزی در کمتر فیلمی حاضر به همکاری شده است. شون*میکر در چهار همکاری*اش با اسکورسیزی بعد از سال 2000، دو بار برای فیلم*های هوانورد و جداافتاده جایزه اسکار تدوین را به دست آورده و یک بار هم برای دار و دسته نیویورکی نامزد این جایزه شده است. اگر داوران آکادمی به شکل عجیبی تصمیم به نادیده گرفتن شاتر آیلند نمی*گرفتند، احتمالاً شون*میکر یک بار دیگر نام خود را در میان نامزدهای تدوین می*دید!


کافه*سینما

MaMaD
12-02-2011, 09:45 AM
جرج کلونی بیش ترین شانس را دارد


«جورج كلوني»، بازيگر سرشناس هاليوود به احتمال زياد نقش «استيو جابز»، بنيانگذار شركت "اپل" را در فيلم زندگي او بازي خواهد كرد.



پس از درگذشت «استيو جابز»، از بنيانگذاران شركت "اپل" در ماه گذشته، كمپاني فيلم سوني حق ساخت فيلمي براساس زندگي اين نابغه دنياي تكنولوژي را خريداري كرد.

«آرون سوركين» كه با نگارش فيلم نامه «شبكه اجتماعي» برنده جايزه اسكار شد، فيلم نامه اين پروژه را بر اساس كتاب شرح حال استيو جابز نوشته «والتر ايساكسون» خواهد نوشت.

به گزارش ديجيتال اسپاي، «جورج كلوني» بيشترين شانس را براي ايفاي نقش استيو جابز در فيلم زندگي او دارد.

كلوني 50 ساله با فيلم «عيد مارس» كه در افتتاحيه جشنواره ونيز امسال اكران جهاني شد، از كانديداي جدي جوايز اسكار امسال محسوب مي شود كه علاوه بر كارگرداني اين فيلم، در مقابل دوربين هم به ايفاي نقش پرداخته است. اين فيلم زندگي سياسي سخنگوي مطبوعاتي يک کانديداي انتخاباتي را به تصوير مي كشد که در جريان رقابت هاي انتخاباتي با خيانت ها و حقه هاي انتخاباتي اين کانديد مواجه مي شود و به همين دليل درگير اتفاقاتي ناخواسته مي شود.

ایسنا

Bill The Butcher
12-12-2011, 12:33 PM
سيستم رتبه بندي فیلم Motion Picture Association of America در ایالات متحده و مناطق تابعه آن به منظور درجه بندي فيلمها به تناسب موضوع و محتوای فیلم برای مخاطبان مشخص مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم MPAA تنها به فيلمهايي اعطا مي شود كه درخواست درجه بندي كرده باشند.(فيلمها در صورت عدم درخواست رتبه بندي NR يا UR دريافت مي كنند.) ساير محصولات نظير برنامه هاي تلويزيوني يا بازيهاي ويديويي نيز ممکن است توسط نهادهای دیگر درجه بندي شوند.اين سیستم داوطلبانه داراي الزام قاونوي نيست بلكه تنها ابزاري است كه خانواده ها به كمك آن بتوانن فيلمهاي مناسب با سليقه خود را براي تماشا انتخاب كنند.

اين سیستم كه بعلت محرمانه بودن تصمیمات و هويت اعضا و نیز تناقضات در ارائه رتبه هاي متفاوت به فيلمهاي داراي محتواي يكسان، و با تكيه بر اصل "حق آزادي بيان" بارها مورد انتقاد قرار گرفته است (براي كسب اطلاع بيشتر مي توان به مستند This movie has not been rated yet اشاره كرد) يك سيستم دولتي نبوده و تاكيد دارد كه رتبه بندي هاي آن پيشنهادي از سوي گروهي از تحليلگران به خانواده هاي آمريكايي است.
لازم به ذكر است كه سينماهاي آمريكا ملزم به رعايت كنترل ورود افراد به سينما بر اساس محدوديت سني كه رتبه فيلم بدنبال دارد نمي باشند و حق اين انتخاب به خود آنها اعطا شده است.

اين سيستم كه در فرآيند خود موارد چون استفاده از لغات زشت، مواد مخدر و صحنه هاي مستهجن را مد نظر قرار ميدهد در طول تاريخ وجود خود از دهه سي ميلادي تا كنون بارها دستخوش تغيير گرديده است اما سيستم حاضر كه از 1990 ثابت مانده است داراي پنج رتبه زير است :http://8201.1.img98.net/out.php/i149382_document1-2.jpg

pedram136
12-14-2011, 05:57 PM
10. آلوین و سنجاب ها: Chipwrecked

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/10.-Alvin-and-the-Chipmunks-Chipwrecked.jpg

16 دسامبر بچه ها و خانواده هایشان آلوین، *سیمون و تئودور را همراه با دیو و Chipettes خواهند دید که اوقات خوشی را در یک سفر دریایی کنار دریا می*گذرانند و آنجا را تبدیل به یک مکان مناسب برای رقص و آواز می*کنند. نقطه عطف داستان فیلم جایی است که 6 سنجاب در این سفر دریایی آواره شده و در یک جزیره بیابانی کوچک تنها می*شوند .

9. تاریک ترین ساعت

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/9.-The-Darkest-Hour.jpg

وقتی که بیننده ها از جهان های دیگر به زمین هجوم آورده و تمام انواع انرژی که در ماشین ها، هواپیماها و ساختمان های مجهز همراه با زندگی انسان ها، گیاهان و حیوانات را نابود می*کنند؛ یکی از تاریک ترین ساعت های زمین فرا می*رسد. خصوصا در مسکو که فیلم جریان دارد 5 دوست با هم متحد می*شوند تا در برابر یک دشمن ناشناس پیروز شده و مدافعات آنها را خراب کنند.


8- ما یک باغ وحش خریدیم

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/8.-We-Bought-a-Zoo.jpg

چگونه به خانواده تان یک فرصت جالب می*دهید؟ برای یک پدر او ترتیبی می*دهد که به زندگی اش جلوه تازه ای بدهد او دو فرزندش را برای زندگی به یک باغ وحش می*برد تا برای بالا بردن شهرت و افتخار تلاش کند. این خانواده با عشق در کنار هم زندگی کرده و از کمک کارکنان باغ وحش استفاده می*کنند تا هم بر چالش های خانوادگی شان غلبه کرده و هم نیازهای حیواناتی که در این مکان پناه گرفته اند را برطرف کنند.

7- ماجراجویی های تن تن: راز اسب تک شاخ

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/7.-The-Adventures-of-Tintin-The-Secret-of-the-Unicorn.jpg


در «راز اسب شاخدار»* یک شخصیت بدجنس به نام ایوان ایوانوویچ ساخارین با بازی کریگ اعتقاد دارد گنجینه*ای ربوده *شده متعلق به گروهی از دزدان دریایی که با یک کشتی اسرارآمیز به نام «اسب تک شاخ» سفر می*کردند، پیش تن تن است.
تن تن ناچار می*شود به همراه سگ خود میلو فرار کند و با کمک کاپیتان هادوک (با بازی سرکیس) «اسب تک شاخ» را پیدا کند.


6- دختری با خالکوبی اژدها

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/david-fincher-girl-with-the-dragon-tatoo-remake.jpg


ژورنالیستی به نام Mikael Blomkvist در جستجوی زنی است که حدود 40 سال پیش ناپدید شده، او چیزهایی بیشتر از یک شخص گمشده کشف می*کند. مهم تر از آن با کمک یک هکر کامپیوتر آنها درگیر رازهایی می*شوند، آنها رازها را مخفی می*کنند اما درعین حال تاسیسات قضایی ای که پشت صحنه وجود دارد را لو می*دهند و از جنبش های متفاوتی که ارتباط مردم و دولت هستند استفاده می*کنند.

5- تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/5.-Tinker-Tailor-Soldier-Spy.jpg

سرویس امنیت سری بریتانیا درگیر مساله mole مظنون با تشکیلاتش است، بدون اینکه به بیشتر مامورانش اطلاعاتی داده باشد. شما «کنترل» رئیس گروه و «اسمایلی» یک مامور تحقیقاتی را می*بینید که به عمق قضایا رفته و رازهایی که درنهایت به یک جاسوس روسی می*رسد را کشف می*کنند. وجود چنین مدرکی باعث شکست خوردن یک عملیات در بوداپست می*شود.

4- فوق*العاده بلند و بیش از حد نزدیک

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/4.-Extremely-Loud-and-Incredibly-Close.jpg

زندگی اسکار اسچل 9 ساله علی رغم سن کم قرار است متحول شود. او مخترع، طراح، متخصص فیزیک نجومی، یک صلح جو و بازیکن تامبورین می*شود. والدین اسکار خصوصا پدرش خیلی روی او حساب می*کنند. اسکار در حمله تروریستی 11 سپتامبر پدرش را از دست می*دهد، او کلیدی پیدا می*کند که بازکننده رازی است که در قلب نیویورک اتفاق افتاده است و شروع کننده سفری می*شود که زندگی تعداد زیادی از مردم را تغییر می*دهد.


3- اسب جنگی

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/3.-War-Horse.jpg

فیلمی*از کارگردان بزرگ سینما استیون اسپیلبرگ، او با فیلم دیگری آمده تا دیدگاه شما راجع به دوستی، عشق و صداقت را تغییر دهد. اسب جنگی درمورد مرزهایی است که بین یک مرد و اسبش وجود دارد، جدایی آنها در میانه جنگ جهانی اول و در مورد اینکه چگونه این اسب زندگی مردم زیادی که این مرد کمکشان کرده بود را تغییر می*دهد. او با دلاوران بریتانیایی، سربازان آلمانی و حتی یک کشاوررز فرانسوی ملاقات می*کند و سفرش را در سرزمینی پایان می*دهد که هیچ انسانی ندارد.


2- شرلوک هلمز: بازی سایه ها

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/2.-Sherlock-Holmes-A-Game-of-Shadows.jpg

در بازی سایه ها تیم شرلوک هلمز و دکتر جان واتسون در پی خنثی کردن نقشه بدترین دشمنشان پرفسور موریارتی هستند این راه را با برادر هلمز Mycroft و یک کولی فرانسوی طی می*کنند.


1. Mission: Impossible Ghost Protocol



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/19/1qw.jpg

ما «اتان هان» و تیم IMF را دیده ایم که غیرممکن ترین ماموریت ها را به انجام می*رسانند و به موفقیت های دشواری نائل می*شوند. به هرحال وقتیکه به خاطر شکستشان در حفظ کردن امنیت کرملین گروه قرار است تعطیل شود همه چیز تغییر می*کند. به دلیل نداشتن رهبری هانت به خاطر پاک کردن نام گروه IMF گروه جدیدی تاسیس می*کند.

voldemort
12-16-2011, 11:13 AM
«جدایی نادر از سیمین» نامزد جایزه گلدن گلوب شد

به گزارش خبرآنلاین، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که برگزارکننده جوایز گلدن گلوب است، پنجشنبه غروب دربورلی هیلتن اسامی نامزدهای 25 بخش این دوره را در دو بخش سینما و تلویزیون اعلام کرد.

در بخش گلدن گلوب فیلم خارجی زبان، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران، فیلم آمریکایی و بوسنیایی زبان «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی، «گل های جنگ» ساخته ژانگ ییمو کارگردان چینی، «پسری با دوچرخه» ژان پی یر و لوک داردن تولید مشترک بلژیک، فرانسه و ایتالیا و فیلم اسپانیایی «پوستی که در آن زندگی می کنم» ساخته پدرو آلمودوار نامزد دریافت جایزه هستند.

فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» که داستان آن در عصر گذر از سینمای صامت به ناطق در هالیوود روی می دهد، با نامزدی در شش بخش پیشتاز نامزدهای جوایز گلدن گلوب 2012 در بخش فیلم های سینمایی است.

فیلم های «فرزندان» و «کمک» هر کدام در پنج بخش نامزد جایزه گلدن گلوب هستند و «عید مارس»، «نیمه شب در پاریس» و «مانیبال» هر یک در چهار بخش بخت دریافت جایزه را دارند.

«درخت زندگی» ساخته ترنس مالیک و برنده نخل طلای جشنواره کن همین طور تریلر جاسوسی «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» ساخته توماس آلفردسون، در هیچ بخش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب نشدند.

شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب 15 ژانویه 2012 (دوشنبه 26 دی به وقت ایران) در هتل بورلی هیلز برگزار می شود.

ریکی جرویز بازیگر، نویسنده و کارگردان برای سومین سال مجری مراسم است که از شبکه ان بی سی روی آنتن می رود.

مورگان فریمن بازیگر 74 ساله آمریکایی در این دوره جوایز گلدن گلوب جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت می کند.

جوایز گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست. زمانی جوایز گلدن گلوب یک شاخص مهم برای جوایز اسکار بود، اما این دو رویداد سینمایی در سال های اخیر مسیری تقریبا متفاوت را طی کرده اند.

در هفت سال گذشته تنها در یک مورد - «میلیونر زاغه نشین» در سال 2008 - برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرده است.

پارسال «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر برنده چهار جایزه گلدن گلوب از جمله جایزه بهترین فیلم درام شد، اما در جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم به «گفتار پادشاه» رسید.

فهرست نامزدهای این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش فیلم های سینمایی به شرح زیر است.


بهترین فیلم – درام
نسل ها (The Descendants)
کمک (The Help)
هیوگو (Hugo)
جشن مارس (The Ides of March)
مانی بال (Moneyball)
اسب جنگی (War Horse)

بهترین فیلم – موزیکال و کمدی
آرتیست (The Artist)
ساقدوش ها (Bridesmaids)
50/50 (50/50)
نیمه شب در پاریس (Midnight in Paris)
هفته من با مریلین (My Week with Marilyn)

بهترین نقش آفرینی بازیگر مرد- درام
جرج کلونی – نسل ها
لئوناردو دی کاپریو- جی ادگار (J. Edgar)
مایکل فاسبیندر- شرم (Shame)
رایان گوسلینگ – جشن مارس
براد پیت – مانی بال (Moneyball)

بهترین نقش آفرینی بازیگر زن – درام
گلن کلوز – آلبرت نابز (Albert Nobbs)
ویولا دیویس – کمک
رونی مارا – دختری با خالکوبی اژدها (The Girl with the Dragon Tattoo)
مریل استریپ – بانوی آهنین (The Iron Lady)
تیلدا سوینتن – باید درباره کوین حرف بزنیم (We Need to Talk About Kevin)

بهترین نقش آفرینی بازیگر مرد – موزیکال و کمدی
ژان دوژاردن – آرتیست (The Artist)
برندان گلیسون – گارد (The Guard)
جوزف گوردون لویت – 50/50
رایان گوسلینگ – عشق احمقانه دیوانه وار (Crazy, Stupid, Love.)
اوون ویلسن – نیمه شب در پاریس

بهترین نقش آفرینی بازیگر زن – موزیکال و کمدی
جودی فاستر – کشتار (Carnage)
شارلیز ترون – بزرگسال جوان (Young Adult)
کریستین ویگ – ساقدوش ها
میشل ویلیامز – هفته من با مریلین
کیت وینسلت – کشتار

بهترین نقش فرینی بازیگر مرد در یک نقش مکمل
کنت برانا – هفته من با مریلین
آلبرت بروکس – بران (Drive)
جوانا هیل – مانی بال
ویگو مورتنسن – راه و روش خطرناک (A Dangerous Method)
کریستوفر پلامر – آغازگرها (Beginners)

بهترین نقش آفرینی بازیگر زن در یک نقش مکمل
برنیس بیژو – آرتیست
جسیکا چستین – کمک
جانت مک تیر – آلبرت نابز
اکتاویا اسپنسر – کمک
شایلین وودلی – نسل ها

بهترین کارگردان
وودی آلن – نیمه شب در پاریس
جرج کلونی – جشن مارس
میشل هازانویسی – آرتیست
الکساندر پاین – نسل ها
مارتین اسکورسیزی – هیوگو

بهترین فیلمنامه
میشل هازانویسی – آرتیست
الکساندر پاین، نات فاکسون، جیم راش – نسل ها
جرج کلونی، گرانت هسلو، بو ویلیمون – جشن مارس
وودی آلن – نیمه شب در پاریس
استیون زیلیان، آرون سورکین، استن شروین – مانی بال

بهترین آواز
سرت را زمین بگذار از برایان بایرن و گلن کلوز برای آلبرت نابز
سلام سلام از التون جان و برنی تاپین برای گنومو و جولیت (Gnomeo & Juliet)
دلیل زندگی از مری جی بلیج، توماس نیومن، هاروی میسون، دیمون توماس برای کمک
نگهبان از کریس کورنل برای مسلسل دعاگو (Machine Gun Preacher)
شاهکار از مدونا، جولی فراست و جیمی هری برای دابلیو ای (W.E.)

بهترین موسیقی متن
لودویک بورس – آرتیست
ترنت رزنور و آتیکوس راس برای دختری با خالکوبی اژدها
هاوارد شور برای هیوگو
جان ویلیامز برای اسب جنگی
آبل کورزنیوسکی برای دابلیو ای

بهترین انیمیشن
ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin)
آرتور کریسمس (Arthur Christmas)
ماشین ها 2 (Cars 2)
گربه چکمه پوش (Puss in Boots)
رانگو (Rango)

بهترین فیلم خارجی زبان
گل های جنگ (The Flowers of War) از چین
در سرزمین خون و عسل (In the Land of Blood and Honey) از آمریکا
پسری با دوچرخه (The Kid with a Bike) از بلژیک
جدایی نادر از سیمین (A Separation) از ایران
پوستی که در آن زندگی می کنم (The Skin I Live In) از اسپانیا

بهترین مجموعه تلویزیونی درام
داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)
امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)
رییس (Boss)
بازی قدرت ها (Game of Thrones)
وطن (Homeland)

بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی یا موزیکال
روشن (Enlightened)
قسمت ها (Episodes)
ساز و آواز (Glee)
خانواده مدرن (Modern Family)
دختر تازه (New Girl)

بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
سینما حقیقت (Cinema Verite)
خانقاه پایین شهر (Downton Abbey)
ساعت (The Hour)
میلدرد پیرس (Mildred Pierce)
بزرگتر از آن که شکست بخورد (Too Big to Fail)

بهترین بازیگر مرد مجموعه های درام
استیو بوشمی برای امپراتوری بوردواک
برایان کرانستون برای اتفاق بد (Breaking Bad)
کلسی گرامر برای رییس (Boss)
جرمی آیرونز برای بورژواها (The Borgias)
دیمین لوییس برای وطن (Homeland)

بهترین بازیگر زن مجموعه های درام
کلیر دینز برای وطن
میرله انوس برای کشتن (The Killing)
جولین مارگولیس برای همسر خوب (The Good Wife)
مادلین استو برای انتقام (The Good Wife)
کالی تورن برای سنگدلی اجباری (Necessary Roughness)

بهترین بازیگر مرد مجموعه های کمدی یا موزیکال
الک بالدوین برای 30 سنگ (30 Rock)
دیوید داچونی برای کلیفورنیکیشن (Californication)
جانی گالکی برای تئوری انفجار بزرگ (The Big Bang Theory)
توماس جین برای آویزان (Hung)
مت لابلان برای قسمت ها

بهترین بازیگر زن مجموعه های کمدی یا موزیکال
لورا درن برای روشن
زویی دشانل برای دختر تازه
تینا فی برای 30 سنگ
لورا لینی برای سی بزرگ (The Big C)
امی پولر برای پارک ها و بازسازی (Parks and Recreation)

بهترین بازیگر مرد مجموعه های کوتاه یا فیلم تلویزیونی
هیو بونویل برای خانقاه پایین شهر (Downton Abbey)
ادریس البا برای لوتر (Luther)
ویلیام هارت برای بزرگتر از آن که شکست بخورد
بیل نایی برای صفحه هشت (Page Eight)
دمینیک وست برای ساعت

بهترین بازیگر زن مجموعه های کوتاه یا فیلم تلویزیونی
رومولا گارای برای ساعت
دایان لین برای سینما حقیقت
الیزابت مک گاورن برای خانقاه پایین شهر
امیلی واتسون برای بزرگسالی دلپذیر (Appropriate Adult)
کیت وینسلت برای میلدرد پیرس

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مجموعه های کوتاه یا فیلم تلویزیونی
پیتر دینکلیج برای بازی قدرت ها
پل جیاماتی برای بزرگتر از آن که شکست بخورد
گای پیرس برای میلدرد پیرس
تیم رابینز برای سینما حقیقت
اریک استون استریت برای خانواده مدرن (Modern Family)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل مجموعه های کوتاه یا فیلم تلویزیونی
جسیکا لانج برای داستان وحشتناک آمریکایی
کلی مکدونالد برای امپراطوری بوردواک
مگی اسمیت برای خانقاه پایین شهر
سوفیا ورگارا برای خانواده مدرن
اوان راشل وود برای میلدرد پیرس

منبع:كافه سينما

pedram136
01-02-2012, 06:44 PM
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.10/121197.jpg

بالاترین میزان دانلود و تكثیر غیرمجاز یك فیلم در سال *2011 به «تند وخشن» اثر «جاستین لین» رسید.

امسال پنجمین سری از آثار مرسوم به «تند وخشن» با 9 و 2 دهم میلیون بار در اینترنت به* صورت غیرقانونی از سوی كاربران دانلود شده است كه این بیشترین میزان تكثیر غیرمجاز فیلم در سال جاری بوده است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی ای ام دی بی، فیلم «خماری 2» نیز در سال *2011 بیش از 8 و 8 دهم میلیون بار در اینترنت به*صورت غیرقانونی ازسوی كاربران دانلود شده است.

این میزان تكثیر غیرمجاز فیلم «تند وخشن» در مقایسه با سال گذشته كاش *33 درصدی را نشان می*دهد.

فیلم* «ثور» با *8 و 3 دهم میلیون بار، فیلم «كد منبع» با 7 و 9 دهم و «من شماره 4 هستم» با 7 و 6 دهم میلیون بار ، فیلم sucker punch با 7 و 2 دهم میلیون و 127 ساعت با 6 و 9 دهم میلیون و رنگو با 6 و 4 دهم میلیون بار دانلود غیرقانونی در اینترنت، در رده*های بعدی ایستاده*اند.

فیلم اکشن «تند و خشن *5» از محصولات شركت فیلمسازی «یونیورسال پیكچرز» است و توسط «جاستین لین» و «نیل موریتز» تهیه و تولید شده است.

داستان فیلم درباره*ی برایان اوکانر است که الان برای اف بی آی کار می*کند به همراه دومنیک تورتو تیمی درست می*کند تا جلوی یک تاجر هروئین را كه درصدد نفوذ به دستگاه او است را بگیرد.

«كریس مورگان» نگارش فیلمنامه «تند و خشن *5» را برعهده داشته است.

در سری قبلی این درام (دامینیک) تبهکار، پس از انجام عملیاتی جدید خود را پنهان کرده و طی تماس تلفنی که خواهرش میا با او می*گیرد، متوجه می*شود که همسرش لتی به دست تبهکاری به نام براگا کشته شده است.

در قسمت پنجم این فیلم كه مسابقات غیرقانونی اتومبیل*سواری را نشان می*داد، «وین* دیزل» و «پائول واكر» هم*چون قسمت*های قبل نقش*آفرینی داشتند.

«وین دیزل» ،« یوآخیم دی آلمیدا» ، «مت شولز»« السا پاتاكیو» و« پل والكر» از دیگر بازیگران این پروژه سینمایی هستند. مت شولز در اولین قسمت از این فیلم نیز حضور داشت.

pedram136
01-02-2012, 06:48 PM
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.10/Multimedia_pics_1389_6_Art_896.jpg

هشتادوچهارمين دوره جوايز اسكار درحالي *٢٦ فوريه *٢٠١٢ برگزار خواهد شد كه گمانه*زني*ها درباره بهترين فيلم بلند حكايت از شانس بالاي فيلم «هنرمند» دارد.

در هشتادوچهارمين دوره مراسم اسكار رقابت براي جايزه بهترين فيلم* را مي*توان محدود به چند اثر برجسته امسال كرد كه به عقيده منتقدين، فيلم «هنرمند» از بيشترين شانس براي كسب جايزه برخوردار است.

فيلم «هنرمند» ساخته «ميشل هازاناويكيوس» در جشنواره كن نامزد نخل طلا بود كه جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره را براي «ژان دوجاردين» به*همراه آورد و در جشنواره سن*سباستين جايزه منتخب تماشاگران را كسب كرد. اين فيلم يک درام عاشقانه فرانسوي است كه داستان آن مربوط به سال*هاي *١٩٢٧ تا *١٩٣٢ در هاليوود است که سينماي صامت در حال افول بوده و بازيگران آن دچار مشکل شده*اند. اين فيلم خود بصورت صامت و سياه-سفيد فيلم*برداري شده است. «هنرمند» نامزد *٦ جايزه گلدن گلوب است.

دومين فيلمي كه از شانس بالاي دريافت جايزه اسكار برخوردار است، «هوگو كابرت» است كه اولين تجربه «مارتين اسكورسيزي» در دنياي سه*بعدي كودكان محسوب مي*شود. اين فيلم اقتباس سينمايي از كتاب پرفروش «خلاقيت هوگو كابرت» است كه

داستان آن در پاريس دهه *١٩٣٠ اتفاق مي*افتد و زندگي پسر يتيم *١٢ ساله*اي به نام «هوگو» را به*تصويرمي*كشيد كه به صورت پنهاني در پشت ديوارهاي ايستگاه قطار پاريس زندگي مي*كند. فيلم*نامه آن را «جان لوگان» نوشته است كه پيش*تر در فيلم «هوانورد» با «اسكورسيزي» همكاري كرده بود.

فيلم «نيمه*شب در پاريس» ساخته جديد «وودي آلن» در فهرست نمزدهاي جدي كسب جايزه اسكار بهترين فيلم قرار دارد. اين فيلم كه در افتتاحيه جشنواره کن اكران جهاني شد، پرفروش*ترين اثر سينمايي «وودي آلن» است که کارلا بروني، همسر رييس*جمهوري فرانسه و «ماريو کوتيلار» در آن بازي کرده*اند.

فيلم «فرزندان» ساخته «الكساندر پاين» با بازي «جرج كلوني» به*همراه فيلم «كمك» ساخته «تيت تيلور» ديگر فيلم*هايي هستند كه از بيشترين شانس براي كسب جايزه اسكار برخوردارند. اما بايد تا روز *٢٦ فوريه *٢٠١٢ به انتظار نشست تا مشخص شود آيا اعضاي آكادمي اسكار نيز نظر منتقدين سينما را دارند؟

طي *٨٣ دوره برگزاري جوايز اسكار، ركورد بيشترين تعداد جايزه كه تاكنون به يك فيلم تعلق گرفته براي اولين*بار «بن هور» در سال **١٩٥٩ به*دست آورد كه توانست **١١ جايزه اسكار را كسب كند. اين ركورد در سال **١٩٩٧ توسط فيلم «تايتانيك» و در سال **٢٠٠٣ توسط «ارباب حلقه*ها؛ بازگشت پادشاه» تكرار شد.

بخش بهترين فيلم بلند جوايز اسكار يكي از حساس*ترين و پرحاشيه*ترين بخش*هاي جوايز اسكار است كه افزايش تعداد نامزدهاي آن به *١٠ فيلم از امسال به حساسيت بيشتر آن دامن زده است.

Chandler Bing
01-04-2012, 11:23 AM
انجمن تهیه کنندگان فیلم آمریکا نامزدهای بهترین*هایش در رشته*های مختلف، سینما، تلویزیون، انیمیشن و مستند را اعلام کرد. به گزارش کافه سینما به دلیل نفوذ تهیه کنندگان در رای دهی بخش بهترین فیلم در اسکار، این فهرست از جهاتی از اهمیتی بیش از باقی فهرست* بهترین فیلم*های آخر سال برخوردار است. درخت زندگی فیلم مهمی است که از این فهرست جا مانده است. فهرست ده فیلم برتر سال اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا از این قرار است:

1- آرتیست The Artist

2- شاقدوش*ها Bridesmaids

3- اولاد The Descendants

4- دختری با گوشواره اژدها The Girl With the Dragon Tattoo

5- خدمتکار The Help

6- عید مارچ The Ides of March

7- هوگو Hugo

8- نیمه شب در پاریس Midnight in Paris

9- نمانی بال Moneyball

10- اسب جنگی War Horse



منبع خبر: کافه سینما

Chandler Bing
01-04-2012, 11:27 AM
http://caffecinema.com/images/stories/World-News/84AA-poster.jpg

آکادمی علوم و هنرنمایی سینمایی اسکار پوستر هشتاد و چهارمین دوره این مراسم را به نمایش در آورد. در این پوستر که عنوان زندگی، دوربین و حرکت در بالای آن نوشته شده هشت تصویر از فیلم*های مهم تاریخ سینما در هشت دهه دیده می*شود. این هشت فیلم عبارتند از...

بر باد رفته (۱۹۳۹)، کازابلانکا (۱۹۴۳)، غول (۱۹۵۶)، آوای موسیقی (۱۹۶۵)، پدرخوانده (۱۹۷۲)، رانندگی برای خانم دیزی (۱۹۸۹)، فارست گامپ (۱۹۹۴) و گلادیاتور (۲۰۰۰). جالب این که هفت فیلم از این مجموعه برنده جایزه اسکار بهترین فیلم هستند و تنها فیلم غول برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. نامزدهای امسال اواخر ژانویه معرفی می*شوند.

منبع: کافه سینما

Chandler Bing
01-05-2012, 12:32 PM
http://picoup.ir/images/99889331497238978827.jpg


نشریه معتبر سایت اند ساوند، به سنت هر ساله از حدود 100 منتقد خواسته تا بهترین فیلم های سال 2011 را انتخاب کنند.

همان گونه که قابل انتظار بود، فیلم درخت زندگی ترنس مالیک، با اختلاف در صدر انتخاب ها جای گرفت. جدایی نادر از سیمین

ساخته اصغر فرهادی هم فیلم دوم این فهرست است. لیست کامل انتخاب های برتر :


1- درخت زندگی ساخته ترنس مالیک

2- جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی

3- پسری با دوچرخه ساخته برادران داردن

4- مالیخولیا ساخته لارس فون تریه

5- هنرمند ساخته میشل هازاناویسی

6 و 7- به طور مشترک: روزی روزگاری آناتولی ساخته نوری بیگله جیلان و اسب تورینی ساخته بلا تار

8- لازم است درباره کوین حرف بزنیم ساخته لین رمزی

9- Le Quattro Volte ساخته میکل آنجلو فرامارتینو

10- به طور مشترک: لحیم کار، خیاط، سرباز، جاسوس ساخته توماس آلفردسون و این یک فیلم نیست ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب

Chandler Bing
01-05-2012, 12:47 PM
http://picoup.ir/images/48143660818589807724.jpg

کافه سینما-رسول مختاری: نامزدهای ۶۹ دوره جوایز گلدن گلاب اعلام شدند و هالیوود ریپور‌تر مثل هر سال واکنش نامزد‌ها را

منعکس کرده است. واکنش «مارتین اسکورسیزی»، «آنجلینا جولی»، «لئوناردو دی کاپریو»، «مریل استریپ» و...



مارتین اسکورسیزی- نامزد بهترین کارگردانی برای فیلم هوگو گفت:

«ساخت فیلم هوگو برای من تجربه‌ای غیرعادی بود. هوگو این شانس را به من داد تا در مدیوم سه بعدی کار کنم، اتفاقی که از جوانی منتظرش بودم و این موقعیت را برایم ایجاد کرد که فیلمی درباره ماجراجویی یک کودک بسازم. اتفاقی که از مدت‌ها قبل دوست داشتم بیافتد. همچنین هوگو موقعیتی را ایجاد کرد تا به یکی از بزرگان سینما، «جورج ملیس» ادای دینی کنم. انتخاب اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود برای این فیلم خاص، ارزش بسیاری برای من دارد.»



میشل هازانویسی – نامزد بهترین کارگردانی برای فیلم آرتیست:

«یکی از تهیه کنندگان فیلم، که مراسم را از تلویزیون تماشا می‌کرد، با من تماس گرفت و گفت که ما در ۴ رشته نامزد شده‌ایم. بعد دوباره تماس گرفت و گفت در شش رشته نامزد شدیم. همه از جمله من هیجان زده بودیم» او در مورد نامزدی همسرش برنیس بیژو در رشته بهترین نقش‌آفرینی بازیگر زن در یک نقش مکمل نیز می‌گوید: «او از ابتدای این کار همراه من بود و اولین کسی بود که آن را جدی گرفت» او ادامه می‌دهد: «من این فیلم را با عشق و علاقه ساختم، این فیلم نامه‌ای عاشقانه به هالیوود است و هرگز انتظار این پاسخ‌ها را نداشتم. مردم این فیلم را دوست دارند و حدس می‌زنم برای مردم آمریکا این فیلم بسیار ویژه باشد زیرا که در مورد تاریخ سینماست»



آنجلینا جولی- کارگردان در سرزمین خون و عسل نامزد بهترین فیلم خارجی:

«از اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به خاطر افتخاری که به فیلم ما داد سپاسگزاری می‌کنم. این فیلم یک همکاری واقعی بود و من برای همیشه مدیون گروه همراهم هستم، آنهایی که تجربه‌ی تراژیک شخصی‌ای از جنگ بوسنی داشتند و موجب شدند نگاهی واقعی‌تر به این جنگ داشته باشم. این انتخاب ادای احترام به استعداد و عشق جمعی این گروه فوق العاده است»



پدرو آلمودوار – کارگردان پوستی که در آن زندگی می‌کنم نامزد بهترین فیلم خارجی:

«من به خاطر نامزدی این فیلم بسیار خوشحالم. اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود همیشه به من لطف داشته است و من از صمیم قلب قدرانشان هستم. من با فیلم‌های خارجی دیگری رقابت می‌کنم که عالی هستند؛ برایم مهم نیست اگر شکست بخورم، جایزه اصلی برای من حضور در شب مراسم در کنار انسان‌هایی است که بسیار تحسینشان می‌کنم»



الکساندر پاین- نامزد بهترین کارگردانی برای فیلم نسل‌ها:

«از توجه اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به فیلم نسل‌ها، در میان فیلم‌های خوبی که امسال داشتیم تشکر می‌کنم و بخصوص به خاطر در نظر گرفتن بازی «شایلین وودلی» در کنار بازی «جورج کلونی» ممنونم. منتظر مراسم شام گلدن گلاب هستم و امیدوارم غذاهای کم سدیم هم داشته باشند.»



لئوناردو دی کاپریو- نامزد بهترین بازیگر مرد-درام برای فیلم جی ادگار:

«این باعث افتخار من است که توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود انتخاب شدم. کار با کلینت (ایستوود) و همه گروه بازیگران جی ادگار برای من افتخار یزرگی بود و هیجان زده‌ام که تلاشم در این فیلم دیده شد. ممنون»



تیت تیلور- کارگردان فیلم کمک نامزد بهترین فیلم درام:

«من بیدار شدم و مراسم اعلام نامزد‌ها را زنده تماشا کردم و از خوشحالی فریاد کشیدم. من به همه بازیگرانم افتخار می‌کنم. همه قلب و روحشان را در این فیلم گذاشتند. ما فیلم کوچکی بودیم که توانست کار بزرکی کند»



ست راگن- تهیه کننده فیلم ۵۰/۵۰ نامزد بهترین فیلم کمدی- موزیکال:

او در هنگام پخش مراسم خواب بوده و انتظار نداشته است که فیلمش انتخاب شود. «تلفن خانه‌ام که هیچ وقت زنگ نمی‌زند، زنگ زد. اولش ترسیده بودم» تلفن «جونا هیل» بوده که خودش برای بازی در فیلم «مانی بال» نامزد گلدن گلاب شده است. ست ادامه می‌دهد: «این واقعیت که هر کدام از ما برای هرچیزی نامزد شویم مسخره است، اما به شدت هیجان انگیز هم هست»



مریل استریپ- نامزد بهترین نقش‌آفرینی بازیگر زن – درام در فیلم بانوی آهنین:

«از بودن در این گروه از بازیگران زن و مرد هیجان زده هستم. من به فیلممان افتخار می‌کنم و منتظر هستم تا شب مراسم همه را ببینم»



آرون سورکین- یکی از نوسندگان فیلمنامه مانی بال، نامزد بهترین فیلمنامه و فیلم:

«از اینکه مانی بال در کنار این ۴ فیلمنامه عالی نامزد شده است هیجان زده‌ام و این افتخار را با «استیو زایلیان» تقسیم می‌کنم.»



ژان دوژاردن- نامزد بهترین بازیگر مرد– موزیکال و کمدی برای فیلم آرتیست:

«خیلی جالب بود. سریع و یک دفعه اتفاق افتاد. بسیار احساس غرور می‌کنم. همه چیز از ایده یک مرد شروع شد و این فیلم همه‌ی ما را خوشحال کرد» او در مورد دیدار با کلونی در شب مراسم می‌گوید: «این یک تجربه بی‌نظیر است. جورج کلونی آرتیست را خواهد دید و دوستش خواهد داشت و به من تبریک خواهد گفت. او بسیار خوش سلیقه است.»

voldemort
01-06-2012, 10:06 PM
«پارامونت» پردرآمدترین شرکت فیلمسازی در سال 2011 شد

«پارامونت» با درآمدی برابر با 5 میلیارد و 17 میلیون دلار عنوان پردرآمدترین شرکت فیلمسازی بین‌المللی در سال 2011 میلادی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، «پارامونت» (Paramount) با درآمدی برابر با 5 میلیارد و 17 میلیون دلار عنوان پردرآمدترین شرکت فیلمسازی بین المللی در سال 2011 میلادی را به خود اختصاص داد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رستانی هالیوود ریپورتر، پیش از این «برادران وارنر» (Warner Bros) توانسته بود 3 سال متوالی عنوان پردرآمدترین شرکت فیلمسازی بین المللی را از آن خود کند.

در سال جاری میلادی، شرکت فیلمسازی «پارامونت» به ترتیب در آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان درآمدی برابر با یک میلیارد و 96 میلیون دلار و 3 میلیارد و 21 میلیون دلار را برای خود رقم زده است.

قسمت دوم انیمیشن «پاندای کونگ فو کار» (Kung Fu Panda) و قسمت سوم مجموعه فیلم های اکشن «تغییرشکل‌دهندگان» به نام «تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه» (Transformers: Dark of the Moon) به ترتیب با فروشی برابر با 665 و یک میلیارد و 123 میلیون دلار در رسیدن «پارامونت» به مقام اول پردرآمدترین شرکت فیلمسازی بین المللی کمک شایانی کرده اند.

«برادران وارنر» نیز با درآمدی برابر با یک میلیارد و 82 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 2 میلیارد و 86 میلیون دلار در سایر کشورهای جوان و مجموع درآمدی برابر با 4 میلیارد و 67 میلیون دلار پس از «پارامونت» در رتبه دوم پردرآمدترین شرکت های فیلمسازی سال 2011 میلادی قرار گرفته است.

همچنین «دیزنی» (Disney) (با درآمدی برابر با 4 میلیارد و 37 میلیون دلار)، «فاکس» (Fox) (با درآمدی برابر با 3 میلیارد و 13 میلیون دلار) ، «سونی» (Sony) (با درآمدی برابر با 3 میلیارد و 10 میلیون دلار) و «یونیورسال» (Universal) (با درآمدی برابر با 2 میلیارد و 32 میلیون دلار) به ترتیب در رتبه های سوم تا ششم جدول پردرآمدترین شرکت های فیلمسازی بین المللی قرار گرفته اند.
منبع:خبرگزاری سینمای ایران

pedram136
01-08-2012, 10:19 PM
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.16/Multimedia_pics_1390_6_Art_377.jpg

اشتباهي عجيب از كمپاني برادران وارنر؛ ارسال نسخه‌ اشتباهي از «جي.ادگار» برای آكادمي اسكار .

مقامات كمپاني برادران وارنر از ارسال اشتباهي فيلم‌نامه «جي.ادگار» به آكادمي اسكار خبر دادند.

كمپاني برادران وارنر به اعضاي شاخه فيلم‌نامه آكادمي اسكار اعلام كردند، نسخه‌ فيلم‌نامه «جي.ادگار» كه در اختيار آنها قرار گرفته است، اشتباهي بوده و نسخه پيش‌نويس را به‌جاي نسخه اصلي براي آكادمي اسكار فرستاده است.

به گزارش ورايتي، آكادمي اسكار خواستار ارسال نسخه اصلي فيلم‌نامه كه فيلم براساس آن مقابل دوربين رفت را كرده بود، اما اين نسخه‌اي كه براي 163 عضو شاخه فيلم‌نامه آكادمي اسكار فرستاده شده اشتباه بوده است و متعلق به مراحل پس از توليد بوده است.

فيلم «جي.ادگار»، كه يك اثر زندگينامه‌اي است جديدترين ساخته «كلينت ايست‌وود» است. اين فيلم كه با نقش‌آفريني «لئوناردو دي‌كاپريو» كه نقش رييس سازمان پليس آمريكا «ادگار هوور» را بازي مي‌كند، پس از پذيرفته نشدن در جشنواره‌هاي ونيز و تورنتو، در افتتاحيه جشنواره انجمن فيلم آمريكا نمايش يافت.

«كن هاوارد»، رييس انجمن بازيگران هاليوود و «جودي دنچ»، بازيگر سرشناس انگليسي ديگر بازيگران اصلي اين پروژه هستند كه فيلم‌نامه آن را «داستين لانس بلك» نوشته است كه پيش از اين براي فيلم‌نامه «ميلك» جايزه اسكار دريافت كرده بود.

pedram136
01-08-2012, 10:22 PM
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/91126/3/IMAGE634602362502598750.jpg


مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار فهرست اسامی 10 نامزد اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه را منتشر کردند.


مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار فهرست اسامی 10 نامزد اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه را در حالی منتشر کردند که 3 فیلم سینمایی پرفروش سال 2011 میلادی نیز در بین این آثار به چشم می خورند.


بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم های سینمایی «کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه» (Captain America: The First Avenger)، قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2)، «هوگو» (Hugo)/ «ماموریت: غیرممکن – روح پروتوکول» (Mission: Impossible – Ghost Protocol)، «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides)، «فولاد حقیقی» (Real Steel)، «ظهور سیاره میمون ها» (Rise of the Planet of the Apes)، «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» (Transformers: Dark of the Moon)، «درخت زندگی» (The Tree of Life) و «انسان های ناشناخته: درجه یک» (X-Men: First Class)، آثاری هستند که در فهرست اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه های ویژه تصویری حضور دارند.

قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار»، «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» و «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه»، 3 فیلم سینمایی هستند که با فروشی بیش از یک میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های اول تا سوم پرفروش ترین فیلم های سال 2011 میلادی قرار گرفته بودند.


اعضاء کمیته اجرایی بخش جلوه‌های ویژه تصویری آکادمی هنرهای سینمایی و علوم روز 19 ژانویه (29 دی) زمستان سال جاری در سالن «گلدوین تیه‌تر» در بورلی هیلز تشکیل جلسه می‌دهند و پس از تماشای 10 دقیقه‌ از هر اثر، فهرست نهایی حاضر در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار که شامل 5 نامزد می شود را انتخاب می‌کنند.


فهرست اسامی نامزدهای نهایی بخش های مختلف هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ 24 ژانویه 2012 (4 بهمن) زمستان سال جاری اعلام می‌شود و این دوره از مراسم اسکار نیز در روز 26 فوریه (دوشنبه 8 اسفند به وقت ایران) در سالن کداک تیتر لس آنجلس برگزار می شود.

بیلی کریستال مجری این دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار است و برایان گریزی و دون میشر نیز تهیه کنندگان تلویزیونی این مراسم سالیانه هستند.

pedram136
01-09-2012, 06:35 PM
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.17/sunset-blvd-scene.jpg


سانست بولوار - بیلی وایلدر

سکانس آغازین «سانست بولوار» یکی از زیباترین سکانس‌های تاریخ سینماست. گروهی خبرنگار با عجله وارد یک خانه ویلایی می‌شوند تا از مردی که در استخر به قتل رسیده است عکس برداری کنند. دوربین از زیر آب، استخر، جسد مقتول و نمای بیرون استخر را نشان می‌دهد. در طول فیلم، راوی داستان، مقتول است که چگونگی مرگ خود را شرح می‌دهد! موج موج شدن آب، شناور بودن جسد و صدای خبرنگاران زیر آب به سختی به گوش می‌رسد، درست مانند این که خودتان الان زیر آب هستید. به خصوص اگر فیلم را بر صفحه بزرگ سینمای خانگی یا ویدئو پروجکشن ببینید.

تعطیلات رمی‌-ویلیام وایلر

با شنیدین نام «تعطیلات رمی» نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد، سکانس پایانی این فیلم زیباست. این سکانس جزو بهترین پایان بندی‌های تاریخ سینماست. آن جا که «گریگوری پک» و «آدری هپبورن» یکدیگر را نگاه می‌کنند. «آدری» می‌رود اما «گریگوری» سر جایش می‌ماند. آن قدر می‌ماند تا همه می‌روند و سالن خالی می‌شود. بعد در حالی که دستش را در جیبش کرده است مانند یک عاشق دل شکسته، آرام آرام سالن را ترک می‌کند. باز هم عاشق و معشوقی از هم جدا می‌شوند تا یک ملودرام زیبا خلق شود. آخرین نگاه «گریگوری پگ»، زیباترین و تأثیرگذارترین لحظه این فیلم است.

جویندگان - جان فورد

هیچ فیلمی ‌در تاریخ سینما مانند «جویندگان» وجود ندارد که هم آغاز و هم پایانی تکان دهنده داشته باشد. سکانس آغازین: قاب سیاه تصویر با گشوده شدن در کلبه ای باز می‌شود. سواری خسته و آرام به کلبه نزدیک می‌شود. دوربین همراه زنی خسته و اندوهناک که در را گشوده است جلو می‌رود. سکانس پایانی: «ایتان» همراه با برادرزاده ربوده شده اش به کلبه خانواده مهاجر نزدیک می‌شود. دخترک را تحویل خانواده می‌دهد و همگی داخل کلبه می‌شوند، حتی «مارتین پاولی» جست وجوگر و سرگردان. «ایتان» تنها می‌ماند و در به روی او بسته می‌شود. او پشت دری می‌ماند که هفت هشت سال پیش «مارتا» آن را به روی او گشوده بود.

زوربای یونانی - مایکل کاکو یانیس

سکانس پایانی «زوربای یونانی» آن جا که ارباب از «زوربا» می‌خواهد که به او رقص بیاموزد و با خنده، شروع به رقصیدن می‌کنند، احساس عجیبی به آدم دست می‌دهد. در پس آن پایکوبی و سرخوشی و لاقیدی، دنیایی از مفاهیم پیچیده فلسفی نهفته است.« زوربا» شاید یک ژولیده باری به هر جهت به نظر آید. اما بیش از آن فیلسوفی بی نام است که خیلی بیش تر از آنانی می‌داند که مفاهیمی ‌چون دنیا و زندگی و مرگ را، با اسامی‌ و کلمات قلمبه سلمبه تفسیر می‌کنند و به خورد دیگران می‌دهند. «زوربا» می‌داند که رنج همزاد آدم است و زندگی کوتاه و مرگ حق. پس چه بهتر به جای آن که رو در رویشان بایستد، کنارشان گام بردارد.

روشنایی‌های شهر - چارلی چاپلین

سکانس زیبا و تأثیرگذار پایانی فیلم. دختر نابینا (که حالا بینا شده) وقتی می‌خواهد به چاپلین گدا پول دهد، بعد از لمس کردن تصادفی دست چاپلین او را می‌شناسد. چاپلین که پول عمل جراحی این دختر را فراهم کرده، در تخیل این دختر بیچاره، یک ثروتمند جنتلمن بوده است. اما اکنون او چاپلین واقعی را با چشمانش می‌بیند. این سکانس نمایشگر یکی از تأثیرگذارترین و احساس برانگیزترین جنبه‌های انسانی است.

معجزه در میلان - ویتوریو دسیکا

سراسر فیلم «معجزه در میلان» سرشار از نوعی نگاه هنرمندانه به موضوع فقر، بدبختی و تبعیض در ایتالیای پس از جنگ است. یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس‌های فیلم، صبحدم یک روز سرد زمستانی است. نور کمرنگ خورشید از لابه لای ابرها، به صورت یک طیف محدود به زمین می‌تابد. همه سعی می‌کنند خود را در این طیف جا دهند. از سر و کول هم بالا می‌روند تا گرم شوند. در ادامه فیلم به چند سال بعد می‌رویم. حال و روز مردم بهتر شده است و برای مشاهده منظره غروب آفتاب بلیت می‌خرند. روی صندلی رو به غروب می‌نشینند و فرو نشستن آفتاب را تماشا می‌کنند.

توت فرنگی‌های وحشی - اینگمار برگمان

یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس‌های تاریخ سینما، مربوط به کابوس ترسناک «پروفسور ایزاک برگ» با بازی «ویکتور شوستروم» در فیلم توت فرنگی‌های وحشی، اثر جاودانه اینگمار برگمان است. در این کابوس پروفسور می‌بیند در یک شهر خالی از سکنه است و سکوت همه جا را فرا گرفته است. تمام ساعت‌ها بدون عقربه هستند. پیرمرد چند قدمی‌اطراف خودش می‌چرخد اما هیچ کسی در شهر نیست. ناگهان از دور مردی را می‌بیند که به پشت ایستاده است. به طرف مرد می‌رود اما وقتی روی او را بر می‌گرداند، با چهره ترسناک مرده ای مواجه می‌شود. پیرمرد به زمین می‌افتد و از سرش خون جاری می‌شود. چند لحظه بعد، از دور یک کالسکه نعش کش می‌رسد. وقتی کالسکه از جلوی پروفسور عبور می‌کند چرخ آن به چراغ گاز کنار خیابان گیر می‌کند. اسب‌ها با تمام توان رو به جلو زور می‌زنند اما چرخ کالسکه گیر کرده است. ناگهان چرخ از کالسکه جدا می‌شود و به سمت پروفسور می‌رود. بعد هم به دیوار می‌خورد و متلاشی می‌شود. اسب‌ها هم چنان تقلا می‌کنند. در یک لحظه تابوت از کالسکه روی زمین می‌افتد. اسب‌ها با کالسکه دور می‌شوند. در تابوت نیمه باز و دست جسد از آن بیرون آمده است. پروفسور به سمت جسد می‌رود. ناگهان دست جسد تکان می‌خورد و دست پروفسور را می‌چسبد و به سمت خود می‌کشد. وقتی در تابوت به طور کامل باز می‌شود جسد پروفسور را می‌بینیم.

عصر جدید - چارلی چاپلین

«عصر جدید» چاپلین سکانس به یاد ماندنی فراوانی دارد. اما یکی از ماندگارترین و جالب ترین آن‌ها که هنوز هم تک و بی همتاست، سکانس غذا دادن به چاپلین با ماشین غذاخوری است که برای صرفه جویی در وقت کارگران، به مدیر کارخانه پیشنهاد شده است. سکانسی نغز که همه تماشاگران از کودک خردسال تا پیرمرد ۱۰۰ ساله را می‌خنداند. در ابتدا که ماشین خوب کار می‌کند، چاپلین و تماشاگران مبهوت توانمندی این دستگاه جالب می‌شوند، اما بعد از خرابی و اتصالی مدار دستگاه...

جاده- فدریکو فلینی

در میان سکانس‌های برتر، سکانس پایانی فیلم جاده فلینی در خاطر بیشتر تماشاگران حرفه ای سینما نقش بسته است. «زامپانو» با بازی فوق العاده زیبای «آنتونی کویین»، بعد از آگاه شدن از مرگ «جلسومینا» (با بازی جولیتا ماسینا)، اجرای معرکه گیری که دیگر بدون «جلسومینا» حال و هوای گذشته را ندارد رها می‌کند. پس از کتک کاری در میخانه، مست و لایعقل به لب دریا که هم چون خود او، در جوش و خروش است می‌رسد. سپس در ساحل به زمین می‌افتد و به شکل تأثر برانگیزی گریه سر می‌دهد. ما همراه دوربین، با حرکت کرین زیبایی از او دور می‌شویم و به سیاهی (فید پایانی) می‌رسیم.

مخمصه - مایکل مان

سکانس پایانی فیلم هرگز از خاطر تماشاگر نمی‌رود. «آل پاچینو» دقیقا پشت سر «رابرت دنیرو» قرار گرفته است. «دنیرو» در حالی که کاملا به «پاچینو» مسلط است و می‌تواند با شلیک یک گلوله او را از پا درآورد، اما پرواز یک هواپیما و افتادن نور استریگت فرودگاه سبب می‌شود «پاچینو» سایه «دنیرو» را ببیند سریعا برگردد و به دنیرو شلیک کند. «دنیرو» روی یک مخزن می‌افتد «پاچینو» نزدیک می‌آید و دست «دنیرو» را می‌گیرد آن هم بدون حتی یک کلمه دیالوگ!

خوب، بد، زشت - سرجیو لئونه

یکی از بهترین سکانس‌های این فیلم دوئل ۳ نفره آن است. صحنه ای که ۳ تیرانداز (کلینت ایستوود، لی وان کلیف، ایلای والاک) در گورستان متروکه ای برای به دست آوردن گنج باقی مانده از ارتش با هم دوئل می‌کنند! شات‌های بسیار زیبا و هم چنین آهنگ بسیار زیبای استاد «موریکونه» یکی از سکانس‌های برتر تاریخ سینما را در این فیلم رقم می‌زند.

گاو خشمگین - مارتین اسکورسیزی

سکانس پایانی فیلم با بازی «رابرت دنیرو». آن جا که پس از همه شکست‌ها حالا «دنیرو» در اتاق استراحت، مثل دوران جوانی با خودش تمرین مشت زنی می‌کند و می‌گوید: «من رئیسم، من رئیسم»

کازا بلانکا - مایکل کورتیز

یکی از زیباترین سکانس‌های تاریخ سینما، از آن فیلم «کازابلانکا» است. «ریک» با «ویکتور لازلو» صحبت می‌کند. بعد که داخل بار کافه می‌آید می‌بیند که آلمان‌ها دارند سرود آلمان را می‌خوانند. فرانسوی‌های حاضر در سالن هم بی حال نشسته اند. وقتی «لازلو» وارد می‌شود و این صحنه را می‌بیند، رو به گروه ارکستر سالن می‌گوید: «سرود فرانسه رابنوازید». وقتی این مارش زده می‌شود به یک باره سالن منفجر می‌شود و افراد با تمام وجود، این سرود را می‌خوانند. چنان با حرارت که مو بر تن تماشاگر راست می‌شود. این صحنه از فیلم «کازابلانکا» شاید بارها تماشاگر را مجذوب خودکرده باشد.

پدر خوانده - فرانسیس فورد کاپولا

هر گاه اسم «پدرخوانده» می‌آید، دو سکانس در ذهن تماشاگر جان می‌گیرد. نخست سکانس آغازین فیلم که «دون کارلئونه» در اتاق است و در حیاط، عروسی دخترش برپاست. دوم سکانس پایانی که در بسته می‌شود و صورت «کی» تاریک می‌شود. یک پایان باز که تماشاگر می‌تواند حدس بزند این داستان تازه آغاز شده است.

voldemort
01-10-2012, 08:14 PM
نامزدهای اولیه جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی معرفی شدند

مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار فهرست اسامی 7 نامزد اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار، روز گذشته فهرست اسامی 7 نامزد اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه را در حالی منتشر کردند که اسامی فیلم های مطرح و برجسته ای در بین آن ها به چشم می خورد.

فیلم های سینمایی «آلبرت نابز» (Albert Nobbs)، «ناشناس» (Anonymous)، «هنرمند» (The Artist)، «گینزبورگ: زندگی قهرمانانه» (Gainsbourg: A Heroic Life)، قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows Paer 2)، «هوگو» (Hugo) و «بانوی آهنی» (The Iron Lady) آثاری هستند که در فهرست اولیه دریافت جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی حضور دارند.

قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» که در این فهرست به چشم می خورد توانسته است عنوان پرفروش ترین فیلم سینمایی سال 2011 میلادی را به خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس نیز که به صورت صامت و سیاه و سفید ساخته شده است توانسته جوایز متعددی را در جشنواره ها و مراسم های معتبر و بین المللی دریافت کند.

فیلم سینمایی «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نیز با اکران به صورت سه بعدی توانست نظر مثبت بسیاری از کارگردان و منتقدان را به سمت ساخت فیلم های سه بعدی جلب کند.

فیلم سینمایی «بانوی آهنی» که مریل استریپ در آن به عنوان مارگارت چاتر؛ نخست وزیر سابق انگلستان ایفای نقش کرده است نیز با استقبال تماشاگران روبرو شده است.

اعضاء کمیته اجرایی بخش چهره‌پردازی آکادمی هنرهای سینمایی و علوم روز 19 ژانویه (29 دی) زمستان سال جاری در سالن «گلدوین تیه‌تر» در بورلی هیلز تشکیل جلسه می‌دهند و پس از تماشای 10 دقیقه‌ از هر اثر، فهرست نهایی آثار حاضر در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار که شامل 5 نامزد می شود را انتخاب می‌کنند.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی بخش های مختلف هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ 24 ژانویه 2012 (4 بهمن) زمستان سال جاری اعلام می‌شود و این دوره از مراسم اسکار نیز در روز 26 فوریه (دوشنبه 8 اسفند به وقت ایران) در سالن کداک تیتر لس آنجلس برگزار می شود.

بیلی کریستال مجری این دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار است و برایان گریزی و دون میشر نیز تهیه کنندگان تلویزیونی این مراسم سالیانه هستند.

منبع:خبرگزاری سینمای ایران

voldemort
01-10-2012, 08:15 PM
برترین فیلم های با درجه نمایشیr تاریخ سینما معرفی شدند!

فیلم سینمایی « پدرخوانده » با پشت سر گذاشتن رقیبی قدرتمند چون « داستان عامه‌پسند » بهترین فیلم درجه r تاریخ سینما لقب گرفت...
در تازه‌ترین نظرسنجی نشریه انگلیسی « امپایر » برای انتخاب 50 فیلم برتر تاریخ سینما با درجه r (ویژه تماشاگران بالای 18 سال)، « پدرخوانده » فرانسیس فورد کوپولا در رده نخست ایستاد.

این فیلم سال 1972 بر اساس داستانی به همین نام نوشته ماریو پوزو ساخته شد، مارلون براندو در آن نقش دن ویتو کورلیونه را بازی کرد و با همین نقش اسکار بهترین بازیگر مرد را هم گرفت. « پدرخوانده » در 10 رشته دیگر از جمله بهترین فیلم و کارگردان نیز نامزد اسکار شد و تنها اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم را برد.

« داستان عامه‌پسند » کوئنتین تارانتینو هم که یکی از خشن‌ترین فیلم‌های فیلمساز نابغه هالیوودی است در این نظرسنجی دوم شد. جان تراولتا، بروس ویلیس، تیم راث، ساموئل ال. جکسن و اوما تورمن از جمله بازیگران این فیلم محصول 1994 هستند که علاوه بر نخل طلا بهترین فیلم جشنواره کن، اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را هم گرفت و در شش رشته دیگر از جمله بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار شد.

در رده‌های سوم تا پنجم نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های درجه r تاریخ سینما به ترتیب « بیگانه » (ریدلی اسکات) با بازی سیگورنی ویور، « رفقای خوب » (مارتین اسکورسیزی) با بازی رابرت دنیرو، جو پشی و ری لیوتا و فیلم وحشتناک « کشتار با اره‌برقی در تگزاس » قرار گرفته‌اند.

از دیگر فیلم‌های حاضر در این فهرست می‌توان به ترتیب به فیلم های زیر اشاره کرد:
- سکوت بره‌ها
- خوب،‌ بد، زشت
- باشگاه مشتزنی
- لبوفسکی بزرگ
- مرده شریر 2
- جان سخت
- پرتقال کوکی
- هری کثیف
- طالع نحس
- مگنولیا
- کابوی نیمه شب
- پرواز بر فراز آشیانه فاخته
- اینک آخرالزمان
- هفت
- مخمل آبی
- جن‌گیر
- سگ‌های انباری
- راننده تاکسی
- درخشش
- بیل را بکش
- این گروه خشن
- پیر پسر
- سین سیتی
- محرمانه لس آنجلس
- پلیس آهنی
- مد مکس 2.

منبع:مجله امپایر/دنیای سینما

Bill The Butcher
01-11-2012, 12:32 PM
ايول كه old boy هست تو اين ليست...اما جاي eys whide shut,gladiator و American beauty خاليه

pedram136
01-13-2012, 07:16 PM
بازيگر «درخت زندگي» «بدهي» و«پناه بگير» بر روی صحنه برادوی

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.20/IMAGE634618030743822500.jpg


مسئولان آکادمي هنرهاي تصويري و علوم اسکار اظهار کردند که جنيفر لاورنس به همراه تام شراک در تاريخ 24 ژانويه (4 بهمن) اسامي نامزدهاي بخش‌هاي مختلف هشتاد و چهارمين دوره مراسم اسکار را اعلام مي‌کنند.

مسئولان آکادمي هنرهاي تصويري و علوم اسکار در روز گذشته اظهار کردند که جنيفر لارنس؛ بازيگر فيلم هاي سينمايي «استخوان زمستان» (Winter`s Bone)، «انسان هاي ناشناخته: درجه يک» (X – Men: First Class) و «مانند ديوانه» (Like Crazy) در تاريخ 24 ژانويه (4 بهمن) به همراه تام شراک اسامي نامزدهاي بخش‌هاي مختلف هشتاد و چهارمين دوره مراسم اسکار را اعلام مي‌کنند.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، اين بازيگر جوان که در سال گذشته براي ايفاي نقش در فيلم سينمايي «استخوان زمستان» نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن شده بود، در تاريخ 24 ژانويه (4 بهمن) زمستان سال جاري در سالن «ساموئل گلدوين تيه‌تر» بورلي هيلز اسامي نامزدهاي تمامي 24 بخش هشتاد و چهارمين دوره مراسم آکادمي اسکار را اعلام مي کند.

هشتاد و چهارمين دوره مراسم آکادمي اسکار در روز 26 فوريه (دوشنبه 8 اسفند به وقت ايران) در سالن کداک تيتر لس آنجلس برگزار مي شود.

بيلي کريستال مجري اين دوره از مراسم اهداي جوايز اسکار است و برايان گريزي و دون ميشر نيز تهيه کنندگان تلويزيوني اين مراسم ساليانه هستند.

جنيفر لاورنس در آخرين پروژه سينمايي خود در فيلم هاي سينمايي «بازي هاي گرسنگي» (The Hunger Games) و «خانه اي در انتهاي خيابان» (House at the End of the Street) ايفاي نقش کرده است.



منبع : خبرگزاری سینمای ایران

pedram136
01-13-2012, 07:22 PM
آنجلینا جولی به همراه همسر سابقش به جشنواره برلین می‌رود!


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.20/122026.jpg



فیلم «در سرزمین خون و عسل» ساخته آنجلینا جولی و «ماشین جین منسفیلد» به کارگردانی بیلی باب تورنتن در شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آیند.

فیلم بیلی باب تورنتن شوهر سابق آنجلینا جولی درامی است که در دهه 1960 می‌گذرد و برای اولین بار در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره برلیناله روی پرده می‌رود، این درحالی است که اولین تجربه کارگردانی جولی در بخش جنبی «ویژه» به نمایش درمی‌آید.

«ماشین جین منسفیلد» چهارمین فیلم بلند تورنتن بازیگر هالیوود است. در این فیلم علاوه بر خود تورنتن بازیگران مطرح چون رابرت دووال، جان هرت، کوین بیکن، ری استیونسن و تیپی هدرن بازی می‌کنند. «ماشین جین منسفیلد» داستان دو خانواده است که تضادهای فرهنگی آن‌ها موجب بروز اتفاقاتی می‌شود.

«در سرزمین خون و عسل» که نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان است، داستان عاشقانه‌ای را در بحبوحه جنگ بوسنی روایت می‌کند.

آنجلینا جولی و بیلی باب تورنتون (که برای فیلمنامه «Sling Blade» برنده جایزه اسکار شد) در فاصله سال‌های 2000 تا 2003 زن و شوهر بودند.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین همچنین اسامی تعداد دیگری از فیلم‌های بخش مسابقه این دوره را اعلام کردند.

در این فهرست نام چند کارگردان آلمانی از جمله کریستیان پتسولد با «باربارا»، ماتیاس گلاسنر با «Gnade» و هانس کریستیان-اشمید با «بازگشت به خانه برای تعطیلات» به چشم می‌خورد. همه این فیلم‌ها برای اولین بار در جشنواره برلین روی پرده می‌روند.

دیگر فیلم‌های بخش مسابقه نیز از این قرار هستند: «Aujourd’hui» ساخته آلن گومیس کارگردان سنگالی، «سزار باید بمیرد» ساخته پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی، «خواهر» به کارگردانی اورسولا مایر کارگردان سوئیسی، «Meteora» ساخته اسپیروس استاتولوپولوس از یونان، «تابو» به کارگردانی میگل گومژ از پرتغال و «فقط باد» جدیدترین فیلم بندک فلیگوف از مجارستان.

«بدرود ملکه من» فیلم افتتاحیه و همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین است که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.

مایک لی فیلمساز بریتانیایی ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل این دوره برلیناله را به عهده دارد و اصغر فرهادی کارگردان ایرانی یکی از داوران این بخش است.

برگزارکنندگان جشنواره برلین پیش از این اسامی سه فیلم اول بخش مسابقه جشنواره سال 2012 را اعلام کردند: «اسیر» فیلم جدید بریلانته مندوزا فیلمساز صاحبنام فیلیپینی با بازی ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی، درام «بازی‌های کودکانه» به کارگردانی آنتونیو چاواریاس کارگردان اسپانیایی و «کارت‌پستال‌هایی از باغ وحش» تازه‌ترین فیلم ادوین کارگردان اندونزیایی.


منبع : خبرآنلاین

Fox
01-13-2012, 07:27 PM
فهرست بازیگران پروژه جدید «جی جی آبرامز» تکمیل شد

فهرست بازيگران پروژه سينمايي «پيشتازان فضا» تكميل شد.

با پيوستن «نازنين كانتراكتور» به پروژه سينمايي «پيشتازان فضا»، اين درام فضايي به زودي مقابل دوربين مي رود.

«جي. جي آبرامز» خالق اين پروژه چندي پيش گفت: زمان اكران فيلم «پيشتازان فضا 2»، 17 مي سال 2013 ميلادي خواهد بود.

«جي. جي آبرامز» خالق آثاري چون «گمشدگان»، از چندي پيش براي توليد پروژه‌ي سينمايي «پيشتازان فضا 2» منتظر مهيا شدن شرايط بود.

هاليوود ريپورتر به نقل از سازندگان اين پروژه نوشت، « پيشتازان فضا 2» در ابتدا قرار بود براي اكران در ژوئن سال 2012 ميلادي آماده شود، اما اين فيلم در وضعيت كنوني ديرتر در معرض تماشاي مخاطبان قرار خواهد گرفت.

فيلمنامه نسخه جديد« پيشتازان فضا» توسط « آلكس كورتزمان» و «روبرتو اروچي» كه پيش‌تر سابقه نگارش فيلم‌نامه « تغيير شكل دهندگان» را در كارنامه خود به ثبت رسانده‌اند، آماده ساخت شده است.

پيشتازان فضا يا سفر ستاره‌اي، نام يک فيلم علمي تخيلي سال 2009 ميلادي است.

اين فيلم که يازدهمين فيلم از سري فيلمهاي ساخته شده بر اساس مجموعه قديمي پيشتازان فضا مي‌باشد، توسط جي جي آبرامز کارگرداني شده و نويسنده فيلم‌نامه آن روبرتو اورکي و الکس کورتزمان مي‌باشند.

شخصيت‌هاي اصلي مجموعه قديمي، در اين فيلم با بازي هنرپيشگان جديد حضور دارند. داستان اين فيلم، بازگشت به گذشته و بررسي شخصيت مسافران سفينه فضايي اينترپرايز در مجموعه اصلي است. جيمز کرک (با بازي کريس پاين) و اسپاک ( با بازي زاکاري کوئينتو)، پيش از آنکه در سفينه اينترپرايز به هم بپيوندند با يک رومولان به نام نرو (با بازي اريک بانا) که از آينده آمده ‌است و تهديدي براي «فدراسيون متحد سيارات» به شمار مي‌رود، به نبرد مي‌پردازند.

فيلم که عنوان کامل آن «پيشتازان فضا: سال‌هاي جواني» مي‌باشد، روايتي است از زمان پيش از نخستين سفر فضايي سفينه اينترپرايز و نخستين ملاقات بين کاپيتان کرک و اسپاک. شخصيت‌هاي آشناي ديگر از جمله اوهارا، بونز يا مک کوي، اسکاتي، سولو و چخوف نيز با چهره‌هاي جوان خود در فيلم ظاهر مي‌شوند.

جيمز کرک، جوانيست پر انرژي و به شدت مستعد که سعي در پر کردن جاي پدر مقتول و قهرمان خود را دارد. سرنوشت، او را در ماجراهايي با اسپاک، جواني دو رگه (نصف انسان، نصف از نژاد ولکان) در يک مسير قرار مي‌دهد.

از طرف ديگر، نرو از نژاد رومولان‌ها، با سلاحي مهلک و فناوري از آينده، قصد انتقام از دنياهاي عضو فدراسيون را دارد. او به خصوص به دنبال گرفتن انتقام از اسپاک است که در آينده به طور تصادفي دنياي رمولان‌ها را نابود مي‌کند. نرو دنياي ولکان‌ها (و 6 ميليارد باشندگان آن) را نابود مي‌کند و سپس سراغ زمين مي‌رود. اسپاک و «جيمي» به مبارزه با او بر مي‌خيزند و ...

در طول داستان، چگونگي پيوند خوردن شخصيت‌هاي خدمه، و تولد تيم سفينه اينترپرايز به تصوير کشيده مي‌شود.

«دامون ليندلوف» تهيه‌كننده سري آثار« گمشدگان» توليد سري جديد «سفرهاي ستاره‌اي» را از چندي پيش آغاز كرده است.

مسوولان استوديو «پارامونت» اميدوارند، «جي جي آبرامز»، خالق سري تلويزيوني lost و كارگردان فيلم «ماموريت غيرممكن3 » بتواند جان تازه‌اي به اين سري فيلم‌ها در قرن بيست‌ويكم بدهد و با حضور چهره‌هاي تازه‌اي چون «كريس پين» در نقش «كاپيتان كرك» و «يا زاكاري كوينتو» در نقش «آقاي اسپوك» همچنان تماشاگران را به سالن‌هاي سينمايي بكشاند. ----------------- منبع : ایسنا

HADI
01-14-2012, 03:00 AM
ساعاتی پیش اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم خارجی را از مراسم منتقدان 2011 گرفت


http://www.caffecinema.com/images/stories/Gallery-Stars1/farhadi.jpg
دایان کروگر، بازیگر فیلم «بی‌آبروهای لعنتی» تارانتینو، برای اهدای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان روی صحنه می‌آید...

کروگر: بسیار مفتخرم که جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را اهدا می‌کنم. در این بخش 5 فیلم حضور دارند که هر یک با زبانی جداگانه، دنیاهای متفاوتی ساخته‌اند. اگر آنها را دیده‌اید که می‌دانید درباره چه حرف می‌زنم و اگر هم ندیده‌اید، حتما بروید و این فیلم‌ها را ببینید. نامزدهای دریافت بهترین فیلم خارجی زبان عبارتند از:

(فیلم نامزدهای این بخش پخش می‌شود): در تاریکی (in darkness)، بندر (la havre)، حالا ما کجا می‌رویم؟ (where do we go now)، پوستی که در آن زندگی می‌کنیم (the skin I live in) و جدایی (a separation)

کروگر: و انتخاب منتقدان فیلم «جدایی» است.

(صدای مجری در سالن پخش می‌شود که نویسنده و کارگردان فیلم «جدایی»، اصغر فرهادی را به روی سن دعوت می‌کند. پیمان معادی و اصغر فرهادی کنار هم نشسته‌اند. اصغر فرهادی در میان تشویق فوق‌العاده حضار روی صحنه می‌رود کروگر به او تبریک می‌گوید و جایزه را تقدیمش می‌کند).

فرهادی: خب من خیلی خوشحالم و خیلی...

مفتخرم که جایزه منتقدان را دریافت کرده‌ام. و باید تشکر مخصوصی بکنم از مایکل بارکر، تام برنار و سونی کلاسیک و همه همکاران و اعضای گروهم. دارم تلاشم را می‌کنم که حرف‌هایم را بگویم اما انگلیسی من خیلی خوب نیست. فکر می‌کنم تفاوت‌های میان مردم دنیا و فرهنگ‌های مختلف خیلی مهم نیست. بلکه این شباهت‌های میان آنهاست که بیشتر اهمیت دارد. این جایزه مرا خیلی خوشحال کرد و امیدوارم که همه بتوانند این فیلم را ببینند. متشکرم.



کافه سینما

Fox
01-14-2012, 01:10 PM
اينم عكس هاي بيشتر از اصغر اقا در حين در يافت جايزه
http://www.caffecinema.com/images/stories/Gallery/CriticsAward/02-_caffecinema.com_.jpg
http://www.caffecinema.com/images/stories/Gallery/CriticsAward/06-_caffecinema.com_.jpg
http://www.caffecinema.com/images/stories/Gallery/CriticsAward/10-_caffecinema.com_.jpg
http://www.caffecinema.com/images/stories/Gallery/CriticsAward/09-_caffecinema.com_.jpg

pedram136
01-14-2012, 05:10 PM
بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان + عکس

نشریه سینمایی "اسکرین" در گزارشی فهرست بهترین فیلم‌های تاریخی دنیای سینما را منتشر کرد که شاهکار سینمایی «استنلی کوبریک» در مکان اول دیده می‌شود.

فیلم «اسپارتاکوس» محصول 1960 با نقش آفرینی «کرک داگلاس» و «لاورنس اولیویر» برنده چهار جایزه اسکار است که در جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم سال انتخاب شد. در این فیلم، کرک داگلاس تهیه‌کننده بود و با دخالت‌های بیجای خود کوبریک را به ستوه آورد؛ تا جایی که کوبریک هیچگاه این فیلم را متعلق به خودش ندانست. کوبریک کارگردانی بود که هیچگاه نمی‌توانست زیر سلطه کسی کار کند. با این وجود او با اینکه در زمان ساخت این پروژه بسیار عظیم و پرهزینه تنها 31 سال داشت، ولی به نحو احسن از عهده ساخت این فیلم برآمد و این تنها یکی از ویژگی‌های این فیلم‌ساز بزرگ دنیا بود.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/Spartacus.jpg


فیلم «لورنس عربستان» ساخته معروف «دیوید لین» محصول 1962 در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. این فیلمی حماسی بر اساس زندگی "توماس ادوارد لورنس" ساخته شد که «پیتر اوتول» نقش اصلی را برعهد داشت و به تجربه‌های لورنس در عربستان در زمان جنگ جهانی اول می‌پردازد. این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار بود که در هفت بخش از جمله بهرتین فیلم و کارگردانی موفق به دریافت جایزه شد. این فیلم همچنین موفق به کسب سه جایزه بافتا و چهار جایزه گلدن گلوب شد که با بودجه هنگفت 15 میلیون دلاری ساخته شد. .


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/lawrence-of-arabia-poster-6.jpg


فیلم «گاندی» ساخته «ریچارد آتن‌بورو» محصول 1982 در رتبه سوم بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان قرار دارد. این فیلم با نقش‌آفرینی بن کینگزلی در 11 بخش نامزد دریافت جایزه اسکار بود که 8 جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را گرفت. این فیلم که 5 جایزه بافتا و 5 جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد، اثری زندگینامه درباره "ماهاتما گاندی"، رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم است که طبق کتاب رکوردهای گینس حضور نزدیک به 330 هزار سیاهی لشکر در سکانس مراسم تشییع در این فیلم، بیشترین تعداد
افراد حاضر در یک فیلم بوده است.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/Gandhi%20poster_final.jpg



فیلم «زندگی زیباست» ساخته «روبرتو بنینی» ساخته 1997 دیگر فیلم معروف این فهرست است. این فیلم برنده سه جایزه اسکار ازجمله بهترین فیلم خارجی شد و در جشنواره کن جایزه ویژه هیات داوران را گرفت.




http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/life-is-beautiful-1997.bmp


فیلم «فهرست شیندلر» که استیون اسپیلبرگ در سال ‌1993 آن را بر اساس کتاب برنده بوکر از «توماس کنالی» ساخت در مکان بعدی این فهرست دیده می‌شود. این فیلم تلخ که اخیرا بهترین اقتباس سینمایی ‌25 سال اخیر شناخته شد، بر پایه زندگی واقعی "اسکار شیندلر"، تاجر آلمانی ساخته شد که جان بیش از هزار لهستانی یهودی را نجات داد.
«فهرست شیندلر» یک موفقیت تجاری با فروش ‌321 میلیون دلاری بود و در کنار آن توانست موفقیت‌های بسیاری از جمله هفت جایزه اسکار شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست بیاورد. این اولین فیلم سیاه و سفیدی است که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال ‌1960برنده شده است.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/schindlers_list_93.jpg



فیلم تحسین‌شده «نجات سرجوخه رایان» ساخته استیون اسپیلبرگ محصول 1998 نیز در این فهرست قرار گرفته است. این فیلم با بازی «تام هنکس» و «مت دیمون» برنده پنج جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی شد. داستان این فیلم در طول نبرد "نرماندی" در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. 27 دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در 6 ژوئن 1944 را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است. این فیلم با استقبال خوبی از سوی تماشاگران ومنتقدین مواجه شد و در سطح جهانی 481 میلیون دلار فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال 1998 تبدیل کرد.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/SSS/saving-private-ryan-poster-13.jpg


منبع : آفتاب نیوز

Hesam
01-14-2012, 06:27 PM
«مورگان فريمن»، بازيگر سرشناس هاليوود به عنوان محبوبترين شخصيت سينماي آمريكا در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد.


http://picoup.ir/images/86856293941795719889.jpg


در مراسم سالانه اعطاي جوايز فليم منتخب منتقدين آمريكا، «مورگان فريمن»، بازيگر كهنه‌كار هاليوود عنوان محبوبترين چهره سينمايي آمريكا در سال گذشته ميلادي را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، «مورگان فريمن» براي كسب اين جايزه چهره‌هاي معروفي چون «جورج كلوني»، «هريسون فورد»، «رابرت دنيرو» و «تام هنكس» را از پيش رو برداشت.

«مورگان فريمن»، ۷۴ ساله كه اولين‌بار در سال ۱۹۶۴ مقابل دوربين قرار گرفت، تاكنون پنج‌بار نامزد جايزه اسكار شده است كه در سال ۲۰۰۴ براي فيم «عزيز ميليون دلاري» بهترين بازيگر نقش مكمل مرد شد.

وي متولد اول ژوئن ۱۹۳۷ ميلادي در شهر ممفيس ايالت تنسي آمريکا است. در مدرسه مورگان از لوازم دست دوم استفاده مي‌كرد، اما شاگرد اول بود ولي پس از چندي مدرسه را ترك كرد. علاقه فراواني به تئاتر و سينما داشت و با جمع آوري شيشه‌هاي نوشيدني و دريافت ۱۲ سنت به صورت روزانه به سوي آرزوهايش گام برداشت.

تمامي برادرهاي مورگان وارد ارتش شده بودند و او نيز با رسيدن به ۱۸ سالگي به نيروي هوايي پيوست، اما ترس از ارتفاع و حاضر نشدن در جلسه‌هاي آموزش پرواز سبب شد پس از چند سال مرخص شود.

فريمن دوباره مجبور به مهاجرت شد و اين بار به سمت ديگر آمريکا يعني نيويورک کوچ کرد. در نيويورک توانست اولين نقش خود را به دست آورد او در سال ۱۹۶۷ در تئاتر برادوي با حقوق هفته‌اي ۷۰ دلار دست به کار شد.

در دهه ۶۰ مورگان توانست چند نقش ديگر در تئاتر به دست آورد و با ايفاي خوب نقش‌هاي خود مورد توجه کارگردان‌هاي سريال‌هاي تلوزيوني قرار گيرد. پس از ايفاي نقش‌هاي کوتاهي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني، وي توانست در سال ۱۹۸۰ در فيلم (بروبيکر) با هنرپيشه معروف «رابرت رد فورد» هم بازي شود. اين فيلم فروش خوبي کرد و اين موفقيت بسيار خوبي براي مورگان فريمن بود.



دهه ۸۰ فريمن به ايفاي نقش‌هاي متعدد در فيلم ها ادامه داد، فيلم هايي كه هر كدام در زمان خود مطرح بوده و جايگاه او به عنوان يک بازيگر شناخته شده تثبيت شد.

بعد از بازي در «رانندگي براي خانم ديزي» دهه ۹۰ برايش اوج پيشرفت بود و بازي در فيلم‌هاي همچون «نابخشوده» و «هفت» را تجربه کرد. کارنامه مورگان در سال‌هاي پس از آن بسيار پربار بود و بازي در فيلم‌هاي همچون «دختر ميليون دلاري» که او را برنده اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل کرد و «شواليه تاريکي» که دومين فيلم پرفروش دوران خود بود، او را به‌عنوان يک بازيگر شاخص سينما تبديل کرده است.

اين بازيگر بلند قد و سيه‌چرده سينما با سابقه‌اي طولاني در نقش‌هاي مکمل و دوم توانسته به‌عنوان يکي از قطب‌هاي کاراکترهاي فرعي در هاليوود خودش را تثبيت کند.

او با نقش يک پليس فاسد در فيلم «جاني خوش تيپ» مسير جديدي را در بازيگري آغاز کرد. پس از به خاستگاه ديرين‌اش يعني تئاتر بازگشت و کمتر در آثار هاليوودي ظاهر شد تا اينکه سرانجام با «نابخشوده» در سال ۱۹۹۲ ساخته کلينت ايست‌وود به پرده نقره‌اي بازگشت. او يک نامزدي اسکار ديگري نيز براي جان بخشيدن به يک زنداني در فيلم تحسين‌شده «رستگاري در شاوشنگ» به‌دست آورد. از جمله نقش‌هاي به‌ياد ماندني او مي‌توان به کاراکتر پير در فيلم «هفت» اشاره کرد.

مورگان فريمن در سال ۲۰۰۴ در همکاري با دوست قديمي خود کلينت ايست‌وود در فيلم «دختر ميليون دلاري» در کنار «هيلاري سوانک» مقابل دوربين رفت و توانست با بازي بسيار خوب خود در اين فيلم برنده جايزه اسکار شود .

مورگان فريمن تاكنون توانسته بيش از ۳ ميليارد دلار پول براي شرکت‌هاي هاليوودي به‌همراه بياورد تا اين بازيگر ۷۴ ساله در فهرست پول‌سازان هاليوود قرار بگيرد.

وي در سال ۱۹۹۷ توسط مجله انگليسي "امپاير" به‌عنوان سي‌ويکمين بازيگر بزرگ همه دوران‌ها برگزيده شد و سه فيلم «رانندگي براي خانم ديزني»، «افتخار» و «رهايي از شاوشنگ» او در فهرست ۱۰۰ فيلم برتر تاريخ سينما قرار گرفت.

خبرگرازي ايسنا (www.isna.ir)

Chandler Bing
01-15-2012, 09:17 AM
http://www.2thing.com/images/hugo_best_movie_november_2011.jpg


فیلم جدید مارتین اسکورسیزی به صورت 3بعدی در جشنواره فیلم فجر به

نمایش در میاد.

منبع:کافه سینما

پ.ن چه حالی بده. من که حتما میرم ببینم.

Fox
01-15-2012, 02:21 PM
نگاهی دیگر به اکشن پر زرق و برق «مأموریت غیرممكن؛ پروتكل شبح»
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/9923216817533192991973422431163177212737.jpg
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/9923216817533192991973422431163177212737.jpg



بارها و بارها تریلر‌هایی را دیده‌اید که در آنها قهرمانان فیلم از شیروانی‌ها می‌پرند یا از لبه‌های پشت بام ساختمان‌ها بالا می‌روند.

فیلم «مأموریت غیرممكن؛ پروتكل شبح»

دوربین هم بدون کات همراهشان‌می‌رود، به سمت پایین سر می‌خورد و به ما می‌قبولاند که آن بازیگر واقعا در حال بالا رفتن از دیوار است و این ‌کار ما را برای دیدن شات‌های اینچنینی آماده می‌کند؛ اما نه در حدی که چنین صحنه‌هایی با القای وحشت شگفت‌زده‌مان نکند. آخرین دنباله ماموریت غیرممکن، پروتکل شبح است که در آن تام کروز از برج الخلیفه دبی- بلندترین برج جهان- درحالی‌که با یک جفت دستکش به شیشه‌های آن چسبیده بالا می‌رود.

تام کروز در نقش اتان هانت IMF درصدد ورود به مجموعه آسمانخراش‌های سرورهای کامپیوتری است و این تنها روش ورود بدون شناسایی است. براد برد کارگردان پروتکل شبح همه چیز را به‌خوبی می‌داند که بینندگان در هر قسمت فیلم، به‌دنبال تصویر دیجیتال یا هر چیزی می‌گردند که به آنها نشان دهد تام کروز واقعا روی آسمانخراش نیست و این فیلمی است که با زیرکی بسیار تصویر شده و کارگردان آن نمی‌خواهد که بینندگانش حتی با تردید به آن نگاه کنند؛ دنباله‌ای که مرگ را دست‌کم می‌گیرد و باعث می‌شود شما به استعداد‌های خودتان بخندید. تکان خوردن‌ها به بالا و پایین و اطراف ساختمان در ارتفاع یک مایلی زمین، کروز را تبدیل به انسانی بی‌باک می‌کند (‌مرد عنکبوتی بدون نیروی خارق‌العاده) و ضربان قلب ما را بالا می‌برد و نگران آن هستیم که یکی از دستکش‌های او از دستش خارج شود یا قدرت چسبندگی‌اش را از دست بدهد.آیا شما از این اتفاق متنفر نیستید؟

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/1643710317416869167186240231123728233212198.jpg

در پروتکل شبح کنار صحنه‌های هیجان‌انگیز لحظات مفرح هم وجود دارند که باعث خنده مخاطب می‌شوند. هانت و همکار متخصص کامپیوترش، نرد بنجی(سیمون پگ)، باید به اتاق بایگانی کرملین نفوذ کنند و این کار را با پنهان شدن پشت یکی از پروژه‌های گارد امنیتی انجام می‌دهند

در پروتکل شبح کنار صحنه‌های هیجان‌انگیز لحظات مفرح هم وجود دارند که باعث خنده مخاطب می‌شوند. هانت و همکار متخصص کامپیوترش، نرد بنجی(سیمون پگ)، باید به اتاق بایگانی کرملین نفوذ کنند و این کار را با پنهان شدن پشت یکی از پروژه‌های گارد امنیتی انجام می‌دهند. این یک نتیجه جاسوسی از یک شعبده‌بازی است و شعبده است که روح همه فیلم‌هاست. پروتکل شبح سریع و انفجاری است ولی در عین حال یک تردستی هوشمندانه هم هست.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/5225222223671051471118211715321021612912498.jpgب اد برد، کارگردان انیمیشن شگفت‌انگیز‌ها و غول آهنی با نوعی مهارت که پل پرینگرس در فیلم‌های بورن به ارمغان آورده به سینمای اکشن وارد شده و دقت یک انیماتور در استفاده از فضاهای بصری را نشان داده که با وجود بازیگوشی، نبوغ او را در خود دارد. پس از یک انفجار در کرملین، IMF مسئول انفجار شناخته شده کنار گذاشته می‌شود و هانت و تیمش ناگهان متوجه می‌شوند که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند. آنها تبدیل به عوامل سرکشی می‌شوند که برای اثبات بی‌گناهی خود وارد ماجرا شده‌اند؛ مثل نسخه جاسوسی یاران اوشن. ماموریت آنها متوقف کردن هندریکس (مایکل نیکویست) یک تروریست تنهاست که کد‌های هسته‌ای روسیه را دزدیده است و قصد دارد با پرتاب یک موشک، جنگ هسته‌ای را آغاز کند.


امتیاز دادن به مهارت‌های تام کروز کار ساده‌ای است، او در پروتکل شبح حضوری تپنده دارد؛ تلفیقی از ذهن و بدنی پویا. از لحظه‌ای که او از زندانی در روسیه فرار می‌کند خشونت و هرج و مرج در اطراف او به‌وجود می‌آید و کروز با اخلاق غیرآمرانه خود به فیلم انرژی تزریق می‌کند. او مثل یک مشت‌زن حرفه‌ای ضربه می‌زند و مثل دیوانگان رانندگی می‌کند. ماموریت غیرممکن: پروتکل شبح، به واقع یک اکشن هالیوودی پر زرق و برق با تکیه بر فرهنگ آدرنالین است که مسائل واقعی را از غیرواقعی جدا می‌کند.

--------------

منبع : تبیان

Fox
01-15-2012, 04:30 PM
اسامی فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد
رونمایی از جام جهان‌نما
اسامی فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد

اسامی فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای بین‌الملل (جام جهان‌نما) از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.


به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی 14 فیلم برای مسابقه بین‌الملل از کشورهای مختلف اعلام شده است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی از کشورهای کانادا، فرانسه، اسپانیا، نروژ، انگلستان و سوئد اشاره کرد.

برپایه این گزارش عناوین فیلم‌ها به این ترتیب است:

«هجده روز» ساخته شریف ارفاء و احمد عبداله از کشور مصر.
«مطرود» ساخته آدیس باکراک محصول مشترک بوسنی و هرزگوین، کرواسی، صربستان و فرانسه.
«صدای تیره» ساخته بهروز افخمی از کانادا.
«عقاب» به کارگردانی کوین مک دونالد ساخته مشترک کشورهای انگلستان و آمریکا
«دشمن» ساخته دژان زسویچ محصول مشترک صربستان، کرواسی، مجارستان، بوسنی و هرزگوین.
«اصلاحیه» به کارگردانی مارک لچکی از لهستان.
«سلطان جزیره شیطان» ساخته «ماریوس هلست» به صورت مشترک از کشورهای نروژ، سوئد، فرانسه و لهستان.
«رود لندن» ساخته رشید بوچارب محصول مشترک فرانسه، الجزایر، انگلستان.
«ماماگوگو» ساخته فردریک تور فردریکسون از ایسلند، آلمان، نروژ، سوئد و انگلستان،
«عمر قاتل من است» ساخته روشدی زم از فرانسه.
«روزها در خیابان» ساخته لوان کوگوآشویلی از گرجستان.
«طبقه آخر، سمت چپ» ساخته آنجلو سیانسی محصول مشترک فرانسه و لوگزامبورگ
«امواج» به کارگردانی آلبرتو مورائیس از اسپانیا.
فیلم سینمایی «عملیات وحشت» از آمریکا.
در کنار این‌ها سه فیلم ایرانی نیز در این بخش شرکت می‌کنند که اسامی آن‌ها متعاقبا از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام خواهد شد.
بنابراین گزارش، که هیئت انتخاب بخش بین‌الملل سی‌امین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر شامل رسول صدرعاملی، شهرام اسدی، محمد بزرگ‌نیا، مهدی همایون‌فر و ژولیان پلیسه بود که از میان 553 فیلم رسیده، نزدیک به 60 اثر را برای بخش‌های مختلف بین‌الملل از جمله جام جهان نما (مسابقه سینمای بین الملل)، جلوه گاه شرق (ویژه مسابقه سینمای آسیا)، درجستجوی سعادت (مسابقه سینمای کشورهای اسلامی)، ققنوس زرین همگرایی درآسیا (جایزه مشترک با مجمع مجالس آسیایی)، بیرق طلایی (جایزه ویژه مصطفی عقاد) انتخاب کردند.
منبع:خبرگزاری سینمای ایران

Fox
01-15-2012, 04:31 PM
«قاچاق» خود را به گيشه سينماها تحميل كرد!!!

http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1390%5C10%5CArt%5C521.jpg




پروژه سينمايي «قاچاق» با بازي «مارك والبرگ» در تعطيلات پايان هفته با 8.7 ميليون دلار در صدر گيشه سينماهاي آمريكاي شمالي ايستاد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم باز‌سازي فيلم «ريكجاويك _ روتردام» است كه پيشتر يك كارگردان ايسلندي آن را ساخته است.
به نوشته هاليوود ريپورتر، «اسكار جونسون» كارگرداني نسخه اوليه اين فيلم را برعهده داشته است.
«بالتازار كورماكور» كه در نسخه‌ي نخست به‌عنوان تهيه‌كننده و بازيگر حضور داشته، كارگرداني نسخه‌ي جديد اين فيلم را برعهده داشته است.
طبق روال سال‌هاي گذشته، بساط بازسازي فيلم‌هاي سرشناس ديگر نقاط جهان در هاليوود همچنان داغ است، آخرين اين بازسازي‌ها هم مربوط مي‌شود به فيلم «دختري با خالکوبي اژدها » که از روي فيلمي سوئدي ( که البته آن اصلي هم خود اقتباسي از يک کتاب بود ) به همين نام ساخته شده بود و توانست نظر مثبت منتقدين و مردم را به دست بياورد.
اكنون به فاصله کمتر از چند هفته، «قاچاق» به کارگرداني «بالتازار کورماکور» فيلم بازسازي شده ديگري است که اين روزها روانه سينماهاي آمريکا شده است.
طبق روال سال‌هاي گذشته، بساط بازسازي فيلم‌هاي سرشناس ديگر نقاط جهان در هاليوود همچنان داغ است، آخرين اين بازسازي‌ها هم مربوط مي‌شود به فيلم «دختري با خالکوبي اژدها » که از روي فيلمي سوئدي ( که البته آن اصلي هم خود اقتباسي از يک کتاب بود ) به همين نام ساخته شده بود و توانست نظر مثبت منتقدين و مردم را هم به دست بياورد.
«آرون گازيكووسكي» نگارش فيلمنامه اين اثر را پذيرفته است و داستان يك مامور مخفي را روايت مي‌كند كه در پي انهدام يك باند قاچاق الكل بين ايسلند و هلند است.
مارك والبرگ بازيگر اصلي فيلم با «مرحوم» اثر«مارتين اسكورسيزي» کانديداي اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد شد و از ديگر آثار او مي‌توان به «اتفاق» اشاره كرد.
از ديگر فيلم‌هاي مطرح مارك والبرگ مي‌توان به چهار برادر، سه پادشاه، توفان كامل، حرفه ايتاليايي، خاطرات بسكتبال، سياره ميمون‌ها، قرار شب اشاره كرد.
اين فيلم يکي از بهترين و پرخرج‌ترين فيلم‌هاي کشور کوچک ايسلند تا به امروز بوده است.
هاليوود تصميم به بازسازي اين فيلم با حضور چهره هاي سرشناس هاليوود گرفته که مي‌توان انتظار داشت به فروش خوبي هم دست پيدا کند.
کريس (مارک والبرگ) قاچاقچي کاربلدي است که تمام فعالين قاچاق علاقه‌مند هستند تا با او کار کنند. اما کريس با وجود اينکه سابقه چندان خوشي در زندگي سالم نداشته، تصميم مي‌گيرد کار قاچاق را براي هميشه کنار بگذارد و در کنار همسر ( کيت بکينسل ) و دو فرزندش زندگي آرامي را ادامه دهد.
اما درست زماني که کريس به زندگي سالم اجتماعي خودش عادت کرده، برادر همسرش به نام اندي (کالب لندري جونز) به دليل يک اشتباه ناشيانه باعث مي‌شود تا يک معامله بزرگ که يک قاچاقچي خطرناک به نام تيم (جيواني ريبسي) پشت آن بوده، به هم بخورد و به اين ترتيب جان اندي به دليل اين اشتباه در خطر بيفتد. در اين وضعيت، کريس با وجود تمام قول‌هايي که داده و سوگندهايي که خورده، تصميم مي‌گيرد دوباره به دنياي پر هياهوي قاچاق بازگردد تا بتواند اندي را از چنگال تيم خارج کند و بدهي‌اش را صاف کند، اما هرچه که جلوتر مي‌رود، کار براي او پيچيده‌تر مي‌شود و...
مشکل اصلي «قاچاق» اين است که تماشاگر اهميتي به سرنوشت قهرمان داستان نمي‌دهد.

aQa GorGe
01-15-2012, 05:38 PM
عکس یادگاری اصغر فرهادی با آقامون آنجلینا جولی

[CENTER]https://lh6.googleusercontent.com/-PtN90S3tc0Y/TxKOoFUzYtI/AAAAAAAADI0/wEkv8aY5BOE/h301/UPg6J.jpg

Fox
01-15-2012, 07:47 PM
همکاری آرنولد شوارزینگر و سیلوستر استالونه در آرامگاه
http://www.cinemakhabar.ir/Picture/20120115180554_59.jpg


داستان این فیلم که به تازگی بوروس ویلیس نیز به جمع عوامل بازیگری آن پیوسته درباره مردی است که یک زندان فوق سری را که در واقع امکان هیچ گونه فراری از آن وجود ندارد ، طراحی می کند.
اما پس از طراحی و ساخت آن خود او داخل زندان فرستاده می شود تا راهی برای فرار از آن و هک سیستم امنیتی آن پیدا کند.
از گزینه های کارگردانی این فیلم آنتونین فوکوا بوده است که ظاهرا با بی نتیجه ماندن مذاکرات، مایکل هافستروم ( کارگردان فرمان و 1408) عهده دار این مسئولیت خواهد شد.
البته حضور شوارزینگر و همکاری با استالونه هنوز قطعی نشده است و زمان آغاز فیلم برداری و تولید این فیلم حادثه ای و اکشن نیز مشخص نیست.

سینما خبر

Fox
01-15-2012, 07:48 PM
یادداشت علی معلم در مورد جدایی .... :
لي معلم شانس زيادي براي موفقيت فيلم «جدايي نادر از سيمين» در اسكار قايل است: به نظر من اين فيلم بطور قطعي در ميان نامزدهاي دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي خواهد بود، اما اينكه جايزه اسكار را كسب مي‌كند يا نه بستگي به رقيبان قدر آن دارد، چراكه دو سه فيلم قدرتمند از جمله فيلم فرانسوي «آرتيست»، رقيب جدي اين فيلم هستند و ممكن است شانس بيشتري داشته باشند.

وي در ادامه به «باني فيلم» مي‌گويد: با توجه به حجم فيلم‌هايي كه در جهان وجود دارد، تنها نامزدي در اسكار موفقيت بزرگي براي سينماي آن كشور به حساب مي‌آيد، در سينماي ايران فقط يكبار درباره فيلم «بچه‌هاي آسمان» اين اتفاق افتاد، البته يكي دوبار امكان اين موفقيت را داشتيم كه در يك دوره خودمان به شكل نامطلوبي فيلم معرفي كرديم و يك دوره نيز فيلم نتوانست در جمع پنج نامزد اسكار قرار گيرد، فيلم بچه‌هاي آسمان نيز باتوجه به حريف قدري چون فيلم «زندگي زيباست» (روبرتو بنيني) نتوانست جايزه اسكار را بگيرد. او معتقد است كسب جايزه اسكار مختصات تازه‌اي را نه تنها براي فيلم، بلكه براي سينماي آن كشور به همراه مي‌آورد: به هر حال جايزه اسكار به لحاظ جهاني كاملاً شناخته شده است، از سوي ديگر مسئله تبليغات و افتخاري كه اسكار براي يك فيلم به ارمغان مي‌آورد، باعث مي‌شود تا همه نگاه‌ها به سمت سينماي آن كشور جلب شود اما متأسفانه دوستاني هستند كه متوجه اين نكته نيستند كه موفقيت يك فيلم ايراني در جشني مانند اسكار فقط موفقيت آن فيلم نيست، بلكه كنجكاوي نسبت به سينماي ايران را ايجاد مي‌كند.

معلم در بخش ديگري از صحبت‌هايش اينگونه مي‌گويد: نزديك به صد و بيست – سي كشور هستندكه در دنيا صاحب صنعت سينما هستند و بطور معمول در اسكار نماينده دارند. قرار گرفتن در ميان پنج نامزد اصلي اسكار بسيار حائز اهميت است، همانگونه كه فيلم‌هاي بعدي آقاي مجيدي پس از نامزد شدن در اسكار به راحتي توانستند پخش جهاني بگيرند و اين موفقيت هم براي فيلمساز و هم براي سينماي ايران است.

اين تهيه كننده سينما با بيان اينكه بي‌توجهي به موفقيت‌هاي جهاني آثار سينماي ايران ناشي از لجاجتي كودكانه است، به اين مهم اشاره دارد: ضعيف‌ترين رشته‌هاي ورزشي ما هنگاميكه مدالي را كسب مي‌كند، تلويزيون بسيار به آن مي‌پردازد، امّا هنگاميكه بحث فرهنگ پيش مي‌آيد، به آن بي‌توجهي مي‌شود. به عقيده من افرادي كه اهل اين حرفه هستند مي‌دانند، چنين موفقيت‌هايي بسيار مهم و تقويت كننده براي سينماي ايران است. ما بايد براي آقاي فرهادي، گروه سازنده آن و از همه مهم‌تر مجموعه سينماي ايران خوشحال باشيم. چرا كه سينماي ايران جزو موجوداتي است كه با تمام مصايب و مشكلاتش كسي به آن كمك نمي‌ك‌ند و خودش به سختي سرپا ايستاده است. در همه جاي دنيا براي سينما احترام زيادي قايل هستند، امّا در اينجا فيلمسازي كه جايزه ميگيرد نه تنها مورد احترام واقع نمي‌شود، بلكه همكارانش نيز به او ناسزا مي‌گويند و اين رسم جديدي است كه در سينماي ايران توسط آقاي حاتمي‌كيا پايه‌گذاري شده است. اين رويكرد بسيار ناپسند است.

علي معلم با انتقاد از ادبيات حاكم بر وضعيت فعلي سينماي ايران مي‌گويد: چرا ما تصور مي‌كنيم كه موفقيت‌ها را فقط بايد شخص خودمان به دست بياوريم و اگر فرد ديگري به موفقيتي رسيد، آدم متوهمي است! اين بخل و حسادت وكينه تا چه اندازه به ما لطمه زده است. به هر حال فيلمي از سينماي ايران به موفقيتي دست يافته، فيلمي كه با قواعد و قوانين همين جا ساخته شده است و ما در جشنواره فيلم فجر نيز به آن جايزه داده‌ايم، بنابراين اين فيلم محصول سينماي جمهوري اسلامي است. چرا از موفقيت همكارانمان خوشحال نمي‌شويم. من به شخصه از هر موفقيتي كه سينماي ايران به‌دست مي‌آورد، خوشحال مي‌شوم، فارغ از اينكه به آن فيلم علاقه داشته باشم يا نه، به هر حال آثاري هستند كه ممكن است من به عنوان منتقد از آنها خوشم نيايد، اما اين نمي‌تواند دليلي بر عدم خوشحالي ما نسبت به موفقيت آن فيلم باشد. فيلم جدايي نادر از سيمين قطعاً جزو كانديداهاي اسكار قرار خواهد گرفت، اگر جايزه نيز بگيرد چه بهتر چرا كه اولين فيلم ايراني خواهد بودكه اسكار را به‌دست آورده است.

منبع: کافه سینما

Fox
01-15-2012, 10:02 PM
اکران فیلم عباس کیارستمی با بازی نیکی کریمی، ترانه علیدوستی، مهناز افشار و ژولیت بینوش از چهارشنبه در سینماهای تهران
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/13900802153827_PhotoA.jpg
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/10.24/13900802153827_PhotoA.jpg



فیلم‌های سینمایی «شیرین» ساخته عباس کیارستمی و «معبد جان» به کارگردانی محمد درمنش از صبح چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه در سینماها اکران می‌شوند.

«محمد درمنش» مجری طرح اکران مخاطب خاص در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ما گفت: از صبح روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه اکران دو فیلم سینمایی «شیرین» ساخته عباس کیارستمی و «معبد جان» ساخته محمد درمنش در گروه مخاطب خاص آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «شیرین» در سه سینمای «آزادی»، «فرهنگ» و «پردیس ملت» به نمایش در می‌آید.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «شیرین» تصویرگر ۱۱۳ بازیگر زن سینما بدون هیچ سنخیتی به دوربین فیلمبرداری است. در حالی که صداهایی از فیلم منظومه خسرو شیرین، نظامی گنجوی نیز به گوش می‌رسد.

نیکی کریمی، ترانه علیدوستی، مهناز افشار، ژولیت بینوش و ... در «شیرین» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برپتایه این گزارش، فیلم سینمایی «معبد جان» نیز در دو سینمای «پردیس ملت» و «موزه سینما» اکران خود را آغاز خواهند کرد.

در خلاصه داستان «معبد جان» آمده است: شیطان در چشم عوام‌الناس درختی را مقدس می‌نمایاند. خلیل تبر بر دوش در مقابل این اندیشه شرک‌آلود می‌ایستد اما جامعه پیرامون سودائی دیگر دارد... .

شهراد وثوقی، رضا توکلی، پرستو گلستانی، شکرخدا گودرزی، محبوبه بیات، سعید داخ و ناصر فروغ از جمله بازیگران فیلم «معبد جان» هستند.

بنابراین گزارش، قرار است پس از جشنواره فیلم فجر تعداد سالن‌های این دو فیلم افزایش بیابد.

------------

منبع : فارس

Fox
01-15-2012, 10:48 PM
..:: خبری کوتاه از The Avengers ::..
جاس ودون ، کارگردان فیلم The Avengers در مصاحبه با EW اعلام کرده از اونجایی که فیلم با بیدار شدن استیو راجرز , کاپیتان آمریکا از خوابی طولانی و دیدن دنیا در آتش جنگ شروع میشه ، داستان فیلم از زاویه دید اون روایت میشه و در واقع نقش اول ما کاپیتان آمریکاست.

فیلم جاه طلبانه The Avengers که در آن اکثر سوپر قهرمان های مارول جمع شده اند با بازی کریس ایوانز ، رابرت داونی جونیو ر، مارک رافالو ، کریس همورث ، اسکارلت جوهانسون ، جرمی رنر ، تام هیدلستون ، استلان اسکارسگارد و ساموئل ال. جکسون در 4 می 2012 به صورت سه بعدی اکران میشود.

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: .:.:.:.:.:.:.

منبع : Yahoo Movie

NOjAN
01-16-2012, 03:47 PM
شاید خبر حساب نشه ولی خیلی خیلی برام جالب بود .. داشتم لیست 250 فیلم برتر IMDB رو می خوندم .. رسیدم به شماره ی 94 چشام 4 تا شد !!


http://picoup.ir/images/73230931543528518741.jpg

MaMaD
01-16-2012, 05:31 PM
شاید خبر حساب نشه ولی خیلی خیلی برام جالب بود .. داشتم لیست 250 فیلم برتر IMDB رو می خوندم .. رسیدم به شماره ی 94 چشام 4 تا شد !!


http://picoup.ir/images/73230931543528518741.jpg

نوژن خبر نداری پس
یه زمانی بچه های غیور مرد ایرانی ریخته بودن تو ای ام دی بی رتبش فکر کنم 2 بود! یعنی بالای گادفادر!!! بعد یه سری اومدن ایرانیا رو تخریب کردن و زمان هم که بیشتر گذشت همینطور اومد پایین رتبش

Chandler Bing
01-16-2012, 06:01 PM
شاید خبر حساب نشه ولی خیلی خیلی برام جالب بود .. داشتم لیست 250 فیلم برتر IMDB رو می خوندم .. رسیدم به شماره ی 94 چشام 4 تا شد !!


http://picoup.ir/images/73230931543528518741.jpg


بابا الکی شده شما تعداد رای رو ببین!!!!!!

الان انفورگیون بهتره یا جدایی؟ معلومه که اانفورگیون. نمی گم بده ها ولی این جا هم جاش نیس

pariya_gn
01-16-2012, 09:18 PM
امتیاز دادنمون هم حساب کتاب نداره احساسات جلوی چشمامون رو میگیره !!
اخه دیگه امتیاز 10 ؟؟؟؟ واقعا؟؟؟؟؟
جوگیری تا کجا

dinasour
01-25-2012, 07:45 PM
وودی آلن با تازه‌ترین فیلمش «نیمه شب در پاریس» ما را به سفری رویایی و نوستالژیک به شهر جادویی پاریس دعوت می‌کند. با تماشای فیلم انگار واقعا به پاریس رفته‌ایم و همه جاهای دیدنی و خاطره انگیز آن را دیده‌ایم، حتی بهتر از یک سفر واقعی!


در تاریخ هنر و ادبیات جهان هیچ مکانی را سراغ نداریم که محبوبیت پاریس را داشته باشد و به عنوان منبع الهام هنرمندان مختلف شناخته شود.

دلیل این بهتر بودن هم در این است که با تماشای این فیلم فقط پاریس این سال‌ها را نمی‌بینیم، بلکه وودی آلن این امکان را برایمان فراهم می‌کند که به گذشته طلایی پاریس در دهه 1920سفر کنیم و تجربه متفاوتی را از سر بگذرانیم.

داستان درباره یک نویسنده خیال‌پرداز به نام گیل است که سودای زندگی در دهه باشکوه 20پاریس در کنار هنرمندان بزرگ آن دوره را دارد. دقیقا مثل همه ما که فکر می‌کنیم دیر به دنیا آمده‌ایم و اگر در دوره‌های گذشته زندگی می‌کردیم، حتما آدم‌های خوشبخت‌تری بودیم.

عنوان‌بندی فیلم با تصاویری چشم‌نواز همچون کارت پستال‌هایی مسحورکننده از پاریس همراه با موسیقی نوستالژیک جاز، پیش‌درآمدی برای ورود ما به شهری است که می‌تواند در آن رویا‌هایمان واقعی شود. از‌‌ همان ابتدا که گیل از نامزد و دوستانش جدا می‌شود تا به تنهایی در شبهای خیال انگیز پاریس قدم بزند، داریوش خنجی با برداشت‌های بلند دوربین آرام و سیالش حس پرسه‌زنی در رویا را تداعی می‌کند.

وقتی گیل روی پله‌های کلیسای قرن هفدهمی می‌نشیند و بعد ناقوس نیمه شب به صدا درمی‌آید و یک‌دفعه از انتهای خیابانی خلوت سرو کله یک ماشین قدیمی پیدا می‌شود و سرنشینان آن، گیل را به همراهی با خود دعوت می‌کنند، احساس می‌کنیم اینجا‌‌ همان جایی است که می‌تواند جادو اتفاق بیفتد و ما به پاتوق‌ها و محفل‌های هنرمندان محبوبمان در پاریس دهه 20راه یابیم و با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کنیم.

پیش از این تسلط فوق‌العاده آلن بر تاریخ هنر و ادبیات را دیده بودیم و به بحث‌های روشنفکری و ارجاعاتش به شخصیت‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌های معروف عادت داشتیم. اگر یادتان باشد برای اولین بار در فیلم بی‌نظیر «آنی هال» بود که یکدفعه وسط گفت‌وگوی شخصیت‌های فیلم در صف سینما، سرو کله مک لوهان پیدا شد تا درباره نظریه‌اش توضیح بدهد.


اما روبرو شدن با این همه نویسنده و شاعر و نقاش و فیلمساز که خدا می‌داند به هر کدامشان چه عشقی می‌ورزیم، تجربه مسحورکننده‌ای است. وقتی گیل با ارنست همینگوی ملاقات می‌کند و قرار می‌شود تا گرترود استاین رمانش را بخواند و درباره‌اش نظر بدهد، از شدت هیجان و خوشحالی می‌گوید که قلبش می‌خواهد از جا کند شود. اگر ما هم جای او بودیم و با اسکات فیتز جرالد، سالوادور دالی، لوئیس بونوئل، من ری، کول پور‌تر و پابلو پیکاسو روبرو می‌شدیم، دقیقا همین حال عجیب را داشتیم.

داستان درباره یک نویسنده خیال‌پرداز به نام گیل است که سودای زندگی در دهه باشکوه 20پاریس در کنار هنرمندان بزرگ آن دوره را دارد. دقیقا مثل همه ما که فکر می‌کنیم دیر به دنیا آمده‌ایم و اگر در دوره‌های گذشته زندگی می‌کردیم، حتما آدم‌های خوشبخت‌تری بودیم.

درواقع، فرق گیل با نامزد کسل‌کننده و دوستان پرمدعا و خانواده سطحی‌اش این است که آن‌ها فقط توریست‌هایی هستند که در میان اماکن و بناهای تاریخی می‌چرخند، به نقاشی‌ها و مجسمه‌ها و معماری ساختمان‌ها نگاه می‌کنند، اشیاء آنتیک و گران می‌خرند، به اطلاعات داخل کتاب‌ها و کاتالوگ‌ها و راهنما‌ها با بی‌توجهی گوش می‌کنند و طوری در پاریس می‌گردند که انگار هیچ فرقی با شهرهای دیگر ندارد.

اما پاریس برای گیل فقط شهری برای گردش و بازدید و تفریح نیست، بلکه شهر رویا و الهام و خلاقیت است که تک‌تک آثار هنری و خاطره هنرمندانش می‌توانند وجودش را تسخیر کنند و زندگیش را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل فقط اوست که شانس این را می‌یابد که رویایش برای زیستن در دهه 20پاریس واقعی شود و آرزویش برای راه یافتن به جمع غول‌های ادبی و هنری و ارتباط با آن‌ها محقق گردد.

تازه بعد از نفوذ به گذشته و گذراندن چنین تجربه منحصر به فردی است که راه غلبه بر زمان را می‌یابد و یاد می‌گیرد که چطور با عشق ورزیدن به تخیلات و رویا‌هایش، از کسالت، رخوت و روزمرگی جاری در زمان حال بگریزد و آن را به شکل دلخواه خود درآورد.

به همین دلیل است که شهامت لازم را می‌یابد تا کار مزخرفش در هالیوود را‌‌ رها کند، با نامزدش به هم بزند، در پاریس بماند و رمانش را بنویسد. بعد از چنین تصمیم‌گیری مهمی است که در یک نیمه‌شب بارانی در کنار رود سن دختری را می‌یابد که در یک مغازه آنتیک فروشی کار می‌کند، آهنگ‌های قدیمی کول پور‌تر را دوست دارد و از قدم زدن در زیر باران لذت می‌برد.

هرچند این دختر به پای افسون، شور و الهام بخشی آدریانا که در زمان گذشته گیل را مجذوب خود می‌کند، نمی‌رسد اما می‌توان امیدوار بود که حرف‌های او را باور کند ودر کنار گیل برای سر رسیدن ماشینی که آن‌ها را به زمانهای گذشته ببرد، صبر کند و با او در دنیای خیالیش همراه شود.

البته فقط کسانی می‌توانند در جاذبه و گیرایی فضای فیلم غرق شوند و نکات طنازانه و دلچسب آن را درک کنند و لذت ببرند که به اندازه کافی به تاریخ، ادبیات، هنر، زندگی نوابغ و هنرمندان، روابط، احوالات، پاتوق‌ها و جریان‌های تاثیرگذار آن دوره آشنایی و علاقه داشته باشند. آن وقت این فیلم برایشان به بهترین سفری که تا به حال داشته‌اند، تبدیل می‌شود که خاطرات آن را هرگز فراموش نخواهند کرد.

------------

منبع : تبیان

Hesam
01-27-2012, 03:42 PM
http://picoup.ir/images/83367828530821973941.jpg

9 داور 32 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران سی‌امین جشنواره فیلم فجر را در بخش‌های مختلف قضاوت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، یدالله صمدی، مجید انتظامی، داوود میرباقری، ابوالقاسم طالبی، احمدرضا معتمدی، داوود رشیدی، علیرضا رئیسیان، اسفندیار شهیدی و جمال شورجه به عنوان داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی‌امین جشنواره فیلم فجر (سودای سیمرغ) معرفی شدند.

داوود رشیدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئا‌تر متولد 1312 تهران است. وی بعد از گذراندن دوره‌های تحصیلی، در سال 1343 در اداره تئا‌تر آن زمان که وابسته به وزارت ارشاد بود، مشغول به کار شد. رشیدی تاکنون در بیش از 50 پروژه سینمایی و تلویزیونی و تئا‌تر فعالیت کرده است. از جمله آثار سینمایی او می‌توان به «تکیه بر باد»، «تهران روزگار نو»، «گل‌های داوودی»، «کمال الملک»، «بازرس ویژه»، «راه افتخار» و «ملاقات با طوطی» اشاره کرد.

داوود میرباقری کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون متولد 1337 شاهرود است. وی فعالیت‌های هنری خود را از سال 1359در تئا‌تر و تلویزیون به صورت همزمان آغاز کرد. ساخت پروژه‌های عظیم تاریخی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد میرباقری است. از جمله آثار تلویزیونی او در مقام کارگردان می‌توان به «معصومیت از دست رفته»، «مسافر ری»، «امام علی (ع)» و «مختارنامه» می‌توان اشاره کرد. میرباقری همچنین فیلم‌های سینمایی «ساحره« و «آدم برفی» در کارنامه کاری خود دارد.

احمدرضا معتمدی کارگردان و نویسنده متولد 1340 تهران است. او فعالیت حرفه‌ای هنری را از سال 1372با نوشتن فیلم «یاران» آغاز کرد. کارگردانی و فیلمنامه نویسی فیلم‌هایی چون «قاعده بازی»، «آلزایمر»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» از جمله فعالیت‌های معتمدی است. «آلزایمر» ساخته این کارگردان در جشنواره بیست و نهم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل به نمایش در آمد. او در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز داور بخش سودای سیمرغ جشنواره بوده است.

یدالله صمدی کارگردان و فیلمنامه نویس در سال 1331 مراغه است. اولین تجربه کارگردانی او مربوط به سال 1361 و ساخت فیلم «که زیاد می‌دانست» و اولین فیلم طنز بعد از انقلاب است. صمدی با ساخت این فیلم برنده سیمرغ بهترین کارگردانی در جشنواره‌‌ همان سال شد. از جمله فعالیت‌های وی در سینما و در مقام کارگردانی می‌توان به فیلم‌های «اتوبوس»، «ایستگاه»، «ساوالان»، «آپارتمان شماره 13»، «دو نفر و نصفی»، «معجزه خنده»، «سارای»، «بانوی من» و «پدر آن دیگری» اشاره کرد. هم‌اکنون مجموعه «شوق پرواز» که به زندگی شهید بابایی اختصاص دارد، به کارگردانی صمدی از شبکه اول سیما پخش می‌شود. صمدی در دوره هفدهم نیز داور بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر بوده است.

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما متولد 1334 تهران است. از فعالیت‌های او می‌توان به ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران، رئیس فرهنگستان هنر شاخه سینما، داور جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما، رئیس هیأت داوران سینمای جوان و رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره امید، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری خانه سینما، عضو شورای صدور پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار‌شناس مسایل سینمایی و ارشاد اسلامی و کار‌شناس مسایل سینمایی اشاره کرد. او کارگردان فیلم‌های چون «چهل سالگی»، «پرونده هاوانا»، «ایستگاه متروک»، «سفر» و «ریحانه» بوده است.

مجید انتظامی آهنگساز فیلم متولد 1326 تهران است. وی از سال 1356 و با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را آغاز کرد. انتظامی تاکنون ساخت موسیقی بیش از 70 فیلم سینمایی را عهده‌دار بوده است. از جمله آثار ثبت‌شده در کارنامه کاری وی می‌توان به موسیقی فیلم‌های «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «من ترانه پانزده سال دارم»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «آفتاب‌نشین‌ها»، «بازمانده»، «دوئل»، «جایی برای زندگی» و «اعتراض» اشاره کرد. وی در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر نیز یکی از اعضای هیات داوران بوده است.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان متولد زنجان است. وی تاکنون 13 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. شورجه ساخت فیلم‌هایی چون «سی سه روز»، «یاس‌های پنهان»، «نفوذی»، «وعده دیدار»، «باشگاه سری»، «خلبان»، «حماسه مجنون»، «دایره سرخ» و «عبور از خط قرمز» را در کارنامه کاری خود در مقام کارگردان دارد.

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون متولد 1340اصفهان است. وی فعالیت هنری خود را نگارش قصه‌های کوتاه آغاز کرد. طالبی فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما و در مقام دستیار کارگردان فیلم «بر بال فرشتگان» تجربه کرد. فیلم‌هایی چون «دست‌های خالی»، «جنگ کودکانه»، «عروس افغان»، «نغمه» و «آقای رئیس جمهور» از جمله فیلم‌هایی بوده که طالبی کارگردانی کرده است. وی در دوره‌های بیست و هشتم و بیست و نهم جشنواره فیلم فجر نیز از اعضای هیئت داوران بود.

اسفندیار شهیدی مدیر فیلمبرداری، کارگردان سینما و مدرس دانشگاه متولد 1324 تهران است. وی فعالیت حرفه‌ای را در سینما از سال 1365 و با فیلم «تشکیلات» آغاز کرد. شهیدی تا کنون در بیش از 10 پروژه سینمایی به عنوان فیلمبردار و مدیر فیلمبرداری حضور داشته است. «منفی هجده»، «حرفه‌ای»، «یاران»، «بازیچه»، «گریز» و «صخره همیشه سبز» از جمله فعالیت‌های وی است. او پیش از این نیز سابقه داوری در جشنواره فیلم فجر را دارد. شهیدی در دو دوره یازدهم و بیست و هشتم جشنواره فیلم فجر یکی از اعضای هیئت داوران بوده است.

سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12تا 22 بهمن در تهران برپا می‌شود و از هفدهم بهمن در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.


جشنواره بین المللی فیلم فجر (http://www.fajrfestival.ir)

pedram136
02-01-2012, 03:03 PM
چرا لئوناردو دی کاپریو همچنان مجرد باقی مانده است !؟


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.10/9555d179894b5ddf6cd58a5cd2aa55ed.jpg



همسر ایده آل لئوناردو دی کاپریو ، زنی است که شبیه مادرش باشد .

او گفت:"مادرم مرکز زندگی من است .او یک زن قوی و محکم است و همیشه صادق و راستگو است، اگر مردی چنین زنی در زندگی اش داشته باشد واقعا" سعادتمند و خوشبخت می شود و به همین دلیل یکی از معیارهای اصلی من برای انتخاب همسر آینده ام همین خصوصیات اخلاقی است."

لئوناردو اخیرا" فاش کرد که بازی در فیلم موفق "تایتانیک" در سال ۱۹۹۷ تاثیر بسیار بدی روی زندگی عشقی او گذاشته است زیرا این فیلم باعث شد که او به یک ستاره جذاب و مشهور در جهان تبدیل شود.

لئوناردو که در این فیلم بزرگ نقش مقابل کیت وینسلت را بازی کرده است ، به روزنامه دیلی اکسپرس گفت:"قبل از اینکه در این فیلم بازی کنم ، روابط عاشقانه بسیار موفق تری داشتم .

لئوناردو دی کاپریو چندی پیش گفته بود که نسبت به ازدواج کمی بد بین است و ممکن است هرگز ازدواج نکند زیرا مشاهده شکستهای متعدد سایر افراد در ازدواجشان باعث شده است که نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده مردد شود.

لئوناردو گفت:" نمی دانم در آینده ازدواج خواهم کرد یا نه؟ من زوجهای بسیار زیادی را دیده ام که با شادی و عشق فراوان با هم ازدواج کرده اند اما بعد از مدت کوتاهی از هم جدا شده اند. من هم مثل سایر مردم از این موضوع واقعا" تعجب می کنم."

هیچکس نمی تواند زندگی مشترک یک زوج را از دور ببیند و در مورد رابطه آنها قضاوت کند. من هم مثل بقیه مردم از زندگی خصوصی بازیگرانی که با آنها همکاری می کنم هیچ اطلاعی ندارم . تنها چیزی که من می دانم این است که آیا آنها بازیگران ویا کارگردانهای خوبی هستند یا نه؟"


منبع : آفتاب

pedram136
02-01-2012, 08:24 PM
خداحافظی آنجلینا جولی از حرفه بازیگری و ادامه فعالیت به عنوان کارگردان



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.11/123490.jpg



آنجلینا جولی ترجیح می دهد حرفه بازیگری را کنار بگذارد و تمام وقت پشت دوربین فعالیت کند.

این بازیگر مشهور هالیوود که سال گذشته برای اولین بار حرفه کارگردانی را تجربه کرد و فیلم "در سرزمین خون و عسل" را ساخت، قبول دارد که کارکردن در پشت دوربین فیلمبرداری را ترجیح می دهد.

جولی به ای نیوز گفت: "من هنوز هم حرفه بازیگری را دوست دارم اما اگر آن نقشهایی که دوست دارم را پیدا نکنم ترجیح میدهم در پشت دوربین فعالیت کنم."

"خیلی دوست دارم بیشتر روی حرفه کارگردانی تمرکز کنم تا بتوانم بازیگرانی که احساس می‌کنم بسیار با استعداد هستند را در فیلمهای خودم شرکت دهم و آنها را به ستاره های بزرگ تبدیل کنم."



منبع : آفتاب

pedram136
02-03-2012, 05:26 PM
یک برگ دیگر به افتخارات پر شمار مارتین اسکورسیزی اضافه شد: مارتی جایزه سانتاباربارا را هم دریافت کرد .


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0712/b/28/Scoseese-CaffeCinema.jpg



جشنواره سانتا باربارا جایزه ویژه خود را به "مارتین اسکورسیزی" اهدا کرد.

این مراسم که با یک ساعت تاخیر برگزار شد با پخش قسمت های مختلفی از زندگی و فیلم های اسکورسیزی همراه بود.

جایزه «آمریکن ریویرا» که برای نخستین بار به یک کارگردان اهدا می شود، هر ساله به هنرمندی اعطا می شود که با آثار خود تاثیر بسیاری را بر سینمای آمریکا گذاشته باشد.

راجر دارلینگ؛ دبیر جشنواره فیلم سانتا باربارا درباره قدردانی از اسکورسیزی گفت: سال های زیادی بود که قصد داشتیم از اسکورسیزی قدردانی کنیم.بسیار هیجان زده هستیم، زیرا در سالی که اسکورسیزی فیلم سینمایی «هوگو» (Hugo) را روی پرده سینماها دارد از او قدردانی کردیم.


همچنین مسئولان برگزارکننده هفدهمین دوره مراسم اهدای جوایز «بهترین فیلم به انتخاب منتقدان» (Critics` Choice Movie Awards) نیز پیش از این اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه ای ویژه به مارتین اسکورسیزی، در تاریخ 12 ژانویه (2 دی) (زمستان سال جاری) از این کارگردان و تهیه کننده صاحب نام سینما قدردانی می کنند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سانتا باربارا در تاریخ 26 ژانویه تا 5 فوریه (6 تا 16 بهمن) زمستان سال جاری برگزار می شود.

اسکورسیزی در این مراسم با چشمانی اشک آلود جایزه خود را از دست "بن کینگزلی" دریافت کرد.



منبع : مهر

pedram136
02-03-2012, 05:28 PM
اعترافات براد پیت در مورد مصرف موارد مخدر و ابتلا به افسردگی شدید



http://afkarnews.ir/images/docs/files/000064/nf00064891-1.jpg



براد پیت، بازیگر فیلم‌های «باشگاه مشت‌زنی» و «درخت زندگی» به اعتیاد و افسردگی در دهه 1990 اعتراف کرد.

در دهه 1990 براد پیت از بازی در نقش شخصیت‌های باورنکردنی و خوش‌چهره فیلم‌های کم بودجه به بازی در نقش شخصیت‌های باورنکردنی و خوش‌چهره فیلم‌های پرهزینه رسید.

او با موفقیت عجیبی در میان منتقدان و گیشه مواجه شد و فیلم‌هایی مثل «مصاحبه با خون‌آشام» و «باشگاه مشت‌زنی» با بازی او بسیار موفق بودند و در این بین شهرت پیت دوچندان شد.

بازیگر فیلم «هفت» در گفت‌وگویی که اخیرا با نشریه هالیوود ریپورتر انجام داده به افسردگی در دوران رسیدن به شهرت اعتراف کرد و نشان داد حتی آنهایی که همه چیز دارند هم دربرابر این بیماری ایمن نیستند.

پیت 48 ساله در این گفت‌‌وگو همچنین از اعتیاد سنگین خود به موادمخدر یاد کرد و گفت: «خودم را از امور رایج زندگی ستاره‌ها مخفی می‌کردم، خیلی زیاد از مواد مخدر استفاده می‌کردم. روی یک صندلی لم داده بودم و داشتم خرفت می‌شدم. واقعا از خودم خسته شده بودم.»

بازیگر «مورد عجیب بنجامین باتن» افزود: «با افسردگی درگیر بودم البته نه در این دهه، بلکه دهه قبلی زندگی‌ام. اما افسردگی هم کمک می‌کند خودتان را بشناسید. افسردگی برای من فرصت یادگیری معرکه‌ای بود. مثل دانشگاه، در یک ترم استاد افسردگی شدم.»

سفر براد پیت در دهه 1990 به کازابلانکا و مشاهده «فقر در حداکثر میزان خود» موجب شد پیت سراغ کمک برود. او حتی از بونو، خواننده گروه یوتو نیز کمک گرفت اما معتقد است شروع بهبودی او با تمرین کردن در تنهایی بود. پیت پس از بهبودی به فعالیت در امور بشردوستانه و کمک به نیازمندان روی آورد.

پیت در برنامه‌های خیریه موسسات مبارزه با بیماری‌های ذهنی شرکت کرده است و به گفته مارک دیویس، سخنگوی موسسه «نگاه دوباره به بیماری ذهنی» داستان بیماری و بهبودی براد پیت «نشان می‌دهد که بهبود یافتن ممکن است و این مسئله به بسیاری از افراد امید می‌دهد. بیماری ذهنی ممکن است برای همه ما در هر لحظه‌ای رخ دهد، مشهور باشیم یا نباشیم، فقیر باشیم یا ثروتمند. گاهی صحبت کردن درمورد این بیماری‌ها بسیار دشوار است.»

او افزود: «وقتی افراد مشهور درمورد بیماری ذهنی صحبت می‌کنند، پیامی بسیار قدرتمند به دیگر بیماران می‌فرستند و به آنها کمک می‌کنند.»

براد پیت امسال با فیلم «مانیبال» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد است.

از دیگر چهره‌های معروف که به افسردگی دچار شدند می‌توان از وینونا رایدر، بازیگر فیلم «دراکولای برام استوکر» و «ادوارد دست‌قیچی» و جرج مایکل خواننده نام برد. مایکل به مدت 12 سال با افسردگی دست به گریبان بوده.




منبع :خبرآنلا ین / گاردین

lich-king
02-04-2012, 06:20 PM
با سلام به دوستانم
امروز یه خبر توپ برای طرفداران ارباب حلقه ها دارم .
ساخت فیلم هابیت به کارگردانی پیتر جکسون کارگردان سری فیلم های ارباب حلقه ها پس از سال ها انتظار به پایان رسید و در آذرماه سال 1391 به روی پرده خواهد رفت .
برای دانلود تریلر فیلم با کیفیت HD به آدرس زیر بروید .



http://www.uploadbaz.com/g915gi3vbu35

aQa GorGe
02-05-2012, 12:47 AM
http://s2.picofile.com/file/7282140535/adam_sandler_candyland_movie.jpg

آدام سندلر این بار برای کودکان فیلم می سازد . این فیلم به سفارش کمپانی سونی پیکچرز و به تهیه کنندگی سندلر تولید خواهد شد .
نمایشنامه Candy land را آدام سندلر با همراهی رابرت اسمیگل نوشته و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده خود او خواهد بود .
نمایشنامه این فیلم بر اساس ِ یک بازی صفحه ای ِ کودکانه به همین نام نوشته شده و آدام سندلر خود به ایفای نقش نیز خواهد پرداخت .

منبع : newsinfilm.com


اختصاصی TvWorld.ir

aQa GorGe
02-05-2012, 01:02 AM
http://s2.picofile.com/file/7282161505/scarlett_johansson_mark_ruffalo_can_song_save_life .jpg

یوهانسن و رافاللو پیشتر در فیلم The Avengers به عنوان بازیگر با هم کار کرده بودند و برای بار دوم این اتفاق برای بازی در فیلم Can a Song Save Your Life خواهد افتاد .
این فیلم یک درام موزیکال است که کارگردانی آن را John Carney فیلمساز ِ ایرلندی برعهده خواهد داشت .
جان کرنی سال 2006 با فیلم ِ Once برنده جایزه اسکار بهترین آهنگسازی شده بود .

داستان این فیلم درباره یک موزیسین حرفه ای به نام " گرتا " ( یوهانسن ) است که به همراه نامزد خود به نیویورک نقل مکان میکنند . گرتا در نیویورک با یک تهیه کننده موسیقی که نقش آن را رافلو بازی خواهد کرد آشنا می شود و ...

منبع : screenrant.coM


اختصاصی TvWorld.ir

NOjAN
02-05-2012, 01:04 AM
چقدر این زن زشته :Smiley36: پیف پیف پیف ...

pooya
02-05-2012, 02:18 AM
نامزد شدن برای دریافت جایزه اسکار و یا بردن این جایزه بزرگ برای یک کمپانی فیلمسازی چقدر درآمد دارد ؟



http://picoup.ir/images/91038206029807649809.jpg


بنا به گزارش یک سازمان تحقیقاتی معتبر ، معمولا فیلمهایی که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار می شوند ، حدود ۲۰ میلیون دلار بیشتر از قبل در گیشه های باکس آفیس فروش می کنند اما کاملا واضح است که این افزایش فروش برای برندگان جوایز اسکار بیشتر از سایر رقبایشان است و علاوه بر این ۲۰ میلیون دلار ، حدود ۱۴ میلیون دلار دیگر هم بعد از دریافت جایزه به فروش این برندگان خوش شانس اضافه می شود.
صبح امروز کن اولتا (http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Auletta) ، منتقد سینما به سی بی اس گفت:”به محض اینکه یک فیلم نامزد و یا برنده یک و یا چند جایزه معتبر می شود ،از فردای آن روز این جوایز و نامزدی ها یکی از ارکان اصلی تبلیغات این فیلمها محسوب می شود در واقع کمپانی های فیلمسازی از این افتخارات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای فروش فیلمشان استفاده می کنند. “
اگرچه بعضی فیلمها خیلی بد اقبال هستند و حتی نامزدی و یا دریافت جایزه اسکار هم در بهبود فروش آنها تغییری ایجاد نمی کند . برای مثال فیلم “قفسه درد”که در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شد فقط ۱۷ میلیون دلار در باکس آفیس فروش رفت در حالیکه هزینه تولید این فیلم حدود ۱۵ میلیون دلار بود.
اما حقیقت این است که دریافت جوایز متعدد فقط از لحاظ مالی برای کمپانی های فیلمساز ارزش مالی ندارد بلکه کسب این جوایز علاوه بر سود مالی باعث بالا رفتن اعتبار و شهرت این کمپانی ها نیز می شود.


مترجم: فرشته مشاور

pooya
02-05-2012, 02:59 AM
پس از موفقیت در ساخت انیمیشن اندرو استنتون با فیلم علمی تخیلی "جان کارتر"در ماه مارس پس از 4 سال به عنوان کارگردان به سینما باز می گردد . انیمیشن های در جستجوی نمو و وال-ئی با موفقیت های چشم گیر خود انتظارات از فیلم جدید استنتون را با بازیه هنرمندانی چون برایان کرانستون ، ویلیام دافو ، مارک استرانگ و تیلور کیتچ بسیار بالا برده در این فیلم تیلور کیتچ که به عنوان شخصیت جان کارتر ایفا نقش می کند برای انجام ماموریتی عازم مریخ می شود و ناخواسته درگیر جنگ های بین ملت های مختلف ساکن مریخ میشود.


http://picoup.ir/images/02833370280024022335.jpg

این فیلم بر اساس کاراکترهای خلق شده توسط ادگار رایس باروز ساخته شده است . باروز نویسنده داستان‌هایی در ژانر علمی-تخیلی بود و از جمله معروف ترین آثار وی می توان به خدایان مارس اشاره کرد.

منبع : imdb

pedram136
02-05-2012, 04:49 PM
اظهارات كريستن دانست درباره همکاری با لارس فون تریر



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.8/Multimedia-pics-1389-1-Art-236.jpg



«كريستن دانست»، بازيگر آثاري چون «مرد عنكبوتي» اعلام كرد، پيش از همكاري با «لارس فون‌ترير»، از اين كارگردان سرشناس مي‌ترسيده است.

«كريستن دانست» كه در فيلم «ماليخوليا» خوش درخشيده است، با ابراز ترس از همكاري با «فون ترير» گفت: وقتي قرار شد براي اولين‌بار در اين فيلم با خالق «ضد مسيح» كار كنم، دلهره‌ي زيادي داشتم و با توجه به حرف‌هايي كه درباره‌ي فون‌ترير زده مي‌شد، تقريبا دچار نوعي شوك بودم.»

وي افزود: «براي بازي در اين فيلم بايد صحنه‌هاي خاصي را ايفا مي‌كردم و اين امر به ترس من مي‌افزود.»

به گزارش ديجيتال اسپاي، «كريستين دانست» در فيلم «ماليخوليا» جايگزين «پنه‌لوپه كروز» شده بود و با درخشش در اين فيلم توانست تحسین بسیاری از منتقدان را بر انگیزد.

وي كه اخيرا با ساخت فيلم ترسناك «يك روح حسود» به جمع تهيه‌كنندگان هاليوودي پيوست، علاوه‌بر تهيه‌كننده، به‌عنوان بازيگر نيز در اين فيلم ايفاي نقش خواهد داشت.

«کريستن کرولاين دانست» در سال 1995 براي فيلم «مصاحبه با خون‌آشام» نامزد جايزه‌ي گلدن گلوب شد و در سال 2002 بهترين بازيگر جشنواره ماردل پلاتا نام گرفت.



منبع : ایسنا

pedram136
02-05-2012, 04:52 PM
«تام كروز» هم به جمع اعطاكنندگان اسكار پيوست


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.15/Multimedia_pics_1387_4_art_231.jpg



«تام كروز»، بازيگر سرشناس هاليوود به جمع اعطاكنندگان جوايز اسكار پيوست.

برگزاركنندگان هشتاد‌وچهارمين مراسم اعطاي جوايز اسكار اعلام كردند، «تام كروز» در مراسم روز 26 فوريه يكي از جوايز اسكار را اعطا خواهد كرد.

«تام كروز» تاكنون سه‌بار براي فيلم‌هاي «متولد چهارم جولاي» (1990)، «جري مگوائر» (1997) و «ماگنوليا» (2000) نامزد جايزه‌ي اسكار بهترين بازيگر مرد شده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، آخرين فيلم تام كروز با عنوان «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكل» تاکنون یکی از پرفروش‌ترين فيلم سينماي جهان بوده است.

پيش از اين «تام هنكس»، «هال بري» و مجموعه بازيگران فيلم «ساقدوشان» براي اعطاي جوايز اسكار 2012 انتخاب شده بودند.

مراسم اعطاي جوايز اسكار روز 26 فوريه 2012 (ششم اسفند) در سالن تئاتر كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد كه از شبكه‌ي تلويزيوني ABC پخش مي‌شود.

امسال «بيلي كريستال»، مجري باسابقه آمريكايي مسئوليت اجراي مراسم اعطاي جوايز را برعهده خواهد داشت.




منبع : ایسنا

pedram136
02-05-2012, 04:54 PM
سه ستاره سینما در کنار هم + عکس



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.15/123805.jpg


مجله «ونتی فر» عکسی از جرج کلونی، مت دمین و دانیل کریگ را روی جلد شماره فوریه 2012 خود قرار داد.

عکس این سه بازیگر مطرح هالیوود با تیتر «مردان پیشتاز» روی جلد مجله «ونتی فر» قرار گرفته است.

در شماره فوریه این مجله پاسخ‌های این سه بازیگر به یک پرسشنامه تقریبا یکسان چاپ شده است. جرج کلونی امسال دو فیلم «عید مارس»، «فرزندان» را روی پرده داشت که برای دومی نامزد اسکار بازیگر مرد و برای اولی نامزد اسکار بهترین فیلمنامه است.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.15/IMAGE634636924619477594.jpg



دانیل کریگ امسال فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» ساخته دیوید فینچر رای روی پرده داشت که فیلم در پنج رشته نامزد اسکار شده است. مت دیمن، ستاره فیلم‌های «بورن» امسال پنج فیلم «اداره تنظیمات»، «خوش‌قدم 2»، «مارگارت»، «شیوع» و «ما یک باغ‌وحش خریدیم» را روی پرده داشت ....
.


منبع : خبرآنلاین

pedram136
02-06-2012, 12:21 PM
شون پن سفیر کشور هاییتی شد .


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.15/2012_2_1_13_42_36.jpg



"شون پن"، بازیگر و کارگردان صاحب‌نام هالیوودی از سوی دولت هاییتی به‌عنوان سفیر این کشور معرفی شد.

شون پن به واسطه‌ فعالیت‌های انسان‌دوستانه پس از زلزله‌ سال 2010 در هاییتی، از سوی دولت این کشور به مقام سفیر نائل شد.

شون پن روز گذشته (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور "میشل مارتلی"، رییس جمهور هاییتی به عنوان سفیر این کشور معرفی شد.

"مارتلی" در این مراسم از تلاش‌های شون پن برای کمک به مردم کشورش تشکر و اعلام کرد، از این پس وی را نه با نام واقعی‌اش، بلکه به نام سفیر صدا خواهد کرد.

سازمان کمک به مردم هاییتی چند ماه پس از زلزله 12 ژانویه 2010 توسط شون پن و با هدف جلب کمک‌های جهانی برای مردم هاییتی راه‌اندازی شد.

شون پن تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شده است که دو بار در سال‌های 2004 برای "رودخانه مرموز" و 2009 برای "میلک" موفق به کسب آن شده است.

وی برای اولین‌بار در سال 1996 با فیلم "راه‌رفتن مرد مرده" نامزد اسکار شد و در سال 2000 برای فیلم "شیرین و پست" به کارگردانی وودی آلن این عنوان را تکرار کرد. وی در سال 2003 با فیلم "من سام هستم" سومین نامزدی اسکار را نیز تجربه کرد.

شون پن در سال 1996 برای فیلم "راه‌رفتن مرد مرده" خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین را برای بهترین بازیگر مرد گرفت و در سال 1997 بهترین بازیگر جشنواره‌ کن شد.

وی در سال 2004 با فیلم "رودخانه مرموز" جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد و در سال 2003 جایزه‌ی یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره‌ سن‌سباستین به وی اعطا شد.

شون پن که دو بار در سال‌های 1998 و 2003 بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ ونیز شد، سال 2008 ریاست هیات‌داوران جشنواره فیلم کن را برعهده داشت.

در همین سال آکادمی فیلم انگلستان جایزه‌ یادبود "استنلی کوبریک" را برای تقدیر از یک عمر دستاورد سینمایی به وی اعطا کرد.




منبع : ایسنا

pedram136
02-07-2012, 03:10 PM
«رنگو» بهترین کارتون سال ۲۰۱۱ شد .


http://khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/images/position1/2011/3/rango.jpg


فیلم انیمیشن «رنگو» در سی و نهمین دوره جوایز سالانه انی جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را دریافت کرد.
مراسم این دوره جوایز انی که جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن بانی آن است، یکشنبه صبح به وقت ایران در رویال هال دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس برگزار شد.

«رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی بجز جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن، جوایز بهترین طراحی شخصیت، فیلمنامه (جان لوگان، گور وربینسکی و جیمز بیرکیت) و تدوین را هم برد و در عین حال برنده اولین جایزه فیلم محبوب اعضاء جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن شد.

این فیلم داستان رنگو یک آفتاب‌پرست معمولی با صدای جانی دپ است که به طور تصادفی از شهر بی‌قانون «درت» در غرب وحشی سر درمی‌آورد، شهری که نیاز به حضور یک کلانتر کاملا در آن حس می‌شود.
آیلا فیشر، آبیگیل برسلین، ند بیتی، آلفرد مولینا، بیل نای، هری دین استنتن، تیموتی الیفنت و ری وینستون دیگر صداپیشه‌های پروژه 135 میلیون دلاری «رنگو» هستند.

«پاندای کونگ فو‌‌ کار 2» که در 12 بخش نامزد دریافت جوایز انی 2012 بود، با دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی (جنیفر یو نلسن) و طراحی صحنه مراسم را ترک کرد.

هر دو فیلم «رنگو» و «پاندای کونگ‌فوکار 2» نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هستند. دیگر فیلم‌های نامزد اسکار این بخش شامل «یک گربه در پاریس»، «چیکو و ریتا»، «گربه چکمه‌پوش» مراسم سی و نهمین دوره جوایز انی را دست خالی ترک کردند.

برندگان جوایز انی و اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن از سال 2001 تا 2005 یکی بودند. از آن سال تاکنون تنها در سال‌های 2007 و 2009 برنده جایزه برتر انی برنده اسکار هم شده است.

پارسال «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» جایزه انی را دریافت کرد، اما اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن به «داستان اسباب‌بازی 3» رسید.
جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن بجز بخش فیلم‌های بلند در بخش‌های کوتاه، تلویزیونی، آگهی‌های تبلیغاتی و بازی‌های ویدیویی نیز برندگان خود را معرفی کرد.



خبرآنلاین

pedram136
02-07-2012, 03:22 PM
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/16-11-1390/IMAGE634641197757532848.jpg


نامزدهای اسکار رشته‌های بازیگری نشان می‌دهد امسال رقابت اصلی بین بازیگران کهنه‌کار سینما و بازیگران جوان‌تر است.

ماکن فن سیدو ستاره فیلم‌های اینگمار برگمان و کریستوفر پلامر که با «اشک‌ها و لبخندها» («آوای موسیقی») در ایران شناخته می‌شود در هشتاد و اندی سالگی باید با جونا هیل 28 ساله و دیگر جوانان دنیای بازیگری سینما رقابت کنند. در این بین براد پیت و جرج کلونی هم در آستانه میانسالی رقبای جدی برای جایزه اسکار بازیگری هستند.


برای دیدن اینفو در اندازه واقعی http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/14-11-1390/IMAGE634638607190696874.jpg را کلیک کنید.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/14-11-1390/IMAGE634638607198340888.jpg


خبرآنلاین

pedram136
02-08-2012, 11:23 AM
2 عکس منتشر شده از چارلیز ترون، هنر پیشه خوش سیمای هالیوود بر روی پوستر فیلم «سفیدبرفی»


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.17/cha1.jpg


چارلیز ترون بازیگر برنده جایزه اسکار در نسخه‌ای جدید از ماجراهای سفید برفی بازی می‌کند.....



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.17/cha2.jpg



منبع: سیمرغ

aQa GorGe
02-08-2012, 10:46 PM
http://s2.picofile.com/file/7288205050/032H_Clooney_w_dog_620x350.jpg


برنامه Person to person شبکه CBS که هر هفته به خانه یکی از افراد مشهور سر میزند و شخصی ترین جنبه های زندگی آنان را به تصویر میکشد این هفته به سراغ یکی از بزرگترین ستارگان هالیوود رفته بود .
جرج کلونی مهمان این هفته برنامه بود و آشپزخانه , اتاق نمایش , اتاق نوشیدنی های الکلی ! و سگش ( انیشتین ) را برای بینندگان سی بی اس نشان داد .

عکس های این برنامه را اینجا ببینید (http://www.cbsnews.com/2300-505383_162-10011187.html?tag=contentMain;contentBody)

منبع : CBSnews


اختصاصی TVworld.ir

slimshady
02-08-2012, 11:01 PM
به قول ریکی جرویس " جرج کلو لو ":Smiley14:

pedram136
02-13-2012, 12:36 AM
پنلپه کروز هم به جمع اعطا کنندگان اسکار 2012 پیوست



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.22/Multimedia_pics_1385_10_Art_104.jpg



«پنه‌لوپه كروز»، بازيگر سرشناس اسپانيايي به جمع اعطاكنندگان جوايز اسكار 2012 پيوست.

برگزاركنندگان هشتاد‌وچهارمين مراسم اعطاي جوايز اسكار اعلام كردند، «پنه‌لوپه كروز» در مراسم روز 26 فوريه يكي از جوايز اسكار را اعطا خواهد كرد.

«پنه‌لوپه كروز» در سال 2008 براي فيلم «ويكي كريستينا بارسلونا» موفق به كسب جايزه‌ي اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل شد. وي پيش از آن دوبار ديگر در سال‌هاي 2006 براي فيلم «بازگشت» و 2009 براي فيلم موزيكال «9» نامزد جايزه‌ي اسكار شده بود.

«پنه‌لوپه كروز» كه اولين کارش در سينما «همه‌چيز درباره مادرم» به کارگرداني « پدرو آلمادوار» بود، در سال 2006 براي فيلم «بازگشت» بهترين بازيگر زن جشنواره كن شد. دو جايزه‌ي بهترين بازيگري از آكادمي فيلم اروپا و چهار جايزه از جوايز گويا اسپانيا از ديگر افتخارات سينمايي او هستند.

پيش از «تام هنكس»، «هال بري»، «آنجلينا جولي» و مجموعه بازيگران فيلم «ساقدوشان» براي اعطاي جوايز اسكار 2012 انتخاب شده بودند.

مراسم اعطاي جوايز اسكار روز 26 فوريه 2012 (ششم اسفند) در سالن تئاتر كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد كه از شبكه‌ي تلويزيوني ABC پخش مي‌شود. امسال «بيلي كريستال»، مجري باسابقه آمريكايي مسئوليت اجراي مراسم اعطاي جوايز را برعهده خواهد داشت.



منبع : ایسنا

pedram136
02-13-2012, 12:38 AM
لندن امشب ميزبان جوايز بفتا 2012؛همه در انتظار درخشش «هنرمند»


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.24/Multimedia_pics_1390_10_Art_321.jpg



مراسم سالانه‌ي اعطاي جوايز فيلم بافتا انگليس درحالي امشب (يكشنبه) در لندن برگزار مي‌شود كه فيلم «هنرمند» شانس اصلي درخشش و كسب جوايز برتر است.

با نزديك شدن به مراسم اعطاي جوايز اسكار 2012، رويدادهاي سينمايي از اهميت بيشتري برخوردار شده‌اند و برندگان اين جوايز شانس خود را براي درخشش در اسكار هشتادوچهارم افزايش مي‌دهند.

به گزارش ورايتي، پس از جوايز گلدن گلوب در ماه ژانويه، امشب مراسم اعطاي جوايز بافتا كه يكي از شاخص‌هاي اصلي موفقيت فيلم‌ها در جوايز اسكار است، در لندن برگزار مي‌شود.

از نكات قابل توجه جوايز امشب بافتا، حضور فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته‌ي اصغر فرهادي در بخش نامزدهاي بهترين فيلم خارجي است. اين فيلم كه جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي جوايز گلدن گلوب آمريكا را دريافت كرده است، اكنون در بخش بهترين فيلم خارجي جوايز بافتا يكي از نامزدهاي منتخب است.

فيلم‌هاي «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» ساخته پدرو آلمادوار(اسپانيا)‌، «پينا» ساخته ويم وندرس (آلمان)‌، «آتش‌افروزي» ساخته «دنيس ويلنيو» (كانادا) به‌همراه فيلم «پوتيچه» ساخته «فرانسوا اوزون» از فرانسه ديگر نامزدهاي فيلم خارجي جوايز بافتا 2012 هستند.

امسال در بخش بهترين فيلم بلند، «هنرمند» ساخته‌ي «ميشل هازاناويچس» از بيشترين شانس برخوردار است. اين فيلم كه در جوايز اسكار 2012 نامزد 10 جايزه است، در جشنواره‌ي كن نامزد نخل طلا بود و در جشنواره‌ي سن‌سباستين جايزه‌ي منتخب تماشاگران را كسب كرد.

در بخش بهترين كارگرداني جوايز بافتا، ميشل هازاناويچس(هنرمند)، مارتين اسكورسيزي(هيوگو)، نيكلاس وندينگ(رانندگي)، ‌توماس آلفردسون(بندزن‌،خياط،سربا ز،جاسوس) و لين رامزي (بايد درباره كوين صحبت كنيم) حضور دارند.

در بخش بهترين فيلم‌نامه اصلي، «هنرمند» (ميشل هازاناويچس)، ‌«نگهبان» (جان ميشل مك دوناگ)، «بانوي آهنين» (آبي مورگان)، «نيمه‌شب در پاريس» (وودي آلن) و «ساقدوش‌ها» (آني مومولو) چشم به جايزه دوخته‌اند.

براد پيت (ماني‌بال)، گري اولدمن (بندزن‌،خياط،سرباز،جاسوس) جرج كلوني (فرزندان)، ژان دوجاردين (هنرمند) و «مايكل فاسبندر (شرمساري) نامزدهاي بهترين بازيگر نقش اول مرد هستند.

در سوي مقابل، مريل استريپ (بانوي آهنين)، تيلدا سوئينتون (بايد درباره كوين صحبت كنيم)، ويولا ديوس (كمك)، ميشله ويليامز (هفته من با مرلين) و برنيس بجو (هنرمند) براي جايزه‌ي بهترين بازيگر نقش اول زن رقابت مي‌كنند.




منبع : ایسنا

nima20
02-13-2012, 06:46 PM
آنجلینا بدون حضور براد پیت در مراسمی که برای گرفتن فتوکال ترتیب داده شده بود حضور داشت این بار همراه براد در مراسم نخستین نمایش فیلم "در سرزمین خون و عسل" در جشنواره فیلم برلین شرکت کرد.

لازم به ذکر است براد پیت باید خود را به لندن برساند تا در جوایز بفتا شرکت کند . براد پیت در جوایز بفتا امسال به خاطر بازی در فیلم "مانیبال" نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد می باشد.

http://s2.picofile.com/file/7294153545/3.jpg

http://s1.picofile.com/file/7294152903/2.jpg

http://s1.picofile.com/file/7294151933/1.jpg

http://s2.picofile.com/file/7294155050/6.jpg

http://s2.picofile.com/file/7294154294/4.jpg

http://s1.picofile.com/file/7294157632/9.jpg

http://s2.picofile.com/file/7294155913/7.jpg

aQa GorGe
02-13-2012, 06:55 PM
اینو باید تو بخش اخبار مینوشتی
حالا مدیریت اگر وقت داشتن میان منتقل میکنن

nima20
02-13-2012, 08:31 PM
پنجاه و چهارمین دوره جوایز گرمی در استیپل سنتر در لس آنجلس برگزار شد. در این مراسم گروهی از چهره‌های شاخص دنیای سینما و موسیقی از جمله گوئینت پالترو و پل مکارتنی حضور داشتند.


http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138830405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138830867.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138835484.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138833711.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138827832_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138832830_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138838010.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138830456.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/003_AP120212067850_540x367.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138838509.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138830295.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/007-grifen.gif

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138835572.jpg


http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138825683_10_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138833214.jpg


http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138852802.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/AP12021304069_540x405.jpg

خواننده 22 ساله بریتانیایی برای آلبوم 21 در جوایز گرمی 2012 برنده شش جایزه اصلی شد. آدل با بردم این جایزه توانست به رکورد بیانسه برسد این دو تنها خواننده های زنی هستند که موفق شده‌اند در یک شب شش جایزه گرمی از آن خود کنند.

آدل در شش رشته نامزد جایزه گرمی بود که هر شش جایزه را برای آلبوم 21 و دو آهنگ موفق آن یعنی Rolling In The Deep (غلتیدن در اعماق) و Someone Like You(کسی مثل تو) گرفت. این خواننده در سه رشته اصلی بهترین آلبوم، ترانه و آهنگ سال برنده جایزه گرمی شد و بدین ترتیب به رکورد نورا جونز که سال 2003 به این مهم دست یافته بود نیز دست یافت.

21 دومین آلبوم آدل 22 ساله است که با فروش 6.38 میلیون نسخه به پرفروش‌ترین آلبوم سال بدل شد، این آلبوم برای 20 هفته غیرمتوالی صدرنشین جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته در آمریکا بود. این آلبوم اگر یک هفته دیگر در صدر جدول بماند رکورد آلبوم ویتی هیوستن را می‌شکند. هیوستن یکشنبه 12 فوریه 2012 به شکلی مشکوک در سن 48 سالگی درگذشت.

[CENTER]http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138842588_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/AP120212096982_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138861871_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138861851.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138854497_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138852367_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138855261.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138854942.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138861510.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138861720_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138859637.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/AP1202120105013.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138825620_10_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138825264_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138825684_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138833099_10_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138835276_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138835296_10_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138835758_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138836045_10_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138837661_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138837826_10.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/12/138838219_10.jpg

nima20
02-14-2012, 03:02 AM
زوج مشهور هالیوود آنجلینا جولی و براد پیت در مراسم فرش قرمز "سینما برای صلح" که امروز در جشنواره فیلم برلین برگزار شد حضور پیدا کردند. همه ساله این مراسم با هدف کمک های مالی برای انجام کارهای انسان دوستانه در جشنواره فیلم برلین برگزار می شود. در مراسم "سینما برای صلح "هنرمندان و سیاستمدارن ویژه ای دعوت می شوند.

http://s1.picofile.com/file/7297649458/3.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297649244/2.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297648816/1.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297652254/6.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297651284/5.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297649886/4.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297654187/9.jpg

http://s1.picofile.com/file/7297653652/8.jpg

D O R D I
02-14-2012, 08:39 AM
اخه انو چرا منتل نمیکنید حالا من باشم سرسع وارد عمل میشید خدایش این جاش اینجاست

از نویسنده به طور جداگانه تشکر میشود

slimshady
02-17-2012, 12:16 AM
مریل استریپ و جولیا رابرتز در فیلمی جدید به نام 'August: Osage County' همکاری می کنند.
شرکت وینستن تایید کرد که بعد از یک سال مذاکره نظر این دو را برای بازی در این فیلم جلب کرده است.
داستان اصلی این فیلم برنده جایزه پولیتزر و تونی شده است.
http://picoup.ir/images/74581564403352332613.jpg (http://picoup.ir/)

به نظر من اگه بگن سندرا بلک هم بیاد دیگه یه سوپ عالی میشه درست کرد.:Smiley36:

D O R D I
02-17-2012, 04:23 AM
تاریخ ساخت فیلم Salt 2 سال 2014 اعلام شد اما هنوز هیچ تاریخ دقیق یا لیست بازیگرانش اعلام نشده است.

Salt 2 (2014) - IMDb (http://www.imdb.com/title/tt1958011/)

nima20
02-17-2012, 11:09 PM
فتوکال های بازیگران فیلم Bel Ami در جشنواره فیلم برلین


http://shiaupload.ir/images/80975512650513676040.jpg

http://shiaupload.ir/images/82906036145024002364.jpg

http://shiaupload.ir/images/14807762521646602618.jpg

http://shiaupload.ir/images/45843721356026065878.jpg

http://shiaupload.ir/images/67435324247077547134.jpg

http://shiaupload.ir/images/99344013723845061912.jpg

nima20
02-17-2012, 11:13 PM
عکسهای کیانو ریوز در جشنواره فیلم برلین

کیانو ریوز در مراسم نخستین نمایش فیلم Side By Side در جشنواره فیلم برلین حضور پیدا کرد. کیانو ریوز به این دلیل در این مراسم شرکت کرد چون تهیه کنندگی این مستند سینمایی را بر عهده داشت. در این مستند تعداد زیادی از کارگردانان شناخته شده سینمای جهان ایفای نقش می کنند و درباره سینمای دیجیتال و سینمای کلاسیک می باشد. مستند Side By Side قرار هست تابستان آینده اکران شود. این فیلم نخستین تجربه ریوز در زمینه تهیه یک اثر مستند سینمایی است.


http://shiaupload.ir/images/66180857724338761450.jpg

http://shiaupload.ir/images/66180857724338761450.jpg

http://shiaupload.ir/images/02860499843436894112.jpg

http://shiaupload.ir/images/13001067245185783975.jpg

http://shiaupload.ir/images/00253118656152045178.jpg

nima20
02-17-2012, 11:22 PM
آنجلینا جولی و براد پیت در مراسم نمایش فیلم" در سرزمین خون و عسل" در پاریس

آنجلینا جولی و براد پیت که دیروز سارایوو را به مقصد پاریس ترک کردند امروز در مراسم نخستین نمایش فیلم "در سرزمین خون و عسل " در فرانسه شرکت کردند . فیلم در "سرزمین خون و عسل" قرار هست همین ماه و ماه آینده در بیشتر کشورهای اروپایی بر روی پرده سینماها نمایش داده شود.


http://shiaupload.ir/images/44876883974554200839.jpg

http://shiaupload.ir/images/24827442238568293245.jpg

http://shiaupload.ir/images/02703828437404899635.jpg

http://shiaupload.ir/images/77184323993702466813.jpg

http://shiaupload.ir/images/63854158721817526596.jpg

http://shiaupload.ir/images/53442316495726979608.jpg

http://shiaupload.ir/images/08850637373996675271.jpg

http://shiaupload.ir/images/17378101161019945426.jpg

nima20
02-17-2012, 11:25 PM
عکسهای سلما هایک در جشنواره فیلم برلین

سلما هایک پس از ورود به برلین که با استقبال گرم هوادارانش همراه بود برای نمایش فیلم(As Luck Would Have It)در جشنواره فیلم برلین حضور پیدا کرد. فیلم As Luck Would Have It محصول کشور اسپانیا می باشد و سلما هایک در این فیلم نقش یک زن خانه دار را ایفا می کند.


http://s1.picofile.com/file/7301133010/2.jpg

http://s1.picofile.com/file/7301132147/4.jpg

http://s1.picofile.com/file/7301132575/3.jpg

http://s1.picofile.com/file/7301132789/6.jpg

http://s1.picofile.com/file/7301133545/5.jpg

nima20
02-18-2012, 07:18 PM
خرس بلورین جشنواره برلین به Night of Silence (شب سکوت) از ترکیه رسید


http://s1.picofile.com/file/7305144301/Untitled_2.jpg

فیلم سینمایی Night of Silence (شب سکوت) از ترکیه جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بخش «نسل جوان» شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به خود اختصاص داد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی Night of Silence داستان پیوند سنتی و از پیش تعیین شده دختر 14 ساله ای را به تصویر می کشد که باید با مردی که به دلیل کشتن 2 انسان در زندان بوده و به تازگی آزاد شده است، ازدواج کند.

همچنین هیات داوران بخش «نسل جوان» شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین نیز جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «جواهرات تاج» (The Crown Jewels) به کارگردانی الا لمهاگن از سوئد اهدا کردند.

آلیشیا ویکاندر و بیل اسکاسگارد در فیلم سینمایی «جواهرات تاج» ایفای نقش کرده اند.

«چاق» (Meathead) به کارگردانی سم هالست از نیوزلند نیز جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین را از آن خود کرد.

هیات داوران بخش فیلم های کوتاه این جشنواره آلمانی نیز جایزه ویژه خود را به «663114» به کارگردانی ایسامو هیرابایاشی از ژاپن اعطا کردند.

فیلم سینمایی «برادر من شیطان» به نویسندگی و کارگردانی سالی الحسینی از انگلستان جایزه بهترین فیلم اروپایی بخش «سینمای اروپایی» شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را از آن خود کرد.

مایک لی؛ کارگردان بریتانیایی، ریاست هیات داوران جشنواره فیلم برلین را برعهده دارد و اصغر فرهادی؛ فیلمساز ایرانی/ آنتون کوربین؛ کارگردان هلندی/ فرانسوا اوزون؛ کارگردان فرانسوی/ بوعالم سانسال؛ نویسنده الجزایری/ شارلوت گنزبورگ؛ بازیگر بریتانیایی/ جیک جیلنهال؛ بازیگر آمریکایی و باربارا سوکووا بازیگر آلمان نیز اعضای هیات داوران بخش بین الملل این جشنواره آلمانی را تشکیل می دهند.

همچنین مسئولان شصت و دومین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم برلین با اهدای جایزه خرس طلایی یک عمر دستاورد هنری به مریل استریپ، از این بازیگر 63 ساله قدردانی کردند.

شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین که در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) زمستان سال جاری و با نمایش فیلم سینمایی «بدرود ملکه من» (Farewell My Queen) به کارگردانی بونوا ژاکو از فرانسه آغاز شده است، در روز 19 فوریه (30 بمهن) به پایان می رسد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در سال گذشته توانست جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین را دریافت کرد.

nima20
02-18-2012, 08:08 PM
بن استیلر به جمع اعطا کنندگان اسکار پیوست


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/Ben_stiller2.jpg

بن استيلر كمدين معروف هالیوود قرار است در كنار هال بري، رز بايرن، برادلي كوپر، تام كروز، پنه لوپه كروز، كامرون دياز، تام هنكس، آنجلينا جولي، ميلا جووويچ و الي كمپر، جنيفر لوپز، مليسا مك كارتي، وندي مك لندون، كريس راك، مايا رادولف، اما استون، كريستين ويگ جوايز را اعطاء كند.

pedram136
02-18-2012, 08:31 PM
اظهارات چارلیز ترون درباره نامزد نشدنش برای اسکار 2012


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/11.21/124094.jpg


چارلیز ترون از اینکه نامزد دریافت جایزه اسکار ۲۰۱۲ نشد ، اصلا" ناراحت نیست.

انتظار می رفت که این ستاره متولد آفریقای جنوبی بخاطر بازی در فیلم "بزرگسالان جوان" به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش زن اسکار انتخاب شود اما در کمال تعجب نام او در لیست اسامی نامزدهای اسکار حضور نداشت.
اما چارلیز تاکید کرد که اصلا" از این موضوع ناراحت نیست زیرا هدایای بسیار بزرگتر و ارزشمندتری بخاطر بازی در این نقش دریافت کرده است.

او می گوید: "خیلی احمقانه است که من بخاطر نامزد نشدن برای این جایزه ناراحت شوم زیرا من بخاطر بازی در این فیلم برخی از بهترین نقدها و تحسینهای زندگی حرفه ای ام را دریافت کرده ام و مردم از این فیلم و نقشی که من در آن بازی کرده ام خیلی خوششان آمد و استقبال بسیار خوبی کردند."

"این برای من بزرگترین جایزه بود زیرا شوخی همیشگی من و سایر همکارانم این است که فقط فیلم های گریه دار و ناراحت کننده به من پیشنهاد می شود. بنابراین بازی کردن در فیلمی متفاوت مثل "بزرگسالان جوان" برایم خیلی جالب و خوب بود و مشاهده استقبال بسیار خوب مردم از این فیلم به اندازه جایزه اسکار برای من ارزش داشت."



منبع : آفتاب

nima20
02-19-2012, 11:39 AM
مراسم یاد بود و خاکسپاری ویتنی هیوستون خواننده سرشناس امریکایی در شهر کوچکی در ایالت نیوجرسی امریکا برگزار شد. در این مراسم که از شب گذشته و به صورت خصوصی ترتیب داده شده بود اعضای خانواده ، بستگان و دوستان نزدیک این هنرمند فقید شرکت داشتند.

بستگان ویتنی هیوستون شبانگاه جمعه در مراسم خصوصی نظاره کالبد این خواننده و هنرپیشه محبوب امریکا شرکت کردند. مادر ، دختر و دیگر اعضای خانواده ویتنی هیوستون و کلایو دیویس تهیه کننده و دوست قدیمی ویتنی از کسانی بودند که در میان تدابیر امنیتی شدید در این مراسم شرکت کردند.

مراسم تشییع جنازه این خواننده محبوب که شش جایزه گرمی را دریافت کرد روز شنبه(18 فوریه)در نیووارک نیوجرسی و در کلیسایی که وی در نوجوانی در آن آوازهای مذهبی می خواند برگزار شد. ویتنی هیوستون در آرامگاهی در نیوجرسی مکانی که در آن بزرگ شده بود و در کنار مقبره پدرش دفن شد.

ویتنی هیوستون شامگاه شنبه(11 فوریه) در هتل هیلتون بولی هیلز در 48 سالگی درگذشت. پلیس برای کشف علت مرگ او تحقیق می کند. ویتنی هیوستون قرار بود روز یکشنبه(12 فوریه) در مراسم اعطای جوایز گرمی شرکت کند پس از انتشار خبر فوت وی شماری از دست اندرکاران صنعت موسیقی در ضیافت پیش از مراسم جوایز گرمی یاد این خواننده و هنرپیشه را در همان هتل گرامی داشتند. ویتنی هیوستون در دوره فعالیت هنری خود 170 میلیون نسخه آلبوم و آهنگ به فروش رسانده است.


http://shiaupload.ir/images/72775859249291368825.jpg

http://shiaupload.ir/images/29116138328260866789.jpg

http://shiaupload.ir/images/20539491691668975310.jpg

http://shiaupload.ir/images/48234921623820832007.jpg

http://shiaupload.ir/images/73264588284554209519.jpg

http://shiaupload.ir/images/09026661370417006273.jpg

http://shiaupload.ir/images/48980192624291028648.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/18/cakset_540x354.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/18/139251735_540x405.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/18/AP120218160675.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/18/AP120218161665.jpg

nima20
02-19-2012, 11:44 AM
بهترین های جشنواره فیلم برلین معرفی شدند


http://s1.picofile.com/file/7306264836/Untitled_2.jpg

تازه‌ترین ساخته پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی جایزه خرس طلای شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

مراسم اختتامیه جشنواره برلین 2012 شنبه شب در کاخ جشنواره برگزار شد و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست مایک لی کارگردان بریتانیایی، جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره را به درام مستند «سزار باید بمیرد» ساخته برادران تاویانی اعطاء کرد.


http://shiaupload.ir/images/50521610508697775141.jpg

این فیلم درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند، نمایشی که در آن قاچاقچیان مواد مخدر، یک عضو مافیا و یک قاتل در نقش‌های سزار، بروتوس، کاسیوس و دیگر شخصیت‌ها ظاهر می‌شوند. «سزار باید بمیرد» در زندان ربیبیا در حومه شهر رم فیلمبرداری شده است.

این فیلم در هیچ یک از برآوردهای پیش از مراسم اختتامیه جشنواره برلین به عنوان رقیب خرس طلا مطرح نبود.

«سزار باید بمیرد» جایزه خرس طلای برلیناله را دریافت کرد

برادران تاویانی 50 سال است با هم فیلم می‌سازند. آن‌ها سال 1977 برای فیلم «پدرسالار» برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شدند. «شب سان لورنتسو»، «کائوس»، «صبح بخیر بابل»، «خورشید در شب»، «فیوریله» و «مزرعه چکاوک‌ها» از دیگر ساخته‌های آن‌هاست.

درام تاریخی «یک رابطه شاهانه» ساخته نیکلای آرسل تولید مشترک دانمارک، جمهوری چک، آلمان و سوئد تنها فیلم برلیناله امسال بود که بیش از یک جایزه دریافت کرد.

میکل بو فولسگارد برای بازی در نقش کریستیان هشتم پادشاه تا حدی مجنون دانمارک برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد شد. نیکلای آرسل و راسموس هایستربرگ فیلمنامه‌نویسان «یک رابطه شاهانه» جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را به خانه بردند.

این فیلم داستانی واقعی درباره یک پزشک در قرن هجدهم است که از ارتباط خود با خاندان سطنتی دانمارک برای تغیر چشم‌انداز سیاسی استفاده می‌کند.

جایزه بزرگ هیئت داوران به «فقط باد» ساخته بنس فلیگوف از مجارستان، آلمان و فرانسه اعطاء شد که داستانی واقعی درباره مبارزه سخت علیه رم در مجارستان را به تصویر می‌کشد.

کریستیان پتسولد کارگردان آلمانی برای «باربارا» جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را گرفت. «باربارا»یکی از سه فیلم آلمانی بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین 2012 بود و از آن به عنوان بخت اصلی جایزه خرس طلایی یاد می‌شد.

داستان این فیلم سال 1980 در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد و درباره یک پزشک زن جوان است که وقتی درخواست می‌کند به آلمان غربی منتقل شود، به عنوان مجازات به ایالات شرقی تبعید می‌شود.

جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به ریچل موانزا برای بازی در فیلم کانادایی «جادوگر جنگ» به کارگردانی کیم نگوین رسید. او در این فیلم نقش یک کودک‌سرباز را بازی می‌کند.

لوتس رایتمایر برای فیلمبرداری ««دشت گوزن سفید»» ساخته وانگ کوانان از چین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین دستاورد هنری چشمگیر شد.

جایزه آلفرد بائر هم به «تابو» به کارگردانی میگل گومژ از پرتغال، آلمان، برزیل و فرانسه رسید. این جایزه به اثری با نوآوری خاص اعطاء می‌شود و نام آن از موسس برلیناله گرفته شده است.

«خواهر» به کارگردانی اورسولا مایر کارگردان سوئیسی تولید سوییس و فرانسه جایزه ویژه را دریافت کرد.


http://shiaupload.ir/images/89314700487150834153.jpg

اصغر فرهادی جایزه بزرگ هیئت داوران را به بنس فلیگوف اعطاء کرد

امسال در مجموع 18 فیلم برای دریافت جایزه خرس طلایی رقابت کردند. «بدرود ملکه من» فیلم افتتاحیه و همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین بود که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار ‌شد.

آنتون کوربین کارگردان هلندی، شارلوت گنزبورگ بازیگر بریتانیایی، جیک جیلنهال بازیگر آمریکایی، فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی، بوعالم سانسال نویسنده الجزایری، باربارا سوکووا بازیگر آلمانی و اصغر فرهادی کارگردان ایرانی - که پارسال با «جدایی نادر از سیمین» خرس طلای برلیناله را برد - همکاران مایک لی در هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل بودند.

مریل استریپ بازیگر آمریکایی در این دوره جشنواره برلین جایزه خرس طلای افتخاری را دریافت کرد. «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی در بخش جنبی «فورم» شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

فهرست دیگر برندگان جشنواره برلین 2012 به شرح زیر است:

جایزه بهترین فیلم بلند اول: «Kauwboy»، بودوین کول

تقدیر: «آن سوی تپه»، امین آلپر

جوایز هیئت داوران بخش بین‌الملل فیلم کوتاه

خرس طلای بهترین فیلم کوتاه: «رافا»، ژوائو سالاویزا

جایزه هیئت داوران (خرس نقره‌ای): «خرگوش بزرگ»، آتسوشی وادا

تقدیر: «Licuri Surf»، ژیل ماترینز

بخش نسل

بخش کودکان نسل Kplus

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: «Arcadia»، اولیویا سیلور

تقدیر: «تنها وانمود کرد که می‌شنود»، کائوری ایمایزومی

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: «جولیان»، متیو مور

تقدیر: «B I N O»، بیلی پلفر

بخش جوان نسل 14plus

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: «شب سکوت»، ریس سلیک

تقدیر: «جواهرات تاج»، الا لمهاگن

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: «Meathead»، سام هولست

تقدیر: «663114»، ایسامو هیرابایاشی

جوایز هیئت داوران کلیسای جهانی:

بخش مسابقه بین‌الملل: «سزار باید بمیرد»، پائولو و ویتوریو تاویانی

تقدیر: «جادوگر جنگ»، کیم نگوین

بخش پانوراما 2012: «دیوار»، جولین رومن پولسلر

تقدیر: «رژه»، سیرجان دراگویه‌ویچ

بخش فورم 2012: «تاخیر»، ردریگو پلا

جوایز هیئت داوران فیپرشی

بخش مسابقه بین‌الملل: «تابو»، میگل گومژ

بخش پانوراما 2012: «عصر اتمی»، هلنا کلوتس

بخش فورم 2012: «Hemel»، ساشا پولاک

جایزه سینماهای اروپا

«برادرم شیطان»، سالی الحسینی

تقدیر: «Dollhouse»، کرستن شریدان

جایزه نتپک (شبکه تبلیغ سینمای آسیا): «پذیرایی ساده»، مانی حقیقی

جایزه فیلم صلح:«فقط باد»، بنس فلیگوف

nima20
02-19-2012, 11:05 PM
عکسهای نیکول کیدمن در جشنواره فیلم های کوتاه تروپ فست

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Tropfest(تروپ فست) در سیدنی استرالیا برگزار شد. این جشنواره که برگزار کنندگانش از آن به عنوان بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه جهان یاد می‌کنند، در سال 1993 توسط جان پولسون فیلمساز استرالیایی تاسیس شده است.

نیکول کیدمن به همراه هیو جکمن و راسل کرو از جمله سفیران این جشنواره می باشند.


http://shiaupload.ir/images/28319177999329578394.jpg

http://shiaupload.ir/images/53390938141665212037.jpg

http://shiaupload.ir/images/09110664780277483381.jpg

http://shiaupload.ir/images/68404700949888907542.jpg

http://shiaupload.ir/images/88695166387570338939.jpg

http://shiaupload.ir/images/52838999893304952449.jpg

http://shiaupload.ir/images/47646570989232275965.jpg

nima20
02-20-2012, 09:24 PM
راسم نخستین نمایش انیمیشن Dr. Seuss' The Lorax یکشنبه عصر در استودیو یونیورسال هالیوود برگزار شد. در این مراسم زاک افرون و تیلور سوئیفت دو ستاره محبوب و مشهور هالیوود نیز حضور داشتند.

تیلور سوئیفت و زاک افرون در انیمیشن سه بعدی Dr. Seuss ‘The Lorax صداپیشگی می‌کنند. این انیمیشن اقتباسی از داستان کلاسیک Dr. Seuss محصول کمپانی یونیورسال می‌باشد.

تیلور سوئیفت در این انیمیشن به جای شخصیت آدری حرف می‌زند، یک دختر بلوند زیبا که عاشق پسری به نام تد است. زاک افرون هم به جای این پسر جوان حرف می‌زند.

انیمیشن Dr. Seuss' The Lorax قرار هست هفته آینده (2 مارچ) بر پرده سینماها نمایش داده شود.


[CENTER]http://shiaupload.ir/images/40011267660499722520.jpg

http://shiaupload.ir/images/65579410131530423629.jpg

http://shiaupload.ir/images/23931034947012165653.jpg

http://shiaupload.ir/images/97113811292944798473.jpg

http://shiaupload.ir/images/32148250651599689139.jpg

http://shiaupload.ir/images/37230540933719097926.jpg

http://shiaupload.ir/images/49455226253104518750.jpg

http://shiaupload.ir/images/48644315255909630379.jpg

http://shiaupload.ir/images/28545990839156959891.jpg

http://shiaupload.ir/images/43457725288727190615.jpg

http://shiaupload.ir/images/46213850382912062035.jpg

nima20
02-21-2012, 01:11 PM
http://cinetmag.com/Shahvand/Photo/michael-douglas-september-2008_423886.jpg

در حالی که تنها 5 روز مانده به برگزاری مراسم اسکار ، مسئولان آکادمی مایکل داگلاس بازیگر مشهور و با سابقه هالیوود را به عنوان یکی از اعطا کنندگان جوایز امسال معرفی کردند.

مایکل داگلاس دو جایزه اسکار در مقام تهیه‌کنندهٔ فیلم One Flew Over the Cuckoo's Nest(پرواز بر فراز آشیانه فاخته)و بازیگر فیلم Wall Street(وال‌استریت) دریافت کرده است.

بیوگرافی :

مایکِل کِرک داگلاس (به انگلیسی: Michael Douglas) (زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۴۴) بازیگر آمریکایی و فرزند کرک داگلاس، بازیگر مشهور سینمای آمریکا است. او دو جایزه اسکار در مقام تهیه‌کنندهٔ فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته و بازیگر فیلم وال‌استریت دریافت کرده است.

زندگینامه
مایکل کرک دمسکی ( مایکل داگلاس) پسر کرک داگلاس بازیگر نامدار دهه‌های پیشین سینمای آمریکا است. او در دانشگاه سانتاباربا در کالیفرنیا در رشته هنرهای دراماتیک درس خوانده است.

در مجموعه تلویزیونی خیابانهای سانفرانسیسکو از ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ بازی کرد. با فیلم در جستجوی الماس سبز در سینما درخشید. در ۱۹۷۵ برای تهیه کنندگی فیلم دیوانه از قفس پرید برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. در ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم وال‌استریت بار دیگر برنده جایزه اسکار شد.

در سال ۱۹۷۷ با دیاندارا لاکر ازدواج کرد . از این ازدواج پسری بدنیا آمد به نام کامرون. در سال ۲۰۰۰ پس از جدا شدن از دیاندارا با کاترین زتا جونز ازدواج کرد.


http://www.alamto.com/wp-content/uploads/2011/11/ea6gii5akvepk3zuk7q.jpg

http://www.locopoc.com/PortalData/Subsystems/Locopoc/LocoAd/Images/Original/0_catherine%20zeta%20jones%20%20%201.jpg



فیلم‌شناسی

وال‌استریت (۱۹۸۷)
غریزهٔ اصلی (۱۹۹۲)
رئیس‌جمهور آمریکایی (۱۹۹۵)
بازی (۱۹۹۷)
یک جنایت کامل (۱۹۹۸)
ترافیک (۲۰۰۰)
قوم و خویش سببی (۲۰۰۳)
وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد (2008)

nima20
02-21-2012, 01:15 PM
درصد اعضاي آكادمي سفيدپوست و 77 درصد مرد هستند


http://shiaupload.ir/images/37029558646503841553.jpg

ين مطالعه‌ كه ازسوي روزنامه‌ي لس‌آنجلس تايمز انجام شده است، نشان مي‌دهد تنوع مورد نظر در ميان اعضاي آكادمي اسكار ديده نمي‌شود، بطوريكه 94 درصد از 5765 عضوي حائز راي در آكادمي اسكار، سفيدپوست هستند و 77 درصد از آنها مرد هستند.

اين تحقيق كه تقريبا يك هفته تا برگزاري هشتادوچهارمين دوره‌ي مراسم اسكار انجام شده است، تاييدي بر گفته‌هاي تام شراك رييس آکادمي اسكار است كه چندي پيش اعلام كرده بود، در نظر دارد تا در ميان گروه‌هاي مختلف مجموعه‌ي بزرگ داوران تنوع به وجود آورد.

اعضاي آكادمي اسكار روز اول فوريه برگه‌هاي نهايي رأي‌گيري براي انتخاب برندگان جوايز اسكار را دريافت كرده‌اند و تا روز 21 فوريه فرصت خواهند داشت تا برگه‌هاي رأي را به آكامي بازگردانند.

امسال فيلم هوگو ساخته‌ي مارتين اسكورسيزي در 11 بخش نامزد دريافت جوايز اسكار است و فيلم هنرمند ساخته‌ي ميشل هازاناويسیوس نيز در 10 بخش كانديدا شده است.

مراسم اعطاي جوايز اسكار روز 26 فوريه (بامداد هشتم اسفند) در سالن تئاتر كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

nima20
02-22-2012, 07:50 PM
ویل فرل به اعطاكنندگان جوایز اسكار پیوست


http://shiaupload.ir/images/94749993963016523157.jpg

ویل فرل بازیگر سرشناس آمریكایی به جمع اعطاكنندگان جوایز اسكار پیوست. ویل فرل ۴۴ ساله تاكنون نامزد جایزه ی اسكار نشده است، اما دو بار برای در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نامزد جایزه ی گلدن گلوب شده است.

مراسم اعطای جوایز اسكار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۲ (هفتم اسفند) در سالن تئاتر كداك لس آنجلس برگزار خواهد شد و بیلی كریستال، مجری باسابقه آمریكایی مسئولیت اجرای مراسم اعطای جوایز را برعهده خواهد داشت.

بیوگرافی :

جان ویلیام "ویل" فرل (به انگلیسی: John William "Will" Ferrell) (متولد ۱۶ جولای ۱۹۶۷) بازیگر ، کمدین ، نویسنده و صداپیشه آمریکایی است.

فرل ابتدا با بازی در برنامه شب شنبه زنده معروف شد و بعد از آن در فیلم‌های زیادی اعم از مدرسه قدیمی، وروجک، لگد و فریاد، نیمه حرفه‌ای، گام برادان و سرزمین فراموش شده بازی کرد.
ویل فرل در ارواین ایالت کالیفرنیا متولد شد. پدر او یک معلم مدرسه بود که شهر کری از کشور ایرلند به آمریکا مهاجرت کرده بود. فرل در رشته ورزش از دانشگاه کالفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد.

nima20
02-22-2012, 08:18 PM
عکسهای آماندا سیفرید در مراسم نخستین نمایش فیلم Gone در لس آنجلس

مراسم نخستین نمایش فیلم Gone روز سه شنبه(21 فوریه) در ArcLight هالیوود برگزار شد. آماندا سیفرید 27 ساله که در این فیلم نقش اصلی فیلم را بر عهده داشت نیز در این مراسم حضور پیدا کرد.

داستان فیلم در مورد دختری به نام جیل(آماندا سیفرید) هست که خواهر ش ناپدید می شود و او فکر می کند قاتل سریالی که دو سال پیش او را دزدید بود اکنون خوهرش را دزدیده است و سعی بر اثبات این موضوع دارد.

فیلم Gone قرار هست 24 فوریه بر روی پرده سینماها نمایش داده شود .


http://shiaupload.ir/images/64432231058717056515.jpg

http://shiaupload.ir/images/77209128140407327339.jpg

http://shiaupload.ir/images/36352035223328225088.jpg

http://shiaupload.ir/images/82071675110546502118.jpg

http://shiaupload.ir/images/23653418920216358309.jpg

http://shiaupload.ir/images/09798434962871818268.jpg

http://shiaupload.ir/images/41967307967757846380.jpg

http://shiaupload.ir/images/94970308974982914156.jpg

http://shiaupload.ir/images/54193231091643835956.jpg

http://shiaupload.ir/images/61482259130054729869.jpg

http://shiaupload.ir/images/60527072119815097364.jpg

D O R D I
02-24-2012, 02:40 AM
ستارگان جهان از «جدایی...» می‌گویند
اصغر فرهادي عزيز
از زمان بازگشتم از مراسم گلدن‌گلوب و حلقه منتقدان لس‌آنجلس كه همراه با تو و فيلم‌مان در آن حاضر بودم، مي‌خواستم اين نامه را بنويسم؛ اما تلاش براي آماده شدن فيلم اولم «برف روي كاج‌ها»، مجال مناسبي باقي نگذاشت. در مراسم پاياني جشنواره فجر، وقتي فيلمم جايزه بهترين فيلم از نگاه مردم را مي‌گرفت، ياد تو افتادم. تو كه هميشه قدردان مردم سرزمينت، سرزمين‌مان، بودي و هستي؛ و با خودم گفتم حالا وقت اين نامه است. به‌خصوص كه كمتر از 10روز ديگر به برپايي مراسم اسكار مانده؛ و خواهم گفت ربط اين ماجرا با آن ياد و ارزش مردم و نظرشان چيست. يكي از خطاهاي ديد آدمي، اين است كه وقتي چيزي را از نزديك تجربه مي‌كند، متوجه عظمت آن نمي‌شود. سفر و تجربه‌هاي اخيري كه با ديدن و شنيدن واكنش‌هاي مختلف نسبت به «جدايي نادر از سيمين» در كنارت داشتم، به تلاشم براي اينكه دچار اين خطاي ديد نشوم، بسيار كمك كرد. مطمئنم خيلي از مردم ايران از خواندن اين واكنش‌ها شادمان خواهند شد. خصوصا در روزهايي كه عده‌اي تلاش دارند، موفقيت‌هاي اين فيلم را به دلايل واهي به سياست ربط دهند و همين انگيزه براي من كافي است تا اين نامه را بنويسم و منتشر كنم. واكنش‌هاي ديگري هم كه پيش مي‌آيد، ممكن است حرف‌هايي را در پي داشته باشد كه چندان اهميتي ندارد. از قديم مي‌گفتند هميشه بدتر از اين‌كه پشت سرت حرف بزنند، اين است كه پشت سرت هيچ حرفي نزنند! همان اوايل سفر اخير، وقتي محمود كلاري كه در شرق آمريكا و در تجربه تحسين شدن فيلم در حلقه منتقدان نيويورك همراهت بود، در تماس تلفني به من گفت كه تجربه بسيار عجيبي در مورد اين فيلم در انتظارمان است، به قدر كافي تعجب كردم.
كلاري مي‌گفت نكته اساسي اين است كه ما با سينما زندگي كرده‌ايم و سال‌هاي سال فيلم و مراسم سينمايي را ديده‌ايم؛ و حالا به خودمان مي‌گوييم قرار است بعضي از نام‌هاي بزرگ را در اين‌گونه مراسم ببينيم، در حالي كه اين بار در كمال تعجب، آنها منتظرند تا ما را ببينند! و اين خاصيت فيلم‌هاي بزرگ است. تجربه‌هاي قبلي البته ميزان تعجب يا هيجان آدم را از اين واكنش‌ها كمتر مي‌كند. اما هرگز آن را از بين نمي‌برد. حس پشت حرف كلاري را بعدا ذره‌ذره لمس كردم.
وقتي وودي آلن كه هميشه در نظرم سرچشمه خلاقيت بوده، به واسطه خواهرش برايت پيغام داده بود كه طبق معمول نمي‌تواند - يا نمي‌خواهد - به مراسم بيايد ولي دوست دارد در نيويورك ما را ملاقات و درباره فيلم صحبت كند، تازه فهميدم آنچه از قول او درباره فيلم شنيده بودم، چه معنايي داشت: آلن گفته بود سال‌ها بود نه‌تنها از سينماي ما، بلكه به‌طور كلي از سينما انتظار نداشته كه در اين دوران بتواند چيزي بيافريند كه چنين تاثيري روي او بگذارد! وقتي توماس لانگمن پسر كلود بري، كارگردان و تهيه‌كننده مشهور و تازه درگذشته فرانسوي كه خودش تهيه‌كننده فيلم آرتيست و برنده انبوهي جايزه است، مي‌گفت همه دارند از محصول من تعريف مي‌كنند اما وقتي فيلم تو را ديدم، آرزو كردم كه كاش من آن را تهيه كرده بودم، همه چيز داشت معناي كامل‌تري پيدا مي‌كرد. وقتي براد پيت مي‌گفت شب قبل از برگزاري جلسه مطبوعاتي گلدن‌گلوب، دي‌وي‌دي جدايي نادر از سيمين را در دستگاه گذاشته‌اند و در ميانه‌هاي همان صحنه دادگاه اول فيلم، آنجلينا جولي با ديدن آن جدل زناشويي فيلم را نگه داشته، متاثر شده، فاصله‌اي انداخته و بعد از چند لحظه باز تماشا را ادامه داده‌اند، اطمينانم بيشتر شد وقتي آنجلينا جولي درباره كار بعدي‌ات پرسيد و ساده و راحت درخواست كرد كه در فيلمت بازي كند و در پاسخ حرفت كه گفتي شخصيت زن فيلمت فرانسوي زبان است و گفت تا آن تاريخ مي‌تواند زبان فرانسه ياد بگيرد، من غرق در غرور شدم.
وقتي مريل استريپ درباره جزييات كارگرداني يا بازي صحنه‌هاي مختلف فيلم مي‌پرسيد و با اشتياق گفت دوست دارد با تو كار كند، وقتي استيون اسپيلبرگ گفته بود كه اعتقاد دارد جدايي نادر از سيمين با فاصله زياد بهترين فيلم امسال دنياست، وقتي ديويد فينچر نيم‌ساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهايش را بگويد، وقتي چند سينماگر سرشناس مي‌گفتند كه فيلم را نديده‌اند اما تعريف‌هاي زياد فرانسيس فورد كوپولا را درباره آن شنيده‌اند و خيلي كنجكاوند، وقتي الكساندر پين كه خودش گلدن‌گلوب فيلم و كارگرداني را گرفت فقط به دليل علاقه به فيلم تو در طول آن روزها به يكي از نزديك‌ترين دوستان هم صحبت‌ات بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدن‌گلوب و حلقه منتقدان لس‌آنجلس مي‌گفت در طول حرف‌هايت روي صحنه سعي مي‌كرده انرژي مثبت به سمت تو بفرستد. وقتي ديگراني كه مجاز نيستم نام‌شان را بياورم، از فيلمت به عنوان يكي از محبوب‌ترين‌هاي فهرست شخصي‌شان در دو، سه سال اخير ياد مي‌كردند، تازه درست دستگيرم شد كه فيلم در دل آدم‌هايي كه سالي ده‌ها فيلم بزرگ و تاثيرگذار مي‌بينند يا يكي‌، دوتايش را هر سال مي‌سازند، چه مرزهايي را درنورديده و چه قله‌هايي را فتح كرده است. در مراسم برگزيدگان منتقدان آمريكا
(Critics’ Choice Award) كه باب ديلن بزرگ قطعه جديد بسيار زيبايي را روي صحنه اجرا كرد، ما از لذت شنيدن و ديدن اجرايش حرف مي‌زديم و به ما گفتند اگر مي‌دانستيد خود باب درباره فيلم‌تان با چه لذتي حرف مي‌زد، چه مي‌گوييد. و اين تازه بخشي از آن چيزي است كه من شنيدم و ديدم. باقي‌اش بماند براي روزگاري ديگر، مخصوصا داستان تو و رابرت دنيرو كه اميدوارم آقاي كلاري روزي تعريفش كند. اصغر فرهادي عزيز، در جلسه مطبوعاتي ويژه گلدن‌گلوب، يكي از چهار، پنج باري كه حاضران به شكلي استثنايي در ميان حرف‌هاي تو دست زدند، در جواب سوالي بود كه مي‌پرسيد چطور با محدوديت‌هاي توي ايران چنين فيلمي‌ساخته‌اي. گفتي هيچ‌كس مرا مجبور نكرده بود آنجا با وجود محدوديت‌ها فيلم بسازم، خواست خودم و قصه‌اي كه داشتم، طوري بود كه بايد همانجا و با همان شرايط ساخته مي‌شد و براي ساخت اين فيلم شما فكر كنيد همه چيز همان‌طور كه من دلم مي‌خواسته فراهم بوده است. گفتي نمي‌خواهم بگويم شرايط فيلمسازي در كشورم آرماني است، اما تصويري هم كه شما از فيلمسازي در ايران داريد، خيلي دقيق نيست. اين حرف‌هايت وقتي يادم آمد كه لابه‌لاي حرف‌ها و كارها و مصاحبه‌هاي مختلف، به من راجع به طرحي مي‌گفتي كه قرار است در آينده در تهران بسازي و آن را خيلي دوست داري. حرف ديگرت كه باز به تشويق حاضران آن جلسه انجاميد، همان بود كه گفتي تفاوت‌هاي مردمان نقاط مختلف دنيا بسيار كمتر از شباهت‌هايشان است، اما به نفع سياست است كه تفاوت‌ها و فاصله‌ها را بيشتر جلوه دهد و بر آنها تاكيد كند. اين روزها كه در ايران خبر جوايز فيلم تو حتي مانند نوعي گسترش فرهنگي عمل مي‌كند و از جمله، گاهي حتي طيف‌هايي را به پيگيري اخبار فرهنگي وامي‌دارد كه به طور معمول هيچ كاري به اتفاق‌هاي هنري نداشتند، اين روزها كه تبريك‌هاي هر همكار و هر دوست، هر رهگذر خيابان و حتي هر بيمار اتاق‌هاي بيمارستاني كه براي بستري كردن و ترخيص پدرم به آن پا گذاشتم، اميد را در دل آدم مي‌كارد و مي‌پروراند، ياد همان حرفت مي‌افتم. بله، بين مردمان مختلف دنيا و احساس‌هاي انساني‌شان، تفاوت‌ها ناچيز است. اما آن نفعي كه گفتي، آنقدر همه جا رخنه كرده كه همين مردم اين روزها در گذر و خيابان از من مي‌پرسند وقتي از آمريكا برگشتي، كاري با تو نداشتند؟ در خود مراسم، چه حال خوبي بود وقتي من هم مثل ميليون‌ها ايراني حرف‌هايت را موقع دريافت جايزه شنيدم. از آن بالا كه چشم مي‌انداختي، مي‌ديدي همه بزرگان سينما كه عمري كارهايشان را ديده‌اي و درباره‌شان خوانده‌اي، بهت زل زده‌اند؛ و انگار عشق و انرژي مردم ايران باعث شده بود ما آنجا محكم بايستيم. آن لحظه‌اي كه تو از مردم ياد كردي، مي‌دانستم ميليون‌ها نفر در كشورمان هم به ما زل زده‌اند و تو به پشتوانه عشق‌شان، به جاي هر عزيز ديگرت از آنها ياد كردي؛ و راستش اصغر، آن بالا چه حالي داد ايراني بودن. قدر و منزلتي كه تو براي اين مردم قايلي، زماني با آن نمايندگي كردن به‌درستي پيوند مي‌خورد كه حرف آن منتقد آمريكايي را به ياد بياوريم؛ كه در يادداشتي بر جدايي نادر از سيمين نوشته بود: «اگر مي‌خواهيد تهديدي نثار اين كشور كنيد، بهتر است قبل از آن اين فيلم را ببيند، تا بدانيد با چه مردماني روبه‌روييد، تا در تصميم خود تجديد‌نظر كنيد.» اينكه يك فيلم بتواند چنين دستاوردي، چنين تاثيري داشته باشد، يعني اينكه تو بارها بيشتر از آن جمله‌هايي كه در ستايش مردمان ديارمان مي‌گويي، دين خودت را به آنها ادا كرده‌اي. حالا ديگر واقعا مهم نيست كه فيلم در يكي از دو رشته «فيلم خارجي» و «فيلمنامه» كه نامزد شده، جايزه آكادمي را بگيرد يا نه. مهم‌تر اين است كه اين فيلم در طول اين مدت به اين مردم اميد، اشتياق و افتخار بخشيد. براي همين اميد، اشتياق و افتخار است كه مي‌خواهم با صدايي صد بار بلندتر از آن فريادي كه بعد از جايزه گرفتن‌ات در جشنواره برلين، در سالن برليناله پالاس برآوردم، فرياد بزنم: «اصغر؛ خيلي چاكريم! »

منبع : روزنامه شرق

D O R D I
02-24-2012, 02:42 AM
شرکت فیلمسازی پارامون در شکایت نامه‌ای که علیه مالکیت ماریو پوزو و ورثه هایش تسلیم دادگاه کرده نویسنده و فرزندانش را متهم کرده که آنها بدون اجازه این شرکت کتاب را به شرکت‌های فیلمسازی دیگری نیز فروخته‌اند.

http://faraup.com/up/images/1ag0y6vws7ujjkhxqvu.jpg

استودیوی معروف فیلمسازی هالیوود صاحب امتیاز چاپ مجموعه کتابهای پدرخوانده بازماندگان خانوادگی نویسنده این اثر را به کلاهبرداری از این استودیو متهم کرده و ادعا می کند بازماندگان «ماریو پوزو» نویسنده کتابهای پدرخوانده این اثر را بدون اجازه چاپ کرده اند.

شرکت فیلم سازی پارامون در شکایت نامه ای که علیه مالکیت ماریو پوزو و ورثه هایش تسلیم دادگاه ایالتی منهتن در 17 فوریه کرده است نویسنده و فرزندانش را به این امر متهم کرده است که آنها بدون اجازه این شرکت کتاب را به شرکت های فیلمسازی دیگری نیز فروخته اند.

در شکایت نامه آورده شده است که طبق قراردادی که در سال 2002 میلادی بین پارامون و فرزندان پوزو منعقد شده است انتشار دنباله های کتاب و هرگونه استفاده از مطالب و محتویات آن بدون اجازه شرکت هالیوودی نباید صورت گیرد. در این قرارداد ذکر شده است که یک قسمت از کتاب پدرخوانده باید به فیلم تبدیل می شده است و فرزندان پوزو بدون اجازه قسمت های بعدی را به فیلم تبدیل کرده اند.

قرار بود خانواده پوزو قسمت دوم رمان پدرخوانده با عنوان «انتقام پدرخوانده» و قسمت سوم آن به نام «خانواده کورلئون» را در سال جاری منتشر کنند که به خاطر پیشنهادهای هنگفت شرکت های فیلمسازی رقیب پارامونت خیلی سال پیش اقدام به این کار کرده اند.

«برنارد فیلدز» وکیل خانواده پوزو البته تمام ادعاهای پارامونت را رد کرده است و آن را به غذای بی مزه ای تشبیه کرده است و می گوید این شرکت حق هیچگونه دخالتی در حقوق کتاب نداشته و ندارد. وی افزود: یک شرکت فیلمسازی حق ندارد فرزندان نویسنده یک کتاب پرفروش را تنها به خاطر کسب سود مالی سرزنش کند.

در سال 1972 اولین قسمت پدرخوانده توسط فرانسیس فورد کاپولا ساخته شد که توانست سه جایزه اسکار را تصاحب کند. پوزو نویسنده این اثر یکی از نویسندگان برجسته ژانر جنایی آمریکایی ایتالیایی الاصل در سال 1999 دنیا را ترک کرد. او در آن سال خودش فیلمنامه پدرخوانده را نوشته بود.

منبع: خبرآنلاین

D O R D I
02-24-2012, 02:44 AM
برنده خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین 2012 به سینماهای کشورمان می‌آید

به گزارش سینمانگار، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، بنیاد سینمایی فارابی به نمایندگی از سینمای ایران در طول سال های اخیر حضور تاثیرگذاری را در بازارهای جهانی تجربه کرده و این حضور باعث هر چه غنی تر شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شده است.

فیلم برگزیده سه دوره اخیر جشنواره فیلم فجر توسط نمایندگان و کارشناسان بنیاد قبل از برگزاری هر دوره خریداری شده و این آثار ضمن تحسین مخاطبان رای اعتماد داوران بخش بین الملل را به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص داده اند.

این آثار قبل از مطرح شدن در سطح جهان با شناسایی مسئولان و کارشناسان فارابی با صرف هزینه کم تری خریداری شده و بعد از دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادهای سینمایی ارزش مالی آن ها بسیار فراتر رفته است و به نوعی فارابی با خرج کمترین هزینه ممکن از طریق شناخت آثار داری قابلیت، زمینه ارتباط مخاطبان ایرانی را زودتر از مخاطبان بسیاری از کشورهای جهان فراهم کرده است که این نشان دهنده فعالیت های هدفمند بنیاد در بازارهای جهانی فیلم به عنوان یک فرصت برای ارتباط سینمای ایران با جهان است.

فیلم های «عسل» ساخته "سمیح کاپتان اوغلو" برنده سیمرغ بلورین جشنواره بیست و هشتم، فیلم «لولا» به کارگردانی "برلیانت مندوزا" از کشور فیلیپین و فیلم «عمر قاتل من است» از کشور فرانسه برنده سیمرغ جشنواره سی ام فجر قبل از حضور در بازارهای جهانی و تاثیرگذاری در جشنواره های مختلف، توسط فارابی خریداری شده است. به نوعی انتخاب و خریداری این آثار و مطرح شدن در جشنواره فیلم فجر، باعث رونق بیشتر این رویداد و در نهایت افزایش تاثیرگذاری آن به عنوان سکویی برای معرفی فیلم های مختلف شده است. این آثار بعد از خریداری توسط فارابی توانستند در جشنواره های مهمی مثل برلین مطرح شده و جوایزی را به خود اختصاص دهند. همچنین فیلم «سزار باید بمیرد» به کارگردانی برادران "تاویانی" که از جمله کارگردانان شاخص سینمای جهان به شمار می روند قبل از کسب جایزه خرس طلایی برلین توسط بنیاد سینمایی فارابی خریداری شده بود و قرار است با زیرنوس فارسی در سینماهای کشور اکران شود.

علاوه بر این بنیاد سینمایی فارابی در معرفی فیلم های ایرانی به جشنواره های مختلف نقش تعیین کننده ای داشته و در واقع حضور در بازارهای جهانی افق حضور بین الملل سینمای ایران را ترسیم کرده است که اخبار این موفقیت ها پیش از این توسط روابط عمومی فارابی به رسانه های مختلف منعکس شده است.

====
منبع: سینمانگار

nima20
02-24-2012, 07:43 PM
مریل استریپ به اعطاكنندگان جوایز اسكار پیوست


http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/56182.jpg

برگزاركنندگان هشتاد‌وچهارمين مراسم سالانه‌ي اعطاي جوايز اسكار اعلام كردند مريل استريپ در این مراسم یکی از جوايز اسكار را اعطا خواهد كرد. مريل استريپ كه براي بازي در فيلم بانوي آهنين برنده‌ي جايزه گلدن گلوب و بافتا بهترين شد، براي هفدهمين‌بار نامزد جايزه‌ي اسكار بهترين بازيگر زن شده است.

مریل استریپ با 17بار نامزدي جايزه اسكار از اين لحاظ ركورددار تاريخ سينما محسوب مي‌شود.

مراسم اعطای جوایز اسكار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۲ (بامداد هشتم اسفند) در سالن تئاتر كداك لس آنجلس برگزار خواهد شد و بیلی كریستال، مجری باسابقه آمریكایی مسئولیت اجرای مراسم اعطای جوایز را برعهده خواهد داشت.

nima20
02-24-2012, 08:15 PM
عکسهای ریس ویترسپون در نخستین نمایش فیلم This Means War در سئول کره

مراسم نخستین نمایش فیلم This Means War (این یعنی جنگ) در سئول کره جنوبی برگزار شد.

ریس ویترسپون به همراه مک جی کارگردان فیلم در این مراسم حضور پیدا کرد که با استقبال گرم طرفدارای کره ای همراه بود. گویا دو بازیگر دیگر فیلم(تام هاردی و کریس پاین) به کره سفر نکردند.

کریس پاین و تام هاردی در این فیلم نقش دو دوست صمیمی را بازی می کنند که هر دو مامور CIA هستند و هر دو به تازگی وارد یک رابطه جدید شدند .مشکلات از آنجا شروع میشه یه روز وقتی با هم در مورد رابطه جدید حرف می زنند متوجه میشوند که هر دو با یک دختر دوست شدند از اونجاست که جنگ بین دو دوست آغاز میشه و رو زندگی شخصی و کاری هر دوتشون تاثیر میذاره.

فیلم This Means War (این یعنی جنگ) که از 17 فوریه بر روی پرده سینماها رفته است در هفته اول نمایش توانست 19 میلیون دلار فروش کند.


http://shiaupload.ir/images/09135783609638002466.jpg

http://shiaupload.ir/images/48315665533852436827.jpg

http://shiaupload.ir/images/19685505774879043177.jpg

http://shiaupload.ir/images/96000805504743632901.jpg

http://shiaupload.ir/images/69570265254479786688.jpg

http://shiaupload.ir/images/74857875861873932754.jpg

nima20
02-24-2012, 08:29 PM
Battleship (رزم‌ناو) زودتر از موعد اکران می شود

فیلم Battleship (رزم‌ناو) اولین فیلم ریحانا كه قرار بود 20 آوریل به سينماها برسد، زودتر از موعد 18 مه اکران خواهد شد.

علاوه بر ریحانا که اولین تجربه بازیگری او می باشد بازیگران مشهوری از جمله لیام نیسن بازیگر ایرلندی ، تیلور کیچ بازیگر کانادایی و الکساندر اسکارشگارد بازیگر سوئدی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

فیلم "رزم‌ناو" تا حدودی بر پایه بازی قدیمی جنگ کشتیهاست که در آن پنج ناو با پنج ناو از یه سیاره دیگر نبرد می کنند .

پیتر برگ که در کارنامه هنری اش فیلم "هنکاک" کارگردانی را به ثبت رسانده این بار کارگردانی فیلم "رزم‌ناو" را برعهده گرفته است.

فیلم توسط شركت فيلم‌سازي "يونيورسال پيكچر" تهيه و توليد ‌شده است و قرار هست 18 مه بر روی پرده سینماها نمایش داده شود.


http://shiaupload.ir/images/15618845289595295048.jpg

http://s2.picofile.com/file/7259910214/Rihanna_and_Taylor_Kitsch_in_Battleship.jpg

http://s1.picofile.com/file/7259917204/Rihanna_in_Battleship.jpg

Batlaghi
02-24-2012, 08:57 PM
«رَنـــگو 2» ساخته می‌شود


تهیه‌کنندگان انیمیشن «رنگو» در تدارک تولید دومین قسمت دوم آن هستند و جان لوگان نویسنده فیلم‌نامه نسخه اصلی، این روزها در حال نوشتن طرح اصلی فیلم‌نامه قسمت دوم است.



به گزارش خبرگزاری فارس، گور وربینسکی کارگردان نسخه اصلی که قرار است دنباله آن را نیز کارگردانی کند، تولید آن را مشروط به یک فیلم‌نامه خوب و قابل قبول کرده است.
این فیلم‌ساز می‌گوید: «باید ببینیم جان لوگان شخصیت اصلی قصه این انیمیشن را به کجا می‌فرستد و چه ماجراهایی را سر راه او قرار می‌دهد.»
به گفته وربینسکی، فقط پس از آن است که می‌توان تصمیم گرفت ضرورتی برای ساخت قسمت دوم «رنگو» وجود دارد یا خیر.
به این ترتیب، تا حدود چند ماه دیگر مشخص می‌شود که تماشاگران سینما طی دو سال آینده «رنگو۲» را روی پرده سینماها خواهند دید یا خیر.
اما برخی از تحلیل‌گران سینما و منتقدان می‌گویند اگر «رنگو» طی روزهای آینده اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کند، احتمال تولید دومین قسمت آن خیلی زیاد خواهد بود.
شانس این فیلم برای دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال بسیار بالاست و قبل از این، تعدادی از مراسم‌های سینمایی و انجمن‌های منتقدان، جایزه خود را به این انیمیشن داده‌اند.
«رنگو» که محبوب منتقدان سینمایی هم هست، قصه یک خزنده کوچک و رؤیاپرداز ترسو را تعریف می‌کند که ناخواسته تبدیل به قهرمان یک شهر دور‌افتاده می‌شود.
او که خودش را یک موجود مبارز و بی‌باک جا زده، مجبور می‌شود با حاکم ستمگر شهر مبارزه کرده و او را از بین ببرد.


http://aftimes.com/wp-content/uploads/Hot-Toys_Rango-Vinyl-Collectible-Figure_PR2.jpg

«جانی دپ» در این انیمیشن به جای شخصیت اصلی قصه صحبت می‌کند.
«رنگو» با هزینه‌ای ۱۳۰ میلیون دلاری تهیه شده و همین مقدار هم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی فروش کرد.
این فیلم، اولین کار انیمیشن گور وربینسکی بود. این فیلم‌ساز قبل از این انیمیشن، سه قسمت مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه «دزدان دریایی کارائیب» را کارگردانی کرد.

pooya
03-13-2012, 03:44 PM
http://picoup.ir/images/86463369156842873468.jpg


نیکول کیدمن قصد دارد دوباره در تئاتر برادوی هنرنمایی کند.

بنا به گزارشات رسیده ، این بازیگر ۴۴ ساله برای بازی در نقش شخصیت اصلی نمایشنامه مشهور ترنس راتیگان با نام "پس از رقص"در حال مذاکره است. بنا به گزارش روزنامه " دیلی میل" ، این نمایش که داستان آن درباره مردی است که بخاطر یک زن جوانتر ، همسر خود را رها می کند ، در فصل بهار و یا پاییز سال ۲۰۱۳ به روی صحنه می رود.

این بازیگر استرالیایی آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در نمایشنامه "اتاق آبی " اثر دیوید هیر به کارگردانی سام مندس ، هنرنمایی کرد واگر این مذاکرات موفقیت آمیز باشد و نیکول کیدمن در این نمایش بازی کند ،بعد از ۱۴ سال دوری از صحنه تئاتر برادوی، این اولین حضور او در سالنهای تئاتر نیویورک خواهد بود.

اگرچه قبل از نمایش " پس از رقص "، نیکول کیدمن قرار بود همراه جیمز فرانکو در نمایش "پرنده شیرین جوانی" بازی کند اما اجرای این پروژه به تعویق افتاد.

منبع: آفتاب

nima20
03-14-2012, 06:32 PM
نمایش فیلم "هفته من با مرلین" در ژاپن با حضور میشل ویلیامز

میشل ویلیامز هنرپیشه امریکایی برای نخستین نمایش فیلمش "هفته من با مرلین" به ژاپن سفر کرد. این سفر در اولین سالگرد زمین لرزه و سونامی مرگبار ژاپن صورت گرفت.

میشل ویلیامز در مراسم اسکار امسال به خاطر بازی در این فیلم ، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن بود که نتوانست این جایزه را ببرد و این جایزه به مریل استریپ رسید.

میشل ویلیامز در این فیلم نقش ستاره بزرگ مرلین مونرو را ایفا می کند.


http://shiaupload.ir/images/93684350372021776469.jpg

http://shiaupload.ir/images/86270497972762525348.jpg

http://shiaupload.ir/images/45029158720958669662.jpg

http://shiaupload.ir/images/60334297313050189276.jpg

http://shiaupload.ir/images/28833123871763791011.jpg

http://shiaupload.ir/images/26570781814156291451.jpg

http://shiaupload.ir/images/32582472230004018496.jpg

http://shiaupload.ir/images/22299344539298736198.jpg

123u
08-03-2012, 11:44 AM
ساعاتی پیش سفارت فرانسه در تهران اعلام کرد: خانم لیلا حاتمی شوالیه شد

شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی ایران نیز پنج سال پیش این نشان را دریافت کرد...

سفارت فرانسه در تهران اعلام کرده که "نشان هنر و ادب" درجه شوالیه توسط سفیر فرانسه از طرف وزیر فرهنگ و ارتباطات این کشور به "بانوی هنرمند لیلا حاتمی" اعطا شده است.

آفتاب: سفارت فرانسه در تهران اعلام کرده که "نشان هنر و ادب" درجه شوالیه توسط سفیر فرانسه از طرف وزیر فرهنگ و ارتباطات این کشور به "بانوی هنرمند لیلا حاتمی" اعطا شده است.

سفارت فرانسه نوشته که این نشان به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی و یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شود.

شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی ایران نیز پنج سال پیش این نشان را دریافت کرد.

این نشان از سال ۱۹۵۷ برای قدردانی و فعالیت هنرمندان در زمینه هنر و ادبیات اعطا می شود و محدود به شهروندان فرانسوی نیست.

غیر از این نیز تعدادی از هنرمندان، پژوهشگران و فعالان ایرانی موفق به دریافت نشان های لژیون دونور شده اند.

لیلا حاتمی برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین همراه با بازیگران دیگر این فیلم به جایزه بهترین بازیگر جشنواره سینمایی برلین دست یافت

شهرام ناظری (خواننده)، رضا دقتی (عکاس)، شیرین عبادی (برنده جایزه صلح نوبل)، عباس کیارستمی (کارگردان سینما)، پری صابری (کارگردان تئاتر)، جلال ستاری (اسطوره شناس)، محمدعلی سپانلو (شاعر) و ایران تیمورتاش (دختر وزیر دربار رضاشاه پهلوی) از جمله افرادی هستند که این نشان را دریافت کرده اند.

لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی، کارگردان فقید سینمای ایران و زری خوشکام بازیگر سینماست. او بازیگری را با حضور در دو فیلم کمال الملک و سپس دلشدگان هر دو از ساخته های پدرش تجربه کرد. اما نخستین حضور حرفه ای در مقابل دوربین بازی در فیلم لیلا (۱۳۷۵) ساخته داریوش مهرجویی بود.

در این فیلم او با علی مصفا هم بازی بود که آشنایی این دو پس از مدتی به ازدواج انجامید.

آب و آتش، شیدا، مربای شیرین، ارتفاع پست، سیمای زنی در دور دست و بی پولی از فیلم های مطرح او در سال های اخیر بوده است.

اما مهمترین فیلمی که او بازی کرده، فیلم اسکاری جدایی نادر از سیمین بوده است که برای بازی اش در نقش سیمین همراه با بازیگران دیگر این فیلم به جایزه بهترین بازیگر جشنواره سینمایی برلین دست یافت.

این بازیگر ۴۰ ساله همچنین ماه گذشته برای بازی در فیلم پله آخر، تازه ترین ساخته همسرش، علی مصفا جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سینمایی کارلووی واری را به دست آورد.

http://pic.1bb.ir/wp-content/uploads/2012/03/Leila_Hatami_02_575787.jpg
ساعاتی پیش سفارت فرانسه در تهران اعلام کرد: خانم لیلا حاتمی شوالیه شد (http://www.caffecinema.com/news-iran/34-news-iran/7035-1391-05-13-00-44-10.html)

V@hiD
08-27-2012, 02:03 AM
جدیدترین خبرها و عكس‌ها از اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران

http://picoup.ir/images/97113522376444368373.jpg
این فیلم که با سخت افزارهای ساخت داخل به مرحله تولید رسیده است بیش از چهار ماه پیش تولید داشته و پس از تست‌های نهایی و...

فیلم‌برداری «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران به کارگردانی علی عطشانی که پانزده روز پیش در سعادت آباد و قیطریه شروع شد به نیمه رسید و تدوین همزمان توسط شاهین یارمحمدی شروع شده است.
علی عطشانی در گفت‌و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: این فیلم که با سخت افزارهای ساخت داخل به مرحله تولید رسیده است بیش از چهار ماه پیش تولید داشته و پس از تست‌های نهایی و مطابقت با استانداردهای جهانی به مرحله فیلمبرداری رسیده است. در حال حاضر هم گروه در برج داریوش در خیابان فرشته مشغول ضبط صحنه‌های دفتر «آقای الف» هستند.

http://picoup.ir/images/37533121297105679380.jpg

وی با تاكید بر اینكه کل این فیلم به صورت سه بعدی فیلمبرداری می شود اظهار كرد: احتمالا اولین اکران «آقای الف» همزان با سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جشنواره فیلم فجرامسال خواهد بود.
عطشانی ادامه داد:علیرغم هزین‌های بسیار بالای تولید ، این فیلم صد در صد با سرمایه شخصی بدون هیچ گونه حمایت از سوی نهادها و ارگانهای دولتی ساخته می‌شود.

http://picoup.ir/images/03799833112200573768.jpg

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: كارگردان :علی عطشانی، طراحی و اجرای سه بعدی : بابك محقق، مدیر فیلمبرداری : محمد فضیله، برنامه ریز و دستیار اول كارگردان : مانفرد اسماعیلی، مدیر تولید : عباس كلانتری، مدیر صدابرداری : حمیدرضا اسلامی نژاد، تروكاژ : آیدین آریایی نژاد، طراح چهره پردازی : امیر ترابی، طراح صحنه و لباس : امیرحسین غلامی،عكاس : بابك برزویه، فیلمبردار پشت صحنه : بابک برزویه، موسیقی : پیمان یزدانیان، صداگذار : محمدرضا یوسفی، تدوین : شاهین یارمحمدی، مجری طرح : حسام شجاعی، جانشین تولید : حسین فیض ابادی، مدیر تداركات : مهدی بایرام لو، دستیار كارگردان : حامد پوراسفندیانی، منشی صحنه : شیدا یوسفی، مدیر صحنه : عسل فولادی، مجریان گریم: ایرج نسیمی، سجاد شاه گلدی، روناك گلشن، دستیاران صحنه و لباس: امیر حسین حاجی زاده، الهام احمدی، ساغر، نوری، گروه تصویر: امین اسحاقیان، هاشم درزی، همت منتظری، حسین شهسواری، علی اسحاقیان، دستیاران صدا: هاشم زنگی و حسین شریفی، دستیار عكاس: پریدخت اصباح، دستیاران تداركات: محمدرضا خدادی، مهدی زارعی، سعید دلاوری، ترابری: روح الله كریمی، رامین رضایی، علی بیگلری، علی ولی پور، سینه موبیل: حسین كارسان، بازیگران:پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، نیما شاهرخ شاهی،مهران رجبی،مهدی فقیه،خشایار راد، حسام شجاعی،شاهین نجومی،مریم پورفاطمی،علی زینعلی،گلین شیرزاد،سورنا بایرام لو و با حضور مهدی مقدم.

منبع خبر : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ (http://www.seemorgh.com/culture/default.aspx?tabid=2064&conid=139457)

V@hiD
08-30-2012, 03:39 PM
مشکلات ساخت قسمت جدید «پلیس آهنی» ادامه دارد/ ‌بازیگر نقش منفی فیلم اخراج شد

http://picoup.ir/images/52507697114141719430.jpg

هیو لوری از پروژه فیلم‌برداری نسخه جدید و دوبار‌ه‌سازی شده «پلیس آهنی» اخراج شد. در عین حال‌ گفته می‌شود این فیلم با مشکلات تولید روبرو شده است.
با حذف این بازیگر از پروژه «پلیس آهنی» کار فیلم‌برداری آن نیز به تعویق افتاده است. سازندگان فیلم به دنبال بازیگر جایگزینی برای لوری هستند.
خبر اخراج هیو لوری در شرایطی در رسانه‌های گروهی بازتاب وسیعی داشته که تهیه‌کنندگان فیلم به صورت رسمی خبر حذف او را اعلام و تائید نکرده‌اند.
به همین دلیل گفته می‌شود «پلیس آهنی» جدید با یک سری مشکلات جدی روبرو شده و تهیه‌کنندگانش قصد دارند این مشکلات را پنهان نگه دارند.
اما با وجود پنهان‌کاری‌های تهیه‌کنندگان «پلیس آهنی» اخبار مربوط به مشکلات تولید فیلم به رسانه‌های گروهی درز پیدا کرده است.
مسئولان کمپانی مترو گلدوین مه‌یر که نسخه دوباره‌سازی شده «پلیس آهنی» را تهیه می‌کنند، در رابطه با شایعات موجود در ارتباط با مشکلات تولید فیلم‌ سکوت کرده‌اند.
هیو لوری در نسخه جدید «پلیس آهنی» باید در نقش کاراکتر منفی و شرور قصه بازی می‌کرد که با کمک کمپانی عظیم خود باید با پلیس آهنی مبارزه می‌کرد.
گفته می‌شود تهیه‌کنندگان فیلم در حال مذاکره با کلایو اوئن هستند تا نقش شخصیت منفی قصه «پلیس آهنی» را به او بسپارند.
جوئل کینامان در نسخه جدید فیلم در نقش پلیس آهنی بازی خواهد کرد‌. در نسخه اصلی این نقش را پیتر ولر بازی کرد.
خوزه پادیلا فیلم‌ساز مطرح سینمای آمریکای جنوبی کارگردان نسخه جدید و دوباره‌سازی این محصول موفق اکشن دهه هشتادی است.
کاراکتر «آلکس مورفی/‌ پلیس آهنی» در قصه فیلم در شهر دیترویت کار می‌کند و یک تنه به مقابله با آدم‌های بد قصه می‌رود.
تهیه‌کنندگان فیلم علت اخراج هیو لوری از پروژه خود را اعلام نکرده‌اند. گفته می‌شود مذاکرات آن‌ها برای نوع به تصویر کشیده شدن کاراکتر شرور قصه در روی پرده سینما، به نتیجه مثبت نرسیده است.

منبع: نقد فارسی (http://www.naghdefarsi.com/hollywood-news/8230--l-r-.html)

V@hiD
09-17-2012, 12:09 AM
..::اولین عکس‌ها از «سریع و آتشی۶» / ادامه فیلمبرداری در لندن::..

http://picoup.ir/images/16276083907155322072.jpg
http://picoup.ir/images/50574425874086370542.jpg

http://picoup.ir/images/70299969383290498357.gif
http://picoup.ir/images/99342903918458520154.gif

http://picoup.ir/images/80334529819325857608.jpg

http://picoup.ir/images/93257860937489336520.jpg

http://picoup.ir/images/89935106076254432768.jpg

http://picoup.ir/images/17908619297459477862.jpg

http://picoup.ir/images/31176260123520816255.jpg

http://picoup.ir/images/76682400390014472405.jpg

مسئولان کمپانی یونیورسال گفته‌اند محصول جدید آن‌ها 24 ماه مه 2013 (5 شنبه چهارم خرداد) به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود.

V@hiD
09-19-2012, 12:19 AM
آغاز فيلمبرداري پروژه «پليس آهني»

http://picoup.ir/images/05530438441510962331.jpg

مسئولان سازنده جدیدترین نسخه «پلیس آهنی» نخستین عکس‌های پشت صحنه این فیلم سینمایی را منتشر کردند.
مسئولان 2 استودیو فیلمسازی «سونی پیکچرز» و «ام جی ام» که ساخت و اکران جدیدترین نسخه «پلیس آهنی» (Robocop) را برعهده دارند، روز گذشته همزمان با آغاز فیلمبرداری این فیلم سینمایی در تورنو، نخستین عکس‌های پشت صحنه این پروژه اکشن را منتشر کردند.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، عکس‌ های منتشر شده نشان می دهد که برخلاف قسمت های پیشین این مجموعه فیلم های اکشن، «پلیس آهنی» در این نسخه لباسی به رنگ سیاه به تن دارد، در صورتی که پیش از این مخاطبان همیشه او را با لباسی از جنس استیل دیده بودند.
لباس جدیدی که برای «پلیس آهنی» در این فیلم سینمایی در نظر گرفته شده به لباس ابر قهرمانان فیلم های هالیوودی نزدیک‌ است و بی شباهت با لباس بت‌من در سه گانه کریستوفر نولان نیست.
جول کینامان و مایکل کیتون از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ترتیب در نقش «پلیس آهنی» و «شخصیت منفی» بازی می کنند. همچنین ساموئل ال جکسون، گری الدمن، جی باروشل، آبی کارنیش و جکی ارل هالی نیز دیگر بازیگرانی هستند که پیش از این برای ایفای نقش در جدیدترین نسخه فیلم سینمایی «پلیس آهنی» قرارداد امضا کرده اند.
مسئولان استودیوهای فیلمسازی «ام جی ام» و «سونی» نیز چندی پیش به صورت رسمی اعلام کردند که جدیدترین نسخه فیلم سینمایی «پلیس آهنی» در تاریخ 13 اوت تابستان سال 2013 میلادی (مرداد ماه 1392) روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می رود.
خوزه پادیلها؛ کارگردانی جدیدترین نسخه فیلم اکشن تخیلی «پلیس آهنی» را برعهده دارد و بنابر اظهارات پیشین مسئولان سازنده این فیلم سینمایی، نیک شنک؛ نویسنده فیلمنامه «گرن تورینو» (Gran Torino) به همراه جیمز فاندربیت و جوشا زتمور نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را می نویسند.
مارک آبراهام و اریک نیومن نیز به طور مشترک تهیه کنندگان جدیدترین نسخه فیلم سینمایی «پلیس آهنی» هستند.
قسمت های پیشن مجموعه آثار دنباله دار «پلیس آهنی» به ترتیب در سال های 1987، 1990 و 1993 میلادی روی پرده سینماها رفته اند و هر کدام فروشی برابر با 53،45 و 10 میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.
پل ورهوون، ایروین کرشنر و فرد دکر به ترتیب کارگردانی قسمت های اول تا سوم مجموعه فیلم های اکشن «پلیس آهنی» را برعهده داشته اند.


http://picoup.ir/images/59841414229056441848.jpg
http://picoup.ir/images/21995958702386563064.jpg
http://picoup.ir/images/73050672118827977944.jpghttp://picoup.ir/images/85944971128023384719.jpg
http://picoup.ir/images/90782409443251544404.jpg
http://picoup.ir/images/43395358401232861965.jpg


منبع خبر : نقد فارسی (http://www.naghdefarsi.com/hollywood-news/8412--l-r-.html)

pedram136
09-20-2012, 11:57 PM
براد پیت: بدون داشتن اسلحه احساس امنیت نمی کنم .


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.30/142901.jpg



بازیگر فیلم "آنها را با ملایمت بکش" احساس می کند از آنجایی که یک آمریکایی است ، همراه داشتن اسلحه در خون اوست."

بازیگر فیلم "آنها را با ملایمت بکش"، همیشه باید مواظب همسرش آنجلینا جولی وشش فرزندشان – مدوکس ۱۱ ساله، پکس ۹ ساله، زهرا ۷ ساله، شیلو ۶ ساله و ناکس و ویوین ۴ ساله باشد و احساس می کند از آنجایی که یک آمریکایی است، همراه داشتن اسلحه در خون اوست."
او به مجله "دیلی میل لیو" گفت: "آمریکا کشوری است که با اسلحه بنا شده است. این در خون ماست. خیلی عجیب است اما وقتی یک اسلحه همرا دارم احساس بهتری دارم. واقعا" این طور است. اگر یک اسلحه در جایی از خانه پنهان نکرده باشم، احساس امنیت نمی کنم و احساس می کنم که خانه کاملا" امن نیست."

"چه غلط و چه درست، این احساس و نظر من است."
براد پیت در ادامه حرفهایش فاش می کند که چطور در همان سالهای کودکی و نوجوانی با اسلحه آشنا شده است.

او در ادامه گفت: "من اولین بار وقتی به مهد کودک می رفتم یک اسلحه اسباب بازی هدیه گرفتم، وقتی کلاس اول بودم یک تفنگ ساچمه ای داشتم و وقتی کلاس سوم بودم برای اولین بار با یک تفنگ کمری شلیک کردم و در محیط بسیار سالمی بزرگ شدم."


منبع: آفتاب

pedram136
09-23-2012, 12:46 AM
رایان گاسلیک کارگردان «رابرت دنیرو» در یک فیلم شاه پریانی شد .

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.31/13900818095300_PhotoA.jpg


رایان گاسلیک بازیگر تازه وارد سینمای غیرمتعارف به دعوت رابرت دنیرو پشت دوربین سینما قرار می‌گیرد تا اولین فیلم سینمایی خود را با حضور خود او کارگردانی می‌کند.

این بازیگر مورد علاقه منتقدان سینمایی برای اولین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان به سراغ یک افسانه تلخ و تاریخ شاه پریان رفته است.

فیلمی که گاسلیک به عنوان کارگردان جلوی دوربین می‌برد، «چگونه یک هیولا را بگیریم» نام دارد که بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خود او ساخته می‌شود.

رابرت دنیرو و چند تهیه‌کننده مستقل سینمای غیرمتعارف تهیه‌کنندگان اصلی این درام تلخ اجتماعی هستند و کریستینا هندریکز نقش اصلی آن را بازی می‌کند.

خود رابرت دنیرو هم قرار است به عنوان بازیگر میهمان، نقش غیرمتعارف و کوتاهی در این درام تلخ اجتماعی بازی کند.

رایان گاسلیک یکی از تهیه‌کنندگان «چگونه یک هیولا را بگیرم» نیز هست، ولی خودش به عنوان بازیگر در آن بازی نخواهد کرد.

کلید فیلم‌برداری فیلم اوایل فصل بهار سال 2013 زده می‌شود و برای فصل اسکاری نمایش فیلم‌های سینمایی در پاییز همین سال آماده خواهد شد.

خط اصلی قصه که گفته می‌شود حال و هوایی سوررئالیستی دارد، در شهری اتفاق می‌افتد که به تدریج در حال محو شدن است و یک مادر جوان تنها را در راس ماجراهای خود دارد.

این زن که همسرش او را ترک کرده، با دو فرزند خود در این شهر زندگی می‌‌کند. او به زودی سر از یک دنیای زیرزمینی سیاه اما فانتری درمی‌آورد.

این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که پسر نوجوان او یک جاده مخفی را کشف می‌کند که آن‌ها را به این شهر پنهان زیرزمینی راهنمایی می‌کند.

هنوز معلوم نیست در دل این قصه غیرمتعارف، رابرت دنیرو قرار است چه نقشی را بازی کند و تهیه‌کنندگان فیلم هم در این رابطه سکوت کرده‌اند.

اما گفته می شود نقش کوتاه او بسیار ویژه و خاص است و نقش تعیین‌کننده‌ای در قصه فیلم دارد.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.31/13910631000151_PhotoA.jpg

رایان گاسلیک



گاسلیک می‌گوید رابرت دنیرو و جورج کلونی مشوق‌های اصلی او برای ورود به دنیای فیلم‌سازی بودند و قول کمک و حمایت به وی داده‌اند.

این بازیگر سال قبل نقش اصلی درام سیاسی و افشاگرانه جورج کلونی را نام «نیمه مارس» را بازی کرد که بازی وی با تحسین منتقدان روبرو شد.

قبل از آن، وی با درام اجتماعی «رانندگی» مورد توجه منتقدان و دوستداران آثار مستقل و غیرمتعارف قرار گرفت. منتقدان بازی او در این فیلم را با بازی دنیرو در «راننده تاکسی» مقایسه کردند.

رایان گاسلیک فیلم «محلی پشت میخک ها» را در کنار برادلی کوپر و اوا مندس آماده نمایش می‌کند. تازه‌‌ترین فیلم او درام جنایتکارانه «دسته گنگسترها» است که بزودی به روی پرده سینمای جهان می‌رود.

این فیلم قرار بود ماه قبل اکران عمومی شود. اما حادثه تیراندازی کلرادو و وجود صحنه مشابهی در این فیلم، باعث شد تا تهیه‌کنندگانش نمایش عمومی آن را عقب بیندازند.

رایان گاسلیک از طرفداران سبک بازیگری رابرت دنیرو است و می گوید حضور او به عنوان تهیه کننده و بازیگر در فیلم اول او افتخار بزرگی برای وی به حساب می آید.



منبع: فارس

pedram136
09-27-2012, 06:47 PM
پایان فیلمبرداری فیلم جدید مت دیمون به کارگردانی گاس ون سنت


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/7.04/13910704000080_PhotoL.jpg


با پایان فیلم‌برداری «سرزمین موعود» این درام اجتماعی وارد مراحل فنی تولید شد. مت دیمون قهرمان اکشن سابق سینما، نقش اصلی فیلم را بازی کرده است.

شرکت مستقل فیلم‌سازی فوکوس پیکچرز که تهیه کننده«سرزمین موعود» است، یازدهم ژانویه 2013 را به عنوان زمان نمایش عمومی آن تعیین کرده است.

گاس ون سنت فیلم‌ساز جنجالی و ضدجنگ سینما، این درام اجتماعی را براساس طرحی از مت دیمون کارگردانی کرده است.

فیلم‌نامه «سرزمین موعود» را جان کراسینسکی براساس قصه و طرح کوتاه مت دیمون نوشته و یکی از نقش‌های مهم فیلم را هم بازی کرده است.

خط اصلی قصه فیلم درباره دستفروشی به نام استیو است که در یک کمپانی گاز طبیعی مشغول به کار می‌شود. پس از ورود او به یک شهر کوچک، اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی این مرد را با یک سری تغییرات کلی روبرو می‌کند.

قبل از اینکه گاس ون سنت برای کارگردانی «سرزمین موعود» انتخاب شود،‌قرار بود مت دیمون آن را به عنوان اولین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان جلوی دوربین ببرد.

اما به دلیل آن که قرار بود کلید فیلم‌برداری فیلم سریعا زده شود، دیمون فرصت آن را پیدا نکرد تا خودش را آماده انجام کار کارگردانی آن کند.

در عین حال، شنیده شد وی بر سر نوع ساخت فیلم هم با تهیه‌کنندگان آن اختلاف عقیده داشت و حاضر به پذیرش درخواست‌های آنان نشد.

با وجود این اختلاف عقیده در امر کارگردانی «سرزمین موعود» ،مت دیمون همچنان به عنوان بازیگر به همکاری با این پروژه ادامه داد.

«سرزمین موعود» در حالی خود را آماده نمایش عمومی می‌کند که تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماها فروش بالایی نخواهد کرد.

آخرین فیلم مت دیمون روی پرده سینماها « ما یک باغ وحش خریدیم» در سال 2011 بود، که با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو نشد.

این فیلم با حال و هوای شرح‌حال گونه خود، مت دیمون را در نقش بنجامین داشت که برای خوشحال کردن دو فرزند خود، منزل بزرگی را خریداری می‌کند که یک باغ وحش در حیاط پشتی آن قرار دارد.

«ما یک باغ وحش خریدیم» در آمریکای شمالی فقط 75 میلیون دلار فروش کرد. تماشاگران سینما مت دیمون را به خاطر بازی در اکشن ماجراجویانه و افشاگرانه سه قسمتی «بورن» می‌شناسند.



منبع: فارس

pedram136
10-03-2012, 08:21 PM
فرانسه به دنبال شکست رکورد ایتالیا در اسکار 2013 / «فليني» و «دسيكا» همچنان دست‌ نيافتني

http://www.naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/108/oscars_2012-01-31.jpg


چنانچه فيلم «دست نيافتني‌ها» بتواند جايزه اسكار 2013 را كسب كند، فرانسه به همراه ايتاليا مشتركا در صدر فهرست برندگان جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي خواهد ايستاد.

اگرچه بسياري از منتقدين فيلم معتقدند، شانس اول كسب جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي متعلق به «عشق» از اتريش ساخته «ميشل هانكه» است، اما نماينده فرانسه اين فرصت را دارد تا با كسب جايزه‌ي اسكار، كشورش را به همراه ايتاليا ركورددار كسب جايزه اين بخش كند.
در تمام ادوار برگزاري بخش غيرانگليسي جوايز اسكار، فيلم‌هاي ايتاليايي مجموعا 13بار موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي شده و در مجموع 27 بار نامزد اين جايزه بوده‌اند.
فيلم‌هاي ساخت فرانسه نيز با 12 بار كسب اين جايزه در مكان دوم قرار دارند. اكنون فيلم «دست نيافتني‌ها» كه عنوان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي فرانسه در خارج از اين كشور را كسب كرده، مي‌تواند اين موفقيت و ركورد جديد را براي سينماي كشورش به ارمغان بياورد.

البته نكته جالب در اين ميان اينكه فيلم «ديوارهاي مالاپاگا» در سال 1951 محصول مشترك فرانسه و ايتاليا بوده است كه هر دو كشور در اين جايزه منظور شده‌اند.

زماني كه بحث به كارگردانان ركورددار كسب اسكار خارجي مي‌رسد، تنها حرف از سينماي ايتاليا به ميان مي‌آيد و به نظر نمي‌رسد فيلم‌سازان فرانسوي تا سال‌ها بتوانند به اين ركورد نزديك شوند. «فدريكو فليني» و «ويتوريو دسيكا» در مقام كارگردان هريك توانسته‌اند چهار بار اين جايزه معتبر را كسب كنند و از اين حيث همچنان ركورددار تاريخ محسوب مي‌شوند.
فليني در سال‌هاي 1956 براي «جاده»، 1957 براي «شب‌هاي كابيريا»، 1963 براي «هشت‌ونيم» و در سال 1974 براي «آماركورد» چهار اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را براي سينماي ايتاليا به‌ همراه آورد.
«دسيكا» هم با فيلم‌هاي «واكسي»، «دزد دوچرخه»، «ديروز، امروز، فردا» و «باغ خانواده فينتسي کونتيني» توانست چهار جايزه اسكار خارجي را براي سينماي كشورش به دست آورد.

آخرين‌بار كه اسكار فيلم خارجي به ايتاليا رسيد، به سال 1999 برمي‌گردد كه «زندگي زيباست» ساخته «روبرتو بنيني» به اين جايزه دست يافت. در سوي مقابل، فيلم «ايندوچين» در سال 1993 جايزه اسكار خارجي را براي فرانسه به ارمغان آورد.
البته سينماي ايتاليا از يك جنبه ديگر نيز ركورددار است؛ فيلم «واكسي» ساخته «ويتوريو دسيكا» اولين فيلمي بود كه در سال 1947 موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي شد.
سينماي ايتاليا امسال اين فرصت را دارد كه با فيلم برنده خرس طلاي برلين فاصله خود را با فرانسه بيشتر كند. فيلم «سزار بايد بميرد» ساخته برادران تاوياني اقتباسي مدرن از تراژدي بزرگ شکسپير «جوليوس سزار» است كه تماما در زندان فيلمبرداري شده و بازيگران آن، زندانيان عادي با جرايم سنگين از مواد مخدر تا قتل و محکوميت‌هايي از 14 سال تا حبس ابد داشتند. فيلم به طريق سياه و سفيد فيلمبرداري شده و داستان آن درباره‌ي اجراي يک نمايشنامه است.

در ذيل نگاهي به فيلم‌هاي ايتاليايي و فرانسوي كه در ادوار برگزاري جايزه اسكار موفق به كسب جايزه بهترين فيلم خارجي شده‌اند مي‌اندازيم؛

*** ايتاليا
«واكسي» -------------------------- ويتوريو دسيكا -------------------------- 1947
«دزد دوچرخه» --------------------- ويتوريو دسيكا -------------------------- 1950
«ديوارهاي مالاپاگا» ---------------- رنه كلمنت ----------------------------- 1951
«استرادا» -------------------------- فدريكو فليني --------------------------- 1957
«شب‌هاي كابيريبا»---------------- فدريكو فليني --------------------------- 1958
«هشت‌ونيم» ---------------------- فدريكو فليني --------------------------- 1964
«ديروز،امروز،فردا»----------------- ويتوريو دسيكا --------------------------- 1965
«بازپرسي درباره يک شهروند دور از سوظن»----- اليو پتري--------------- 1971
«باغ خانواده فينتسي کونتيني»--------- ويتوريو دسيكا -------------------- 1972
«آماركورد» ----------------------- فدريكو فليني ----------------------------- 1975
«سينما پاراديزو» --------------- جوزپه تورناتوره ---------------------------- 1990
«مديترانه» ---------------------- گابريل سالواتورس ------------------------ 1992
«زندگي زيباست» ------------------ روبرتو بنيني -------------------------- 1999

*** فرانسه
«موسيو ونسان» ------------------- موريس كلوچ --------------------------- 1949
«ديوارهاي مالاپاگا» ---------------- رنه كلمنت ----------------------------- 1951
«بازي‌هاي ممنوعه» --------------- رنه كلمنت ----------------------------- 1953
«عمومي من» --------------------- ژاك تاتي ------------------------------- 1959
«اورفئو سياه» -------------------- مارسل كامو ---------------------------- 1960
«يكشنبه‌ها و سيبل» ------------ سرژري بروگويگون ---------------------- 1963
«يك مرد و يك زن» --------------- كلود للوچ -------------------------------- 1967
«جذابيت پنهان بورژوازي» ------- لوئيس بونوئل ---------------------------- 1973
«روز براي شب» ----------------- فرانسوا تروفو ---------------------------- 1974
«مادام روزا» --------------------- موشه ميزراهي ------------------------- 1978
«دستمالتو در بيار» ------------- برتراند بلير ------------------------------- 1979
«ايندوچين» -------------------- رگيس وارگينه -------------------------- 1993
---------------------




منبع: ایسنا

FarboƉ
10-03-2012, 10:07 PM
شانس اول كسب جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي متعلق به «عشق» از اتريش ساخته «ميشل هانكه» است

من اصلا اسکار رو قبول ندارم به هیچ وجه , ولی مگه میشه جایی جایزه ای باشه و هنکه باشه و به اون ندن جایزه رو :Smiley17: حتی اسکار

AliRM
12-11-2012, 10:33 PM
خبری رویایی برای طرفداران بازی ANGRY BIRDS که لحظاتی قبل منتشر شد.

انیمیشن ANGRY BIRDS ساخته خواهد شد.

کمپانی بزرگ سازنده ی این بازی با نام Rovio Entertainment در سومین سالگرد تولید آن با تهیه کننده ی انیمیشن بسیار موفق Despicable Me آقای جان کوهن قرار داد ساخت این انیمیشن را بست و همچنین دیگر تهیه کننده ی اختصاصی این اثر یکی از بلک باسترسازهای موفق هالیوودی با نام دیوید میسل میباشد که IRON MAN1/2 و Thor و Captain America: The First Avenger و The Incredible Hulk با تهیه کنندگی او ساخته شده است.

انیمیشن ANGRY BIRDS قرار است در تابستان ۲۰۶ به اکران برسد و هنوز فیلمنامه نویسی و کارگردانی این اثر مشخص نیست به دست چه کسی سپرده شود.
بازی ANGRY BIRDS تا بحال بیش از یک میلیارد بار دانلود شده و آخرین بازی آن با نام Angry Birds Star Wars در ماه اکتبر رکورد فروش و دانلود را برای ۲٫۵ ساعت فقط در امریکا زد.

منبع:ariamovie.ir