برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و مشاهده ی آنها بایستی ابتدا ثبت نام کنید

نمایش نتیجه ی نظرسنجی: امتیاز شما به این فیلم؟

رأی دهندگان
18. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • 5

    0 0%
  • 5.5

    0 0%
  • 6

    0 0%
  • 6.5

    0 0%
  • 7

    2 11.11%
  • 7.5

    1 5.56%
  • 8

    2 11.11%
  • 8.5

    3 16.67%
  • 9

    5 27.78%
  • 9.5

    3 16.67%
  • 10

    2 11.11%
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 19
  1. #1
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,668 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser




    The Chaser محصولي از کشور کره‌جنوبی با نام اصلي Chugyeogja نمایش‌ داده‌ شده در سال 2008... تقدیر شده در جشنواره‌های سینمایی... باور کنید سخت است... چی؟ نمی‌توانم این همه موفقیت را در وجود این کره‌ای‌ها درک کنم... شاید تقصیر این هیکلشان است ولی خب مگر همین‌ها با این قدهای کوتاه و هیکل‌های نازک مثل نی، ورزشی مثل سومو ندارن؟... یا در تكواندو ید طولایی؟... پس شاید اشکال از آن زبان مسخره و بدآهنگشان است ، چهره‌های رنگ‌پریده و مستاصلشان... نمی‌دانم ولی این کره‌جنوبی در حد یکی دو استان ماست اما در همه چیز غبطه‌برانگیز است..در صنعت خودرو... در صنعت گوشی همراه... در صنعت لوازم الکترونیکی و خانه...و حال در سینما و تلویزیون (موج یانگومشان که یادتان است؟)... باور کنید سخت است باور اینکه این تکه از دنیا اینقدر خاکش برکت دارد!!!

    The chaser فیلم خیلی خوبی است ..."خیلی خوب"... روح سینماست: "داستان‌گویی بازیگوشانه برای شگفت‌زده کردن ما"... بله... همان روح خشن ژاپنی..همان توحش در این هم هست ... (چیزی که کمتر در فیلم‌های چینی دیده‌ام... انگار چینی‌ها که سرزمین پهناورتری دارند کمتر روح خشونت دارند ... ته تهش بشوند بروسلی و جکی چان و از این جور آدم‌ها... یا فیلم‌های تخیلی عارف‌مسلکانه ببرها و آدمهای در حال پریدن و ...) اما آن سو ژاپن، از خودکشی دردناک و سنگدلانة سامورایی‌هایش (هاراگیری) بگیر، از "کامیکازه" خلبان‌هایش بگیر، از یاکوزای مافیاییشان بگیر، تا انیمه‌های پـورنوی خشن و وقیحشان... خشونت... خون... توحش... در این موجودات ذره بینی پرکار شرقی نهادینه شده... گویا از این حس و حال به کره‌ای‌ها هم چیزهایی به ارث رسیده است...

    اما در The chaser خیلی چیزهای دیگر هم هست... غنای بصری... داستان‌گویی سرراست و بی‌ادا... حرکات معقول دوربین... قناعت در نمایش توحش و عدم اسراف در خون و خونریزی (مگر سکانس‌های آخر)... ضرب شست فیلمنامه‌نویس در ده دقیقة پایانی فیلم وقتی در سودای HAPPY END می‌سوزی ...

    »» تا همين‌جا زيادي هم حرف زدم بهتره باهم و همراه با "يونگ-هو" شهر سئول رو براي پيدا كردن آدرس مشتري 4885 شخم بزنيم!




  2. #2
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,668 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser


    "يونگ-هو" يك اخراجي نيروي ويژه پليس كه به شغل شريف! "جاك..ي" مشغول است. دو تا از دختراني كه براي او كار مي‌كردند به طرز مشكوكي ناپديد مي‌شوند و او براي به دست آوردن پول و پيدا كردن دختران (كارمندانش!) به احتمال اينكه اين دو تا دختر توسط يك دلال فروخته شده باشند به دنبال آدرس مشتري 4885 (4شماره‌ي آخر تلفن همراه) مي‌گردد در حاليكه همين امشب باز به همين آدرس تنها دختر باقي مانده‌ي "رئيس يونگ-هو" به نام "مي-جين" براي دادن سرويس! توسط همكار بي‌عرضه‌اش فرستاده شده ...

    يك تريلر جنايي معركه‌ي ديگه از سينماي كره.
    يه ذره زيادي! تعريف كردن‌هاي من از فيلم‌هاي كره‌ايي كليشه شده ولي خب چكار ميشه كرد اينقدر اين سينما فيلم‌هاي خوب و سرگرم‌كننده با فيلمنامه‌هاي روان و دقيق پس ميندازه كه مجبور ميشم بعد از هر تجربه‌ي جديد دوباره يك ليست از تعريف و توصيف رديف كنم.

    خشونت كنترل نشده و استفاده از يك شخصيت رواني – قاتل كه براي شكنجه و كشتن قرباني‌هايش از "چكش" و ابزار تعمير درب و ساختمان استفاده مي‌كند و شخصيت‌پردازي فوق‌العاده‌ي "يونگ-هو" يك سوپراستار 40يا50ساله‌ي رك و بازيگوش كه در طول فيلم كارهاي خارق‌العاده زياد انجام ميده ولي جنس كارش و قهرمان بازي "يونگ-هو" بعيد به نظر نمي‌رسه يعني ميشه مثل اون بود اشتباه ميكنه و شكست ميخوره شوخي ميكنه و فحش ميده اصلا شبيه قهرمان‌هاي "حلبي" شكل هاليوود نيست باز به اندازه‌ي اونا قهرمان بازي انجام ميده ولي كاملا رئال و قابل درك.

    موفق‌ترين قسمت فيلم (اگه تعليق بينظير مداوم و تزريق دائمي استرس رو بيخيالي طي كنم) در نمايش يك گروه پليس دست و پا بسته‌‌ي غير حرفه‌ايي و عصبي است. تقريبا محيط و فضاي نمايش گروه پليس و اداره‌‌ي پليس يك جور كمديه (بيشتر به خاطر حماقت مامورين). خيلي خيلي سر اين قضيه‌ي پليس و نحوه‌ي برخوردشون با مجرم و بازجويي و حتي در قاب‌بندي به فيلم بينظير "Memories of Murder" شباهت داره. فقط با يك فرق كه همه اتفاقات داخل يك شهر بزرگ و مدرن شكل مي‌گيره. بايد به همه‌ي نكات مثبت فيلم استفاده‌ي هنرمندانه از كوچه‌هاي تنگ و تاريك و سراشيبي و سربالايي‌هاي گيج‌كننده‌ي خيابان‌هاي فرعي رو هم اضافه كرد.

    اگه بين دو قطب مثبت و منفي يك فيلم هاليوودي جنگ بشه آنوقت با يك سكانس پر از جلوه‌هاي ويژه و حركت‌هاي ديوانه‌وار دوربين طرفيم در حاليكه در فيلم "تعقيب‌كننده" يك دعوا و زد و خورد بين دو قطب منفي و مثبت فيلم روي ميده ولي برعكس نسخه‌ي هاليوودي خبري از اين همه زرق و برق نيست انگار بين دو نفر غريبه توي خيابون دعوا شده و به قصد كشت با دندون با دست با هرچي بهم ديگه ضربه مي‌زنن.كاملا طبيعي و چشم‌نواز.
    فيلم تاحدودي نقد اجتماعي داره با حضور يك شخصيت دولتي (شهردار) و به شدت تلخ و عصبي‌كننده است ولي خب باتوجه به يك پايان نسبتا خوش (دقت كنيد نسبتا) اين همه عصبيت و استرس و بي‌رحمي رو ميشه يه جورايي هضم كرد.
    موسيقي "تعقيب كننده" بخصوص در سكانس ماقبل آخر در سوپرماركت و همراه با ضربات چكش ديوانه‌كننده است.


    امتیاز: 10


  3. #3
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    ارسال ها
    239
    سپاس
    1,417
    از این کاربر 2,955 بار در 358 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser


    “Rules are for children. This is war, and in war the only crime is to lose”
    Joe Abercrombie, Last Argument of Kings
    "قوانین برای کودکان است. این دیگر جنگ است و در جنگ تنها جنایت، باختن است."
    جوئی آبرکرامبی، آخرین جدال شاهان

    فیلم تعقیب کننده از جمله آثاری است که نگاهی انتقادی به وضعیت جامعه دارد؛ نگاهی تلخ . زیرا که نقد این فیلم به دستگاهی است که قرار است حافظ مردم باشد. در فیلم شوالیه تاریکی کریستوفر نولان کمیسر جمله‌ای می‌گوید که در این فیلم تصویر می‌شود؛ "گاهی اوقات قوانین فقط دست و پا گیر هستند". کارگردان برای انتقال این نقد به بیننده سکانس های زیرکانه ای را به نمایش گذاشته است. جایی که پلیس ها در حالی که پاهای لخت خود را جلوی ماشین قرار داده اند خوابیده اند.(نقد دستگاه پلیس) و سکانسی که شهردار مورد اصابت قرار میگیرد.(نقد به سیستم اجرایی با توجه به انتقاد فرد و دلیل عملش)
    از همان ابتدا فیلم زیبا آغاز می‌شود. ضرب آهنگ‌هایی نواخته می‌شود که پس از مدتی در میان صدای بوق خودروها گم می‌شود. جامعه‌ای مدرن به تصویر کشیده می‌شود.
    فیلم در مسیری حرکت می‌کند که بیننده بد را فدای بدتر می‌کند. در فیلم کمتر توجهی به رفتار نادرست جونگ-هو می‌شود و تمام آنچه بیننده در پی آن است انتقام گرفتن است و آن هم نه با روش قانون بلکه انتقامی از نوع عدالت شخصی. اینجاست که مخاطب وقتی کتک خوردن پلیس را می‌بیند لذت می‌برد و خشنود می‌شود از اینکه جونگ-هو در مسیر انتقام خود پیش می‌رود.استفاده از یک دختر بچه کم سن و سال بار درام اثر را افرایش داده و به رویه انتقام به گونه‌ای هدف بخشیده است.
    دو ویژگی، فیلم را از آثار هم رده متمایز می‌کند، شخصیت سازی-فضا سازی.
    همانطور که گفتم اینجا رقابت بین بد و بدتر شکل می‌گیرد. شکل گیری چنین برخوردی نیاز به ساختن شخصیت دارد. چنین شخصیت سازی‌ای به نظر من از سخترین انواع شخصیت سازی محسوب می‌شود مخصوصا زمانی که قرار است بیننده به سمت شخصیت بد متمایل شود. (شکل دادن رقابت بین خوب - بد خیلی راحت تر به نمایش می آید. تفاوت چنین شخصیت سازی هایی به مانند یک تابلوی نقاشی است. اگر یک سمت تابلو را سفید و سمتی را سیاه کنیم برخوردی از نوع خیر - شر به راحتی شکل میگیرد اما اگر قرار باشد تمام تابلو را سیاه کنیم به گونه ای که مخاطب دو نوع رنگ سیاه را از هم تمیز دهد کاری بس دشوار در پیش خواهیم داشت.)
    شخصیت سازی در این فیلم به خوبی صورت گرفته است مخصوصا دو شخصیت اول فیلم،یانگ مین و جانگ-هو. نگاه آرامی که در چشمان قاتل وجود دارد هنگامی که چکش را می‌کوبد او را به یک روانی تمام عیار تبدیل می‌کند و تعقیب کننده نیز نگاه خسته ی خود را بخوبی به نمایش می‌گذارد تا تعقیب و گریز به زیبایی شکل بگیرد. نقش دیگر کودک در این فیلم تاثیر در نوع نگاه جونگ-هو به مسئله پیش آمده است. تا قبل از ورود کودک، جونگ-هو به دنبال بازپس گرفتن حق مالی خود بود اما پس از ورود کودک این نگاه به گونه‌ای احساسی-عاطفی تبدیل می‌شود و بیننده ویژگی های دیگری از شخصیت خسته جونگ-هو را مشاهده می‌کند.
    فضاسازی یکی دیگر از ارکانی است که فیلم را زیبا کرده. دکوپاژهایی که در این فیلم خلق شده واقعا به بالاتر بردن سطح اثر کمک کرده. به ویژه نمای حمام و سکانسی که دختر با ضربات متعدد چکش کشته می‌شود.
    یکی از ویژگی هایی که در فیلم وجود دارد این است که بدنبال دلیل نمی‌گردد. در واقع با انگیزه قتل کاری ندارد. در فیلم های هالیوودی ما معمولا به دنبال انگیزه قتل هستیم و در واقع درگیر هدف جنایات می‌شویم اما در این فیلم ما تنها با جنایت سر و کار داریم نه هدف جنایت.
    تعلیق بسیار خوبی در روایت به وجود آمده بود. تا اواسط فیلم درگیری فکری مخاطب بیشتر با این بود که آیا می-جین زنده است یا نه و در ادامه با مشخص شدن وضعیت می-جین تعلیق بر سر نجات یافتن او شکل می‌گیرد. غافلگیری داستان در سکانس های پایانی بیننده را مبهوت می‌کند و در واقع فیلم آنچه را که مخاطب انتظار دارد ببیند به آنها نمی‌دهد. مورد ابتدایی سکانسی که می-جین به قتل می‌رسد و دیگری سکانسی که قاتل بدست جونگ-هو کشته نمی‌شود و به دست قانون میافتد.
    فیلم از آثاری است که دیدن آن به یک تجربه لذت بخش تبدیل می‌شود. توصیه می‌کنم این فیلم را تجربه کنید.

  4. 19 کاربرِ زیر از saman_pd09 بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  5. #4
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,668 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser



    درخصوص پوستر فيلم:

    »» پوستر يك فيلم به نظرم يك امضاي تصويري و يك امكان فوق‌العاده است براي هنرنمايي مجدد بعد از فيلم. شده كه خيلي از فيلم‌هاي بزرگ متاسفانه پوستر خوبي ندارن يا به دام "تجارت" و "جذابيت" افتادن يا اينقدر "هنري" و "خاص" طراحي شدن كه غيرقابل تحمل به نظر رسيدن.

    »» "تعقيب‌كننده" از اون جنس فيلم‌هاست كه حرف اول و آخر خودش رو در ساده‌ترين شكل ممكن در "امضاي تصويري"ش (پوستر) عنوان ميكنه. دقت كنيد: "يك صورت با تركيبي از دو چهره. تركيبي كه در روي دادن جنايت بزرگ قصه موثره. "يونگ-هو" و قاتل رواني هر دو در يك طرف هستند فقط "يونگ-هو" دنبال برطرف كردن مريضي و پاك شدن‌ه و "قاتل رواني" به فكر تموم كردن كار ناقصش و از بيماري كه گرفتارش شده لذت مي‌بره. يونگ-‌هو همان‌قدر مقصره كه "قاتل رواني".هر دو قاتل هستند. به نظرم هر دو در يك "تيم" با مشخصات و شغل‌هاي متفاوت دنبال يه "توپ" هستند. هدف هر دو نابود كردن "مادر جوان"ه يكي اون رو "اجاره" ميده و ديگري از "جنس اجاره‌ايي" جنازه درست ميكنه!

    »» پيشنهاد مي‌كنم سكانس پاياني جدال دو شخصيت اول فيلم رو بادقت نگاه كنيد. به نظرم بي‌پايان بودن اين دعوا و حضور سر توي آكواريوم حسابي براي درك "پوستر" موثره.

  6. 17 کاربرِ زیر از Irag بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  7. #5
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    Teh
    ارسال ها
    1,231
    سپاس
    10,573
    از این کاربر 21,464 بار در 1,303 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    ایرج جان من این فیلم زیبا رو دیدم و کلی لذت بردم از تمام نکاتی که شما ذکر کرده بودید
    از موسیقی و فیلمبرداری حرفه ای گرفته تا تعقیب و گریز واقعی و طبیعی بازیگران
    از بی احترامی هایی که به هم میکردن تا بازی فوق العاده اون دختر بچه
    . . . ولی . . .
    همون طور که توی نقدتون ذکر کردید پی بردن به پایان قصه نیاز به دقت داره که من هر کاری کردم نتونستم بخوبی
    تمرکز کنم و ته قصه رو دریابم ولی هنوز تو کفم!
    این اخرش رو اگه واسم توضیح بدین من میرم که برای بار دوم این فیلم زیبا رو ببینم.


  8. 9 کاربرِ زیر از MaMaLoM بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  9. #6
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,668 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamalom نمایش پست ها
    همون طور که توی نقدتون ذکر کردید پی بردن به پایان قصه نیاز به دقت داره که من هر کاری کردم نتونستم بخوبی
    تمرکز کنم و ته قصه رو دریابم ولی هنوز تو کفم!
    این اخرش رو اگه واسم توضیح بدین من میرم که برای بار دوم این فیلم زیبا رو ببینم.
    اگه میشه دقیق‌تر بگو.تا یه جاهایی سامان توضیح داده:

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman_pd09 نمایش پست ها
    غافلگیری داستان در سکانس های پایانی بیننده را مبهوت می‌کند و در واقع فیلم آنچه را که مخاطب انتظار دارد ببیند به آنها نمی‌دهد. مورد ابتدایی سکانسی که می-جین به قتل می‌رسد و دیگری سکانسی که قاتل بدست جونگ-هو کشته نمی‌شود و به دست قانون میافتد.
    مگه اینکه منظورت آقای شهردار باشه و ترسیدن اون و محافظاش از دیدن "یونگ-هو" ؟!

  10. 9 کاربرِ زیر از Irag بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  11. #7
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    Teh
    ارسال ها
    1,231
    سپاس
    10,573
    از این کاربر 21,464 بار در 1,303 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    نقل قول نوشته اصلی توسط irag12 نمایش پست ها
    اگه میشه دقیق‌تر بگو.تا یه جاهایی سامان توضیح داده:
    یعنی دقیقا من تونستم از تمام عواملی که به قدرت فیلم کمک کنن لذت ببرم ولی فیلنامه درک نشد . . .

    قاتل که گفت تو هیچی نمیدونی درباره من و موضوع ناتوانی ج . ن . س . ی رو انکار میکرد!

    یعنی قبول نداشت که دلیل قتل هاش ناتوانی اونه
    من تا انتهای فیلم به دانبال انگیزه دوم قاتل بودم . . .
    چیزی که بدست نیاوردم
    فکر میکردم مادره فرار میکنه ولی بازم چکش خورد!!
    يونگ-هو تو داستان به دنبال انتقام از دلال دخترهاش بود یا نجات کارمندش ؟ شخصیت مثبت فیلم کی بود ؟ و درآخر چه کسی بازنده اصلی شد؟

    اینا مسائلی هست که نصفه نیمه در چند پست قبلی پاسخ داده شده.


  12. 6 کاربرِ زیر از MaMaLoM بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  13. #8
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,668 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamalom نمایش پست ها
    يونگ-هو تو داستان به دنبال انتقام از دلال دخترهاش بود یا نجات کارمندش ؟ شخصیت مثبت فیلم کی بود ؟ و درآخر چه کسی بازنده اصلی شد؟
    "یونگ-هو" هم میتونه قهرمان باشه هم قاتل دوم من توی "خاصیت پوستر" فیلم کامل توضیحش دادم. هم میتونه دنبال انتقام از دلال دخترش باشه هم نجات کارمندش. (البته الویت بندی توی فیلمنامه وجود داشت باتوجه به تکامل شخصیت یونگ-هو).
    این فیلم یه فیلم تلخ ه که به نظرم "قهرمان" نداره ولی تا دلت بخواد پره از "مقصر"! از ریاست پلیس شهر بگیر تا خود "یونگ-هو" که خودش رو برای پیدا کردن قربانی به آب و آتیش میزنه.
    به نظرم در ماجرای قتل "مادر یک دختر بچه" یونگ-هو به اندازه ی همدست قاتل موثره.

  14. 8 کاربرِ زیر از Irag بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  15. #9
    کیشلو پرانگز
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    ارسال ها
    598
    سپاس
    688
    از این کاربر 4,654 بار در 638 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    نقل قول نوشته اصلی توسط irag12 نمایش پست ها
    این فیلم یه فیلم تلخ ه که به نظرم "قهرمان" نداره ولی تا دلت بخواد پره از "مقصر"! از ریاست پلیس شهر بگیر تا خود "یونگ-هو" که خودش رو برای پیدا کردن قربانی به آب و آتیش میزنه.
    به نظرم در ماجرای قتل "مادر یک دختر بچه" یونگ-هو به اندازه ی همدست قاتل موثره.
    قهرمان فیلم قراره همون مادر باشه که به سبک فیلم های فردینی در اخر قربانی جامعه اش میشه.منتها تغییر زاویه فیلم از نگاه بد من ها باعث میشه قهرمان داستان که با یه ضربه ی چکش تو سرش و دست و پای بسته(با توجه به زن بودنش)پا میشه فرار میکنه،باعث شده که قهرمان از اون حالت تو ذوق زدگیش در بیاد.

    فیلمو دیشب دیدم و با توجه به اینکه رد پای برادر ایرج توی انخاب پر رنگ به نظر میرسید انتظار یه سری المان ها مثل خشونت رو داشتم.اما جنس این خشونت برام ازار دهنده بود چون بیشتر از اینکه ذاتی باشه ظاهری بود و همین موضوع تاثیر بدی روی محتوا گذاشته بود.فیلم مشخصا اهدافی رو دنبال می کنه اما به نظرم سبک ساخت فیلم با این هدفگذاری ها تا حدی در تعارضه.نشون دادن واقعیت های تلخ جامعه نیازی به اینهمه خون خونریزی نداره اتفاقا برعکس باعث میشه مخاطب فاصله بگیره از اصل فیلم.به شخصه حس خوبی موقع دیدن فیلم نداشتم نه به خاطر محتوا بلکه به خاطر ابزاری که سعی می کرد استفاده کنه تا محتوایی نه چندان ملموس رو به خورد مخاطب بده.

    البته فیلم نکات مثبت زیادی داشت که اکثر دوستان اشاره کردن بهش مثل همون تصویر برداری که انصافا هوشمندانه بود.نکته ی مثبت دیگه ای که داشت این فیلم از معدود فیلم هایی بود که توی اکران معرفی شده و من ندیده بودم.در کل می تونم بگم فیلم تا حد زیادی سلیقه ای هست و میتونه برای یک سری از سلیقه ها تجربه ای بی نظیر باشه.اما خیلی به مذاق من سازگار نبود.هرچند به اندازه ای خوب بود که از وقتی که براش گذاشتم پشیمون نباشم
    It was the best of times, it was the worst of times
    it was the age of wisdom, it was the age of foolishness
    it was the season of Light, it was the season of Darkness
    it was the spring of hope, it was the winter of despair
    we had everything before us, we had nothing before us
    we were all going direct to Heaven, we were all going direct to Hell

  16. 10 کاربرِ زیر از prongz بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  17. #10
    Everybody Lies
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    ارسال ها
    4,008
    سپاس
    30,054
    از این کاربر 49,207 بار در 5,610 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم اول : The Chaser

    شروع فیلم و ناپدید شدن اولین دختر کشش لازم برای ادامه داستان رو ایجاد میکنه . داستان اینجا بین آدم خوب و آدم بد نیست که به دنبال انتقام و تلافی باشه و در ابتدا فقط و فقط بُعد مادی موضوع مهمه ، هر دو شخصیت اصلی داستن بد هستن حالا کدام یک بدتره به عهده خود بیننده است . این فیلم در کنار هیجانی که برای مخاطب ایجاد میکنه به صورت مشهود نقدی بر دولت (دستگاهای اجرائی) و جامعه هم داره . حمله به شهردار و دلایل فرد حمله کننده . آشفته بازاری توی اداره پلیس ، روی آوردن یک پلیس سابق به دلالی بین روسپـی‌ ها و تصمیم غلط برای حفظ ظاهر و به بهای مرگ دو نفر دیگه .................
    از نکات جالب فیلم عدم باور یونگ هو به قتل روسپـی‌ ها(کارمنداش) حتی بعد از اعتراف خود قاتل و همچنین مسابقه یونگ هو برای پیدا کردن می جین با زمان میشه اشاره کرد . عصبی بودن و پرخاشگری همه (منهای خود قاتل) در صحبت هاشون نشانگر جامعه هست که این افراد توش زندگی میکنن .
    از سکانس های قابل تامل فیلم نبود اون happy ending همیشگی و کشته شدن می جین و همزمان نشان دادن سکانس های مختلف از افراد مختلف با یک آهنگ پس زمینه قوی بود که در این بین فقط و فقط آدمِ بدِ اول داستان به فکر می جین هست و سکانس دیگه ترس و فرار شهردار و محافظاش بعد از دیدن ظاهر یونگ هو بود.

    البته با تمام این صحبت هایی که تو این تاپیک شد من معتقدم فیلم چند نقطه منفی داره که مهترینش عدم نیاز به این حد خشونت برای رسوندن مفهوم و پیام فیلمه + اینکه بعضی جاها باید دلایل بهتر و قانع کننده تری برای مخاطب ارائه میشد (مخصوصا وقتی پای پلیس اومد وسط )


    پ.ن:نظر سنجی به تاپیک افزوده شد.

  18. 9 کاربرِ زیر از pooya بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


 

 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • قدرت گرفته از سیستم vBulletin نسخه ی 4.2.3
  • قالب اختصاصی انجمن TvWorld نسخه ی 1.0
  • طراحی و اجرای قالب : نوژن
  • تمام حقوق مطالب و محتوا برای تی وی وُرلد محفوظ می باشد
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.