برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و مشاهده ی آنها بایستی ابتدا ثبت نام کنید

نمایش نتیجه ی نظرسنجی: امتیاز شما به این فیلم؟

رأی دهندگان
3. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • 5

    0 0%
  • 5.5

    0 0%
  • 6

    0 0%
  • 6.5

    1 33.33%
  • 7

    0 0%
  • 7.5

    0 0%
  • 8

    2 66.67%
  • 8.5

    0 0%
  • 9

    0 0%
  • 9.5

    0 0%
  • 10

    0 0%
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
  1. #1
    Everybody Lies
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    ارسال ها
    4,008
    سپاس
    30,054
    از این کاربر 49,207 بار در 5,610 پست سپاس گزاری شده

    [اکران اختصاصی انجمن] فیلم دوم : Infernal Affairs




    Infernal Affairs محصول هنگ‌کنگ با نام اصلي"Mou gaan dou" به کارگردانی Andrew Lau و Alan Mak در سال 2002 به نمایش در آمد ، داستان فیلم در مورد دو پلیس جوان هست که یکی به عنوان پلیس مخفی وارد یک گروه تبهکاری بزرگ میشه (Triad) و فرد دیگه با حمایت رئیس گروه تبهکار وارد اداره پلیس میشه و تبدیل به یک کارگاه مهم میشه و تمام اطلاعات پلیس رو در اختیار این باند تبهکار قرار میده . بعد از این که یکی از عملیات های پلیس با شکست مواجه میشه ، این دو گروه به وجود یک رخنه در بدنه خودشون پی میبرن و هدف فیلم از اینجا مشخص کردن اینه کی جاسوسه و کی پلیس.

    در آغاز مخاطب با گره های تو در تو و زیادی مواجه میشه و کاملا توی فیلم گم میشه اما با گذشت مدت کمی از این سردرگمی کم میشه و نقاط کور و مجهول فیلم برای مخاطب مشخص تر میشه و با انتقال هیجان به مخاطب با ریتم مناسب به جذابیت و زیبایی فیلم اضافه میشه و فیلم با یک پایان به یاد ماندنی تموم میشه.
    این فیلم موفق ترین فیلم هنگ‌کنگ به حساب میاد و در حال حاضر با ریت 8.1 از 10 در بین Top 250 سایت imdb قرار داره .
    در مورد Infernal Affairs باید به این نکته اشاره کرد فیلم The Departed بازسازی همین فیلم هست و عده ای معتقد هستن که فیلم Departed فقط یکی کپی برداری محض و بدون هیچ خلاقیتی هست و فقط به علت بازیگر های معروف و اسم کارگردان تونسته به موفقیت بیشتری برسه . شما هم فیلم رو ببینید و مقایسه و تحلیل خودتون رو با بقیه به اشتراک بذارید.




  2. 20 کاربرِ زیر از pooya بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  3. #2
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    ج.ا.ایران
    ارسال ها
    4,264
    سپاس
    34,739
    از این کاربر 57,667 بار در 4,671 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم دوم : Infernal Affairs


    »» اين فيلم از اون جنس فيلم‌هاست كه "رودست" ميزنه و تنها فقط يه بار "تماشا"يه (مثل فيلم مظنونين هميشگي) بخصوص اين يكي كه در اجرا آنچنان فوق‌العاده نيست و شخصيت‌هاي خوب و بدش كاملا به شكل كتاب‌هاي داستاني كليشه‌ايي‌ان.يعني بد هستند چون كه بايد "بد"‌ باشند و "خوب" هستند چون بايد "خوب"‌ باشند اينطور نيست كه يه حس مجزا يه ايده‌ي مجزا به غير "بد" بودن يا "خوب" بودن داشته باشند. "سم" يه رئيس قابل پيش‌بيني با كلي كارهاي بد قابل پيش‌بيني است و "يان" و رئيس وانگ هم همينطور!

    »» برسيم سر قضيه‌ي مقايسه با فيلم "Departed"،پايان هنگ‌كنگي رو بيشتر دوست داشتم چون پايان مدل آمريكايي زيادي "هاليوودي" بود و بيشتر شبيه يه "نتيجه‌ي اخلاقي" بود ولي اين يكي نه از اصول فيلمنامه‌ش بيشتر پيروي كرده بود و ديالوگ‌ها رو تفسير كرد. اينجوري بازهم برام دلچسب نيست ولي با اين يكي راحت‌ترم حتي با وجود فرم و اجراي فوق‌العاده‌ايي كه پايان فيلم "Departed" اسكورسيزي پس انداخته بود! تصويرش رو يادتون بياد:
    يه مرد جوان با كلي تجهيزات كامل يه لباس پلاستيكي سرتاسري با كفش‌هاي پلاستيكي شده و يه كلت با صدا خفه‌كن! و در نهايت يك "هدشات" اخلاقي كه ميگه: اين مسير هرگز به كام آدم بده نخواهد بود.

    »» از نشانه‌هاي سينماي شرقي شايد پاك و سالم بودنش باشه ديگه اين وسط چيزي به نام "خيانت" وجود نداشت. در مدل هاليوودي يه ماشين مونث به نام "Madolyn" بخاطر بياوريد كه چند وقت يكبار در طول فيلم مورد "تجاوز" خودخواسته قرار مي‌گرفت.

    »» به نظرم ما چند مدل سينماي اكشن داريم:

    يه مدلش مثل همين سينمايي اين فيلم هنگ‌كنگي‌‌ه،سينمايي كه از گلوله و تفنگ صاحب گلوله فقط يه صداي پرحجم و يه سري جنازه به عنوان خلاصه كار ارائه ميده! فقط همين كل اكشن يه چيز سطحيه و بي‌خاصيته.
    يه مدل ديگه هستند كه دقيقا نقطه‌ي مقابل نوع اول قرار مي‌گيرن. در اين سينماي اكشن، "سلاح" صاحب شخصيته. فقط كافيه مراجعه كنيد به دو فيلم: "اراذل بي‌آبرو" و "جانگو". سلاح در اين دو فيلم يك شخصيت مجزاست با كلي فرزند كه "گلوله" نام دارند اين فرزندان به شدت تشنه‌ي خون و گوشت هستند و به محض برخورد با منبع موردنظر (اندام انسان) فضاي اطراف را با رنگ "قرمز" و بوي "خون" تزئين و معطر مي‌نمايند!!!! بعد از اين لحظه است كه احساس "زندگي" و "حس" تماشاي يه فيلم به مخاطب منتقل ميشه.

    »» متاسفانه اين دهمين فيلمي بود كه 1درصد از اون جذابيت عنوان "250" فيلم برتر رو نداشت! بخصوص براي امثال بنده كه داستان از قبل لو رفته و در اجرا هم مدل بهتر هاليوودي اون رو از سينماي يك كارگردان كاربلدي مثل "اسكورسيزي" تماشا كرده.


    امتياز: 6.5

    »» پایان دلپذیره به شرط اینکه با همین قسمت فیلم تموم بشه (و در 2 قسمت بعد داستان ادامه پیدا نکنه)

  4. 14 کاربرِ زیر از Irag بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  5. #3
    Everybody Lies
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    ارسال ها
    4,008
    سپاس
    30,054
    از این کاربر 49,207 بار در 5,610 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم دوم : Infernal Affairs

    پس از گذشت تنها 10 دقیقه از فیلم ، بیننده در سردر گمی سکانس های پشت سرهم و اتفاقی که افتاده به سر میبره ، اما بعد از این و سکانس ملاقات رئیس پلیس با "یان" تقریبا داستان این شخصیت فیلم برای بیننده مشخص میشود و ادای احترام "یان" در کوچه ای تک و تنها به مردن یکی از رئیس هاش شخصیت واقعی این کاراکتر رو بازگو میکند ، پس از آن در جریان بازجویی از یک متهم "لاو" افسری کارآزموده و متعهد پنداشته میشود و در جریان معامله مواد مخدر و تماس لاو با "سم" شخصیت واقعی او مشخص میشود.
    پس شکست این عملیات ، با اطلاعاتی که "یان" به رئیس عملیات میدهد و "لاو" که جاسوس "سم" تو اداره پلیس هست و یکی از افراد دخیل در این عملیات هست متوجه حضور یک جاسوس در گروه تبهکاران میشود و با مطلع کردن رئیس باند خلافکار(سم) معامله با موفقیت انجام نمیشود ولی از طرف دیگر گروه خلافکار هم گیر نمیوفتد . گروه خلافکار که در پی این عملیات دچار ضرر مالی شده و پلیس هم که در دستگیری این باند خلافکار ناکام مانده دو طرف هم رئیس پلیس و هم رئیس باند خلافکار متوجه حضور یک جاسوس در بین خودشان میشوند و از اینجا داستان فیلم تلاش این جاسوس به پی بردن هویت جاسوس در گروه مقابل هست .
    پس از این جریان کل داستان فیلم برای مخاطب مشخص و ملموس هست و فیلمنامه با گذشت زمان به تمام مسائل و نکته ها بیان شده پاسخ میدهد . از نقاط قوت فیلم نگاه ساده و عامیانه به مسئله خیر و شر از دیدگاه نویسندگان هست که با موزیک پس زمینه فوق العاده و فیلم برداری قوی و نماهای نزدیک با ریتمی مناسب فیلم رو به جلو پیش میبرد و به موقع مخاطب رو از آن گیجی و ابهام خارج میکند . شخصیت پردازی عالی فیلم ، نبود بازیگر های زائد، زمانبندی مناسب برای بیان هر جز داستان ، پرهیز از خشونت بیش از حد و خونریزی های الکی، کوتاه بودن زمان فیلم که متناسب با محتوای فیلم هست را میتوان از نقاظ قوت فیلم دانست .

    کتابی که همسر لاو در فیلم شروع به نوشتن میکند در واقع میتوان مشابه با خود داستان فیلم در نظر گرفت . فرو رفتن یان در دنیای تبهکاری و هم چنین پلیس مخفی بودن ، او را دچار تضاد های زیادی کرده و حتی هنگامی که ساعتی را که به عنوان هدیه به او داده میشود یک وسیله استراق سمع میپندارد . استفاده از کد مورس به جای شنود ، مرگ رئیس وانگ و هویت از دست رفته یان ، کار کردن خود جاسوسِ پلیس در بخش امور داخلی (IA) ، فلش بک های به موقع ، همه و همه بخشی از زیبایی های داستان فیلم هستند .

    در پایان این فیلم آدم بد نمیمیرد ، یعنی در دنیا واقعی قرار نیست همه جا آدم بده دستگیر یا کشته شود ، اما تضاد در رفتار همین بدمن داستان (کشتن "سم" و ادای احترام به "یان") و سکانس پایانی در جواب این پرسش که چه کسی میخواد جاشو با "یان" عوض کنه و "لو" زیر لب پاسخ میده من، و همچنین حرفای همسر لاو در مورد انتهای کتابی که مینوسد و میگوید:" من نمیتونم کتابم رو به انتها برسونم چون نمیدونم شخصیت داستان خوبه یا بد ، فقط خودش میدونه" . حد و مرزهای مشخص داستان رو زیر سوال میبرد و چهره تاریک شخصیت منفی داستان رو متفاوت نشان میدهد و سخن پایانی فیلم که از بودا نقل شده "کسی که در رنج دائم است، هیچ وقت نمیمیرد، عمر جاودان برای کسی که جز رنج نصیبی ندارد، بیهوده است" . شاید توصیف دقیقی از وضعیت فعلی لاو باشد که از مرگ هم بدتر پنداشته میشود.
    از نکات منفی فیلم به تیتراژ اولیه فیلم میشه اشاره کرد که هیچگونه سنخیتی با ماجراهای اصلی فیلم ندارد و با دیدن آن تیتراژ کمتر کسی انتظار یک فیلم اکشن و پلیسی را دارد .
    در مقایسه این فیلم با Departed اسکورسیزی عده ای معتقد هستن که Departed یکی کپی/پیست صد در صد با اندکی تغییر در سرنوشت یکی از کاراکتر ها و اضافه کردن یک مثلث عشقی به سبک هالیوودی درون فیلم و هیچ گونه خلاقیتی در فیلم نمی بینند و فقط به خاطر نام های بزرگ (دیکاپریو، دیمون، نیکلسون و خود اسکورسیزی ) و بازی زیبا این بازیگر ها توانسته به این جایگاه دست پیدا کند در مقابل عده ای Departed را اقتباسی آزاد از فیلم infernal affairs می پندارند که توانسته مخاطرات موجود را ملموس تر و درد ها و شک ها را سوزناکتر شده باشد
    البته نمیتوان منکر کارکتر های قویتر ، حرکات حساب شده تر با دوربین و موسیقی قوی و سبک روایت عالی فیلم شد اما وفاداری کامل به تمام پیچ خم های اصلی داستان و سکانس های کاملا مشابه، استفاده از ابزار مشابه مورس برای برقراری ارتباط و همچنین نحوه کشته شدن دیکاپریو در انتها و حتی بانداژ دست او را نمیتوان اقتباس آزاد از یک فیلم دیگه در نظر گرفت . به این نکته هم اشاره کنم که اسکورسیزی نه بخاطر "گاو خشمگین" و نه بخاطر "رفقا خوب " و نه بخاطر "دار و دسته نیویورکی" برنده جایزه اسکار نشد و اولین اسکار او همین فیلم بود که به محبوبیت بیشتر این فیلم کمک زیادی کرد و یک فیلم هنگ‌کنگی حتی اگر بدنه اصلی فیلم هم تشکیل بدهد هیچ شانسی در مقابل هالیوود ندارد!
    بد نیست به چند نکته هم اشاره کنم
    - قسمت دوم فیلم ماجرا ها و داستان های قبل از فیلم اول رو بازگو میکنه.
    - در مورد عنوان فیلم هم (کسب و کار جهنمی ، اعمال دوزخی و غیره ترجمه شده) ولی با توجه به موضوع فیلم ، واژه Infernal (به معنای شیطان صفت ، شرور ) شاید یک کنایه به واژه Internal داره . Internal affairs "امور داخلی" ترجمه شده، گروهی در داخل خود یک اداره ( که این جا منظور همون اداره پلیس هست) که بر کار دیگر اعضا نظارت میکنه تا خلافی از آنها سر نزنه .

  6. 12 کاربرِ زیر از pooya بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  7. #4
    Israel Hands
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    ارسال ها
    6,451
    سپاس
    26,401
    از این کاربر 85,413 بار در 9,064 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم دوم : Infernal Affairs

    خب همون جور که ایرج و پویا اشاره کردن نسخه ی بهتر همین فیلم رو اسکورسیزی ساخت، همین داستان جذاب رو برداشت، دیکاپریو و دیمون و والبرگ و نیکلسون رو بهش اضافه کرد و فیلم بسیار خوبی رو ساخت! اما درباره ی این فیلم، اون چند دقیقه ی اول خیلی گیج کننده بود، مخصوصا به خاطر تغییر دو بازیگر اصلی! طول کشید تا تونستم با فیلم ارتباط برقرار کنم، اما بعد از اون قسمت تقریبا همه چیز مشخص بود. و این زبون عجیب غریب شون فیلم رو نابود کرد! واقعا تاثیر داره! اصلا نمیشه با کاراکتر ها ارتباط برقرار کرد.
    در کل فیلم خوبی بود، بازی دو شخصیت اول خیلی خوب بود، اما اگه اول این میدیدم و بعد دیپارتد رو میدیدم شاید از این فیلم لذت بیشتری میبردم!
    سکانس های روی پشت بام معرکه بود، فیلم برداری خیلی خوب بود، مرگ رئیس پلیس خوب از آب درامده بود. سم به همون اندازه ی نسخه ی امریکایی شخصیت خبیثی داشت.
    و چیزی که اینجا کم بود، شخصیت مارک والبرگ بود تا اون پایان زیبا رو به وجود بیاره!!!
    8 میدم!

    پیش به سوی فیلم سوم!


  8. 9 کاربرِ زیر از Chandler Bing بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  9. #5
    Everybody Lies
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    ارسال ها
    4,008
    سپاس
    30,054
    از این کاربر 49,207 بار در 5,610 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : [اکران اختصاصی انجمن] فیلم دوم : Infernal Affairs

    نقل قول نوشته اصلی توسط Chandler Bing نمایش پست ها
    اما اگه اول این میدیدم و بعد دیپارتد رو میدیدم شاید از این فیلم لذت بیشتری میبردم!
    قطعا همین جوره کسی که اول این فیلم رو دیده باشه میگه دیپارتد چیز خاصی نیست ، چون باید یه فرقی بین کپی/پیست با اقتباس باشه و همین که گفته شده از روی فیلم اقتباس شده به نظرم چیز بی مفهومیه ، کتاب که نیست هر کس برداشت خودش رو تبدیل به فیلم کنه .البته در بزرگی مارتین اسکورسیزی شکی نیست و کسی نمیتونه زیر سوال ببرتش ولی یه فیلم بوده تمام نکات ریز و درشت رو داشته یکی اومده 3 تا بازیگر غول گذاشته یه خورده پیچ و خم دیگه هم اضافه کرده و حتی یه چیز زائد ( رابطه دیکاپریو و فارمیگا) و فیلم رو مطابق فرهنگ هالیوودی در آوره ، به نظر من این هنر نیست .
    در کل اگه این دیدگاه رو دارید که دیپارتد غوله و آخر فیلم ـه و غیره اصلا این فیلم رو نبینید ولی اگه با این دیدگاه که این فیلم 4 سال قبل از اینکه دیپارتدی بوجود بیاد ساخته شده و مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته و جوایز زیادی هم برده و بعدش اسکورسیزی اومده از روی این فیلم دیپارتد رو ساخته ، ذهنیتتون کاملا متفاوته .

    نقل قول نوشته اصلی توسط Chandler Bing نمایش پست ها
    و چیزی که اینجا کم بود، شخصیت مارک والبرگ بود تا اون پایان زیبا رو به وجود بیاره!!!
    خب تو دنیا واقعی قرار نیست آدم بده همیشه گیر بیوفته یا به سزای اعمالش برسه البته دلیل اصلی کشتن دیمون به اون صورت که طرف پلاستیک پیچ شده و به گونه ای که هیچ ردی از خودش بجا نذاره برای من جای سواله و تو کامنت های مختلف هم که میخوندم به چیز خاص و مشخصی هم نرسیدم .

    این هم چند سکانس منتخب


  10. 5 کاربرِ زیر از pooya بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


 

 

موضوعات مشابه

  1. زیر نویس کامل فصل اول سریال Covert Affairs
    By hatamtv in forum گروه زیرنویس هاي A-B-C-D
    پاسخ ها: 1
    آخرين ارسال: 06-05-2015, 10:47 PM
  2. زیر نویس فصل دوم سریال Covert Affairs
    By hatamtv in forum گروه زیرنویس هاي A-B-C-D
    پاسخ ها: 0
    آخرين ارسال: 09-24-2011, 03:57 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • قدرت گرفته از سیستم vBulletin نسخه ی 4.2.3
  • قالب اختصاصی انجمن TvWorld نسخه ی 1.0
  • طراحی و اجرای قالب : نوژن
  • تمام حقوق مطالب و محتوا برای تی وی وُرلد محفوظ می باشد
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.