برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و مشاهده ی آنها بایستی ابتدا ثبت نام کنید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Nov 2016
    محل سکونت
    زیر لَوار
    ارسال ها
    58
    سپاس
    384
    از این کاربر 1,363 بار در 58 پست سپاس گزاری شده

    ارائه‌ی 565 تی‌وی‌وُرلد | زیرنویس فیلم Little Fugitive 1953 | نسخه بلوری اضافه شد

    ‌ ‌ ‌ ‌پوستر از OXiU


    مردی که بر «کوبریک»، «گودار» و «تروفو» تأثیر گذاشت
    فیلم کم‌بودجه، فیلمی است که با سرمایۀ کم یا بدون سرمایۀ یک استودیوی بزرگ یا یک سرمایه‌گذار خصوصی تولید شده باشد. اما این فیلم‌ها چطور به وجود آمدند؟ گسترش دوربین‌های قابل‌حمل ارزان در جریان جنگ جهانی دوم باعث شد هر کسی در آمریکا که اندکی به ساخت فیلم علاقه داشت، بتواند فیلمنامه‌ای بنویسد، آن را تهیه و کارگردانی کند و اصلاً هم نیازی به کمک استودیوهای اصلی فیلمسازی نداشته باشد. این شرایط موجب ساخته شدن تعدادی از تحسین‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما شد، از جمله: «کابوس عصرگاهی» (۱۹۴۳) ساختۀ مایا دِرِن، «آتشبازی» (۱۹۴۷) و «طلوع عقرب» (۱۹۶۳) از ساخته‌های کِنِت اَنگِر [زیرنویس «طلوع عقرب»] و «فراری کوچولو» (۱۹۵۳) ساختۀ موریس اِنگِل، روث اُرکین و ری اشلی.
    در آن زمان، فیلمسازهای مختلف مثل کِن جِیکوبْس بدون داشتن هیچگونه آموزش رسمی دست به تجربیاتی در زمینۀ شیوۀ ساخت فیلم و شیوۀ فیلمبرداری زدند. «فراری کوچولو» اولین فیلم مستقلی بود که نامزد جایزۀ اسکار در رشتۀ بهترین فیلمنامۀ غیراقتباسی شد. فیلم همچنین برندۀ جایزۀ شیر نقره‌ای جشنوارۀ ونیز شد. این فیلم یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمایی بر موج نوی فرانسه بود و به دلیل سبک واقع‌گرایانه و همچنین استفاده درخشانش از بازیگران غیرحرفه‌ای در نقش اصلی، تحسین و تمجید شده است. این فیلم مهم‌ترین کار سه کارگردان آن است که بعداً «عشاق و آبنبات» و «عروسی‌ها و بچه‌ها» را ساختند. هر سه فیلم از نظر سبکی شبیه به هم هستند و با دوربین روی دست و به‌صورت ۳۵ میلی‌متری گرفته شده‌اند. دوربینی که برای ساخت دو فیلم اول استفاده شد، تواناییِ ضبط صدا نداشت و دیالوگ‌ها بعداً روی فیلم دوبله شد. «عروسی‌ها و بچه‌ها» اولین فیلم تاریخ سینما بود که با دوربین قابل‌حملی فیلمبرداری شد که توانایی ضبط صدای همزمان را داشت.
    «فراری کوچولو» داستان جویی نورتونِ هفت‌ساله است که... [خطر لوس شدن داستان! برای مطالعه، متن زیر را با موشواره انتخاب کنید.]
    ...همراه برادر بزرگترش لِنی در محلۀ فقیرنشین بروکلین زندگی می‌کند. جویی کوچکتر از آن است که لنی و دوستانش او را جدی بگیرند. یک روز وقتی مادرشان برای ملاقات مادر بیمارش به سفری کوتاه می‌رود، لنی و دوستانش جویی را سر کار می‌گذارند. آن‌ها با یک تفنگ اسباب‌بازی و سس گوجه صحنه‌سازی می‌کنند؛ انگار جویی برادر خود را کشته است. جویی از دیگران می‌شنود که پلیس او را دستگیر خواهد کرد و به زندان خواهد رفت، پس به سرعت خودش را به نزدیکترین ایستگاه اتوبوس می‌رساند تا به کانی‌آیلند [در زیرنویس، پارک ساحلی ترجمه شده] برود. در این بین لنی دیوانه‌وار دنبال برادرش می‌گردد و می‌داند که مادرش به زودی به خانه برخواهدگشت.[پایان توضیحات داستان]
    ریچی اندروسکو، بازیگر نقش جویی، در عمرش تنها در همین یک فیلم بازی کرد. حین فیلمبرداری این فیلم، سه کارگردان دوربین را زیر پوششی پنهان کرده بودند و برای همین کسی متوجه نبود که آن‌ها دارند فیلم می‌سازند و همین به آنها کمک کرد هزاران سیاهی‌لشگر داشته باشند. در واقع دوربین آن‌ها یکی از الگوهای اساسی برای ساخت دوربین استدی‌کم بود و آن را موریس اِنگِل با کمک چارلی وودراف، یک مخترع، طراحی کرده بود. وودراف در دوران جنگ جهانی دوم به عکاسی جنگ می‌پرداخت و همان‌جا با انگل آشنا شده بود. بدون اختراع این دوربین اصلاً «فراری کوچولو»، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ سینما ساخته نمی‌شد. استنلی کوبریک و ژان لوک گودار از جمله فیلمسازهایی هستند که این دوربین را قرض گرفتند و با آن کار کردند.
    فیلم در زمان ساختش بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت. فرانسوا تروفو بسیار تحت تأثیر ساختِ آنی و بدون تمرین فیلم بود و از این شیوه در زمان ساختِ «چهارصد ضربه» (۱۹۵۹) استفاده کرد و مدت‌ها بعد در مصاحبه‌ای گفت: «اگر موریس اِنگِل، کارگردان جوان آمریکایی با ساخت «فراری کوچولو» به ما نشان نداده بود که چطور می‌شود فیلمی مستقل ساخت، هرگز موج نو به وجود نمی‌آمد».

    - قسمتی از مقالۀ «تاریخچۀ سینمای مستقل آمریکا» در ماهنامۀ هنر و تجربه. ترجمه از حسین عیدی‌زاده؛ با کمی ویرایش

    جفری ام. اندرسون، سردبیر نشریۀ اینترنتی سلولویدِ سوختنی:
    چرا وقتی در مورد بنیانگذارهای سینمای مستقل آمریکا صحبت می‌کنیم، اصلاً اسم موریس اِنگِل به گوش نمی‌خوره؟ این فیلم کم‌خرج کوچیک خارق‌العاده که با دستیاری ری اشلی و روث اُرکین (همسر انگل) کارگردانی شده، یکی از پرروح‌ترین فیلم‌هاییه که به دنیای معصومانۀ کودکی سرک می‌کشه و به راحتی شونه‌به‌شونۀ آثار درخشانی مثل چهارصد ضربۀ تروفو، نمرۀ اخلاق صفرِ ژان ویگو و پسر خونریزِ نیل جوردن قرار می‌گیره. (تروفو به‌شخصه این فیلم رو منبع الهام موج نو دونسته.) ۴/۴

    همیشه دوست داشتم تا جایی که میشه کیف این خوشمزگی رو ببرم ولی اینقدر معطل می‌کردم که از زیرش آب می‌شد و قطره‌های چسپناک راه می‌گرفتن روی انگشت‌هام.


    فایل های پیوست شده


  2. #2
    تاریخ عضویت
    Nov 2016
    محل سکونت
    زیر لَوار
    ارسال ها
    58
    سپاس
    384
    از این کاربر 1,363 بار در 58 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : ارائه‌ی 565 تی‌وی‌وُرلد | زیرنویس فیلم Little Fugitive 1953

    فایل های پیوست شده
    به واحۀ زرد ذهن که رسیدی، سراب را بپذیر


  3. #3
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    436
    سپاس
    13,489
    از این کاربر 11,694 بار در 455 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : ارائه‌ی 565 تی‌وی‌وُرلد | زیرنویس فیلم Little Fugitive 1953 | نسخه بلوری اضافه

    یک فیلم جمع جور با ایده ایی نو که بعد از گذشت دهه های فراوان از ساختش باز هم دیدنیه و تماشاگر سرگرم می کند.داستان فیلم به روابط دو برادر می پردازد که به دلیل اختلاف سنی دائم با یکدیگر دچار مشکل هستند اما یک پیشامد در پایان این دو را متحول می کند.برادر کوچکتر که شخصیت اصلی داستانِ به مانند کابوی های فیلم های وسترن می باشد همانقدر محکم , استوار و قلدر و با اینکه تنها 7 سال سن دارد به بهترین شکل ممکن نقش خود را بازی می نماید (قابل توجه بعضی از بازیگران سریال پایتخت) ما با این پسر بچه در سفر ادیسه وار همراه می شویم و مقاومت مثال زدنی او را در این دنیا که برای کودکان بسیار بی رحم است به نظاره می نشینیم و تلاش های این کودک را برای زنده ماندن و دست یافتن به آرزوهایش را مشاهده می کنیم فیلمساز با خلق لحظاتی کمدی به زیبایی ما را با دنیای یک کودک همراه می کند و لحظه ایی هم از آن فاصله نمی گیرد.
    همیشه ترس از گم شدن کودکان در پارک ها گریبانگیر والدین بوده و هست ولی "فراری کوچک" به ما خلاف این طرز تفکر را نشان می دهد کودکان را موجوداتی معصوم به تصویر می کشد آرزو های شان را دست یافتنی ولی زیبا می داند.بنابراین اگه دوست داشتید فارغ از زد و بند های حال جاضر در هالیوود یک اثر خوب و یک قهرمان واقعی را تماشا کنید "فراری کوچک" مطمئنا اثر دلنشینی است. فقط یک نکته ,اگر یک برادر دیگر هم داشتید با هم "فراری کوچک" را ببینید چرا که دیدنش برای هر دوی تان دلنشین تر و خاطره انگیز تر خواهد شد.
    >> تشکر بابت زیرنویس انتخاب فیلم ها تون برای ترجمه بسیار قابل تقدیرِ.


  4. 16 کاربرِ زیر از Marlon Brando بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


 

 

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 22
    آخرين ارسال: 09-29-2016, 10:22 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • قدرت گرفته از سیستم vBulletin نسخه ی 4.2.3
  • قالب اختصاصی انجمن TvWorld نسخه ی 1.0
  • طراحی و اجرای قالب : نوژن
  • تمام حقوق مطالب و محتوا برای تی وی وُرلد محفوظ می باشد
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.