برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و مشاهده ی آنها بایستی ابتدا ثبت نام کنید

نمایش نتیجه ی نظرسنجی: از نظر شما بهترین شرلوک کدام است؟

رأی دهندگان
37. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • Arthur Wontner

    0 0%
  • Barrie Stanton/Basil

    0 0%
  • Basil Rathbone

    0 0%
  • Benedict Cumberbatch

    18 48.65%
  • Christopher Lee

    0 0%
  • Christopher Plummer

    1 2.70%
  • Douglas Wilmer

    0 0%
  • Eille Norwood

    0 0%
  • Ian McKellen

    0 0%
  • Jeremy Brett

    17 45.95%
  • Jonny Lee Miller

    0 0%
  • Michael Cane

    0 0%
  • Nicol Williamson

    0 0%
  • Peter Cushing

    1 2.70%
  • Robert Downey Jr.

    9 24.32%
  • Robert Stephens

    0 0%
  • Roger Moore

    1 2.70%
  • Rupert Everett

    0 0%
  • Tom Baker

    0 0%
  • Vasily Livanov

    0 0%
  • دیگران

    0 0%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
  1. #1
    شفا بایدت داروی تلخ نوش...
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    ارسال ها
    1,535
    سپاس
    14,679
    از این کاربر 19,957 بار در 1,358 پست سپاس گزاری شده

    بهترین شرلوک هلمز کدام است؟ ⋙ شما انتخاب کنید

    دیباچه


    کافیست نگاهی به اینجا بیندازید، کاراکترهایی با بیشترین حضور در فیلم ها، نام های جالبی به چشم میخورد، حال کمی کنجکاوتر شویم می بینیم که مردی با کلاه Deerstalker و پیپ ـی بر لب با حضوری بیش از 250 بار، فقط آبراهام لینکلن و دراکولا (اگر نظرتان بر انسان بودن اوست) را بالاتر از خودش می بیند، البته خدا، مسیح و سانتا کلاوز نیز هنوز بر شیطان مصور غبطه می خورند ولی در دسته بندی انسان ها جایی ندارند. اینها نتیجه گلگشت اینترنتی مردی به نام Erik Lundegaard است++.
    اما صحبت ما بر سر میراث سر آرتور کانن دویل است، شرلوک هلمز، کاراکتری که بیش از 75 بازیگر، صداپیشه، و خیل عظیمی از افراد مختلف در هنر را درگیر خود کرده است و داستانش همچنان ادامه دارد [لیست هنرپیشگانی که در نقش شرلوک بازی کرده اند] . شاید برایتان جالب باشد که نخستین مردی که تصویری به او داد، البته پس از توصیفات سر کانن، Sidney Paget با نگارگری هایش در Strand Magazine بود، می توانید از اینجا نسخه ای از پروژه گوتنبرگ این نگارگر را ملاحظه فرمایید. در ستایش کارهای او همین بس که بسیاری از فیلم ها و سریال ها از نگارگری او در خلق ظاهر شرلوک هلمز بهره برده اند. deerstalker cap کلاه و Inverness cape بالاپوش، نمونه ای بارز از ابداعات اوست که هیچگاه در رمان ها به آن اشاره نشده است. او همچنین میراثی بزرگ برای Strand Magazine بنا نهاد و آن را با نگارگری هایش به یکی از بزرگترین مجلات بریتانیایی در حوزه fiction تبدیل کرد+. هر چند قیاس کار او با قیمت نهادن بر یکی از مهمترین کارهایش غیر از پایین آوردن ارزش کارهایش چیزی به همراه نخواهد داشت ولی در 16 نوامبر 2004 پرتره 6.75x10.5 اینچی Paget که نمایش Holmes and Moriarty in Mortal Combat at the Edge of the Reichenbach Falls، جدال هلمز و موریارتی در لبه آبشار رایخن باخ بود، توسط Sotheby در نیویورک به قیمت $220,800 فروخته شد.
    تاریخچه نمایشی


    1899 و نمایشی که توسط William Gillette به اجرا در می آمد، ترکیبی از چندین داستان کانن که علاوه بر محبوبیت ذاتی نمایش، ابداع چندین ویژگی بصری به داستان های اصلی که تا به امروز جز ویژگی های شرلوک هلمز محسوب می شود (Calabash Pipe پیپ خمیده و دسته بلند، یکی از ابداعاتی است که راه خود را از اینجا به ویژگی های ظاهری و وسایل او باز کرد)، کمک شایانی به حضور 1300 باره Gillette در نقش شرلوک هلمز تا سال 1900 کرد و این نمایش بنیانی شد برای اولین فیلم او درباره شرلوک هلمز. H. A. Saintsbury در سال 1900 نقش را از Gillette برای چند تور نمایشی گرفت و در کنار نمایشی به نام "The Adventure of the Speckled Band" که توسط خود سر آرتور کانن دویل نوشته شده بود، توانست 1000 بار نقش هلمز را به روی صحنه ببرد.
    در سال 1900 بالاخره برای اولین بار شرلوک هلمز جلوه تقریبا بصری به خود گرفت فیلم Mutoscope ـی با نام Sherlock Holmes Baffled توسط Arthur Marvin توانست این دستاورد را برای خود در آن روزها ثبت کند. از 1921 تا 1923 با 47 فیلم صامت Eille Norwood یکه تاز هنرنمایی در نقش شرلوک هلمز بود. The Return of Sherlock Holmes (1929 film) با بازی Clive Brook و کارگردانی Basil Dean اولین نسخه صدادار شرلوک بود. از 1939 تا 1946 Basil Rathbone در نقش شرلوک هلمز و Nigel Bruce در نقش دکتر واتسون 14 فیلم و یک برنامه رادیویی به نام The New Adventures of Sherlock Holmes را برای طرفداران داستان های کانن به ارمغان آوردند. این بار شرلوک در قلب استاد ژاپنی رخنه کرده بود، 1984-1985، انیمه ژاپنی/ایتالیایی Sherlock Hound که اقتباسی از داستان های اصلی برای کودکان بود و توسط Hayao Miyazaki نوشته و کارگردانی می شد. شوروی و استودیوی Lenfilm با فیلم های تلویزیونی پنج گانه ای به نام The Adventures of Sherlock Holmes and Dr. Watson راه را برای شرلوک هلمز باز کردند.
    سریالی 11 قسمتی از این 5 فیلم ساخته شد که نقش شرلوک را Vasily Livanov و نقش دکتر واتسون را Vitaly Solomin بازی می کردند، ایفای نقش Vasily Livanov در این مجموعه، او را به عضویت افتخاری در Order of the British Empire آن هم در سال 2006 نائل کرد.
    شروع تاجگذاری Jeremy Brett در نقش شرلوک هلمز 1984 و آخرین حضور او در این مجموعه تلویزیونی 1994 بود. سال 2009 و اینبار Robert Downey Jr که گلدن گلوب را با بازی متفاوتش در این نقش برای خود به ارمغان آورد، 2010 Benedict Cumberbatch و اینبار داستان ویکتوریایی کانن در قلب لندن مدرن، Jonny Lee Miller و سریال Elementary در سال 2012، Ian McKellen و ایفای نقش شرلوک هلمز در داستانی اقتباس شده از رمانی نوشته Mitch Cullin با نام A Slight Trick of the Mind در سال 2015 و بالاخره 2018 ، Miss Sherlock روایتی دوباره از ژاپنی ها و حضور Yūko Takeuchi به عنوان اولین زن ایفا کننده نقش شرلوک هلمز در توکیو، تا به امروز تمام دست آوردی است که داستان های سر آرتور کانن دویل بدست آورده است+.
    در این تاپیک به 20 بازیگری که این نقش را رنگ بشری بخشیدند خواهیم پرداخت

    در این تاپیک قصد داریم به بررسی افرادی که نقش شرلوک هلمز را ارائه کرده اند بپردازیم، همانطور که می دانید نسخه های متاخر آن بسیار پر بیننده هستند و سریال های جدیدی که راجع به او ساخته می شوند نوبه به نوبه عمیق تر می شوند و ورود مسائل روانشناسانه به داستان گیرایی وظرفیت نسخه های اصیل تر را به رخ می کشد. حال باید دید در سال 2021 سری آخر مجموعه فیلم هایی که Robert Downey Jr در آن به هنرنمایی پرداخته بود به کدام سمت گرایش پیدا می کند+، روایت عقیم مانده گای ریچی یا عمیق تر کردن داستان کاراکتری که سال هاست زخم تمام اندیشه های نامتقارب را به خود دیده است و حالا به ابر کاراکتر دنیای کاراگاهان تبدیل شده است. در هر هفته به بررسی 5 نفر خواهیم پرداخت، در این هنگام دوستان عزیزی که تمایل به اظهار نظر در مورد بازیگر مورد علاقه شان در این نقش دارند می توانند در تاپیک زیر به بحث و تبادل نظر بپردازند.

    بحث و تبادل نظر در مورد بازیگران ایفا کننده نقش شرلوک هلمز
    لطفا از دادن پست در این تاپیک خودداری فرمایید
    با شرکت در نظرسنجی دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
    ردیف/ دسته XX-XVI XV-XI VI-X V-I
    1 Robert Stephens Michael Cane Rupert Everett Jeremy Brett
    2 Douglas Wilmer Christopher Lee Ian McKellen Benedict Cumberbatch
    3 Peter Cushing Tom Baker Jonny Lee Miller Basil Rathbone
    4 Arthur Wontner Roger Moore Christopher Plummer Vasily Livanov
    5 Eille Norwood Nicol Williamson Barrie Stanton Robert Downey Jr

  2. 15 کاربرِ زیر از wlh بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  3. #2
    شفا بایدت داروی تلخ نوش...
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    ارسال ها
    1,535
    سپاس
    14,679
    از این کاربر 19,957 بار در 1,358 پست سپاس گزاری شده

    new5 Xx-xvi

    XX : Eille Norwood



    نقل قول سر آرتور کانن دویل در ستایش Eille Norwood برای ایفای نقش شرلوک در 47 فیلم خود گواهی بر میزان توانایی های این بازیگر دوران صامت است++. Eille Norwood وسواس خاصی در ارائه نقش شرلوک بر طبق اصول نوشته شده در کتاب ها داشت، او تمام کتاب های منتشر شده تا زمانه خودش را چندین بار می خواند و حتی نواختن ویولن را یاد گرفت. Norwood شهرت فراگیری برای تواناییش در Make-Up و تغییر قیافه داشت. ویدئوی 2 دقیقه ای او حس تماشای شرلوکی بی صدا را به شما القا خواهد کرد، برای ما در این دوره زمانه دیدن این کلیپ شاید مسخره به نظر برسد اما 1923 و تصاویر متحرک حتی بدون صدا هم برای تماشاگران جذابیتی دوچندان داشت. نگاهی به تغییر شخصیت حتی با میکاپ کم و نداشتن تجهیزات تغییر چهره، خود گواه بر این است، مردی که از آن در وارد شد قطعا شرلوک هلمز بود.


    حال به نقل قولی از سر آرتور کانن دویل درباره Eille Norwood توجه کنید، شاید جواب این سوال برای کانن دویل در زمانه خودش کاملا مشخص است:
    He has that rare quality, which can only be described as glamour, which compels you to watch an actor eagerly even when he is doing nothing. He has the brooding eye, which excites expectation and he has also a quite unrivaled power of disguise
    XIX : Arthur Wontner




    این بازیگر بریتانیایی در بین سال های 1931-1937 در 5 فیلم نقش شرلوک هلمز را ایفا کرد. حال به دوره talkies یا talking pictures رسیده ایم، نگاه کنید تفاوتی که در حس تماشای این فیلم وجود دارد و مقایسه کنید با فیلم های صامت و کلیپی از بازیگر قبل. talkies به آمریکا و هالیوود کمک کردند تا به قطبی مرکزی و تاثیرگذار در دنیای فرهنگی/تجاری آن دوره دست یابند. در اروپا به این فیلم ها با دیده شک و هراس نگاه می شد. نقدها به تمرکز بر ترس از زیر پا گذاشتن فضیلت های زیبایی شناختی سینمای صامت و دستاورد بی نظیر آن توسط طفلی نوپا اشاره می کرد، چیزی که در این دوره و تمام دوره های تغییر در سینما، تاریخ، فرهنگ و هر آنچه دستاورد بشری نامیده می شود، عده ای را دایه ای مهربان تر از مادر جلوه می دهد.

    Wontner با بازی کردن در فیلم های

    1. The Sleeping Cardinal
    2. The Missing Rembrandt
    3. The Sign of Four: Sherlock Holmes - Greatest Case
    4. The Triumph of Sherlock Holmes
    5. Silver Blaze

    ثابت کرد که توانایی به دست آوردن دل مخاطبان و طرفداران این کاراکتر را دارد، نقدها بر "شرلوک هلمزی بی نقص" و طرفداران بر "شرلوک هلمز بهتری نه نسبت به آنچه کانن دویل خلق کرد ولی بهترین در زمانه ما برای شنیدن و دیدن بر پرده سینما" اذعان داشتند. نیویورک تایمز درباره فیلم The Triumph of Sherlock Holmes محصول 1953 به کارگردانی Leslie S. Hiscott می نویسد :

    فیلمِ برازنده و آرامِ بریتانیایی، که هر آنچه سر آرتور کانن دویل از محبت، احترام و علاقه برای هلمز می خواست را یکجا به این کاراکتر داد، Wontner با مهارتی که در چاق کردن پیپ دسته بلند از خود نشان داد کمک شایانی بود برای ارائه پرتره ای منحصر به فرد از اولین کاراگاه مشاور.
    XVIII : Peter Cushing




    نقد ها و نظرات ضد و نقیض درباره بازی Peter Cushing در این نقش وجود دارد. متناسب ندانستن فرم ظاهری بدن و مشخصات و ویژگی های صورت او برای قرار گرفتن در قالب شرلوک هلمز، شاید او را وادار به بازگشت های چند باره و ایفای این نقش برای اعاده حیثیت بازیگری اش کرده بود. او در سه نوبت بین سال های 1959 تا 1984 در این نقش ظاهر شد ولی هر بار با نقدهای ضد و نقیضی در مورد کار او مواجه می شویم که این داوری بر او را سخت تر نیز خواهد کرد. 1959 و فیلم The Hound of the Baskervilles، بازگشت او به این نقش در سال 1968 با تحویل گرفتن آن از Douglas Wilmer در سریالی 16 قسمتی محصول B.B.C به نام Sir Arthur Conan Doyle's Sherlock Holmes و در نهایت سال 1984 و فیلم تلویزیونی The Masks of Death سرانجامی بود بر تلاش های یکی دیگر از بازیگرانی که شاید بهتر است اذعان کنیم قربانی اش شد به جای اینکه بگوییم منفعتی از جلال و شکوه نقش را بدست آورد.


    هر چند او با نقشش در فیلم های Hammerو Star Wars بیشتر شناخته می شود ولی او به عنوان یک شرلوک تند مزاجِ ناخوشایند شناخته شود یا مشتاق و نیرومند، تجسمی از بهترین شرلوک ها یا شبیه ترین به افکار سر آرتور کانن دویل بوده باشد، بازی بیاد ماندنی، متکبرانه و برانگیزاننده ای از خود ارائه کرده باشد و الخ... بازگشت های متوالی او به این نقش حتما برای خود او نیز معنایی داشته است.
    XVII : Douglas Wilmer




    بازی 13 داستان از مجموعه کانن دویل در سال 1964، سریالی که دوز مناسب از آنالیز های پزشکی قانونی و خونسردی شخصیت اصلیش را سنگ بنای اصلی موفقیت Douglas Wilmer قرار داده بود، با جانشینی Peter Cushing به جای او شاید لیاقتش به عنوان یک بازیگر خوب در این نقش زیر سوال رفته باشد.


    ایفای نقش او که تاثیر بسیار زیادی از Basil Rathbone گرفته بود، شاید بتوان با کمی اغماض او را اثرگذار و منبع اصلی الهامِ Peter Cushing برای ادامه دادن نقش او در سریال تولید B.B.C نیز دانست.
    XVI : Robert Stephens




    اثری کمتر شناخته شده از Billy Wilder ساخته شده در سال 1970 به نام The Private Life of Sherlock Holmes که روی طنز و لوده شرلوک را به ما نشان می داد. Mark Gatiss نویسنده شرلوک ورژن Cumberbatch، این اثر را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ورژن ها بر نوشته خود می داند.


    یکی از معدود اجراهایی که از ورژن های عمیق تر شرلوک بسیار مقبول تر واقع شده است، به واقع راهنمای شرلوک مدرن بوده و شاید کم تر راجع به آن شنیده باشیم ولی همین تاثیر گذاریش برای ما کافی بوده است.


    بحث و تبادل نظر در مورد بازیگران ایفا کننده نقش شرلوک هلمز
    لطفا از دادن پست در این تاپیک خودداری فرمایید
    با شرکت در نظرسنجی دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

  4. 11 کاربرِ زیر از wlh بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  5. #3
    شفا بایدت داروی تلخ نوش...
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    ارسال ها
    1,535
    سپاس
    14,679
    از این کاربر 19,957 بار در 1,358 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : بهترین شرلوک هلمز کدام است؟ ⋙ شما انتخاب کنید

    XV : Nicol Williamson




    سال 1976 و اینبار فیلم The-Seven Per-Cent Solution، داستانی درباره شرلوک و توهمات ناشی از مصرف کوکایین، فیلمی که نامزد دو جایزه اسکار شد و از رمانی به همین نام نیز اقتباس شد، تلو تلو خوردن فیلم در طرحی نامناسب مشکلی است که به فیلمنامه وارد است ولی بازی Williamson در نقشی لرزان و اکت های عجیب و غریب او همواره بهترین قسمتی است که از این فیلم به یاد آورده می شود



    بسیاری معتقدند پدر شرلوک های مدرن، Robert Downey Jr., Benedict Cumberbatch و Jonny Lee Miller ، ویلیامسون و نحوه بازیش در این فیلم است. در واقع او بود که آسیب پذیری، پارانویا و مشکلات عمده عصبی هلمز را برای نسل های بعدی بازیگران این نقش به یادگار گذاشت.
    XIV : Roger Moore




    ستاره آن روزهای سینما که بیشتر به خاطر ایفای نقش جیمز باند در 007 شناخته می شود در سال 1976 در فیلمی تلویزیونی که تماما در کالیفرنیای آمریکا ساخته شد این نقش را بازی کرد. با بازی Patrick Macnee در نقش دکتر واتسون فیلم 1976 Sherlock Holmes in New York شاید در لیست وجود داشته باشد ولی چندان موفقیتی در دوران خودش کسب نکرد.


    در باب بازی Roger Moore در نقش شرلوک هلمز می نویسند : "نحوه بازی کردن او در این نقش همانگونه است که جیمز باند را ارائه می کرد" ، "اینکه تکه هایی از نبوغ شرلوک هلمز داستان را نشان می دهد خوب است ولی در نهایت او بازیگری نیست که بتواند تمام پتانسیل این نقش را آزاد کند و به واقع او مناسب این نقش نیست"
    XIII: Tom Baker




    یک سال پس از کنار رفتن از بازی در نقش کاراکتری فانتزی به نام دکتر هو، اینبار او به چالشی دعوت شده بود تا یکی دیگر از کاراکترهای بریتانیایی را بازی کند. سریالی چهار قسمتی محصول بی.بی.سی با نام The Hound of the Baskervilles و محصول سال 1982 که نظرات منتقدان از اولین پخش کاملا در تضاد با یکدیگر بود و گذشت زمان هم مرهمی بر زخم هایش نشد.


    هر چند منتقدان با کمی روی خوش به Baker او را از گزند شکست در امان نگه داشتند ولی خود او اذعان به شکست در ایفای این نقش کرده است و حتی نقل قول معروفی دارد : may have been better off staying in the TARDIS که خود گواه بر عدم موفقیت او در ایفای این نقش می باشد.
    XII : Christopher Lee




    با بیش از سه دهه درگیری با داستان و بازی کردن نقش شرلوک، مایکرافت و دکتر واتسون شاید او را بتوان یکی از بزرگترین بازندگان در ایفای نقش شرلوک هلمز نامید. او ابتدا در فیلم The Hound of the Baskervilles 1959 در نقش دکتر واتسون زوج Peter Cushing را بازی کرد. بعدها با بازی در فیلم 1962 Sherlock Holmes and The Deadly Necklace و دو فیلم تلویزیونی به نام های Sherlock Holmes and the Leading Lady 1991 و Incident at Victoria Falls 1992 به عنوان شرلوک و در سال 1970 نیز به عنوان مایکرافت در فیلم The Private Life of Sherlock Holmes به ایفای نقش پرداخت.


    متاسفانه بازیگر بزرگی که با نقش های دراکولا و سائرون او را بیاد می آورید چنان در سرد مزاجی ایفای نقش متبحر است که حتی با استاندارد های او ایفای نقش شرلوک برای حرفه بازیگریش جز شکست چیزی به همراه نداشت.
    XI : Michael Caine




    در سال 1988 فیلمی به نام Without a Clue با بازی Michael Caine در نقش شرلوک و Ben Kingsley در نقش دکتر واتسون، لیست بازیگرانی که نقش را به صورت طنز بازی کرده اند تکمیل می شود. هر چند ایرادات به طرح اصلی داستان است و احمق فرض کردن شرلوک تنها چیزی است که برای طرفدارانش خط قرمز محسوب می شود ولی بازی هر دو بازیگر بسیار مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است.


    بحث و تبادل نظر در مورد بازیگران ایفا کننده نقش شرلوک هلمز
    لطفا از دادن پست در این تاپیک خودداری فرمایید
    با شرکت در نظرسنجی دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

  6. 14 کاربرِ زیر از wlh بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  7. #4
    شفا بایدت داروی تلخ نوش...
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    ارسال ها
    1,535
    سپاس
    14,679
    از این کاربر 19,957 بار در 1,358 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : بهترین شرلوک هلمز کدام است؟ ⋙ شما انتخاب کنید

    X : Barrie Stanton/Basil




    شاید بیشتر بچه ها متوجه داستان های سنگین این انیمیشن نشوند ولی با بودجه 14 میلیونی توانست 50 میلیون دلاری که در آن دوران برای خودش در دنیای انیمیشن رکوردی بود درآمد کسب کند.


    جای خالی صداپیشگان و برنامه های رادیویی که کمک شایانی به حضور این کاراکتر در دنیای هنر کرده اند با گرامی داشتن صدای Barrie Stanton Ingham در این لیست خالی نخواهد بود.
    IX : Christopher Plummer




    دهه 70 و دو فیلم Silver Blaze 1977 و Murder by Decree 1979 که شروع نمایشی از وجوه شرلوک هلمز بود، گویی به قربانیان احساسی ناشناخته داشت که در واژه نامه شخصیتی او هیچگاه تا به آن روز بروز پیدا نکرده بود دلسوزی.

    اگر خواهان دیدن ورژنی از شرلوک هستید که انسانیت و بیزاری از ذات جنایت ویژگی اخلاقیش باشد، و شاید یک یا دو قطره ای اشک در عزای قربانیانش ریخته، پس دیدن هنرنمایی Christopher Plummer را از دست ندهید.
    VIII : Jonny Lee Miller




    تنها دو فصل از این سریال کافی بود تا رکورد حضور یک نفر به عنوان شرلوک در مجموعه های تلویزیونی شکسته شود. شاید نگاهی به لیست بیندازید و بین بزرگان نام او خرد به نظر بیاید و شاکی از میزان فرصتی که به ورژن آمریکایی شرلوک آن هم با واتسونی زن که همه سناریو ها را ممکن می سازد، به او نگاه کنید، ولی کافیست کمی با دقت بیشتر به عملکرد درخشان او در 154 اپیزود از سریال Elementary نظر بیاندازید، آنوقت شاید نظرتان عوض شود.


    شاید بازی او مطابق میل سنت گرایان و کلاسیک پرستان طرفدار شرلوک نباشد (Sherlockian) ولی با ارائه ای جذاب و دیدنی از کاراکتری که همه ابعادش در اوج به سر می برند، حداقل بیایید بر سر اینکه او در این نقش درخشش مناسب را داشته است به توافقی ضعیف چنگ بزنیم.
    VII : Ian McKellen




    رمانی از Mitch Cullin که در سال 2004 با نام A Slight Trick of the Mind انتشار یافت، شرلوکی در سن 93 سالگی و با عارضه فراموشی را به ما نشان می دهد که حتی آخرین پرونده خود را بیاد نمی آورد.


    ما که او را با نقش گاندالف بیاد می آوریم یکی از تاثیرگذارترین ارائه های خود را برای این نقش بکار گرفت، تا جایی که نیویورک تایمز در مورد شرلوک او می نویسد :
    With his craggy visage and papery diction, his Holmes is a study in wry, intellectual charisma
    VI : Rupert Everett




    در سال 2004، Sherlock Holmes and the Case of the Silk Stocking با بازی Rupert Everett در نقش شرلوک چشم ها را به خود خیره کرد، بسیاری معتقدند یکی از بهترین ارائه های شرلوک توسط این بازیگر ارائه شده است، هر چند نظرات متناقض در این باره زیاد است مثلا Brian Lowry مینویسد که من ترجیح میدم هلمز ـم را در قالب سیاه و سفید ببینم هر چند این فیلم نیز قابل احترام است.


    اما در مورد بازی Rupert Everett در نقش شرلوک نظرات بسیار مثبت است، "نزدیک بودن به ایده اصلی کانن دویل به علاوه ایجاد خلاقیت هایی توسط بازیگر که رد او در ایفای نقش را واضح تر می کند"، " باشکوه و نمایش قاطعانه ای از انحطاط"

    بحث و تبادل نظر در مورد بازیگران ایفا کننده نقش شرلوک هلمز
    لطفا از دادن پست در این تاپیک خودداری فرمایید
    با شرکت در نظرسنجی دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

  8. 12 کاربرِ زیر از wlh بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  9. #5
    شفا بایدت داروی تلخ نوش...
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    ارسال ها
    1,535
    سپاس
    14,679
    از این کاربر 19,957 بار در 1,358 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : بهترین شرلوک هلمز کدام است؟ ⋙ شما انتخاب کنید


    >>>نگاهی به 5 نفر برتر شاید کمی مناقشه برانگیز باشد، 3 نفر از آن ها با فرمت سریال شناخته می شوند، دو نفر مدیوم سینما، دو نفر غیر بریتانیایی، سه نفر از دوران قدیم، یکی خیلی قدیمی و دو جوان، در مجموع ترکیب عجیب و پتانسیل داری است. در ابتدا می خواستم در این بخش 5 تایی، Ian McKellen را قرار دهم، اما حالا و با توجه به نتایج نظرسنجی به نظر حد تعادل را رعایت کردم. هر چند نتایج نظر سنجی هم زیاد امیدوارکننده به نظر نمی رسند و به نظر شرلوک های کلاسیک زیاد مورد توجه نبودند شاید علت اصلی نبود منابع باشد اما امیدوارم کمی به آشنایی بیشتر مخاطبان از این افراد کمک کرده باشم. به منظور تفکیک کامل و ارائه ـی با جزئیات بیشتر سعی می کنم این بخش طولانی تر شود و لذتش را با هم بیشتر تقسیم کنیم، امیدوارم نظر شما هم همین باشد.



    بحث و تبادل نظر در مورد بازیگران ایفا کننده نقش شرلوک هلمز
    لطفا از دادن پست در این تاپیک خودداری فرمایید
    با شرکت در نظرسنجی دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
    V : Robert Downey Jr




    دو فیلم به کارگردانی گای ریچی در سال های 2009 و 2011 تنها میزانی است که برای هنرنمایی او در اختیار داریم، کمی بی انصافی به نظر می رسد، آن هم بین سیل عظیمی از فرصت ها که برای 4 نفر دیگر مهیاست. تنها بازیگر آمریکایی که حتی بدون ادای لهجه بریتانیایی نیز هنرنماییش چشم طرفداران بین المللی و حتی بریتانیایی را به خود خیره کرده است+. در ابتدا شاید با دیدن نظر سنجی خودمان جایگاه این بازیگر کمی بد قضاوت شود ولی در اکثر نظرسنجی ها رتبه این بازیگر اگر بهتر نباشد بدتر هم نیست+. جالب تر آنکه یکی دیگر از ویژگی های شرلوک قدِ بلندِ اوست، مشخصه ای که برای بازیگر ایفای نقش بسیار مهم می باشد، با جستجویی ساده می توانید به بلندای قامت شرلوک های دنیای ما پی ببرید+. در عکس زیر می توانید مشاهده کنید که Robert Downey Jr از برتری دیگران بی بهره بوده است و حالا می توانیم لقبی که او برای کوتوله ها دوستش دارد را به خودش بدهیم Midget Sherlock. با این حساب کار دشوار او برای قانع کردن طرفداران متعصب شرلوک، بریتانیایی ها و بیننده عام، به کنار، شخصیتی که قربانی های زیادی گرفته است به همراه مشخصه های روانشناختی پیچیده اش،که توان هر بازیگری را فرسایش می دهد، شاید نمونه ای از سختی های راهی باشد که او در آن پا نهاده بود، حال با این توصیفات باز هم فکر می کنید جایگاهش مناسب او نیست؟ فرد بهتری سراغ دارید؟



    به عنوان نمونه ای از آنچه نفرین استنتاج نامیده می شود، حرکات او در این صحنه یکی از بهترین یادگاری هایی است که برای طرفداران شرلوک بر جای گذاشته است، نگاه کنید به ضرباهنگ سوییچ بین تصاویر و حالات صورت او که از نوعی بی خیالی با شتابی دیوانه وار به استنتاج ریزترین جزئیاتِ افراد بی مربوط می رسد!! با نگاهی دقیق تر به تکنیکی که برای نمایش بازی استنتاج شرلوک در این فیلم به کار گرفته شده می توانید معنای نقد SR برای عملکرد او در این نقش را متوجه شوید.


    you could almost see the gears turning in his head when his deductive powers kicked into high gear

    یکی از برتری های شرلوک های مدرن بهره گیری ناجوانمردانه آن ها از فرم، یا تکنولوژی تصویربرداری و تدوین است که به وضوح در ایفای نقش آنها تاثیر داشته است. این بازیگر هر چه از ویژگی های زبانی، فیزیک بدنی و زمان برای ارائه نقصان داشت با به کارگیری فرمی مطلوب که به انتخاب کارگردان بوده، به همراه تیم بازیگری قوی نظیر دکتر واتسون، کار سختی برای جبران نقیصه ها پیش رویش نمانده بود.

    کمی به منطق نویسندگی دقت کنید تنها ضعف این دو فیلم را خواهید دید، جایی که مسائلی بسیار پیش پا افتاده رو به تضادی غیر همگون می نهند و شرلوک در دام این تضادها محبوس می ماند، با کمی جستجو برای یافتن ساختاری غیر منطقی در این دو فیلم به هر آنچه دوست ندارید دست خواهید یافت. برای نمونه می توانید به فرم نمایشی عالی، بازی تاثیر گذار و منطق ضعیف نویسندگی آن هم در اثری چون شرلوک هلمز، در ویدئوی زیر توجه کنید.

    شاید عملکرد او در این دو فیلم را تصویری از همان استارک در مجموعه Iron Man بدانند یا او را از لحاظ فیزیکی مناسب نقش ندانند، به لهجه غیرش تکه پرانی کنند ولی او با بازی دلنوازش در این نقش تمام نقیصه های دیگرش را برطرف کرد و شرلوک را برای مخاطب عام به صورت ساده ای نمایش داد، فرم نمایشی را به خدمت گرفت و ورژنی از شرلوک را ارائه داد که مناسب ظرف زمان بود. جفت مناسب، کارگردانی کار بلد هم بی نهایت به او کمک کردند ولی فراموش نکنید او تنها با دو فیلم به ارائه چنین تصویر عوامانه، بد طینت و خودخواه که جزو صفات ذاتی شرلوک هستند دست یافته است. تکنیک های تصویر برداری و تدوین آن دوره نیز به او کمک کرده اند ولی دقت کنید که هماهنگی او با چنین تغییر فازی در ماهیت نمایشی سرد مزاج شرلوک بسیار گرایشی پیشرو بوده و شاید بتوان گفت حتی در این زمینه متدی جدید برای آیندگان است که شاید مربوط به سنی است که او این نقش را ایفا کرده، شاید اگر سال بعد رکورد او توسط نمایش بی نقص و بی بدیل Benedict Cumberbatch به یغما نمی رفت او الان به عنوان یکی از جوان ترین هنرمندان ایفای نقش شرلوک هلمز بود.

    1399/05/07

  10. 8 کاربرِ زیر از wlh بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


 

 

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • قدرت گرفته از سیستم vBulletin نسخه ی 4.2.3
  • قالب اختصاصی انجمن TvWorld نسخه ی 1.0
  • طراحی و اجرای قالب : نوژن
  • تمام حقوق مطالب و محتوا برای تی وی وُرلد محفوظ می باشد
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.