برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و مشاهده ی آنها بایستی ابتدا ثبت نام کنید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
  1. #1
    کیشلو پرانگز
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    ارسال ها
    598
    سپاس
    688
    از این کاربر 4,654 بار در 638 پست سپاس گزاری شده

    Lincoln | معرفی، بحث، تریلر و پوستر



    حالا که حدود 150 سال از ترور آبراهام لینکلن می گذرد، هالیوود بالأخره تصمیم گرفته نسبت به وی ادای دین کند. امسال
    (سال 2012) شاهد اکران سه فیلم سینمایی هستیم که شخصیت اصلی آنها، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکاست.
    مهمترین این فیلم ها، فیلم زندگینامه ای استیون اسپیلبرگ (Lincoln) است که قصد ساخت آن چندین سال پیش اعلام
    شده بود و قرار است امسال در فصل اسکار اکران شود.
    آبراهام لینکلن که شانزدهمین رئیس جمهور کشور ایالات متحده آمریکا بود در تاریخ 12 فوریه سال 1809 به دنیا آمد
    و روز 15 آوریل 1865 میلادی از دنیا رفت. او به عنوان نخستین رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه آمریکا انجام وظیفه کرد.
    دنیل دی لوییس در این فیلم سینمایی در نقش آبراهام لینکلن؛ شانزدهمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بازی
    می کند و جورف گوردون لویت، تامی لی جونز و سلی فیلد نیز دیگر بازیگران فیلم سینمایی «لینکلن» هستند.
    لینلکن امروزه بدین جهت مشهور است که به تاریخ برده داری در آمریکا خاتمه داد و ایالات متحده آمریکا را با نظارت
    بر مسائل مربوط به جنگ در طی جنگ داخلی آمریکا پا برجا نگه داشت. او پایه گذار خردورزی، آزادی، برابری، دموکراسی
    و احیاگر اندیشه های والای انسانی بود. لینکلن همچنین ژنرال ها را انتخاب کرد و استراتژی آن ها را تایید نمود،
    افسران ارشد غیر نظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیتهای حزب نظارت کرد و از طریق پیامها و سخنرانیها
    نظرات عموم را جمع آوری نمود. توان بالای او در سخنوری قدرت تأثیر گذاری او را افزایش می داد. نطق گتیسبرگ وی
    تأثیر ماندگاری بر ارزشهای آمریکا داشت.
    استیون اسپیلبرگ پیش از این برای ساخت فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای مانند «فهرست شیندلر»
    (Schindler`s List) و «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) به ترتیب در سال های 1994 و 1999 میلادی موفق به
    دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردانی و یک جایزه اسکار بهترین فیلم شده است.
    فیلم های سینمایی «اسب جنگی» (War Horse)، «جنگ دنیاها» (War if the Worlds)، «اگه میتونی منو بگیر»
    (Catch me if You Can) و مجموعه فیلم های اکشن تخیلی «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) از جمله معروف ترین
    فیلم های سینمایی هستند که استیون اسپیلبرگ پیش از این ساخت آن ها را برعهده داشته است.
    در حالی که اکثر فیلم های اکران پاییزی از مدت ها قبل تبلیغات خود را اغاز کرده اند اما مسئولان این فیلم تنها 1 ماه مانده به اکران
    فیلم تصمیم به پخش اولین تریلر و عکس ها از فیلم کرده اند.
    کارگردان: استیون اسپیلبرگ

    تهیه کننده:
    کاتلین کندی، استیون اسپیلبرگ

    نویسنده:
    دوریس کرنز گودوین، تونی کوشنر، جان لوگان، پل وب

    ژانر:
    Biography | Drama | History

    تاریخ اکران:
    16 نوامبر 2012

    بازیگران:
    دانیل دی-لوئیس،
    سالی فیلد،
    تامی لی جونز

    زبان:
    انگلیسی
    It was the best of times, it was the worst of times
    it was the age of wisdom, it was the age of foolishness
    it was the season of Light, it was the season of Darkness
    it was the spring of hope, it was the winter of despair
    we had everything before us, we had nothing before us
    we were all going direct to Heaven, we were all going direct to Hell

  2. 14 کاربرِ زیر از prongz بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  3. #2
    کیشلو پرانگز
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    ارسال ها
    598
    سپاس
    688
    از این کاربر 4,654 بار در 638 پست سپاس گزاری شده
    پوستر های فیلم:


    It was the best of times, it was the worst of times
    it was the age of wisdom, it was the age of foolishness
    it was the season of Light, it was the season of Darkness
    it was the spring of hope, it was the winter of despair
    we had everything before us, we had nothing before us
    we were all going direct to Heaven, we were all going direct to Hell

  4. 12 کاربرِ زیر از prongz بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  5. #3
    Everybody Lies
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    ارسال ها
    4,008
    سپاس
    30,054
    از این کاربر 49,207 بار در 5,610 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : Lincoln | معرفی، بحث، تریلر و پوستر


  6. 12 کاربرِ زیر از pooya بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  7. #4
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    Keřmãn
    ارسال ها
    1,551
    سپاس
    9,203
    از این کاربر 14,480 بار در 1,905 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : Lincoln | معرفی، بحث، تریلر و پوستر

    منتقد:‌اندرو اوهایر- سالن (امتیاز 10 از10)-------

    «لینکلن» استیون اسپیلبرگ دارای مشخصه هایی است که می تواند تمام انتظارات را برآورده کند. حتی اگر این حقیقت را کنار بگذارید که موضوع فیلم یکی از بزرگترین رئیس جمهورهای آمریکا و یکی از اسطوره ای ترین شخصیت های تاریخ را به نمایش گذاشته است، باز هم با فیلم خوبی روبرو می شوید. بازیگران فیلم سر جمع حداقل برنده 5 اسکار شده اند که دو تای این اسکارها هم متعلق به دو زوج عجیب، اما رضایت بخش که محوریت داستان را شکل می دهند، بوده است. دانیل دی لوییس در نقش آبراهام لینکلن و سالی فیلد در نقش مری تاد لینکلن، همسر زجر کشیده او که در کارهای استراتژیک به لینکلن کمک می کرد و شریک زندگی اش بود. دو فیلم قبلی که در مورد شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا بوده، توسط دی دبلیو گریفیت و جان فورد ساخته شده اند. فیلم هایی که دقیقاً نوعی از سینمای کلاسیک آمریکایی را در خود نشان دادند که اسپیلبرگ خود را در تضاد کامل با آن نوع سینما می داند. نه فیلم ناطق قدیمی گریفیت با نام «آبراهام لینکلن» با بازی والتر هاستون و نه فیلم «آقای لینکلن جوان» ساخته فورد با بازی هنری فوندا زیاد دیده نشدند.


    سوالی که اینجا مطرح می شود در مورد فراز و فرود های اسپیلبرگ در حرفه سینما است که شامل سه اسکار برای خودش، چندین فیلم پرفروش در تاریخ سینما و تمایل باطنی او برای نشان دادن احساسات بیش از حد در فیلم های درام خودش می شود. (دلم می خواهد به نوعی از هر دو فیلم نجات سرباز رایان و فهرست شیندلر دفاع کنم. هر دو فیلم در قسمت هایی عالی اند اما به عنوان یک کل کمتر می توان لغت شاهکار را برایشان به کار برد.) انتظارات از «لینکلن» امکان نداشت که از این بیشتر باشد و من تمایل دارم اینطور فکر کنم که چالش بزرگ اسپیلبرگ در ساخت این فیلم این بوده است که بر انگیزه های پنهان خود، فائق بیاید. فیلم به سادگی می توانست تبدیل به یک سخنرانی کلی شود که با صحنه های مرگ، جنگ داخلی و صحنه قتلی به صورت اسلو موشن که همگی با موسیقی ویولن جان ویلیامز ترکیب شده اند، ساخته شده باشد. البته در حقیقت هم موسیقی «لینکلن» از ویلیامز است اما موسیقی آن به شدت تاثیر گذار است و به ندرت زائد به نظر می آید.


    چند صحنه کوتاه اما خاطره انگیز از جنگ داخلی در ابتدا و انتهای «لینکلن» وجود دارد و چند کات کوچک هم از سخنرانی های او نشان داده می شود که برجسته ترینشان همان دومین سخنرانی سوگند خوردن لینکلن درست چند هفته قبل از مرگش است. اما ما سخنرانی گتیسبرگ لینکلن را نمی بینم و اتفاقی که از رخ دادنش می ترسیم هم با نزدیک شدن به آوریل 1865 به ظرافت و فریبندگی بسیار به نمایش گذاشته می شود. در یادداشتی که هفته قبل نوشته بودم هم اشاره کردم که در این فیلم، جان ویلکس بوث (کسی که لینکلن را ترور کرد) نه نشان داده می شود و نه از او حرفی به میان می آید که این فقط می توانسته یک انتخاب تعمدانه از سوی اسپیلبرگ باشد(که البته من خودم از این بابت سپاسگزارم). اسپیلبرگ در فیلمش توانسته هم بر گریفیت و هم بر فورد پیشی بگیرد و یک طرح جذاب، هیجان انگیز، تراژیک و اخلاقی از زندگی در آمریکای قرن 19 را به نمایش بگذارد و تجربه ای را که همزمان احساسی، درونی و عقلایی است به ما بچشاند. اسپیلبرگ در یک همکاری خیره کننده با یک بازیگر بزرگ (دی لوییس) و یک نویسنده خیال پرداز(تونی کاشنر، برنده جایزه پولیتزر)، توانسته به جای این که لینکلن را به عنوان یک فیلسوف و شاعر نشان دهد(البته از این جنبه شخصیتی او هم کمی در فیلم وجود دارد)، او را به عنوان یک رهبر سیاسی زیرک و مرد زمان خود نشان داده باشد.


    می خواهم کمی از این نقد را به قدردانی از کار اسپیلبرگ در این فیلم اختصاص دهم چرا که خیلی ها به آسانی از آن چشم پوشی می کنند. شما وقتی در حال تماشای لینکلن هستید، به سبک ساخته شدن آن فکر نمی کنید. چرا که در بیشتر اوقات باید حواستان را به نوع زبان چالش برانگیز کاشنر در فیلم نامه جمع کنید یا خود را درگیر چهره ای که دی لوییس از این وکیل لاغر اندام خشک و پر حرف نشان می دهد، کنید. کسی که در یکی از حساس ترین و خشن ترین نقاط تاریخ آمریکا وارد کاخ سفید شد. البته قطعاً متوجه فیلمبرداری دلفریب و زبر دستانه جانوس کامینسکی و در کنارش طراحی تولید ریک کارتر هم می شوید. طراحی تولیدی که در آن خیابان های گل آلود، چشم انداز های افقی نخراشیده و ناهنجار واشنگتون در حدود سال 1860 با جزئیاتی مستند گونه نشان داده شده است.


    فیلمنامه کاشنر بر اساس دو فصل از کتاب پرفروش تاریخی دوریس کرنز گودوین به نام «تیم رقیبان: نبوغ سیاسی آبراهام لینکلن» نوشته شده است و تماماً بر چند ماه پایانی زندگی لنیکلن و کشمکش او برای به تصویب رساندن متمم سیزدهم قانون اساسی آمریکا که باعث الغای برده داری، آن هم قبل از پایان جنگ داخلی شد، متمرکز شده است. دلایل این کار لینکلن٬ توامان هم کاربردی، هم سیاسی و هم فلسفی بود: لینکلن می دانست که اعلامیه لغو برده داری که دو سال قبل به تصویب رسانده بود ممکن است توسط دادگاه، قبل از پایان جنگ، حذف شود و می خواست قبل از این که ایالات شکست خورده آمریکا، شانسی برای از بین بردن این مصوبه داشته باشند، آن را وارد قانون اساسی آمریکا کند. در ضمن بعد از پیروزی همه جانبه جمهوری خواهان در انتخابات 1864، مجلس عملاً از کار افتاده بود و خیلی از دموکرات های شکست خورده که در آن حضورداشتند را می شد به طرفداری از اعلامیه لغو برده داری بدون هیچ هزینه سیاسی تشویق کرد.


    احتمالاً اسپیلبرگ و کاشنر توانایی ذهنی برای این که پیش بینی کنند فیلمشان درست بعد از انتخاب دوباره یک رئیس جمهور بحث انگیز که با کینه توزی های دشمنانه از طرف مخالفان سیاسی اش روبرو شده، به نمایش در خواهد آمد. اما قطعاً می دانسته اند که موقعیتی که لینکلن در زمستان 1864 و 1865 با آن روبرو بود، در دوران معاصر هم نمونه هایی دارد که توسط دانشمندان سیاسی و تاریخ نگاران هم از آن موقع تا حالا در موردش مطالعه شده است. اگر چه که لینکلن گاهی اوقات در کتاب های مدرسه به عنوان مردی که خودش را تا سر حد مرگ وقف اصولش کرده بود، نشان داده می شود، اما او یک سیاستمدار زیرک بود که در ابتدا می خواست بتواند در کنار برده داری زندگی اش را کند (اگر چه که از آن متنفر بود) و این آرزو هم فقط به خاطر نگه داشتن اتحاد آمریکا بود. وقتی این خواسته با شکست مواجه شد و جنگ برخلاف تمام تلاش های او به وقوع پیوست، فهمید که هیچ راهی برای بازگشت به شرایط قبل وجود ندارد و خود را برای ورود به هر نوع سیاست کثیف، مخفی و راز آلودی آماده کرد.


    بزرگترین نقطه قوت اسپیلبرگ به عنوان یک کارگردان در ایجاد موازنه بین داستان اصلی و داستان فرعی، و برقراری تعادل میان کاراکترهای اصلی و کاراکترهای فرعی خود را نشان می دهد. و به همه این ها مهارت فوق العاده کاشنر را هم در خلق شخصیت های متمایز در عرض چند ثانیه دیالوگ اضافه کنید و همچنین این که یکی از قوی ترین و غنی ترین مجموعه بازیگران در سال های اخیر هالیوود در این فیلم گرد آمده اند. بدون شک دی لوییس در نقش لینکلن بر تمامی سکانس های مربوط به خود حکمفرما بوده است و شمایلی از لینکلن را به تصویر کشده، با یک سر خمیده و لبخند خاصی که نشان می دهد همیشه یک قدم از شما جلوتر است. (واضح است که هیچ فیلم یا صدایی از لینکلن موجود نیست. وسایل صوت و تصویر چند دهه دیرتر به وجود آمد، اما کاملاً معلوم است که دی لوییس توضیحات و توصیفات زیادی در مورد فیزیک بدن و نوع صدای لینکلن خوانده است).


    اما در لینکلن صحنه ها و کاراکترهای بسیار دیگری هم وجود دارد که برای من ممکن نیست همه شان را در این جا فهرست کنم. نقش های مکمل خوبی در این فیلم وجود دارد. مثل تامی لی جونز در نقش نماینده پنسیلواینا یعنی تادئوس استیونس، یکی از طرفداران افراطی برانداختن بردگی که همیشه به لینکلن به عنوان یک خود فروخته نگاه می کرده است. یا دیوید استراتایرن در نقش ویلیام سوارد عبوس اما وفادار که منشی لینکلن بود. نقش های کوتاه خاطره انگیز دیگری هم وجود دارد مثل جیمز اسپیدر در نقش یکی از اوباش نیویورک که توسط سوارد استخدام می شود تا دموکرات های متزلزل را از راه به در کند یا لی پیس در نقش دموکرات موافق برده داری و سخنران مشهور، فرناندو وود که در سخنرانی آتشینی لینکلن را به این متهم می کند که می خواهد خودش را به عنوان سزار آمریکا جا بزند. و البته سالی فیلد هم که در میان بازیگران حضور دارد.


    وقت آن را نداریم که تمام نظریات یا مباحث مربوط فیلد را باز کنیم. فیلد در دهه 80 دو بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شده است و به نظر می رسید که وقتی پا به 50 سالگی گذاشت، حتی با وجودی که هلن میرن و مریل استریپ همچنان با قدرت در هالیوود می راندند، فیلد از صفحه رادار هالیوود خارج شد. او بیشتر در تیپ دختر های ساده و شیطان بود که به همین دلیل می دانم که سالی فیلد کوچک در راه خود با چه عقایدی روبرو شده است. هر چه که باعث انتخاب او به عنوان مری تاد لینکلن از سوی اسپیلبرگ شد، فقط نشان از هوشمندی مطلق اسپیلبرگ دارد چرا که این نقش نیازمند بزرگ منشی است.


    او تمام وجوه زنی را نشان می دهد که مورد احترام بود اما ترسیده بود و البته خیلی هم دیگران او را دوست نداشتند(گفته می شود که حتی همسر و فرزندانش هم او را دوست نداشتند) و از سوی خیلی از هم نسلانش به عنوان قدرت پشت صحنه از او یاد می شد که موتور آتشینی بود که لینکلن را به جلو هل می داد. برخی از شرح حال نویسان فهمیدند که او مشکل روانی داشته است(و البته این هنوز یک احتمال است) کاشنر اما او را به دو شکل کلی نشان می دهد. به شکل زنی ترسناک، پر تقلا و ترحم برانگیز که تمامی جاه طلبی ها و آرزوهای خود را به سمت همسر و فرزندانش متصاعد می کند. در عصر ما مری لینکلن، خودش به تنهایی می توانست یک سیاستمدار باشد یا هر چیز دیگری که آن زمان، تصورش را هم نمی کرد. در تصویری که فیلد از او ارائه می دهد، ماری یک زن قهرمان و فمینیست است که خیلی سال قبل از آن که فمینیسم ظهور کند، پیرو این مکتب بود، کسی که خودش را در خاطره ماندگار تاریخ آمریکا ثبت کرد.


    اسپیلبرگ در اغلب اوقات (باور کنید یا نکنید این را از روی علاقه می گویم) به طور توامان هم بهترین و هم بدترین جریان های تاریخ آمریکا را نشان داده است. «اسب جنگی»، نمایش سال گذشته او که در حسرت اسکار ماند، اگر می توانست تا آخر مخاطب را همراه خود نگه دارد، تقریباً فیلم بزرگی بود، اما در داستان سرایی های دروغین و مصنوعی غرق شد. از یک طرف دیگر هم اسپیلبرگ گاهی اعتبار کامل را حتی برای فیلم های ریسک دار ترش هم مثل مونیخ یا گزارش اقلیت یا A.I. و امپراطوری خورشید به دست نیاورده است.

    «لینکلن» به شکل یک دارم تاریخی بزرگ که ساختاری حماسه گونه دارد، به چشم می آید. اما یکی از آن فیلم هایی است که به جزئیات دقت می کند و نقاط مبهم و تاریک شخصیت های تاریخی و سیاست ها را بیرون می کشد. به صراحت بگویم که این فیلم هم در مورد سینما و هم در مورد تاریخ می تواند ایجاد نوستالوژی کند. و یادآور دورانی است که در آن هالیوود سرگرمی های خود را پایه گذاری کرد و در عین حال می خواست از لحاظ اخلاقی هم تاثیرگذار باشد. اما این فیلم نمی تواند از تراژدی یا تناقضات موجود در موضوع خود فرار کند. این بار اسپیلبرگ همکارانی داشته است که جاه طلبی های فیلم را بالا برده اند و باعث شده اند، فیلم هم به شکل یک اثر کلاسیک ماندگار و هم به عنوان درسی از تاریخ معاصر به نظر بیاید. آیا «لینکلن» داستانی الهام بخش در وصف بزرگی آمریکا است؟ بله، قطعاً همین گونه است. اما اگر این را گفتی باید این را هم بگویی که این داستانی است از دروغ گویی ها و ریاکاری های آمریکایی. و داستانی است ناتمام از شیطانی که آمریکا را مسموم کرد و آن را از وجود اولیه خود جدا کرد و هنوز هم به همین کار مشغول است.

    مبع: نقد فارسی (+)

  8. 10 کاربرِ زیر از rezarbn بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  9. #5
    کیشلو پرانگز
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    ارسال ها
    598
    سپاس
    688
    از این کاربر 4,654 بار در 638 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : Lincoln | معرفی، بحث، تریلر و پوستر

    یه عکس از برو بچه ها :



    اینم از هنر کستینگ و طراحی چهره سازندگان فیلم :





    It was the best of times, it was the worst of times
    it was the age of wisdom, it was the age of foolishness
    it was the season of Light, it was the season of Darkness
    it was the spring of hope, it was the winter of despair
    we had everything before us, we had nothing before us
    we were all going direct to Heaven, we were all going direct to Hell

  10. 15 کاربرِ زیر از prongz بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


  11. #6
    Israel Hands
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    ارسال ها
    6,451
    سپاس
    26,401
    از این کاربر 85,413 بار در 9,064 پست سپاس گزاری شده

    پاسخ : Lincoln | معرفی، بحث، تریلر و پوستر

    موسیقی جان ویلیامز و فیلم برداری Janusz Kaminski به علاوه ی بازی بی نظیر دنیل دی لوئیس، تحت رهبریت اسپیلبرگ=چیزی کمتر از یه فیلم عالی ازش درنمیاد. خیلی وقت بود به دلیل اینکه فیلم تاریخی و سیاسی و مطمئنا حوصله سربره دیدنش رو عقب مینداختم، بلاخره امروز نشستم دیدم و راضی بودم واقعا. بازی دنیل دی لوئیس عالی بود، اون خستگی توی چهره اش، طرز حرف زدنش، راه رفتنش، همگی عالی بود. فقط اسکار حقش نبود، اسکار امسال برای واکین فینکس بود که با نامردی ازش گرفتن
    جدا هر دفعه که فیلم خوب میبینم تحت تاثیر جادو و قدرت سینما قرار میگیرم، اینکه چطور یه کارگردان از این رسانه استفاده میکنه و فیلم به این قدرتمندی میسازه که حتی روی من جوون ایرانی هم تاثیر میذاره و باعث میشه موقع رای گیری برای تصویب اصلاحیه روی صندلی نیم خیز بشم!! خیلیه!
    من 8.5 میدم


  12. 10 کاربرِ زیر از Chandler Bing بخاطرِ این مطلب مفید سپاس گزاری کرده اند :


 

 

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
  • قدرت گرفته از سیستم vBulletin نسخه ی 4.2.3
  • قالب اختصاصی انجمن TvWorld نسخه ی 1.0
  • طراحی و اجرای قالب : نوژن
  • تمام حقوق مطالب و محتوا برای تی وی وُرلد محفوظ می باشد
Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.